Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuję za obszerną relację. Bardzo fajny poradnik, który na pewno przyda mi się w przyszłości.

Napisz proszę czy robiłeś coś z szybą reflektora od wewnętrznej strony, czy była ona mocno brudna ? Jest tam wystarczający dostęp po wyjęciu modułu soczewki aby wyczyścić całą szybę od środka ?

Jeszcze jedno, po rozbiórce i złożeniu w środku lampy nie widać jakiś zarysowań, śladów po demontażu, oczywiście patrząc od przodu samochodu ?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Klosz Czyściłem tylko pobieżnie, nie był za bardzo brudny. Bardziej sfatygowana jest od zewnątrz jak się okazuje. Dostęp jest dobry, poniewaz miejsce na soczewkę z chromem jest duże. Wchodzi spokojnie pół dłoni, ale przy tej wewnętrznej tubie od długich / żarówki ringów, jest troche ciasnawo. Gimnastyka jak wszędzie:) jeśli chodzi o zniszczenia, to chrom dookoła soczewki przy wyciąganiu /wkładaniu go do klosza troszkę się porysował, ale są to drobne ryski, których absolutnie nie widać z zewnątrz. Gdyby nie to, że przy montażu musiałem jedną soczewkę paluchem dotkać :) to nie ma najmniejszego sladu po operacji. Powodzenia :)
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź. Czy różnica w ilości światła po wyczyszczeniu samych soczewek jest aż tak duża w ilości światła na drodze ?

Jak kupiłem swoje auto dwa i pół roku temu z przebiegiem 75 tys zrobionym w większości w dłuższych trasach to ilość światła po przesiadce z Seata Leona II też z ksenonem mnie zaskoczyła na plus dla BMW. Teraz mam 105 tys i wydaje mi się, że światła jest jakby mniej, szczególnie podczas jazdy w deszczu. Nie wiem może mam słabszy wzrok, człowiek się przyzwyczaił już do tego typu oświetlenia i chciałby zawsze aby było lepiej/więcej lub moje soczewki są coraz brudniejsze :)

Opublikowano

Ta pomoc to była czysta przyjemność :))) super, że operacja zakończyła się powodzeniem, efekt końcowy pewnie tylko potwierdza, że było warto :)

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mój pierwszy post więc witam wszystkich forumowiczów!

 

Jako że mamy świetny opis demontażu soczewki postanowiłem go wykorzystać na swoich bixenonach w e60 LCI tyle że skrętnych. Wyglądają całkiem podobnie do zwykłych, różnica jest taka że jest dodatkowy moduł zamieszczony na ramce powyżej soczewki. Owa ramka może skutecznie uniemożliwić wyjęcie soczewki, niestety jednak utknąłem troszkę wcześniej - w punkcie 6stym opisu SkyKarol`a.

 

Czy komuś z forumowiczów udało się już wymontować soczewę z bixenonów dynamic bez rozklejania szybki?

Opublikowano

Niestety - 3 wieczory pracy + 1 noc na poskładanie wszystkiego i nie udało się wymontować soczewki. W bixenonach skrętnych jest zdecydowanie mniej miejsca i większość operacji jest utrudniona z uwagi na moduł skrętu. Przy próbie wyjęcia soczewki ramka na której jest osadzony blokuje się o zespół przekładni ślimakowej, której nie sposób wymontować. Udało się natomiast wyczyścić soczewkę z zewnątrz bez jej wyciągania odpowiednio zagiętym drucikiem z husteczką zwalniając ją z uchwytów kulowych, demontując moduł skrętu i obracając soczewkę, jak i od wewnątrz uważając na membranę. Soczewa miała biały nalot a teraz wygląda jak nowa! Przełożenie na większą ilość światła na drodze nie rzuca na kolana (być może jest to wina odbłyśnika...), ale za to barwa zmieniła się na bardziej białą i snopa światła ma teraz ostrzejsze krawędzie.

