Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat na temat oleju nigdy nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi. Akurat w TDS masz ten komfort, że chociaż vanos odpada a on podobno nie lubi 10w.

Lepiej dla silnika jest 5w. 10w go też nie zabije ,a co zrobisz to jest już Twój wybór bo zdanie już poznałeś jakie są :)

Opublikowano
Ja u siebie miałem taką sytuację: Okazało się, że poprzedni właściciel z niewiadomych powodów zalał 10w40 (wcześniej było 0w40), lecz całe szczęście nie narobił na nim za dużo kilometrów... Poczytałem trochę i zdecydowałem się zejść na 5w40, bo podobno bawarki nie lubią pół syntetyków ;D

Zakupiłem 8l oliwy Valvoline MaxLife 5w40 (dałem 120 PLNów za 4l) i płukankę od Liqui Moly (500ml za 34 PLNy)

Niby producent zaleca na każdy litr oleju dolać 100ml płukanki ale wlałem 500ml, odpaliłem silnik na 10-15 min i wymieniłem olej ;)

Jeżeli chodzi o moje odczucia po wymianie to auto zaczęło minimalnie bardziej (lecz odczuwalnie) lepiej wkręcać się na obroty, na niskich obr. zaczął pracować zauważalnie lepiej... Ale... No właśnie... pojawiło się "ALE" po zrobieniu ok 1500km zniknęło mi ok 700ml oliwy ;/ Miałem już czarne myśli, lecz zniknęły w momencie wymiany odmy, która była winowajcą apetytu na olej ;) Od jej wymiany nie zjadło mi ani kropli oleju a jeździ mi się dużo lepiej niż na 10w40 ;)

 

Ktoś zalał 10w40 bo pewnie brała mu sporo oleju.Odma nie jest winowajcą apetytu na olej tylko bezpiecznikiem który zbiera olej z przedmuchów. Wlałeś rzadszy olej i dla tego zatkała się odma.Mogę się założyć że po krótkim czasie odma znowu będzie zatkana.Ja proponuję jeździć na 10w40 i nie słuchaj że taki olej to gęsty syf który zaszlamia silnik.Jeżeli od wymiany do wymiany nic ci nie będzie brał i odma po 10tyś będzie czysta to spróbuj wlać 5w40.Ja z począdku jak kupiłem swoją to lałem 10w40, po 40tyś.gdy zobaczyłem że odma jest czysta i nie bierze nic oleju to przeszedłem na 5w40 i dalej jest ok.ale nie w każdym silniku się tak da.I nie lej do silnika żadnego syfu typu płukanki,jak chcesz jeszcze długo polatać tym autem.Jak już to wlej pełen syntetyk i po 5tyś wymień.Przez płukankę silnik gorzej po dupie dostaje jak gdybyś zrobił 100tyś na minerale.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ktoś zalał 10w40 bo pewnie brała mu sporo oleju.Odma nie jest winowajcą apetytu na olej tylko bezpiecznikiem który zbiera olej z przedmuchów. Wlałeś rzadszy olej i dla tego zatkała się odma.Mogę się założyć że po krótkim czasie odma znowu będzie zatkana.Ja proponuję jeździć na 10w40 i nie słuchaj że taki olej to gęsty syf który zaszlamia silnik.Jeżeli od wymiany do wymiany nic ci nie będzie brał i odma po 10tyś będzie czysta to spróbuj wlać 5w40.Ja z począdku jak kupiłem swoją to lałem 10w40, po 40tyś.gdy zobaczyłem że odma jest czysta i nie bierze nic oleju to przeszedłem na 5w40 i dalej jest ok.ale nie w każdym silniku się tak da.I nie lej do silnika żadnego syfu typu płukanki,jak chcesz jeszcze długo polatać tym autem.Jak już to wlej pełen syntetyk i po 5tyś wymień.Przez płukankę silnik gorzej po dupie dostaje jak gdybyś zrobił 100tyś na minerale.

