Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zrobilem pierwsza lampe tj, wymienilem odblysnik wyczyscilem itd. Poprawa jest ale nie na tyle na ile oczekiwalem. Zauwazylem ze mam chinskie zarniki ds1 ktore sa juz lekko wypalone. Chce teraz kupic oryginalne. Mozecie cos doradzic w rozsadnej cenie? Na allegro znalazlem takie:


Philips:

http://allegro.pl/philips-d1s-vision-xenon-zarnik-4600k-35w-85v-i6141824972.html


http://allegro.pl/d1s-philips-9285141294-xenon-ksenon-komplet-2-szt-i7199364989.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZWFlZDhlODUtNDFkMi00ODhkLTlkNTktZmY2OTk4MGM2YTRlAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=0f6410e1-6e1c-48d8-9d7b-1779cede1cd7


OSRAM:

http://allegro.pl/d1s-osram-4300k-66144-ksenon-xenon-zarnik-nowa-x-2-i6930113131.html


Czy ktos z was kupowal takie i czy mozecie je polecic? Nie chce sie wtopic z jakas podrobka i wydac tyle kasy...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Wg mnie regeneracja jak wszystko, musi być zrobiona przez kogoś kto się zna, wtedy efekt jest na długo. Ja mam sprawdzone miejsce w Krk – Auto Gamma na Siemaszki. Znajomych też zawsze tam odsyłam jak mają problem ze światłami.
Opublikowano

Kupilem ORI zarniki philipsa xenstart 4850k i teraz te lamp zaczely swiecic. Efekt jest super w szczegolnosci w polaczeniu ze skretnymi lampami. Dopiero teraz widze jak fajnie jest miec ten gadzet... :cool2:


Na stale mieszkam w Irlandii a tu takich fachowców nie ma wiec wiekszosc trzeba robic samemu ineczej bez auta na 2 tyg z wysylka do PL...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mam lampy po regeneracji i jest o niebo lepeiej. wczoraj jechala za mna F10 i intensywnosc swiatla byla duzo mocniejsz niz u mnie. Czy to juz taki typ ze przedlift ma jakies gorsze soczewki czy cos, ze swieci troche gorzej niz F10. mam lampy skretne, wymienione odblysniki i wszsytko wyczyszczone spolerowane... mam tez nowe oryg. zarniki philipsa.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

W temacie trochę cisza. Jak na ten moment wygląda regeneracja bixenona skrętnego ?

W a6 c6 założyłem evox r, myślę czy nie zrobić tego samego w e61 bo soczewki są te same, tyle, że w audi nie mam skrętnego bixa. U Huberta regenerowałem soczewki i wiem, że robi dobrą robotę.

Czy jestem w stanie to zrobić samemu ?

A6 C6 2011r. 3.0 TDI Quattro

BMW E61 2006r. 3.0D

  • 2 lata później...
Opublikowano
W przypadku LCI niestety/stety trzeba i MOŻNA demontować soczewkę/odbłyśnik i wierzcie mi :) nie dość, że jest to wykonalne, to naprawdę niezbyt skomplikowane :) (mowa o Bi-Xenonie nie-skrętnym)


ale przede wszystkim chciałem podziękować koledze jc78 za determinację podczas łamania błędnego przekonania, że jest to niewykonalne, przetarcie ścieżek i aktywną pomoc w piątkowy wieczór, aby niemożliwe stało się możliwe :)


W zamian za to, chciałbym nieco rozszerzyć temat i pozostawić coś dla "potomnych". Administrator może skopiować wpis do odpowiedniego działu HOW-TO o ile uzna, że opis jest wystarczająco jasny :)


zacznę od tego, iż tej zimy przesiadając się jakiś czas temu z 3 letniego auta z niskim przebiegiem, w którym xenony paliły jak nowe, nie byłem zadowolony z oświetlenia jakie uzyskiwałem. Zmieniłem żarniki - miały już swoje 140kkm, więc tak czy inaczej wymagały wymiany. Dałem im trochę czasu na "rozpalenie się", no była poprawa, ale od rewelacji daleko. Zacząłem przyglądać się soczewkom, mleczna poświata, no ale nic. Pewnie odbłyśniki.. regeneracja wymaga rozklejenia lamp, trochę szkoda i kosztuje. Ale jak sprawdzić czy to na pewno odbłyśnik jest wypalony. Czytam szukam i trafiam na ten genialny post. Najpierw staram się zastosować metodę na Pre-LCI, ale nie doczytałem.. i nic z tego nie wyszło. Czytam dalej, bo i jest bohater, który ruszył z szablą na rekiny i wbrew wszystkiemu odniósł sukces (nota bene, ciekawe ile jeszcze rzeczy niewykonalnych da się zrobić). Z dwa razy miałem już lampę wyjętą, ale nadal jakaś niepewność, a że kolega uczynny, mogłem liczyć na pomoc online i w sumie bez trudu udało mi się dobrać do "rybiego oka". Poniżej starałem się udokumentować w miarę skromnych graficznych możliwości, jak należy się do tematu zabrać i polecam. Nic strasznego, ale nie zabierajcie się do tego w pośpiechu. Tutaj potrzeba cierpliwości i czasu.


