Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamontowałem xenony (żarówki, przetwornice, bezpieczniki 15) w e34 i wariuje check control. :(

Czasami wykazuje awarię światła mijania a lampy obie świecą :shock:

Prawie zawsze pojawia się taki komunikat jak trochę świecę światłami i je wyłączę.

Co może być?

Czy ktoś miał już taki problem?

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano
damp masz ładne auto może jakąś małą sesję zdjęciową twojego auta wrzucisz (razem z xeonami of courese). A z tymi komunikatami dziwna sprawa. Może urwałeś jakiś czujnik, albo jest inne napięcie komp wariuje?
Opublikowano

Sprawdź przekaźnik od światełek. Mi lampki świeciły normalnie a komp pokazywał że światła nie bardzo. Wymieniłem przekaźnik od świateł i spokój. Albo możliwe że jakiś właśnie czujnik się gdzieś obraził i strajkuje.

 

Powodzenia w poszukiwaniach.

Najważniejsze że swiatła działają

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zamontowałem xenony (żarówki, przetwornice, bezpieczniki 15) w e34 i wariuje check control. :(

Napiszesz coś więcej o montażu? Sam robiłeś czy w jakimś warsztacie? Ile Cię to kosztowało (kasy i czasu)? Czy montowałeś spryskiwacze? Podobno w xenonach montowanych fabrycznie jest jeszcze jakiś układ samopoziomujący światła. Masz coś takiego?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Zamontowałem xenony (żarówki, przetwornice, bezpieczniki 15) w e34 i wariuje check control. :(

Czasami wykazuje awarię światła mijania a lampy obie świecą :shock:

Prawie zawsze pojawia się taki komunikat jak trochę świecę światłami i je wyłączę.

Co może być?

Czy ktoś miał już taki problem?

 

Sprawdź, czy przy wyłączonych światłach masz ~10V na wtyczce do żarówki (oryginalnej a nie xenona !!)

Jeśli masz to pomyśl, czy jak masz światła wyłączone to ten obwód jest zwarty (np: oporem przetwornicy czy oryginalnie oporem żarówki)

ChceckControl działa tak, że jak światła są wyłączone to przez żarówkę płynie malutki prąd o napięciu 10V i dzięki niemu komputer sprawdza, że obwód nie jest "spalony" (znaczy, żarówka przewodzi)

 

Nie wiem jak zamontowałes przetwornice?? Może przez przekaźnik...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano (edytowane)

Więc tak po kolei.

1. Dzięki Piotr_Ł mi też się autko podoba. Parę zdjęć mam, i mogę udostępnić jak ktoś ma serwer, ale xenonów jeszcze na zdjęciach nie ma - mam je tydzień :) .

2. Gdzie jest ten przekaźnik świateł ile kosztuje i czy to pomoże- przed montażem xenonów wszystko było ok.- nawet musiałem sprawdzić w słowniku o co chodzi z tym komunikatem-wiedziałem że o światła tylko nie o jakie, bo przedtem nigdy się nie zaświecił taki komunikat. Więc nie wiem czy to przekażnik :? .

3. Montażu nie robiłem sam, ale jest to dziecinnnie proste.

- koszt całkowity 1300 zeta- trochę dużo,ale żarówki, przetwornice są nowe. Robiłem to w zakładzie w Poznaniu.

-światła świecą super- ale spryskiwaczy nie ma- może zamontuję niedługo :) . Nie ma też automatycznej regulacji świateł, jest tylko elektryczna od środka, której naturalnie używam.

4. Nadal nie wiem co ztym Abblendleicht- bo nie zawsze wyskakuje :? .

Edytowane przez damp

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano

Marcin 750. Sprawa jest taka.

1. Przed montażem wszyskto było ok.

2. Zasilanie przetwornicy o ile dobrze pamiętam idzie od świateł postojowych.

3. Wtyczka od świateł mijania została obcięta i zamieniona na taką co wchodzi w przetwornicę.

3. Od przetwornicy wychodzi kabel do podłączenia xenonów.

4. Gdzie jest ten przekaźnik?

5. Może zmieniło się napięcie, ale dlaczego w takim razie check ni pokazuje stale tego komunikatu.

6. Aha zamontowano mocniejsze bezpieczniki bo tamte zaraz po uruchomieniu się przepaliły- 15a.

Help!

