Skocz do zawartości

Wskazówka pion,temp 25 dziwny objaw... m47n


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Koledzy sprawa ma się tak silnik gorący,wskazówka pion,zgasiłem auto na 10minut,odpalam wskazówka dalej pion,na postoju włączam ogrzewanie temp na 26stp i prędkość dmuchawy na jakieś 5,4 kreski i wskazówka z pionu zaczyna spadać dla czego... Edytowane przez Staszek82
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dopisuj "320d m47n" jak zakładasz temat..odnośnie problemu termostat główny do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Twermostat glówny jak i egr wymieniony na ori nowy 2tyg temu....

 

po prostu temperatura pion,włączam ogrzewanie na np 26stp i temp spada z pionu

 

dodam,że jak się jedzie autem to jest wszystko git tylko jak się na postoju uruchomi ogrzewanie i na np 26/27stp i wentylator na 4,5kresek to spada temperatura z pionu

Opublikowano

Sprawdź jaką masz temp w ukrytym menu test nr 7. Może kupiłeś termostat niesprawny.

Powinieneś mieć ok 90st. Możesz na czas testów trochę zmniejszyć intentywność ogrzewania i temp.

Swoją drogą ja bym się ugotował jeżdżąc na temp 25st.

Opublikowano

Zapłon-wciskasz lewy przycisk ten od kasowania przebiegu- po chwili włączą się testy.Naciskasz aż pojawi się test nr.19.Na przemian będzie on i off.Wciskasz przycisk kiedy będzie off.Wówczas znów naciskasz ten przycisk by dojść do testu nr.7.

I masz temperaturę.Przy okazji-to że wskazówka jest w pionie nie świadczy o fakcie prawidłowej temperatury.W zakresie od 75 do

-chyba 100- będzie w pionie a mimo tego faktyczna temperatura może być zbyt niska.Trzeba sprawdzać trestem nr.7.Powodzenia.

Opublikowano
może być tak, że główny już się wysypał. Jeśli nie kupiłeś oryginalnego to może się to okazać. Trzeba by wyjąć i zobaczyć. Ja kiedyś miałem dokładnie tak samo z nie ori. Ułamała mu się łapa trzymająca sam wkład, oczywiście gwarancji nie uznali.
Opublikowano

główny termostat jest ori bmw,auto nagrzewa się po 3km

 

jechałem dzisiaj jak wskazówka była pion podłączyłem inpe i temperature engine 82stp było a wąż od termostatu dolny zimny wskazówka pion,przejechałęm się jeszcze z 2km stanąłem,ogrzewanie na 28stp na postoju i prędkość dmuchawy na 5,6 i wskazówka jak stała tak stała to sam juz nie wiem

Opublikowano
sprawdziłem w test nr 7 teraz(silnik był wyłączony przez 10minut teraz)wskazówka pion i test i wyszło 78stp włączyłem teraz ogrzewanie na postoju i delikatnie z pionu spadła i wyszło 73stp czyli co jest grane?? coś jest nie tak czy po prostu silnik musi byc odpowiednio zagrzany? i wtedy nie bedzie spadałą?
Opublikowano

jak termostat do wymiany??/ jak był 2 tyg temu na ori wymieniony nagrzewa się auto szybko pion jest po okolo 3,4km i podczas jazdy temp nie spada tylko spadnie jak włączy się klime na postoju... a dolny wąż mechanik mówi jak by robił się od razu gorący to termostat do wymiany a on mówi,że po mimo tego,że wskazówka pion to i tak jeszcze termostat się nie otworzy bo jeszcze nie ma takiej temperatury jak trzeba

 

najlepiej napisac

 

termostat do wymiany

Opublikowano

Po pierwsze napisz w temacie o jaki silnik chodzi.

 

Po drugie zrób test nr 7 ale nie z taką głupkowatą temp. Ustaw sobie 20st 1-2 kreski nawiewu i to tyle. Nagrzewnica nie bierze ciepła z księżyca tylko z płynu który krąży na małym obiegu. Ty ustawiasz 29st dmuchawę na 6kresek i się dziwisz że temp spada. Nie rób takiego piekarnika i wtedy zobacz co się dzieje.

 

tak jak wyżej pisałem temp 20st nawiew na 1-2 kreski i sprawdź w teście do ilu dobije temp. Powinna w granicach 90st nie wiem dokładnie jaka jest temp otwarcia termostatu w Twoim silniku.

 

Jak się nagrzeje to wyjedź na trasę i rozpędź się do 100km/h temp nie zmieniaj. Jak temperatura zacznie spadać tzn, że któryś termostat padł bo zakładam, że masz 2 bo chyba masz klekota.

 

Zrób tak jak pisałem i wszystko się wyjaśni. Napisz jak się temperatura zachowywała przy tej prędkości na odcinku powiedzmy 3-5km albo więcej jak Ci się chce, albo gdzieś przy okazji.

 

Odnoście klimy. Jak włączysz klimę automatycznie startuje wentylator klimatyzacji. Jeśli któryś z termostatów puszcza trochę ciepłej wody na duży obieg to wiatrak klimatyzacji schładza ten płyn który wraca z powrotem do silnika.

Opublikowano

najlepiej napisac

 

termostat do wymiany

 

zadałeś pytanie to ci na nie odpowiedziałem.Jeżeli ci nie pasuje to nie pytaj.

Nowy termostat nie oznacza,że jest sprawny bo nie trzyma temp.Szybko łapie pion ale to nie oznacza,że osiąga 90*C.

Jak włączysz klime to załącza się wentylator,który schładza płyn w chłodnicy a co za tym idzie-nie trzymanie termostatu.