 

Nie obyło się też bez strat - plastikowy grzybek od uchwytu kulowego pękł przy próbie montażu - radzę na to uważać bo jest trudno dostępny na rynku.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a tutaj jeszcze dla porównania:

 

http://i57.tinypic.com/20pvkg5.png

 

1 - przed wymianą żarników i czyszczeniem soczewki

2 - świeżo po wymianie żarników (przed ich rozświetleniem)

3 - po czyszczeniu soczewek

Opublikowano

Ja jestem świeżo po regeneracji lamp. Zainspirowany waszymi opisami próbowałem wyciągnąć jakoś soczewkę z lampy, ale w pre-LCI to chyba nie wykonalne bez nacinania obudowy, ostatecznie oddałem to do fachowców. Operacja polegała wymianie odbłyśników na nowe oraz myciu wnętrza lampy. Moje oryginalne odbłyśniki nie były wcale wypalone, a pokryte jedynie białym nalotem. Nowe odbłyśniki po regeneracji są lepiej wykonane niż te oryginalne, które jako nowe są, można powiedzieć "półmatowe" Wymieniłem też palniki na nowe philipsy D1S barwa 4800K (przy okazji okazało się że przy okazji dłuższej naprawy w ASO, ktoś podmienił mi palniki montując chińskie podróbki, to jest Polska...)

 

Po regeneracji efekt piorunujący, lampy świecą tak intensywnie że czasem oślepia mnie światło odbite od tablic rejestracyjnych przede mną. Polecam każdemu kto ma lampy skrętne i dotychczas tylko w czasie mgły widział efekt ich działania, ja po regeneracji musiałem się przyzwyczaić do ruszających się przed samochodem "snopów" światła przy drobnych korektach kierownicą. Niestety przy tak silnym świetle widać skazy na szybce reflektora, przydał by się nowy lakier.

 

Przykładowe zdjęcia odbłyśnika przed i po regeneracji

http://img59.imageshack.us/img59/6935/bdbz.jpg

Opublikowano

Warto jak nic doprowadzić do ładu lampy :) ja też bym chętnie dał do polerki zewnątrzną część kloszy, bo niestety nie jest już idealna, ale boję się, że zostaną nieodpowiednio zabezpieczone po polerce i za kilka miesięcy będą nadawały się już tylko do wymiany, a póki co pożyją jeszcze parę dobrych lat. Natomiast z tymi odbłyśnikami to się nie zgodzę, przynajmniej nie co do LCI, ponieważ jak widać na załączonym obrazku:

 

http://i60.tinypic.com/e13ig0.jpg

 

po prawie 6 latach są niemalże idealne, żadnego zmatowienia czy też wypalenia. Ten biały nalot o którym piszesz to moim zdaniem właśnie efekt wypalenia tej powłoki błysku. Być może te chńskie cuda wypaliły Ci odbłyśniki, albo preLCI miały słabe te odbłyśniki, a w LCI zostało to poprawione (jak widać skutecznie).

Opublikowano
ja też bym chętnie dał do polerki zewnątrzną część kloszy, bo niestety nie jest już idealna, ale boję się, że zostaną nieodpowiednio zabezpieczone po polerce i za kilka miesięcy będą nadawały się już tylko do wymiany, a póki co pożyją jeszcze parę dobrych lat.

 

W firmie gdzie robiłem swoje lampy usuwają stary lakier i lakierują na nowo, lampa wygląda jak nowa i jest trwała jak fabryczna. Polerowanie lamp na połysk jest dobre na chwilę, to jak polerowanie aluminium, na początku też wygląda jak chrom...

 

 

Natomiast z tymi odbłyśnikami to się nie zgodzę, przynajmniej nie co do LCI, ponieważ jak widać na załączonym obrazku:

 

po prawie 6 latach są niemalże idealne, żadnego zmatowienia czy też wypalenia. Ten biały nalot o którym piszesz to moim zdaniem właśnie efekt wypalenia tej powłoki błysku. Być może te chńskie cuda wypaliły Ci odbłyśniki, albo preLCI miały słabe te odbłyśniki, a w LCI zostało to poprawione (jak widać skutecznie).

 

W lampach pre-LCI odbłyśnik jest wykonany z cienkiej tłoczonej blachy, w LCI odbłyśnik jest grubym odlewem, i faktycznie jest lustrzany, dzięki temu tak się nie nagrzewa i nie wypala. Biały nalot to może dużo powiedziane, ale po przetarciu palcem kolor był szaro-biały, podobny pewnie miałeś u siebie

Opublikowano

A to czy moglbym poprosic namiar na te firme od lakierowania lamp? I zapytac o koszt takiej renowacji samego lakieru?

 

P.s. juz rozumiem o co chodzi z tymi odblysnikami preLCI a LCI

Opublikowano
A to czy moglbym poprosic namiar na te firme od lakierowania lamp? I zapytac o koszt takiej renowacji samego lakieru?