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano

Witam,

myślę ,ze problem polega na tym, że xenony pobierają więcej prądu albo faktycznie przekźnik jest zużyty i następuje czasami iskrzenie na stykach przekaźnika.Czy przypadkiem komunikat Ci nie wyskakuję przy włączeniu świateł?Xenony przy włączeniu potrzebują bardzo duży prąd.Ja u siebie włączyłem w obwód amperomierz cyfrowy (multimetr ) i przetwornica nie chciała wystartować.Także zmieniłem bezpieczniki na większe bo 7,5 paliły się przy włączeniu.

Do Bastka.Xenony oryginalnie są montowane z systemem samopoziomującym ale oczywiście w przeróbce nie ma o tym mowy ponieważ przy lampach masz tylko silniczki, bez elektroniki.

 

pzdr Olek

Opublikowano

alox jest właśnie tak jak mówsz- tzn komunikat wyskakuje przy wyłączaniu świateł, ale nie zawsze. Czy jest na to jakiś sposób?

Jak jest u Ciebie?

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano

zarowka xenonowa jest tak zrobiona ze zrodlem swiatla jest luk elektryczny w otoczeniu slawnego xenonu :D a nie jak w zwyklych zarowkach drucik wolframowy, po zaniku napiecia powstaje PRZERWA miedzy elektrodami i dlatego cc czyta to jako uklad przerwany

mozna wgrac nowy program cc i wtedy nie diagnozuje on xenonow, ale jest i tanszy sposob: od strony 12 V czyli jeszcze przed przetwornica nalezy wpiac rownolegle zarowke od postojowek i zostawic ja gdzies luzem w komorze silnika, po wylaczeniu swiatel zarowka ta sprawi ze obwod bedzie zamkniety i cc sie uspokoi

jest to 5 min roboty

pozdrawiam maciej
Opublikowano

Witam,

wypróbuj sposób Maćka.Jeśli nie pomoże to trzeba się troszkę pobawić.Nie iem jak to jest z komputerem i jak się dowiaduje o spaleniu żarówki.Czy na postoju sprawdza czy obwód jest zamknięty czy mierzy prąd przepływający przez żarowkę.Ostatnio ktoś walczył z mocniejszymi żarówkami w e 32 i też po zmianie na mocniejsze komputer szalał.U mnie nie ma problemu ponieważ u mnie komputer nie sprawdza przednich świateł tylko tylne.

 

pzdr Olek

Opublikowano
od strony 12 V czyli jeszcze przed przetwornica nalezy wpiac rownolegle zarowke od postojowek i zostawic ja gdzies luzem w komorze silnika, po wylaczeniu swiatel zarowka ta sprawi ze obwod bedzie zamkniety i cc sie uspokoi

jest to 5 min roboty

 

Bardzo dobry pomysł... :)

Miałem zaproponować zastosowanie przekaźnika od strony 12V ale żarówka wydaje się najprostrzym rozwiązaniem...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Ale pewnie jak wepnę żarówki przed przetwornicami to cc nigdy nie wykryje awarii xenonów- dobrze myślę?

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano
Ale pewnie jak wepnę żarówki przed przetwornicami to cc nigdy nie wykryje awarii xenonów- dobrze myślę?

 

No niestety... :)

 

Arek: to o co pytasz wyjaśniłem wyżej.. (ten tekst z 10V :) )

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

10V ma byc na odlaczonej wtyczce? Zarowka zasilana 10V juz swieci. Z tego co ja wiem to w module Check Control w e34 znajduje sie opornik przez ktory przeplywa prad powodujac spadek napiecia, ktory swiadczy o sprawnej zarowce.

http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/Electrical/LKM.htm

 

Nieswiecenie zarowki sygnalizuje u mnie dopiero przy wlaczeniu swiatel.

 

Pytalem na innym forum:

http://users.nethit.pl/forum/read/speed/1947797/

Opublikowano

xenony maja to do siebie ze maja ogromna trwalosc, rozne zrodla podaja ze wytrzymuja do 15 lat uzytkowania samochodu, a ze nie wykryje to nie szkodzi chyba bo i tak od razu zauwazysz ze masz malo swiatla 8)

nie spotkalem jeswzcze nikogo komu by sie xenon przepalil

pozdrawiam maciej
Opublikowano
Zarowka zasilana 10V juz swieci.

