Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Każdy benzynowy 6-cylindrowy silnik w e46 ma podwójny vanos i łańcuch rozrządu.

Zależy jakich osiągów po nim oczekujesz, jak sportowych to trochę mało, tym bardziej że cabrio jest ciężkie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież ostatnio testowałeś 323i w cabrio . Tą samą moc mają więc masz porównanie .
Opublikowano
chodzi mi tylko o w miarę bezpieczne wyprzedzanie na trasie. autko nie będzie służyć do upalania ani kręcenie gdzieś pod marketem bączków. normalna jazda po mieście i kilka razy w roku jakaś trasa...
Opublikowano
Jeśli nie potrzebujesz szaleć, tylko chcesz korzystać z jazdy z otwartym dachem to moim zdaniem powinno Ci wystarczyć. Nie jeździłem cabrio z tym silnikiem, ale na moje oko powinno się zachowywać nie gorzej niż coupe z m52tub20 :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
myślisz że one tak samo jeżdźą? nie wydaje mi się... trochę inne momenty obrotowe...

Ale w 323 miałeś automat ,a w 320 masz manual .

Opublikowano

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/295/e46_320i_touring.html

 

co do osiagow to poszukaj sobie konkretna wersje bedziesz mial dane od strony technicznej. Co do tego silnika mam go w Touringu i jestem naprawde zadowolony. Roznie jezdze przewaznie spokojnie ale wiem ze jak potrzeba to np. wyprzedzanie tym silnikiem zawsze jest bezpieczne jak go wyczujesz to wiesz ze nawet czesto redukcja nie jest potrzebna bo w sumie dobrze ciagnie juz od okolo 2700 obrotow jak potrzeba, jak zredukujesz to ladnie odchodzi. Spalanie przy tempomacie na trasie prz 100-110 km/h ok 7-8; l w miescie 10-12 w zaleznosci zima lato ( W Warszawie - ale fakt ze wymiana pompy paliwa duzo poprawila osiagi spalania).

Silnik śmiało moge polecic naprawde jest wystarczajacyt oi do tego duzo tanszy w esploatacji w porownaniu do wiekszych jednostek.

BUNIA :)
Opublikowano
myślisz że one tak samo jeżdźą? nie wydaje mi się... trochę inne momenty obrotowe...

Według danych producenta - osiągi podobne. Anyway ja M52 nie jeździłem, ale moim zdaniem M54B22 spokojnie daje rade podczas wyprzedzania.

 

Jeśli nie potrzebujesz szaleć, tylko chcesz korzystać z jazdy z otwartym dachem to moim zdaniem powinno Ci wystarczyć. Nie jeździłem cabrio z tym silnikiem, ale na moje oko powinno się zachowywać nie gorzej niż coupe z m52tub20 :)

M52TUB20 jednak wypada sporo słabiej od dwóch omawianych silników (wg danych producenta, oczywiście):

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/

 

Przykładowo dla sedana z manualem sprint do setki:

M52TUB25 - 8s

M54B22 - 8.3s

M52TUB20 - 9.9s

Opublikowano

ja posiadam m54b22 w coupetce no i tak jak napisał kolega wyżej co ma ten silnik w turasie -> osiągi przyzwoite, nie ma co się bać wyprzedać i często nawet redukcja nie jest potrzebna :)

Jedyne co mnie denerwuje to pobór oleju, ale mam 2 uszczelki do roboty plus od razu, żeby się nie pieprzyć, wymienię odmę..

 

silnik żwawy i fajnie pracuje -> ja polecam :)

cabrio cięższe więc mogę porównać do np. mojej coupetki z 3ma osobami plus ja jako kierowca -> a więc czuć, że auto na 4-5 biegu zbiera się wolniej, wyraźnie to czuć ale wciąż nie jest źle.

Opublikowano

Trzeba sprawdzić co jest cięższe, cabrio czy turas, ale wydaje mi się że turas jest najcięższy ze stawki, kwestia jeszcze żeby porównywać takie same silniki.

Turing 320d jest tak ciężki jak vectra c 2.2 pb sedan + 3-4 osoby na pokładzie.

Niestety z tą wagą jest gorzej niż źle, jedno co to ostatnie solidnie i grubo zrobione bmw 3er.

Opublikowano

Oczywiście że cabrio jest zawsze najcięższe.