 

P.s. juz rozumiem o co chodzi z tymi odblysnikami preLCI a LCI

 

Ja akurat swoje lampy robiłem w firmie Regeneracja Hubert Cugier http://regeneracja-hc.com oni sami nanoszą powłoki odblaskowe i chyba większość innych warsztatów kupuje tam odbłyśniki

 

W mieszalni lakierów można kupić lakier bezbarwny z utwardzaczem oraz filtrem UV, nabiją do puszki i samemu pomalować po polerce.

 

Albo kupić gotowy zestaw z lakierem 2K, Motip teraz takie produkuje

http://images68.fotosik.pl/182/499ae54e227c5927gen.jpg

 

 

Tutaj gość fajnie pokazuje jak pomalować reflektory

Opublikowano
Ja jestem świeżo po regeneracji lamp. Zainspirowany waszymi opisami próbowałem wyciągnąć jakoś soczewkę z lampy, ale w pre-LCI to chyba nie wykonalne bez nacinania obudowy, ostatecznie oddałem to do fachowców. Operacja polegała wymianie odbłyśników na nowe oraz myciu wnętrza lampy. Moje oryginalne odbłyśniki nie były wcale wypalone, a pokryte jedynie białym nalotem. Nowe odbłyśniki po regeneracji są lepiej wykonane niż te oryginalne, które jako nowe są, można powiedzieć "półmatowe" Wymieniłem też palniki na nowe philipsy D1S barwa 4800K (przy okazji okazało się że przy okazji dłuższej naprawy w ASO, ktoś podmienił mi palniki montując chińskie podróbki, to jest Polska...)

 

Po regeneracji efekt piorunujący, lampy świecą tak intensywnie że czasem oślepia mnie światło odbite od tablic rejestracyjnych przede mną. Polecam każdemu kto ma lampy skrętne i dotychczas tylko w czasie mgły widział efekt ich działania, ja po regeneracji musiałem się przyzwyczaić do ruszających się przed samochodem "snopów" światła przy drobnych korektach kierownicą. Niestety przy tak silnym świetle widać skazy na szybce reflektora, przydał by się nowy lakier.

 

Przykładowe zdjęcia odbłyśnika przed i po regeneracji

http://img59.imageshack.us/img59/6935/bdbz.jpg

 

 

 

A czy po regeneracji widac jakies slady naciecia szkla? Ty masz xenony skretne jak dobrze wyczytalem? Moglbys napisac koszt tej uslugi?

Opublikowano
A czy po regeneracji widac jakies slady naciecia szkla? Ty masz xenony skretne jak dobrze wyczytalem? Moglbys napisac koszt tej uslugi?

 

Tak mam lampy dynamic. Nacięcie jest tylko z tyłu lampy(czarny plastik), pomiędzy dekielkami i w górnej części, wszystko pospawane, delikatnie widać jak się otworzy maskę(o ile ktoś wie czego szukać), ale radość podczas jazdy wieczorem uświęca wszelkie spawy ;)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam wszystkich. Naprawą reflektorów zajmuję się od 2005r. Na obecną chwilę specjalizuję się naprawą i regeneracją nowoczesnych reflektorów XENON + LED i FULL LED w Warszawie. Specjalizacja BMW i Mercedes. Czytając posty o polerowaniu wielu z was jest negatywnie nastawionych na tego typu usługi z prostego powodu. Na rynku motoryzacyjnym jest niewielu fachowców ale za to wielu gamoni, którzy podpatrzyli na intrenecie jak wypolerować reflektor i myślą że mogą już świadczyć usługi regeneracji. Pierwsza podstawowa sprawa lampy muszą być wyjęte z samochodu aby cała utleniona powłoka był jednolicie ściągnięta. W przeciwnym razie lampy będą w szybkim tempie sinieć w miejscach niewypolerowanych. Dodatkowo usługa ta powinna być zakończona odpowiednią powłoką, która jest tajemnicą wszystkich producentów reflektorów. Często się czyta że reflektory są malowane lakierem bezbarwnym z utwardzaczem. Jeśli kamienie poobijają twardą powłokę lakieru i zacznie dostawać się woda lampa zacznie się łuszczyć a co za tym idzie ponowne polerowanie. A polerowanie lakierowanej lampy to porażka. Jeśli lampa będzie mocno zużyta to rozpuszczalnik może wejść w reakcję z plastikiem i go rozwarstwić (na szybko można uszkodzić klosz). Przykładem rozwarstwionych kloszy jest obecnie reflektory od E71 X6 2008-2010 gdzie lamy rozwarstwiają się po 4 latach. Wada spowodowana przez producenta mikropęknięcia (?) lampy nadają się do wymiany tuż po okresie gwarancji :o. Odpowiednio wypolerowana lampa i zabezpieczona powinna wytrzymać około 3-4 lat a na w/w usługę powinna być dana przynajmniej roczna gwarancja. Wiadomo że cena również różni się od zwykłego polerowania nawet dwukrotnie ale czy nie warto mieć spokojnej głowy i dokument gwarancyjny. To samo odnosi się do rozbierania reflektorów "nierozbieralnych". Jeśli ktoś wykonuje taką usługę doskonale zdaje sobie sprawę jak otworzyć i złożyć lampę tak aby były minimalne ślady otwierania lampy i aby nie parowały po sklejeniu. A odbłyśniki po dobrej regeneracji powinny wytrzymać minimum 80tyś. To tyle. Pozdrawiam
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczow to jest moj pierwszy post u was :D

