Skocz do zawartości

M51 525tds98 Diagnoza zaworu podciśnienia sterującego EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam dziś wziołem pod lupę zaworek jak w temacie

Test polegał na tym czy jest sprawny czy nie :)))

 

oto część:

http://obrazki.elektroda.pl/9531883000_1389894808_thumb.jpg

 

Podłączamy z lewej strony +12V z prawej -0V jak na rysunku

 

Zaworek nie działa na ciśnienie i nie da sie go w ten sposób sprawdziś po puszcza powietrze w obydwie strony

 

Jedynem rozwiązaniem jeśli ktoś nie ma popmy próżniowej tak jak ja :))) jest otwór gębowy czyli zasysamy powietrze przez wężyk.

 

Filterek może zostawić na miejscu do pozostałych dwuch wystających rurek podłączamy wężyki i zaciągnąć powietrze, a następnie włączać i wyłączaś zasilanie wtedy zaworek powinien się zamykać albo otwierać. Gdy przyłożymy drugą rurkę do ucha nie tą którą akurat mamy w ustach bo będzie również słychać czy powietrze przepływa czy nie, bo nie każdy jest trębaczemi ma mega płuca :)))

 

poniżej złe podłączenie

w ten sposób zaworek niedziała gdy zasysamy powietrze z prawej rurki czylli czy jest napięcie czy go nie ma to i tak przepływa powietrze

 

 

http://obrazki.elektroda.pl/7709962600_1389895199_thumb.jpg

 

Prawidłowe podłączenie

 

lewa rurka to zasysanie (czyli pompa VACUM), a prawa rurka słuchamy czy powietrze jest zasysane (czyli sterowanie EGR) i w takim przypadku, gdy podajemy 12v i wyłączamy czuć, że zaworek się zamyka i nie można wciągnąć więcej powietrza, a analogocznie przestajemy słyszeć powietrze w wężyku z prawej strony

 

http://obrazki.elektroda.pl/4522977000_1389895453_thumb.jpg

 

I tu moje pytanie czemu na schemacie na samej górze posta jest na odwrót

 

czyli podciśnienie z pompy vacum jest podpięte do prawej czyli górnej rurki a sterowanie EGR jest podpięte poniżej czyli do dolnej rurki.

Edytowane przez DZWILU88
Opublikowano

W M57D25 (u mnie) jest tak samo podpięte - najwyższy króciec (prawy ze zdjęcia) wychodzi na trójnik a ten niżej (czyli lewy z Twojego zdjęcia) idzie do EGR).

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)

Dzwilu - chyba próbujesz zawracać kijem Wisłę ewentualnie poprawiać inżynierów BMW.

 

Po pierwsze: jak się kupuje nowy elektrozaworek to właśnie na tym środkowym króćcu (lewym na zdjęciu) jest założona taka cieniutka, błękitna opaska (widać to dobrze na zdjęciu niżej).

Po drugie: wężyk podciśnienia idący do EGR oryginalnie ma błękitny pasek (co widać na poniższym, przykładowym zdjęciu) więc dla mnie to oznaczenie jest jednoznaczne - środkowy króciec powinien być podpięty do tej gruchy/membrany przy EGR.

Właśnie po to elektrozaworki i wężyki podciśnieniowe mają niebieskie oznaczenia żeby nie podpiąć na pałę tylko tak, jak powinno być według schematu.

Po trzecie: Przy tak podpiętych wężykach mój zawór EGR działa - otwiera się (widać to po zdjęciu rury powietrza idącej do zaworu EGR i dalej kolektora ssącego)

Pzdr.

 

http://rpvdk.home.xs4all.nl/auto/bmw/egrbypass.jpg

 

I jeszcze zdjęcie nowego elektro zaworka sterującego EGR. Widać błękitną opaskę na jednym z króćców? Widać.