Opublikowano

Tak mam dwa termostaty nowe egr i główny wszystkie ori bmw

 

ok zrobię tak i dam znać.... ale jeśli np ustawiam 26stp ciepła i jadę to co silnik nie nagrzeje sie do 90stp? bo w inpie miałem 82stp

Opublikowano

82 to raczej za mało. Powinien być blisko 90st.

Zapytam się jeszcze raz. Po co ustawiasz taki piekarnik w aucie? Przecież przy 26 st a ty chyba nawet pisałeś, że dajesz więcej do tego silny nadmuch. Gdybym tak zrobił to by było w samochodzie nie do wytrzymania. nie wiem jak moje auto by się zachowało, ale raczej by utrzymało temp, ale mam benzynę.

Diesle nie dość, że tak szybko nie osiągają temp roboboczą i może przy tak wielkim grzaniu wnętrza potrafią tracić ciepło.

 

Też możesz sprawdzić przy ok 80st czy chłodnicę masz lekko letnią. Powinna być przy tych temp lodowata. Postaraj w różnych miejscach ją dotknąć gołą ręką na wyłączonym silniku dla bezpieczeństwa. Musi być na 100% lodowata. Nie może być nawet letnia.

 

W moim benzyniaku 90st mam po ok 6km w temp 0st. Nie słuchaj co niektórych, że po 2km mają już 90st i w dodatku w dieslu.

 

Ja mam sprawny termostat na 100% i wszystkie osłony silnika założone. Wentylator też działa prawidłowo. Ale też nie robię takiej temp w środku bo bym nie wysiedział w aucie.

Opublikowano

a spytam kolego jeszcze tak

 

bo mechanik mówi,że wąż od chłodnicy na dole jest zimny bo nawet jak osiągnie pion po 3km to termostat się jeszcze nie otworzy i tutaj pytanie

 

jeżeli termostat się nie otworzy to auto i tak osiagnie temperature 90stp??/ czy dopiero jak będzie ten wąż dolny gorący?

 

@up nie robię temperatury 26 i wiecej cały czas tylko jak się auto uruchomi i przez pierwsze 2,3km mam taką temperaturę

Opublikowano

No to widać, że mechanik nie wie o tym kiedy auto osiąga pion. Dużo ludzi twierdzi, że to temp w granicach 90st co jest nieprawdą.

 

Wąż dolny jest gorący jeśli termostat puszcza na duży obieg. Nie jest powiedziane że puszcza dopiero przy 90st. Może być sytuacja że działa poprawnie do jakieś tam wartości temp. Może zaczynać się otwierać za wcześnie.

 

Termostat może być zepsuty w sposób taki, że nawet wskazówka nie wyjdzie z niebieskiego pola albo lekko za nie. Wtedy termostat jest non stop otwarty. Może być też za wczesne otwarcie temostatu. Czyli masz mały obieg ale do jakieś wartości temperatury. Potem zaczyna płyn iść na chłodnicę bo termostat się otworzył np w 70st zamiast w 90. Dlatego musisz to sprawdzić. I nie miej pewności nawet do nowych oryginalnych temostatów bo kilka osób wymieniało w ASO i się okazywało, że nie działają poprawnie.

Opublikowano

hmm kolego bo w inpie miałem 82stp i dolny wąż był zimny to ile jeszcze trzeba by się zrobił ciepły...

 

aha i dodam,że jak jest te 83stp i włączę ogrzewanie na 28stp to temperatura nie,że spada do 0 tylko no trochę,delikatnie ruszy się z pionu w lewo ale nie dużo

 

ogólnie kolego przy ilu stp powinien się zrobić dolny wąż gorący???

 

bo dodam jak odpowietrzałem auto,to autko sobie 2h chodziło na wolnych obrotach i po około 2h dolny wąż był już całkowicie gorący i mechanik mówi układ jest dobrze odpowietrzony więc co moze być grane

 

@up sprawdziłem teraz na zimnym silniku test 7.0 to jest 15stp a test 7.1 45stp

Opublikowano

Test temp to w e39 7.0 w trójce jest chyba tak samo.

Wąż ma być letni/ciepły jak się zacznie otwierać termostat. U Ciebie jest to chyba lekko poniżej 90st. Chyba 88. niech się wypowie ktoś kto ma ten silnik.

 

Wąż nie zrobi się po otwarciu termostatu od razu gorący bo on nie działa na zasadzie on/off tylko na początku lekko się otwiera i do układu wleci lodowata woda z chłodnicy i zaraz on się zamknie. Dopiero po dłuższej jeździe zacznie waż robić się gorący bo woda z chłodnicy robi się coraz cieplejsza.

Opublikowano
aha no właśnie kolego czyli co zrobić tak temperatura na 20stponi dmuchawa,siła na dwie kreski i się przejechać z 5km powiedzmy bo po 3 osiaga pion i jak kolego po 5km temperatura w test 7.0będzie dalej np 82.83 stp to coś nie halo jest?
Opublikowano

Wtedy podejrzewał bym za wcześnie otwierający się termostat. Jak dłuższy czas już się utrzyma taka temp to wyjdź z auta dotknij wąż ten dolny i możesz też chłodnicę. I pamiętaj że nie powinna być nawet letnia. gorąca raczej na pewno nie będzie.

 

Ta temp to po to by nagrzewnica nie zżerała tyle ciepła. Często jeździsz na tak wysokiej temp?

Opublikowano

nie,ogólnie to jeżdzę na 22/23stp i poniżej a te 28,30 to jest na maks 5,6minut zawsze ustawiane

 

czyli reasumując kolego po przejechaniu około 5km w test 7.0 powinna być temperatura 89/90stp??? a jak wąż dolny będzie dalej zimny??? a temperatura będzie 83stp np... ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.