Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przymierzam sie do zakupu BMW x3 3,0 d z 204 konnym silnikiem w manualnej skrzyni, auto przejechane ma 150 tys km, jak najlepiej zweryfikowac przebieg oczywiscie po dokładnym obejrzeniu kierownicy pedałów itp? drugim moim pytaniem jest to iz auto posiada kierownice stareo tupu z duzym srodkiem 4 ramienna choc multifunkcyjna, czy montowano takie w X3 ? i ostatnie pytanie jakie jest realne spalanie takiego auta, jezdze dość delikatnie.

Bardzo dziekuje za odpowiedzi

Opublikowano

Takie kierownice były montowane.

Przebieg można sprawdzić podłączając kompa i weryfikując dane w module świateł, tak wiec podjedź do kogoś kto się zna i jest w stanie z elektroniki wyczytać przebiegi bądź też ilości godzin pracy modułów czy naciśnięć pedału STOP.

Średnie spalanie o 7 litrów na trasie do 12 w mieście, 4 koła napęd i waga oraz wysokie gabaryty dają spore opory powietrza.

Opublikowano

Przebieg można sprawdzić podłączając kompa i weryfikując dane w module świateł, tak wiec podjedź do kogoś kto się zna i jest w stanie z elektroniki wyczytać przebiegi bądź też ilości godzin pracy modułów czy naciśnięć pedału STOP.

 

Jak ktoś w 10-letniej X3 uczynil przebieg 140tys.km to chyba bylby naprawde bardzo nieodpowiedzialny ograniczajac sie tylko do korekty samego licznika.

Fachowcy robia to kompleksowo-licznik +moduły.W X3 zapis chyba jest w pieciu miejscach.

Osobiście sprawdzałbym auto po VIn gdzie tylko to mozliwe oraz organoleptycznie ,czyli w warsztacie .

Opublikowano

http://pierre - masz racje robią to kompleksowo ale nie zawsze kasują błędy w mało znaczących sterownika a przy błędach są też czasami zapisywane przebiegi (na przykład moduł RLS czy IHKA)

Dodatkowo nie są w stanie wykasować ilości naciśnięć pedału STOP co statystycznie daje pogląd czy auto ma najechać 300 tyś km czy 150 tyś km. Poza tym jest też coś takiego jak ilość godzin pracy sterownika świateł co też da informację czy auto stało i nie jeździło czy jeździło a przebieg został skorygowany. Ludzie którzy sprawdzają auta przed zakupem wiedza takie rzeczy :-)

Opublikowano
http://pierre - masz racje robią to kompleksowo ale nie zawsze kasują błędy w mało znaczących sterownika a przy błędach są też czasami zapisywane przebiegi (na przykład moduł RLS czy IHKA)

Dodatkowo nie są w stanie wykasować ilości naciśnięć pedału STOP co statystycznie daje pogląd czy auto ma najechać 300 tyś km czy 150 tyś km. Poza tym jest też coś takiego jak ilość godzin pracy sterownika świateł co też da informację czy auto stało i nie jeździło czy jeździło a przebieg został skorygowany. Ludzie którzy sprawdzają auta przed zakupem wiedza takie rzeczy :-)

 

Dokładnie Kolego jak piszesz!

Dlatego auto poza dokladnym sprawdzeniem po VIN powinno wyladować u kogos kto specjalizuje sie wBMW -szczególnie elektronice -wtedy jest szansa ,ze byc moze korygujacy przebieg nie wyczyscił wszystkiego.

Opublikowano

Aj tam.

Ostatnio widziałem E83 z 2006 r z pewnym przebiegiem 56000 km (I wł, salon Polska). Kobieta przyjechała na wymianę kół, a przebieg na bank jest oryginalny.

Moja X3 ma pewne 187000 - i myślałem ze to gigantycznie dużo.

Przecież żadna w ogłoszeniach nie ma 200000 :)

 

Pzdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, przymierzam sie do zakupu BMW x3 3,0 d z 204 konnym silnikiem w manualnej skrzyni, auto przejechane ma 150 tys km, jak najlepiej zweryfikowac przebieg oczywiscie po dokładnym obejrzeniu kierownicy pedałów itp? drugim moim pytaniem jest to iz auto posiada kierownice stareo tupu z duzym srodkiem 4 ramienna choc multifunkcyjna, czy montowano takie w X3 ? i ostatnie pytanie jakie jest realne spalanie takiego auta, jezdze dość delikatnie.

