Skocz do zawartości

Wskazówka pion,temp 25 dziwny objaw... m47n


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja w benzynie po tylu mam 90 czasami nawet więcej musze przejechać niż 5 jeśli jest to ruszanie zimnego auta od razu w trasę.

Włącz test od razu. Zauważysz, że cały czas wzrasta sobie temp o jeden stopień. W końcu będzie sytuacja, że osiągnie jakąś temp X i będzie stała w miejscu. Wtedy przejedź jakiś dystans np 3km i obserwuj co się dalej dzieje. Pewnie nie ruszy się temp dalej i wtedy wyjdź z auta i sprawdzaj waż i chłodnicę.

 

Temp powinien utrzymywać na poziomie 90st. Ale chciał bym właśnie żeby jakiś właściciel takiego silnika się wypowiedział. U mnie trzyma cały czas 94-96st ale my mamy różne silniki. U mnie początek otwarcia termostatu jest na 93st

Opublikowano

co ty masz z tym dolnym wężem :| .Temp.robocza 87*C-93*C i taką powinieneś mieć.

Wymieniłeś termostat i nie pamiętasz jaka była na nim temp.otwarcia a się rozpisujesz.

Po przejechaniu 4-5km powinieneś mieć wskazówkę w pionie ale to nie oznacza 90*C bo zależy jak ten odcinek przejedziesz i jaka jest temp.na zewnątrz.

Jeżeli masz wystarczającą ilość płynu,dobrze odpowietrzony układ to zostają ci termostaty.Ten mały możesz sprawdzić sam dla świętego spokoju ale to nie są objawy dla niego.To zostaje ci duży

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinno być 88-92

Edytuj tytuł i dopisz "320d m47n", ile razy trzeba to napisać..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

edytowałem już

 

czyli uruchamiam auto,temperatura na 20stopni,dmuchawa na dwie kreski i włączam test 7.0 jeżdze dotąd,aż temperatura w test stanie w miejscy np bedzie to 80stp i wtedy sprawdzam dolny waż i jak się okaże,że dalej zimny?

Opublikowano

Ale czemu cały czas pytasz o to samo.

Jak zimny całkowicie lodowaty to termostat się nie otworzył, ale raczej lekko ciepły będzie.

Możesz temp nawet na 19ustawić. Wtedy nawet szybciej płyn się nagrzeje.

 

 

Chodziło mi o to żebyś nie dawał takie wielkie temp jakie dajesz nie wiadomo po co.

 

Po to masz climatronic żeby z niego korzystać, a nie robić z niego klimę na korbkę sztucznie.

Opublikowano

no to jutro sprawdzę,ale spytam jeszcze o to bo tego nie skumałem

 

czy do póki termostat się nie otworzy to może być takie spadanie temperatury po włączeniu ogrzewania??

 

 

i drugie nie robię klimy na korbkę kolego tylko....

 

mam climatronic ale... po naciśnieciu auto na wyświetlaczu wyskakuej auto i sam dobiera prędkość itp(tego raczej nie używam) tylko po prostu uruchamiam panel i ustawiam ręcznie temp 22stp i dmuchawa np na 3 i tyle

Opublikowano

kolego czyli definitywnie spytam tak

 

włączam test 7.0 i robię odcinek 5,6km wtedy w tesyt 7.0 przy włączonej klimie na 20stp jaka powinna być temperatura?

Opublikowano

odpal auto włącz test nr 7 i jeździj dopóki nie zaobserwujesz że temp nie będzie już rosła. Wychodzisz z auta i dotykasz wąż dolny i ew chłodcnicę w różnych jej częściach czy nie jest letnia ciepła.

To tyle. Zrób to i napisz i jutro się pomyśli.

Opublikowano

okej tak zrobię..

 

a spytam przy okazji by nie tworzyć nowego tematu

 

jeśli jest rurka chłodniczka spalin to realne jest to,że jak ta rurka karbowana jest to z tamtąd wydostaje się takie coś czarnego jak olej?? czy to raczej nie realne bo tam są tylko spaliny...???bo co róż dotknę rurkę tą karbowaną palcami pod spodem i jest jak by olej bo palce całe w oleju tak to wygląda(pytam bo smierdzi coś z tej chłodniczki cały czas)

Opublikowano

Silnik m47n, oba termostaty ori, silnik i woda zagrzana do 88 stopni, wszystko podczas jazdy. Podczas postoju płyn w układzie zmniejsza temperaturę. Zazwyczaj mam ustawione na auto 19,5 stopnia na klimatroniku. Wtedy po długim postoju temp spada do około 79 stopni, obserwowane w teście 7.0

Gdy wyłączę ogrzewanie wzrasta do około 88 stopni. Czy jest to normalny objaw?

Opublikowano

przy niskich temp to normalne, diesel generuje malo ciepla a sprawna nagrzewnica skutecznie zbija temp na biegu jalowym

u mnie tez tak jest jak grzeje mocno a stoje na przejezdzie kolejowym 10min, spadnie do 83 i tak sie utrzymuje

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

koledzy a odpowiecie co z tą rurką??

 

chodzi mi o tą rurkę karbowaną co idzie od chłodniczki spalin... czy tamtędy lecą tylko spaliny?? czy może być coś takiego jak olej?

Opublikowano
tak jak nazwa wskazuje tam są tylko spaliny.Chyba,że masz nieszczelną chłodniczkę,puszcza płyn i wydaje ci się,że to olej ale to idzie zaobserwować.
Opublikowano
o właśnie kolego bo cholernie coś smierdzi z tamtad po jeżdzie.... i sprawa jest taka,że rurka karbowana wytarta nic na niej nie ma po 5km wracam śmierdzi pod maską,biore palcami pod spodem tej rurki i delikatnie na palcach mam takie czarne jak olej(dodam chłodniczka była 3tyg temu demontowana i wyglądała jak nowka z zewnątrz) w porównaniu z tymi z allegro
Opublikowano

to tak zrobiłem dzisiaj test temperatura na 21stp dmuchawa na 2 i w test 7.0 temperatura dobiła do 89/90/91stp... włączając ogrzewanie(dmuchawa na np 5) spadnie z 89 do 83/84stp ale na liczniku nie tylko tutaj komputerowo

 

aha i jak była temperatura 90stp to wąż dolny był jeszcze zimny nie lodowaty ale zimny

 

czyli coś nie tak czy wszystko dobrze??

 

 

ps; spytam od razu od czego są te śrubki??

 

http://i42.tinypic.com/346t4di.jpg

 

http://i39.tinypic.com/2irpt7c.jpg

 

bo widać jak tam mokro jest... od czego one są

Opublikowano
No ale w czym masz teraz problem bo nie rozumiem. Auto trzyma temp? Jesli tak to spoko. Płynu nie ubywa? Drugie spoko. Czym się martwić?
Opublikowano
No to masz wszystko ok. Jeśli będziesz dawać dalej nawiew dość silny i saunę robić w aucie to nie będzie Ci się auto dogrzewać. 21st dajesz albo 20 i masz komfortową jazdę. Nagrzewnica potrafi oddać na tyle ciepła w lato, że można jechać z uszkodzonym wiatrakiem chłodnicy. To zimą tym bardziej pobiera o wiele więcej ciepła z cieczy chłodzącej i zbija jej temperaturę.
Opublikowano
wtrace kilka słłów po 1 jesli jedziesz to samochod daje rade sie dogrzac ,jesli stoisz to przy obecnej temperaturze na zewnatrz musi opasc z pionu tak jak ci pisali wyzej latem tego objawu niebedzie ,po 2 własnie w tym momecie za dogrzanie odpowiada dogrzewacz silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.