Przykładowo 330i:

sedan 1430kg

coupe 1430kg

turas 1500kg

cabrio 1585kg

 

Tylko laicy twierdzą, że nadwozie cabrio jest lekkie, że kupuje się je dla lansu oraz że głupotą jest kupować je w naszym klimacie.

Opublikowano

Vanos, może czekać Cię wymiana cewek a jedna kosztuje ok 200zł, czujniki podobno nie są zbyt trwałe ale mają już swoje lata. każda R6 nie toleruje elektroniki zamienników. Musisz się przygotować że każdy czujnik będzie kosztował ok 200-300zł. trzeba zadbać o układ chłodzenia bo potrafi to narobić dużo szkód i często nerwów.

 

M54 niby lubi chlapnąć sobie olej.

Każda R6 która była montowana w e46 i e39 to moim zdaniem ostatnie trwałe silniki.

Opublikowano

Do wymiany miałem cewkę (140złoty NGK). Poza tym mam do wymiany czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym i czujnik poziomu oleju. To prawda że jest problem z czujnikami ale nie przeraża mnie to.

Spokojnie mocy wystarczy, w Pl i tak nie ma gdzie się bujnąć, a na drogach krajowych i tak będziesz gładko wszystkich wyprzedzał. Problem jest tylko na autostradach, bo 140 jest przy 4000obrotów. Jest cichutko w środku tylko że przez to znacznie rośnie spalanie.

Nie wiem czy trafiłem na w miarę niezajeżdżony model, ale oleju nie bierze. Przed wymianą co prawda wziął 300ml na 5 tyś km ale po wymianie po 2tyś km poziom nie drgnął.

pozdrawiam

Opublikowano
rzeczy moze byc sporo ale bedziesz musial jakis dobry warsztat znalesc co znaja sie na BMW bo kazda naprawa moze cie slono kosztowac :P. Mysle ze awaryjnosc jak na wiek tych aut jest srednia-mala. Mialem problem z kontrolka silnika walczylem z tym ponad rok w aso i znajmym warsztacie nie mogli wykombinowac i mnie to troche kosztowalo ale dzieki temu sporo nowych czesci mam :D tj. przeplywomierz, odme swiece cewki .... rozwiaznie znalazle tu z kolega na forum pompa paliwa juz cisnienia nie dawala jak trzeba koszt pomoa ok 200 z wymiana 300 w sumie a mozna to bylo zrobic samemu. Co ciekawe moja pompa byla z 1 montazu rok produkcji 2000 przezyla w aucie 13 LAT!!! wiec tak to wyglada z racji wieku moze troche sie psuc ale radosc i przyjemnosc z jazdy samopoczucie w aucie nie porownywalne :D. Ten silnik jest bardziej niz wystarczajacy do normalnej jazdy tylko trzeba poszukac zadbanej jednostki i trzeba o autko zadbac POLECAM
BUNIA :)
  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja mam do kupienia cupe z tym silnikiem z przebiegiem 290 tysięcy ze szwajcar wygląda na bardzo zadbane tylko czy ten przebieg nie jest troszkę przesadzony ? Boje się że to jest trup jutro zabieram ją na warsztat 200zł za przegląd zapłącę ale się dowiem waszym zdaniem warto brać takie auto i liczyć na wmiarę bez awaryjną jazdę ? czy darować sobie totalnie takie auto z takim przebiegiem ?? Cena za auto 14 tysięcy
Opublikowano

za 14 tyś z tym przebiegiem to nawet jeśli mialbyś 5 wpakować, to bedzie dobra propozycja.

Ten silnik z moich obserwacji, spokojnie daje rade z tym przebiegiem.

Mimo wszystko, masz racje i trzeba się dobrze przyjrzeć. Raz, że coupe to wiadomo, a dwa, że od handlarza, a temu ufać to jak cyganowi 100 pożyczyć na benzynę na autostradzie.