Bardzo dziekuje za odpowiedzi

Mam z tym silnikiem w automacie miasto 13l trasa przy prędkości 140-160 około 9,5l. Jest szansa ze manual wciągnie o litr mniej. Przy tym silniku raczej nie ma co liczyć na ekonomike tylko na frajdę z jazdy :cool2:

Pedały kierownice można wymienić podpicować .Przed zakupem swojego iksa pojechałem do ASO sprawdzili historie auta po vinie oraz przebiegi zapisane w modułach dodatkowo właściciel udostępnił faktury z ASO .Wszystkie informacje pokrywały sie z przebiegiem i stanem samochodu.

Napisz czy to krajowy czy sprowadzany a jak tak to z jakiego kraju

Opublikowano

Mam z tym silnikiem w automacie miasto 13l trasa przy prędkości 140-160 około 9,5l. Jest szansa ze manual wciągnie o litr mniej. Przy tym silniku raczej nie ma co liczyć na ekonomike tylko na frajdę z jazdy :cool2:

Pedały kierownice można wymienić podpicować .Przed zakupem swojego iksa pojechałem do ASO sprawdzili historie auta po vinie oraz przebiegi zapisane w modułach dodatkowo właściciel udostępnił faktury z ASO .Wszystkie informacje pokrywały sie z przebiegiem i stanem samochodu.

Napisz czy to krajowy czy sprowadzany a jak tak to z jakiego kraju

 

Także mam automat i potwierdzam spalanie, z tym ze wg kompa na trasie raczej wyrabiam sie do 8,5 ale to są raczej prędkości do 160.

 

W tym aucie ekonomika nie jest najważniejsza. Pomimo swoich 8 lat i nienajpiekniejszego wg mnie tylu auta to itak zawsze mam banana jak na niego patrzę i nim jadę. Moze to kwestia BMW, bo w poprzedniej jeszcze bardziej leciwej e46 tez miałem banana na twarzy i można powiedzieć, ze płakałem jak Niemiec jak ja sprzedawałem:)

 

Ja swojej x3 szukałem ponad pół roku. Ofert jest całkiem sporo, ale zawsze było coś. Na pewno cieżko jest trafić to co sie konkretnie chce. Zawsze to jakiś kompromis. Ja chciałem 3l w benzynie i w manualu, a skończyłem w dieslu i w automacie i to jeszcze GM! Niestety znalezienie benzyny w dobrym stanie i żeby jeszcze nie była z USA było za trudne. W końcu wziąłem wiec auto, którego stan był w miarę obiecujący. Autko jest z Pl salonu, całkiem zadbane, wyposażone,i całkiem realnym potwierdzanym w Aso po części, dalej po fakturach i po przeglądzie w serwisie specjalizującym sie w BMW przebiegu przy zakupie 86 tys km. Szukając auta widziałem jeszcze kilka takich przypadków z niskim przebiegiem, z Pl salonu,ale w większości były to 2,0l diesle ( jak pewnie 80%aut z ogłoszenia). Wspólny mianownik tych egzemplarzy i mojego niestety to cena. Takie autamialy już konkretne ceny, zazwyczaj sporo wyższe niż średnie z rocznika. Ale jak pooglądasz trochę x3 to zapewne zobaczysz, ze zazwyczaj cena odpowiada stanowi auta.

 

Tak wiec musisz sobie doprecyzowac budżet, jaki konkretnie silnik, skrzynie szukasz i na jakie kompromisy jesteś w stanie pójść. A jak zobaczysz coś co będzie Cię naprawdę interesowało to nie zwlekaj i nie oszczędzaj :p następny egzemplarz moze być za kolejne pół roku;)

 

Podstawa to sprawdzenie w Aso lub dobrym serwisie, a najlepiej tam gdzie będziesz serwisowal. Automaty GM nie są najtrwalsze, przy manualnych często sprzęgła są popalone, automaty w zf są po lifcie a te już więcej kosztują, 3l silniki dają więcej funu z jazdy, ale cieżko je trafić no i dają tez więcej funu właścicielom stacji benzynowych:p itp. ale najciężej to jest trafić zadbany egzemplarz i to żeby jeszcze od właściciela, a nie prosto od handlarza.

 

Mimo wszystko mam nadzieje, ze sie uda wiec szukaj, kup i sie ciesz!

Opublikowano

Moja w ogłoszeniu ma 220000km :) po sprowadzeniu sprawdzana była po elektronice i miała rok temu 180000...

 

Spalanie trasa 7-9L

miasto 8-11L

 

3.0d 218km AT

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A ja mam 106 tys km i pali 9-10l. ale raczej jeżdżę dynamicznie tzn. tak jak auto zostało do tego stworzone! :norty:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.