Zaznaczam też, że nie biorę odpowiedzialności, za ewentualne niepowodzenia, bądź uszkodzenia wszelkich elementów, podczas korzystania z poniżej instrukcji, a każdy z niej korzystający, przeprowadza naprawę na własną odpowiedzialność.


Zaczynajmy:


1. Wypinamy przewody elektryczne, żarnik oraz przekładnie ślimakowe

 

http://i57.tinypic.com/29gk1fs.jpg

 

2. Unosimy delikatnie blokadę pierwszej przekładni i jej czpień wysuwamy z obudowy

 

http://i57.tinypic.com/25gaqds.jpg

 

3. Zwalniamy podwójną blokadę drugiego czpienia i również go wysuwamy. Odpinamy elektrykę.

 

http://i62.tinypic.com/sbodis.jpg

 

4. Teraz trudna część. Należy WYKRĘCIĆ silniczek. Nie wyciągać na siłę, nie szarpać, należy go wykręcić zgodnie z kierunkiem na rysunku. To była dla mnie najtrudniejsza część, silnik siedzi bardzo mocno, najlepiej złapać go przez kawałek materiału, chyba, że ktoś ma dłonie jak imadla :) powinien się przekręcić ok 30-45 stopni i wyskoczyć. Po tym trzeba delikatnie zsunąć go (prawo-lewo) z jego prowadnic pod spodem. Teraz już z górki :)

 

http://i59.tinypic.com/246nsw8.jpg

 

5. Po tym należy wybić z uchwytów kulkowych mocowania zespołu soczewki. Najlepiej przyłożyć w zaznaczone miejsce jakieś tępe narzędzie (np. przedłużkę do śrubokręta) i uderzyć w nią ze sporą siłą. Najlepiej dawkować siłę, ponieważ "siła" to pojęcie względne :) Biały uchwyt rozporowy (przedzielony na pół) powinien wyskoczyć z obudowy i pozostać na "kulce" metalowego trzpienia. I niech tam zostanie. Jeśli Wam wypadnie, powinniście założyć z powrotem.

 

http://i58.tinypic.com/6qy5hz.jpg

 

6. To samo z drugiej strony, tylko w tym przypadku musicie podtrzymać ten biały zespół przekładni ślimakowej i dopiero zacząć ją wybijać. Inaczej oprze się o obudowę reflektora i nie wyjdzie.

 

http://i57.tinypic.com/2sbtx6e.jpg

 

7. Następnie wracamy na drugą stronę zespołu soczewki (tam gdzie był silniczek) i demontujemy prowadnicę przekładni ślimakowej. Trzeba delikatnie wypchnąć blokady czpienia, który wcześniej usunęliśmy i delikatnie metodą prób i błędów wyjąć mocowanie. Oznaczonej w kółeczku plastikowej śruby nie musimy wyjmować.

 

http://i60.tinypic.com/2q2o7qw.jpg

 

8. To tyle jeśli chodzi o wypinanie zespołu soczewki. Teraz trochę gimnastyki, aby to wszystko wyjąć z lampy. I PAMIĘTAJCIE, NIC NA SILE, góra, dół, prawo, lewo i jak na zdjęciu pokazał już wcześniej jc78, zespół w miarę swobodnie powinien wyjść z lamy.

 

http://i58.tinypic.com/20u4f0y.jpg

http://i61.tinypic.com/2vs0xlv.jpg

http://i57.tinypic.com/tasy1t.jpg

 

pozostaje zdjąć chromowaną osłonę, wychodzi za pociągnięciem i macie soczewkę wraz z odbłyśnikiem na wierzchu. Na zdjęciu już niestety po czyszczeniu (zapomniałem cyknąć fotkę przed)

 

http://i60.tinypic.com/tag3e9.jpg

http://i62.tinypic.com/2m6qw46.jpg

 

w moim przypadku odbłyśnik wygląda idealnie (2009r 140000km przebiegu)

 

http://i57.tinypic.com/14nmtjr.jpg

http://i60.tinypic.com/e13ig0.jpg

 

soczewkę wystarczyło wyczyścić płynem do szyb i delikatnym materiałem. Od razu w miejsce białej stała się przejrzysta.


9. Montaż w odwrotnej kolejności, co warto zauważyć to to, że te białe, okrągłę, nacięte w połowie elementy mocujące obudowę zespołu soczewek, należy przed powrotnym montażem umieścić na tych kulkach, absolutnie nie w gniazdach obudowy zespołu soczewki. Wtedy swobodnie wrócą na swoje miejsce.


Po jeździe próbnej efekt jest wręcz spektakularny. Snop światła znowu wygląda jak z nowego auta :)


Pamiętajcie też o zachowaniu higieny podczas kontaktu z chromami, soczewka, a przede wszystkim z odbłyśnikiem. Nie należy go czyścić na siłę, bądź też przy użyciu jakichkolwiek środków chemicznych. Jeśli jest zużyty, po prostu wysłać go do regeneracji.


Życzę powodzenia i dobrej zabawy :)


..ze szczególnymi podziękowaniami dla naszego forumowego kolegi: jc78

Jest gdzieś ta porada podpięta ???? chciałbym zdemontować u siebie soczewki bez rozklejania lamp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.