Pozdrawiam

 

Powiem szczerze, że u mnie to właśnie odma była winowajcą bo po wymianie jej, zużycie z 700ml oliwy na 1500km zmalało do praktycznie zerowego a trzasnąłem już na tym oleju prawie 9k km i przymierzam się do kolejnej wymiany też na 5w40 od Valvoline bo jestem bardzo zadowolony ;) Zobaczymy co czas przyniesie i czy miałeś rację co do tego, że znowu zapcha mi się odma ;) Mam nadzieję, że nie ;)

Opublikowano
Ale to jest motor TDS, a nie benzynowy, więc temat odmy zostawmy w spokoju.

 

Ja odpowiedziałem Atcherowi a on ma w podpisie 520i CICHACZU moderatorze :mrgreen:

Opublikowano
Ale to jest motor TDS, a nie benzynowy, więc temat odmy zostawmy w spokoju.

 

Ja odpowiedziałem Atcherowi a on ma w podpisie 520i CICHACZU moderatorze :mrgreen:

 

ps. ten bobasek to twój ? jak tak to :handshake:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Myślałem. że pisałeś o odmie do autora tematu.

Tak. Jestem moderatorem. Mam swój dział i nim rządzę czyli E36 :wink:

PS.Ten bobasek to......................JA :mrgreen: Jaki ja piękny byłem :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Myślałem. że pisałeś o odmie do autora tematu.

Tak. Jestem moderatorem. Mam swój dział i nim rządzę czyli E36 :wink:

PS.Ten bobasek to......................JA :mrgreen: Jaki ja piękny byłem :mrgreen:

 

a jakie włosy miałeś gęste i długie,szkoda że teraz nie chcą odrastać :mrgreen: ale ty stary jesteś,prawie jak ja :mrgreen:

Gradki za moderatorstwo :cool2:

Opublikowano

albo 5w40 albo 10w40. To już Twoja decyzja. Jak nie masz jakiś wycieków i już kiedyś zmieniałeś olej i wiesz że jakiegoś syfu doktora nie miał wlanego ja bym lał 5w.

Pamiętaj, że zdania będą podzielone. Decyzja należy do właściciela.

Opublikowano
Ja również twierdzę, że warto zalać 5W40 ;) Jak będzie jadło olej to zawsze można wrzucić gęstszy ;D

 

Jeśli silnik je olej to trzeba go naprawić, a nie wlewać coraz gęstszy olej :)

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Może Ja także dorzucę swoje 5 gr.

Odkąd mam auto jeżdżę na 10w40, od początku lałem Castrola, silnik chodził, nic się nie działo, ale niedawno trochę poczytałem na temat olei i doszedłem do wniosku, że zmienię markę oleju na Valvoline.

Oczywiście przed wymianą silnik potraktowałem płukanką i już lepiej nie będę pisał co razem z tym olejem zleciało, można się zresztą domyślać.

Dodam tylko tyle, że na Valvoline silnik pracuje delikatniej, bardziej miękko i aksamitnie, ma także znacznie mniejszy apetyt na olej.

Jeśli chodzi o gęstość to także została ta sama czyli 10w40 i kompletnie nic się nie dzieje złego, a zrobiłem już grubo ponad 100 tyś.

Tak więc kolego proponuję Ci także zrobić płukankę, bo nigdy nie wiesz co masz w silniku, na pewno to nie zaszkodzi, a jedynie ulży pompie olejowej która może być zaszlamiona.

Ale to oczywiście twoja decyzja ;)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem olej na VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W40. Dodatkowo filtr oleju, paliwa i powietrza. Jutro dobieram auto z samego rana bo dopiero co zostawiłem bo dość duzo osób było. Jutro mam wyjazd do Wisły ( 230km ) wiec zobaczymy jak sie sprawdzi.

Dziekuje wszystkim uzytkowniką za wszelka pomoc.

Opublikowano
ile wchodzi do silnika 2.5 tds

Niecałe 7 litrów.

 

Teoretycznie 6,75 możesz zalać 6,5 litra, odpalić żeby nasączyć nowy filtr itd. jak pochodzi chwilę zgasić poczekać 15 minut, sprawdzić i wtedy ewentel dolać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.