Skocz do zawartości

[523i] który to wahacz


Sosna91

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że była gdzieś w sieci jakaś firma co jakoś wymieniała sworznie na wahaczach do e39. Szukać mi się nie chce, ale polegało to na rozwierceniu starych i wywaleniu starego sworznia i wprasowanie nowego. To tak w skrócie bo dokładnie nie śledziłem tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Wydaje mi się, że była gdzieś w sieci jakaś firma co jakoś wymieniała sworznie na wahaczach do e39. Szukać mi się nie chce, ale polegało to na rozwierceniu starych i wywaleniu starego sworznia i wprasowanie nowego. To tak w skrócie bo dokładnie nie śledziłem tego.

 

Też o tym słyszałem, ale jakby nie było, wolał bym taki zabieg na ori wahaczu, niż najtańszy zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciał bym jeździć z takim wprasowanym sworzniem w wahacz bo o ile tuleja może się wyrobić ale nie wyskoczy z gniazda tak jak sworzeń. W drążkach kierowniczych jest cała główka wkręcana na gwint, w np. w124 też końcówka sworznia jest wkręcana ale żeby ktoś wprasowywał sworzeń w wahacz to ja nie słyszałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież sworzeń ma od spodu kołnierz, więc wahacz na dół się nie zsunie, a w górę nie ma gdzie, bo masz mocowanie zakręcone.

 

Widzą że nigdy nie widziałeś wy padniętego sworznia,z góry to on ma tylko blaszkę trzymającą smar i zapobiegającą zanieczyszczeniu a wypada kulka z gniazda,tak prosto i obrazowo pisząc :mrgreen:

od spodu oczywiście jest przykręcony nakrętką i to na pewno nie wypadnie.

 

-no oczywiście zależy od mocowania , albo z góry jest nakrętka albo z dołu,zasada wypadnięcia jest taka sama a przyczyna wyrobienie gniazda i kulka się wymyka :mrgreen:

Edytowane przez bogi124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Przecież w e36 możesz wymieniać sworznie które się wprasowuje, ale nie trzeba ich tak jak u nas rozwiercać czy nie wiadomo co aby go wyjąć.

I on ma kilku milimetrowy kołnierz po obwodzie. I też bym regenerował cały wahacz oryginalny niż kupować takie zamienniki bo wiedział bym że przynajmniej sam goły wahacz jest z materiału który wytrzyma i nie pęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wy nie macie pojęcia o czy piszecie albo se jaja robicie.Ja bym wolał kupić cały wahacz za 200zł. zamiennik, jak bym miał wprasowywać sworzeń do ori lemfordera.Co innego tuleje.A ten materiał co jest zrobiony cały wahacz to ci w życiu nie pęknie,liczy się sworzeń głównie i tuleja panowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bogi, powiedz mi, jak ten sworzeń ma wypaść?

http://allegro.pl/sworzen-wahacza-bmw-3-e46-zestaw-4szt-wzmacniane-i3828549148.html

No jak dla mnie, to musiał by się najpierw wahacz rozlecieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogi, powiedz mi, jak ten sworzeń ma wypaść?

http://allegro.pl/sworzen-wahacza-bmw-3-e46-zestaw-4szt-wzmacniane-i3828549148.html

No jak dla mnie, to musiał by się najpierw wahacz rozlecieć...

 

Tą samą drogą wypaść może co jest wprasowany,ale najczęściej wypada cała kulka ze środka której na zdjęciu nie widać,musiałbyś schemat budowy zobaczyć żeby to zrozumieć.W naszych wahaczach nie jest wprasowany tylko fabrycznie jest to całe gniazdo zalane dla tego nie ma możliwości wprasowania od i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No jak niby ta sama drogą? Śrubę ze sworzniem wyrwie? Przecież jakby się wahacz zsuwał w górę ze sworznia, to trzyma zwrotnica czy coś do czego jest przykręcony sworzeń, a w dół trzyma kołnierz sworznia, wahacz po nim nie zejdzie.