 

Z tego co sprawdziłem u siebie wynika, że 10 V mam na wtyczce i podłączona do niej żarówka NIE ŚWIECI !!! :lol:

Dzieje się tak dlatego, że natężenie prądu jest tak małe, ze wydzielanie ciepła na żarniku nie powoduje jego nadmiernego rozgrzania a co za tym idzie świecenia :idea: ...

(bo chyba się zgodzisz z tym, że im bardziej ciepłe tym jaśniejsze... 8) )

Proponuje wykonać test (tak jak ja....) i opisać wyniki...

 

Na forum które podałes gość pisze dokładnie to samo (tyle, ze słowami elektronika)...

CC mierzy spadek napięcia na oporze (którym jest żarówka) i jeśli ten spadek jest zbyt duży (w porównaniu z wzorcem przechowywanym w pudełku CC) to wyzwalany zostaje komunikat, że żarówka się przepaliła...

Spadek napięcia zależy także od natężenia.. ale to juz jakby inna bajka - gdyż w tamtym poście chodziło o to, że w CC nie przełącza się przekaźnik dający większe natężenie na żarówkę po zapaleniu świateł...

a to jak to naprawić masz właśnie opisane w artykule który sam znalazłeś :)

 

Tyle, ze Ty masz problem z tym, że stadek napięcia na przetwornicy jest o wiele większy niż spadek napięcia na żarówce i dlatego CC myśli, że żarówka sie przepaliła...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Sprawdze bo mysle ze przy 10V poplynie wystarczajaco duzy prad aby zarowka swiecila. Nie jest ona odbiornikiem liniowym, przy niskiej temp. ma mniejsza rezystancje.

Jesli CC mierzylby spadek na zarowce to musialby miec podpiete przewody do koncówek zarowki - u mnie nie widzialem ich.

Przy niezmienionym napieciu zasilajacym, wiekszy spadek na zarowce wystepuje razem z mniejszym spadkiem na obwodach zasilajacych (od strony + i od masy) ale mysle ze nie o to tu chodzi.

Mysle ze chodzi o opornik w torze zasilajacym zarowki. Jezeli przez zarowke plynie prad to powoduje spadek na tym oporniku. U mnie oryginalne obwody zarowek obciazone sa tylko cewkami przekanikow wiec prad a co za tym idzie spadek napiecia na oporniku jest zbyt maly i CC stwierdza przepalenie zarowek.

 

Myslalem zeby poprzez kontaktrony na kablach zasilajacych zarowki załšczac troche nizsze napiecie na odpowiednia koncowke opornika w CC - wtedy przy przepaleniu zarowki system by to sygnalizowal.

Myslalem tez o zastapieniu tych opornikow diodami, ale wtedy nie sygnalizowalby przepalenia.

Ze wstydem przyznaje ze boje sie grzebac w CC. Zbyt duzo jest do stracenia.

Tyle domyslow.

 

A kto wie jak jest naprawde i jest tego pewny?

Opublikowano
A kto wie jak jest naprawde i jest tego pewny?

 

Nie rozumiem, co masz na myśli pisząc taki zdanie??

 

Jak pisze co mam w swoim samochodzie i jestem pewny tego co mówie to to nie wystarcza ??

 

Chyba przestanę sie odzywać... :twisted:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Marcin750 - nie bierz tego do siebie. Jako elektyk czasem zbyt surowo podchodze do wypowiedzi nieelektrykow.
Opublikowano
Marcin750 - nie bierz tego do siebie. Jako elektyk czasem zbyt surowo podchodze do wypowiedzi nieelektrykow.

 

Ja ci w papiery nie zaglądam..

A co do mojej osoby i moje referencje to ukończyłem Automatyke i Robotyke na Politechnice w Łodzi.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

A ja Elektrotechnike na Politechnice Szczecińskiej wiec CC jest z naszej branzy.

Jak juz wczesniej napisalem, u mnie CC syglalizuje przepalenie zarowek dopiero przy wlaczeniu swiateł. Dlatego podawanie 10V przy wylaczonych wydało mi sie bezcelowe. Sprawdze to napisze jak jest u mnie.

OK, juz nie bede wiecej pisal bo Admin straci cierpliwoć :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano
OK, juz nie bede wiecej pisal bo Admin straci cierpliwoć :D

:P Nie śmiejcie się z Admina, bo odpowiednio zareagował - a za "pewne" docinki, co niektórzy powinni się wstydzić (Arek - nie Ciebie mam na myśli :wink: )

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.