Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Męczy mnie to już trochę czasu a mianowicie jestem ciekaw czy da się do 320d (m47n2) wsadzić wtryski od 330d (o ile wgl się da bo jestem zielony w tym temacie). Stąd mam kilka pytań:

1. Czy po wmontowaniu trzeba leciec od kompa i mu powiedzieć, że ma wtrysk od 3.0

2. Czy sam montaż fizyczny jest plug&play

3. Czy zamiast podpinania pod kompa nie wystarczy zrobic chip tuningu żeby wszystko działało? Czy może pierw trzeba pod kompa i tam mu powiedzieć, że ma te od 3.0 a dopiero pozniej chip?

Opublikowano

Wtryski w 320d i 330d są identyczne więc wymiana nic ci nie da. Innymi wtryskami są tylko te co są montowane w 335d i tez gabarytowo są takie same ale już trzeba przekodować sterownik silnika ( najlepiej podczas robienia chip tuningu).

Twoje wtryski wystarcza ci na około 200 KM i 400 Nm. Pytanie co chcesz osiągnąć ? Wymiana wtrysków na te z 335d nie da znacznego przyrostu trzeba by wymienić tez IC i turbinę aby był fajny efekt.

Opublikowano

tak też myślałem, że są takie same. No nic teraz muszę coś nowego spróbować ogarnąć. Mam zatem kolejne pytanie:

Czy jest sens wymieniać intercooler przy 320d z chipem na te 200km/400nm, jeżeli jest sens to macie może jakieś sugestie? A może od wersji 330/335 intercooler dac?

Co do turbo to są jakieś takie gdzie mocowania były by takie jak w m47n2 a zarazem wieksze czy to raczej już większa rzeźba?

 

Co do mocy to bym się cieszył jakbym osiągnął chociaż te 220km, ale z tego co mi sie wydaje to będzie ciężko

Opublikowano

Większy IC to bardziej zimne powietrze dla silnika czyli bardziej bogate w tlen więc sens jest. Turbin jest sporo od na przykład modelu E60 530d (jest inna) po hybrydy czy twinscroll. Większa turbina może oznaczać turbo dziurę od dołu, tak wię moze nie koniecznie większa a sprawniejsza !!!

Ale po wymianie i jednego i drugiego warto zrobić remap a to najlepiej tam gdzie miałeś robiony program. Tak więc pytanie zadaj temu kto ci program robił, on powinien ci odpowiedzieć co zrobić aby więcej mocy uzyskać.

Opublikowano

hmm czyli sprawe IC mam załatwioną i może jeszcze w tym roku uda się to ogarnąć. Lepiej kupować jakiś nowy dedykowany do 320d czy np lepiej brać od 3 litrowego?

 

Co do turbo to zależy mi na tym, aby nie kosztowalo to typu 10tys zł, co do kwestii turbo to nie wiem nawet jak się za to zabrać bo zapewne nie ma firm specjalizujących się w sprawniejszych turbinach do 320d, no chyba, że może coś by pasowalo właśnie od jakiegoś innego silnika i była by kwestia zestrojenia silnika co pewno by wymagało dużego rzeźbienia. Co do chipa to tez pewno w tym roku będzie robiony po raz drugi (wcześniej serwis BMW niestety wgrał nowy soft do silnika nie pytając się i tyle z tego było) ale to już po wszystkich modach.

Opublikowano
Twoje autko ma parę lat i pewnie też nie mały przebieg. Moja rada, zrób program i nie wymieniaj pozostałych podzespołów. Rajdówki z tego nie zrobisz. A zamiast pakować kasę w sprzęty to odłóż i z czasem przesiądź się na 330d albo 335d.
Opublikowano

racja, trochę lat już ma bo jest z 2005r (na szczescie bez DPF <3) Przebieg ma teraz 193k km, ale, że padł silnik jakieś 5k km to wymieniłem cały słupek od anglika co miał 150k km (sam sprawdzałem i się zgadzal przeieg) i teraz silnik działa jak marzenie w porównaniu do starego z którym rzeczywiście było coś nie ta od dłuższego czasu (był za głośny) dałem też turbo do regeneracji pełnej, stąd też moje ponowne rozkminianie co do zwiększenia mocy. Ewentualnie się skusze na intercooler od 330/335 i chyba tyle będzie, no i chip na koniec.

 

Aczkolwiek jak teraz patrze to 330 i 320 maja chyba te same IC, więc może od 335

Opublikowano
Większy IC da na pewno sporo ale sprawdź czy ten od 335d będzie pasował bo nie pamiętam. Można założyć tez jakiś custom.
Opublikowano
bez przeróbek z tego co czytam to nie pasuje, ale jakoś pokupować złączki jakieś przejścia z jednej srednicy rury na druga i będzie śmigać, ta mi się przynajmniej wydaje. Patrze na customowe i ceny mnie rozwalają, wolają czasami po 4k zł gdzie od 335d mam za ułamek tego. Ktoś też mówił o IC od apliny D3 200km, pasuje niby p&p
Opublikowano
Od alpiny będzie drogo kosztować poza tym zwykłym programem osiągniesz prawie to co alpina ma na dwóch turbinach i wtryskach od 335d :-)
Opublikowano

znalazłem pare intercoolerów, który by mógł być najbardziej ogarnięty?

1. http://allegro.pl/bmw-3-e90-e89-335-intercooler-tuning-upgrade-nowy-i3843185176.html

2. http://allegro.pl/intercooler-sportowy-fmic-hg-bmw-e87-e90-2-0-d-i3873212398.html

3. czy może seria 335d z bmw store za 1156zl?

 

To, że nie pasuje p&p to mnie nie zraża ponieważ jest to kawałek metalu który zawsze można przerobić i jakoś dopasować, żeby się sztywno trzymał, rury tak samo jakieś złączki i będzie śmigać.

Opublikowano
Chyba poszukam używki w dobrym stanie od 335d za 500-800 myśle ze dostane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.