To że potrafi samą kulkę wydrzeć z gniazda to wiem, bo za młodego we fiacie mi się rozpiął wahacz, i zaznaczam że nie był zregenerowany.

musiałbyś schemat budowy zobaczyć żeby to zrozumieć

No nie żartuj proszę, tak się składa że mechanikę akurat ogarniam, i wiem jak są zbudowane sworznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak niby ta sama drogą? Śrubę ze sworzniem wyrwie? Przecież jakby się wahacz zsuwał w górę ze sworznia, to trzyma zwrotnica czy coś do czego jest przykręcony sworzeń, a w dół trzyma kołnierz sworznia, wahacz po nim nie zejdzie.''

 

bogi 124-Te sworznie które podałeś z e46 nie wypadną(teoretycznie) z wahacza bo mają ten kołnierz ale nie wszystkie typy we wszystkich autach.Widziałem takie rzeźby że niektórzy zaspawują sworzeń do wahacza żeby się nie wysunął.''

 

Shadow69-To że potrafi samą kulkę wydrzeć z gniazda to wiem, bo za młodego we fiacie mi się rozpiął wahacz, i zaznaczam że nie był zregenerowany.

 

Dobrze że tu się ze mną zgadzasz.

Zresztą w temacie chodziło o e39 a tu tak jak mówiłem ,sworzeń jest fabrycznie zalany i nie ma możliwości jego wprasowania.Pewnie że może znaleźć się ktoś kto rozwierci wahacz i wciśnie w to miejsce nowy sworzeń ale to jest druciarstwo.

Edytowane przez bogi124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś pisal wyżej ze na mokrym mu sie jechac nie dało, ja nie odczuwam wielkiej róznicy, poza przyczepnośćią samych kół na zmiennej nawierzchni. jeszcze nie wiem które kupię, nie muszą być dobre bo od miesiąca jeżdzę max 70km\h i bedzie to tak jeszcze przez ok 8miu miesięcy za sprawą 23pkt karnych na koncie. zapomnialem ze mam 5ty bieg w aucie.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=3892949035 moze ktos chetny?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Patrzę na wiele takich aukcji kół/felg i...........nie rozumiem.

Czemu napisałeś w ogłoszeniu, że E36???

Przecież wiesz doskonale, że E36 ma inne ET felg i od E39 nie pasują.

Celowe wprowadzanie w błąd?

Potem mnóstwo ludzi sprzedaje ponownie bo okazuje się, że nie da się ich założyć lub jak jest w druga stronę to w najlepszym przypadku bawią się w dystanse.

Dobra Daniel ,rozbroiłeś mnie teraz :D Ty już nawet CICHEGO prześcignąłeś w postach, czyżby nowy moderator nam się rodził :mrgreen:

Pragnę zauważyć, że jestem na forum o rok dłużej od kolegi :D

A teraz to więcej piszę na czerwono :wink:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę na wiele takich aukcji kół/felg i...........nie rozumiem.

Czemu napisałeś w ogłoszeniu, że E36???

Przecież wiesz doskonale, że E36 ma inne ET felg i od E39 nie pasują.

Celowe wprowadzanie w błąd?

 

 

oryginalne od e39 nie pasuja ale te mają mniejsze ET. zakupiłem teraz sobei oryginalne 17stki bmw i maja ET wieksze, siedzą troszkę głebiej aniżeli te poprzednie borbety, co mi sie nie podoba bo wlasnie tamte prawie o nadkole zawadzaly, dlatego bardzo mozliwe ze do e36 wejda,a ze pisza tak wszyscy to nie bede robil wyjątku, wystawiam je w dobrej cenie bo potrzebuje hajs na te jeb.ane wahacze kupie juz jakies drozsze.

 

f9gx.jpg

 

ladne?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Patrzę na wiele takich aukcji kół/felg i...........nie rozumiem.

Czemu napisałeś w ogłoszeniu, że E36???

Przecież wiesz doskonale, że E36 ma inne ET felg i od E39 nie pasują.

Celowe wprowadzanie w błąd?

 

 

a ze pisza tak wszyscy to nie bede robil wyjątku,

 

 

Wytłumaczenie na poziomie :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.