 

Zastanawialem sie mocno nad regeneracja lamp bo kiepsko swiecily, natomiast poprzez cene za usluge 1000zl obu lamp stwiedzilem ze sprobuje jeszcze kolejny sposob aby lampy od wewnatrz wyczyscic:

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=756713

 

Kupilem 2l metanolu za 11zl, wymontowalem lampy, i przeplukalem obie lampy po 3-4 razy po ok 5 min.

 

Mimo tego ze sporo 'matowosci' jednak na zewnetrznej strony lampy pozostalo moge smialy stwierdzic ze jest to bardzo skuteczny sposob by lampy lepiej swiecily.

 

Zdjecia z 'przed' ma niestety troszke pary na szybie ale widac ze jednak roznice jest bardzo duza.

 

http://i.imgur.com/HswCaRL.jpg

 

http://i.imgur.com/F5jWUSJ.jpg

 

 

 

Edit:

 

Plukalem lampy agresywnie zeby i soczewka sie przeplukala (mam pre lci), metanol tu i owo sie dostal ale do tej pory nie mam zadnych problem jesli ktos sie jeszcze zastanawia :D

 

Najwazniejsze zeby dobrze wysuszyc po plukaniu. Podpowiem ze metanol bez problemu na allegro kupic mozna, nie mam firmy nie musialem sie tlumaczyc.

Edytowane przez nixx
Opublikowano
Tylko ze ja nie polerowalem lampy, to jest sposob na bezinwazyjne czyszczenie reflektorow od wewnatrz.
Opublikowano
Polerowaniem reflektorów zajmuję się już parę lat, każda metoda jaka jest tu opisywana jest dobra , ważne aby cel był osiągnięty , ale najważniejsze aby było to dobrze wykonane a nie na miesiąc/dwa
Reflektory Samochodowe-SpawaniePlastików
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy ktoś mi powie co to za lampa na zdjęciu? Mam E61 z 2004r. jest xenon ale czy skrętny czy zwykły?

Lampa

 

A co to tematu co mam problem związany z kruszącą się izolacją na kablach wewnątrz lamp przednich... Wymieniają jakąkolwiek żarówkę ruszając tymi kablami kruszy się z nich izolacja :( co powoduje zwarcia. Zna ktoś firmę która dokonuje regeneracji wraz z wymianą kabli?

 

Rozumiem że ta lampa na zdjęciu jest nierozbieralna tak? Próbowałem wczoraj demontażu ale niestety wydaje się że soczewka nie wyjdzie a bez tego nie wyciągnę wtyczek z kablami.

 

Proszę o wskazówki lub namiary na jakiś speców :)

Opublikowano
Rozbiórka lampy jest baaardzo czasochłonna i ogólnie nie polecam robić tego samemu (próbowałem :<). A co do zdjęcia, skręt ma dwa moduły od spodu, zwykły xenon tylko 1. Tyle wiem :P
Opublikowano
To z tego co wiem masz Dynamic. Widziałem jakiś czas temu "magika" chyba nawet tu na forum, rozebrał wsio bez rozklejania, ale jak sam napisał zeszło mu z tym ~8h? Sam próbowałem, poddałem się po około 1h. Trzeba wiedzieć, co jest 5 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.