Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wykonałem operacje czyszczenia kolektora ssącego oraz EGR, bmw e39 e46 2.0d i pomyślałem, że może komuś się przydać w przyszłości. Krok po kroku...

 

1. Odkręcić 3 śrubki od pierwszej osłony, i UWAGA pod spodem są zatrzaski trzeba powoli podwarzać i ściągnąć po odkreceniu śrubek, ja ułamałem swoją osłonę i złączyłem opaskami plastokowymi :)

 

http://images63.fotosik.pl/559/4b6e4c036d168785m.jpg

 

2. kolejne 3 śrubki nastepnie boczną osłonę wyciągnąć do góry

 

http://images61.fotosik.pl/559/b59b9f21d829cc04m.jpg

 

3. odkręciłem śrubki złącza plusowego, następnie zdjąłem wężyk od zaworu EGR, później odkręciłem 2 śrubki od rury EGR jak na zdjęciu oraz opaskę uciskową od EGR. Później poodkręcałem wszystkie sruby od kolektora i co najważniejsze wypiąć kostkę elektrozaworu jak na zdjęciu. Po wykonaniu wszystkich czynności zdjąłem kolektor.

 

http://images63.fotosik.pl/559/25275a83dcd4f6a6m.jpg

 

4. Od kolektora pozdejmowałem wszystkie uszczelki, zaciski i takie tam wszystko co można było zdjąć, a co najważniejsze wykręciłem elektrozawór. Wszystko przygotowałem do mycia kolektora i zaworu EGR.

 

Oto brudny EGR i kolektor

 

http://images63.fotosik.pl/559/e5d0fc150703fa7fm.jpg

 

http://images65.fotosik.pl/560/f48eb8320b2e0491m.jpg

 

Wszystko spryskałem specjalnym preparatem do mycia silników, nie wypływa negatywnie na uszczelki i lakier, wypryskałem calą butelkę. następnie karcher i gorącą wodą wymyłem kolektor i zawór EGR

 

http://images63.fotosik.pl/559/e6beafc3df9224a7m.jpg

 

Czysty EGR

 

http://images63.fotosik.pl/559/e25a13caac8d25efm.jpg

 

Zakupiłem nowe uszczelki pod kolektor

 

http://images63.fotosik.pl/559/35c1ed82c2161b5am.jpg

 

Po tym wszystkim wymieniłem przewody wysokiego ciśnienia, były sparciałem i łamały się w rękach.

No i zamontowałem wszystko po kolei i powiem że auto naprawdę odżyło, lepiej wchodzi na obroty i silnik jest bardziej elastyczny. Polecam wykonanie tych czynności oraz przy okazji wymienić odme, ja to zrobiłem i zamieszcze w oddzielnym poście jak prosto można tą czynność wykonać. pozdrawiam i mam nadzieje że komuś się to przyda :)

Opublikowano
Piękna robota. Powiedz jeszcze ile kosztował ten preparat i ile dałeś za uszczelki:)
Opublikowano
za preparat dałem 15zl w sklepie z czesciami ale co maja tez warsztat, bo u niektórych nie ma tego, ewentualnie na allegro mozna znalezc, a uszczelki komplet 4 okrągłe i 4 prostokątne 60zl a tej dużej okraglej od EGR nie mogli znalezc w sklepie i zalozylem stara, byla jeszcze w dosc dobrym stanie. pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.