Opublikowano
Sam posiadam m54b22 od około miesiąca i odczucia z jazdy na pewno będą bardzo zależeć z czego się przesiadłeś. Ja przesiadłem się z 60 konnej ibizy, która ważyła ledwo 900kg w półtorej tonowe 170 konne auto. Auto jeździ dużo szybciej, tyle że przez tą masę średnio to czuć. Dopiero jak człowiek zobaczy na licznik i widać 130/140 kiedy wydaje Ci się że toczysz się może koło setki trochę zbija z toru. Zakładam że jeśli człowiek przesiadłby się z jakiegoś cięższego zamulacza, to odczuł by kolosalną różnicę. Kiedy trzeba auto potrafi się zebrać, na polskie drogi jest zupełnie wystarczające, ale to jeszcze na pewno nie jakieś rajdowe doświadczenie. Jakbym miał kupować jeszcze raz szukałbym 2.8 albo 3.0, części te same, spalanie mała różnica... to po co się ograniczać.
Opublikowano
no ja mam teraz polo 1.9 TDI 101km a powiecie mi ile palą wasze silniki ?? I ile kosztują naprawy np co ostanio wymienialiście za ile itd ile płacicie ubezbieczenia był bym bardzo wdzięczny za takie wskazówki bo dla mnie to jest bardzo ważne myśle że ogólnie BMW będzie 2x droższe niż polo...I np ile wam oleju te silniki biorą itd bo słyszałem że lubią brać olej jak ogólnie z awariami ile wydajecie na te silniki (i wasze BMW) Wszystko mnie interesuje o jakie macie przebiegi itd
Opublikowano
Odma - 350zł,Świece - 250zł,Cewki - 700zł,Olej - osobiście mam Motula -300zł,OC - 420zł.

 

Wysłane z Nexusa 6

 

 

Więcej tego typu postów :D A ile wam palą (lub ile robicie kliometrów na pełynch zbiornikach i na jakiej benzynie co wam dokucza w tym silniku co byście wzieli pod uwagę jak byście mieli jeszcze raz kupić auto z tym silnikiem generalnie polecacie autka z tą jednostką ?? ) Jakie macie przebiegi aut gdzie serwisujecie ? Jak najwięcej info proszę :D bd bardzo wdzięczny Ogólnie chciał bym aby ktoś mi nakreślił jak wygląda życie z takim autem :D

Opublikowano
Ogólnie chciał bym aby ktoś mi nakreślił jak wygląda życie z takim autem :D

Trafnie "życie" z samochodami takimi jak BMW określił kiedyś Clarkson (chociaż mówił chyba o Alfie, niemniej i tak pasuje), mianowicie posiadanie takiego auto jest jak posiadanie żony, która jest znaną, wylaszczoną modelką z wielkimi cyckami, nogami do ziemi itd. - nie umie gotować, sprzątać, wiecznie narzeka, ma fochy, migreny, ciągle okres itd., ale jak już raz na czas da Ci dupy, to wszystkie te fochy nie mają znaczenia... Co innego poczciwy VW Passat - resztę sobie dopowiedz :wink: - oczywiście nie chcę urazić żadnej kobiety! To tylko żart :)

Wracając do tematu - u mnie drugi miesiąc mija jak szukam swojej e46 z R6 w benzynie - od 2.2 do 3.0, coupe lub karawan - taka fantazja. Jest bardzo ciężko coś znaleźć. Ze sterty wybrałem do obejrzenia i sprawdzenia zaledwie 4... Z tych czterech wszystkie odpadły. Jak silnik ładnie pracował to albo się nie prowadziły, albo rdza aż chrupała i były bite te "igły" jak złe.... W zasadzie jedna była jako taka, ale z 19", gwint, jakieś neony w środku - dramat. Mimo to prowadziła się fajnie, a M52b28 chodził jak w zegarku. Cicho równo, ładnie. Niestety też była zjedzona...

Napisz skąd jesteś - być może oglądasz te ogłoszenia co i ja to Ci coś podpowiem.

Co do silników - na tyle opinii co zebrałem to wszyscy mówią, że albo kupujesz egzemplarz najładniejszy, byle z R6, albo 3.0 i olej w bagażniku (jako wieloletni posiadacz i fan wielu hondowskich VTECów jest to dla mnie naturalne jak mixol dla starych fanów 2 suwów), albo 2.8 - bo najtrwalszy z nich wszystkich (co nie znaczy, że nie pozbawiony wad). Wszystkie mają palić bardzo podobnie. Dowiedziałem się też, że automatów się nie bać, ale wystrzegać się X oraz silników r4. Słowem - jeśli e46 to tył napęd i r6. Jak już nabędziesz to pilnuj temperatury, olej lej dobry, wymieniaj na czas i nie kombinuj. Zepsuć się może wszystko, ale ponoć i tak warto :D

Więcej grzechów nie pamiętam. Jak koledzy zauważycie coś co mija się z prawdą ro walcie jak w bęben i piszcie bo sam jestem ciekaw tego tematu.

Tymczasem szukaj i odłóż MINIMUM 20tys. zł na samochód niestety... Ja szukam też.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.