Skocz do zawartości

[E46] M47N 320d Gubi olej i płyn chłodzący, kopcnie!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów! Mam ogromny problem z moim e46 320d, 150KM LIFT.

Samochód od początku gubił płyn chłodniczy, wyglądało to w następujący sposób- zapalała się kontrolka informująca o niskim stanie płynu, po uzupełnieniu wystarczało na około 1500km teraz muszę dolewać co 400km i nie widzę wycieków. Mechanik powiedział mi, że to prawdopodobnie chłodnica wiec wcześniej się tym nie przejmowałem.

Następny problem to utrata oleju- uzupełniłem olej pod MAX a po 1200km było prawie na minimum. Zauważyłem duży wyciek spod korka wlewu oleju i duże ilości w kanale pod obudową filtra powietrza, w samym filtrze też było trochę oleju.

Wymieniałem odme 10tyś km temu i pomogło na trochę ale problem nadmiernego kopcenia wrócił po miesiącu, olej zaczęło wypychać spod korka i też go wymieniłem ale nic to nie dało. ostatnio zaczęła brać więcej oleju wiec postanowiłem wyczyścić separator, wymieniłem filtr powietrza uzupełniłem płyny i po przejechaniu paru kilometrów znowu zauważyłem ogromny wyciek spod korka a rura prowadząca do intercoolera wychodząca z turbiny była dosłownie mokra z oleju!!!! :mad2: :mad2:

 

Proszę Was o opinię w czym może być problem jak najlepiej przeprowadzić diagnozę?Jeśli znacie jakiegoś dobrego mechanika który zna się na tych silnikach z okolic Katowic, Bytomia, Tarnowskich Gór, Częstochowy to proszę o namiar.

Opublikowano

Na jaki kolor kopci ?

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Podczas przyspieszania na brązowo tak mi się wydaje, wcześniej zostawiała smuge oleju na asfalcie po wyczyszczeniu odmy problem znikał na około miesiąc.

 

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie- jakie czynności diagnostyczne powinni przeprowadzić w warsztacie?

 

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedno ważne pytanie, czy wymieniłeś tylko separator/filtr odmy, czy może i obudowę/pokrywkę. W obudowie jest membrana, która lubi się zaciąć i wtedy odma nie działa, a ciśnienie z silnika gdzieś musi uchodzić, to znaczy jego nadmiar i leci Ci korkiem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Wymienilem obudowę rok temu separator był wyczyszczony ale po jakims czasie znowu problrm wrócił więc wyczytalem że mogę zamontować filtr odmy ale to nie pomogło na zbyt długo więc zamowiłem oryginalny separator

 

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tiaa z tym płynem to większość mechaników od razu krzyczy "chłodnica"

 

Z doświadczenia powiem tak odpalasz autko czekasz na rozgrzanie i podnośnik ...

Zawsze możesz sprawdzić szczelność układu cena mi nie znana - ale jedno wiem strasznie irytuje ubywający płyn z rury nie czuć słodkiego posmaku , chociaż w tym tempie ubywania to i tak bym obstawiał na nieszczelny układ - a nie uszczelkę ;]

Opublikowano

Oglądałem silnik ale wycieków nie udało mi się znaleźć. Umowilem się z mechanikiem na środę na mycie silnika i pomiar gazów w układzie chłodzenia + ciśnieniowe sprawozdanie układu. Koszt około 250zł. Zobaczymy co wyjedzie.

 

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Auto już po diagnozie. Mechanik mówi, że odma musi być wymieniona i wyczyszczony cały dolot (przyczyną spadku mocy)wtedy możemy szukać przyczyny oleju w dolocie dalej. No i podobno walnieta jest uszczelka pod pokrywą zaworów bo też podobno cieknie. Do tego wyszło wymiana Koła pasowego, wtryskow, chłodnicy, sworznia w przednim kole i tulei w tylnim zawiasie Plus uszczelnienie mostu. Koszt z robocizną to około 8 tysięcy złotych ( wtryski regenerowane).

A ja się pytam: ZA CO tyle kasy???

 

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Auto już po diagnozie. Mechanik mówi, że odma musi być wymieniona i wyczyszczony cały dolot (przyczyną spadku mocy)wtedy możemy szukać przyczyny oleju w dolocie dalej. No i podobno walnieta jest uszczelka pod pokrywą zaworów bo też podobno cieknie. Do tego wyszło wymiana Koła pasowego, wtryskow, chłodnicy, sworznia w przednim kole i tulei w tylnim zawiasie Plus uszczelnienie mostu. Koszt z robocizną to około 8 tysięcy złotych ( wtryski regenerowane).

A ja się pytam: ZA CO tyle kasy???

 

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

 

Za co? Za pracę i części. Wcale mnie nie dziwi ta wycena, pracy jest ogrom i trzeba będzie naprawdę kilka ładnych godzin poświęcić. Po prostu Kolego - zapuściłeś auto. Nie robiłeś drobnych eksploatacyjnych napraw na czas, no i się dochrapałeś. Nie trzeba być mega dobrym z mechaniki, żeby raz na rok podczas przeglądu technicznego zapytać "co na już", albo zainteresować się głębiej problemem ubywania płynów, kiedy te się zaczęły, a nie kiedy się problem zamienił w krytyczną awarię.

 

Teraz masz dwa wyjścia - płać i płacz, albo pogoń sztrucla - chociaż w tym stanie to nie wiem czy znalazłbyś chętnego.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Tak tylko, że to akurat robiłem. Ostania wizyta u mechanika była niecałe 5 miesięcy temu. Wymieniał mi sprzęgło i poduszki. A jak podałem mu objawy kopcenia i utraty oleju wymienił odme( około rok temu) jak ostatnio ją sprawdzałem to odma była z 2011 roku a separator miałem z 2008. Ten sam mechanik stwierdził, że koło pasowe jest ok, co do wycieków to powiedział na bank chłodnica ale mam jeździć bo przy tak znikomej utracie nic się nie dzieje.

I nie mów mi, że się doprosiłem bo zapuscilem auto. Gdyby tak było nie wkladal bym 3 tysi za sprzęgło.

 

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.