 

http://www.volkswagengroup.pl/img/p/52-139-thickbox.jpg

 

Tu jeszcze dla odmiany schemat elektro zaworka z innego auta (konkretnie - z silników TDCi Forda) z opisem jak, co jest podpięte (jak widać - sposób podpięcia wężyków to nie wymysł inżynierów BMW a ogólnie przyjęta metoda):

http://c.wrzuta.pl/wi17337/1e0a13e8000e722c4abc8737/0/sterowanie_elektrozawor_egr.gif

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
To powiedz jak sprawdzić ten egr.. Bo ja jakiś czas temu sprawdzałem swój wyczyściłem elegancko no i jak miałem zdjęte te gumowe kolanko od niego to sprawdzaliśmy ja przy zaworze a kolega gazował do 2 tys i stał w miejscu nic się nie ruszało... Podciśnienie oczywiście podpięte nie tak że nie... Jaka podłączam pod kompa to błędu nie pokazuje żadnego...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Ale nastała cisza :) To jak kolego sprawdzałeś ten swój zaworek egr ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Ja sprawdzałem tak, że zdjąłem rurę ta gumową, wchodzącą w zawór EGR przed kolektorem ssącym i dodawałem gazu tak do około 2000-2500 obr. - widać było w pewnym momencie jak wylatują z tej głowicy EGR spaliny ---> zawór się otwiera. Nie pamiętam tylko, czy zawór jest otwarty już od obrotów jałowych i potem się zamyka przy jakichś tam obrotach (choć wydaje mi się, że tak właśnie jest) czy otwiera się dopiero po osiągnięciu jakiegoś progu obrotów i potem zamyka.

Pzdr.

Opublikowano
Aha to podobnie jak ja tylko że my krecilismy do 2 tys..No dobra ale jakby się zawór nie otwierał lub nie zamykał (nie chodził by tak jak powinien) to chyba błąd by pokazywało na kompie dobrze myślę ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na tym zaworku jak złoto pisze VAC- czyli podciśnienie, to rurka ta najbardziej od brzegu zaworka, i OUT czyli wyjście, w tym przypadku EGR, czy turbo.

Nie wiem dlaczego kombinujesz, podłącz tak jak ma być i ma chodzić.

Jak nie, to czyszczenie zaworka, lub wymiana na nowy.

A jak masz pompę próżniową, to sprawdź sobie czy ci się egr płynnie otwiera i zamyka.

Opublikowano

Jak zaślepiasz EGR nie ma żadnego błędu po prostu spaliny nie lacą do kolektora i tyle, żaden czujnik tego nie wykrywa, bo niema takiego. EGR mam osobiście zaślepiony i jestem zadowolony, bo nie ma syfu który wprowadzają spaliny do kolektora ssącego. a to że nie spala się do końca i jest to trochę bardziej mniej ekologiczne no trudno wole mieć w silniku czyste powietrze i zimne niż ciepła spaliny i to na dodatek brudne jak to w dieslach bywa.

Prosty test czy diesel jeździ lepiej w zimę jak ma zimne powietrze, czy w lato jak jest 30C ? :)))))

 

Jak sie polepszy pogoda to zrobie filmik o tym EGR też zdejmująć rurę .

Opublikowano
Aha to podobnie jak ja tylko że my krecilismy do 2 tys..No dobra ale jakby się zawór nie otwierał lub nie zamykał (nie chodził by tak jak powinien) to chyba błąd by pokazywało na kompie dobrze myślę ??

O ile dobrze pamiętam to dopiero w e60 wyskakuje błąd EGr jak go np zaślepisz (czyli nie otwiera się wtedy).

W e39 nie ma żadnego czujnika podpiętego pod EGR.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

e46 M47N i M57N też już sypia błędami jak egr zaślepisz.

Starsze to tolerują.

Opublikowano

No właśnie w skrócie - chyba tylko te silniki MxxN (z N-ką w oznaczeniu) mają upierdliwca przy EGR, który wywala błędy w przypadku mieszania z egrem.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.