Skocz do zawartości

BMW F07 535D stacza się na podjeździe


copymax123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam następujący problem. Dzisiaj wyjeżdżałem z garażu podziemnego i jak zatrzymałem się pod bramą to samochód zaczął się staczać. Jestem pewien na 99%, że wcześniej tak nie było. W serwisie niestety telefonicznie powiedzieli, że nie wiedzą czy powinien czy nie i polecili używania Auto Hold. Miałem nie jeden automat i inne na 100% stoją na wzniesieniu jak zdejmiemy nogę z pedałów.

Po tym zdarzeniu przejechałem ok. 300 km i na sam koniec dnia samochód zaczęło mulić. Dodaję gazu, a jedzie jakby miał 50KM. Niby przyspiesza, ale obroty max. 3 tys. i muli.

 

Proszę o radę - czy mam się szykować na remont skrzyni? Samochód bezwypadkowy, przebieg 98 tys. - to byłaby masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
znajomy mial podobny problem z podjazdem w automacie przebieg ponad 200tys.km E60 ale to byla stara skrzynia - cos mu wymienili w skrzyni i sprawdzili program i bylo ok- koszt nie pamietam ale duzy nie byl - wszystko bylo robione w DE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem E61 535D i w tym samochodzie nie robiłem dosłownie nic. Do znudzenia olej, filtry, klocki, olej, filtry, klocki.

Przy sprzedaży miała ok. 170 tys. i nic się nie działo. Obecny właściciel jest szczęśliwy, bo samochód był w idealnym stanie i nic nie malowane.

 

No, ale wracając do tematu. Wstępna diagnoza - 1 błąd w silniku (klapa obejścia sprężarki czy coś w tym stylu) + 2 błędy w skrzyni.

Niestety nie znam jeszcze szczegółów, bo komputer nie podawał co to za błędy - słabe oprogramowanie. Teraz stoi w ASO i czeka na diagnostykę i testy skrzyni. Niestety zabiorą się za nią jutro, bo podobno skrzynia musi być testowana na zimno. Zobaczymy. W razie czego po diagnozie wolałbym znaleźć kogoś dobrego do naprawy. Możecie koledzy kogoś polecić, bo z ASO zawsze wyjeżdża się lżejszym o kilka tysi - nawet na zwykłym przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w ASO jesli cos dolega :idea: skrzynie automatyczna od razu powiedza trzeba wymienic na nowa- koszt szkoda pisac - sprobuj wtedy poza ASO tylko w PL jest ciezko ale sa dobr waresztaty ( na forum tylko sie pytaj f10/11 lub w x5 ). Trzymam kciuki aby bylo nic duzego - daj znac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw jest o tyle dziwny, że dzisiaj samochód zachowywał się zupełnie normalnie. Skrzynia jak już zaczyna padać to raczej się nie naprawia nagle sama tylko jest coraz gorzej.

 

W ASO to na pewno chcieliby od razu wymieniać, ale u nich to pewnie z 40 tys. :)

W razie czego słyszałem o firmie Samko w Warszawie, ale sam nie wiem czy są dobrzy. Mam nadzieję, że to jednak coś mniej poważnego. Na pewno dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak by było coś ze skrzynią daj znać na pw, są to skrzynie w miarę nowe i nie wiele osób jeszcze się na nich zna, wygląda mi to bardziej na sprawę programową
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie do nich dzwoniłem. Niestety jeszcze nie podłączyli, ale jeździli i twierdzą, że mechanicznie jest ok.

Niestety jestem trochę podłamany ASO. Nie wiedzą czy powinna się staczać czy nie i pytają czy używam funkcji Auto Hold. Problem w tym, że przecież ta funkcja działa na innej zasadzie - po prostu zaciąga hamulec jak się zatrzymuję. Na placu stoi z 30 szt. F10, a oni nie wiedzą czy się powinna staczać czy nie. Trochę to żenujące.

 

Przy okazji zapytałem czy można wgrać nowy soft. Wygląda to tak, że można jednak z małym ale - jak się uda to mam zapłacić czapkę pieniędzy, a jak się nie uda i wywali się jakichś sterownik to moje ryzyko, a nie ich. Dziwne to wszystko biorąc pod uwagę, że widzę tu na forum jednego kolegę, który magluje wszystkim samochody nawet przez net i nikt nic nie mówi, że coś może wylecieć w trakcie programowania. Z tego wniosek, że chyba tak się nie dzieje. W przeciwnym razie chyba informowałby o ryzyku. Sam nie wiem o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stromy jest podjazd z którego auto się stacza?

 

Tak, jest dość stromy. Myślę, że koło 45 stopni. Wczoraj na dość łagodnym wiadukcie nie było takiego problemu - nawet bardzo delikatnie jechałem do przodu.

 

Mam już diagnozę. Zero błędów skrzyni, jeden błąd turbiny. W ocenie ASO skrzynia jest ok.

Co do spadków mocy - przetarła się wiązka od turbiny, która robiła zwarcie do sprężarki klimatyzacji stąd czasami samochód zdychał.

Uff, ulżyło mi trochę.

 

A teraz pytanie: czy mam wymieniać olej w skrzyni (w ASO oczywiście mówią, że jest dożywotni)?

Zauważyłem też bardzo delikatne stukanie w kierownicy - jak dojeżdżam do świateł lub ruszam (głównie przy bardzo wolnej jeździe). Można to też zauważyć na postoju przy szybkich, delikatnych ruchach kierownicą. Wg ASO do wymiany wahacze, co mnie śmieszy. Nie jestem fachowcem, ale wahacze przy stukaniu nawet na postoju??? Prędzej jakaś maglownica, końcówki, albo coś takiego.

 

Czyli od elektroniki dziqsek i Prmax? Który z Panów bliżej Warszawy? Co można dodatkowo zrobić? Na pewno chciałbym odblokować DVD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Zauważyłem też bardzo delikatne stukanie w kierownicy - jak dojeżdżam do świateł lub ruszam (głównie przy bardzo wolnej jeździe). Można to też zauważyć na postoju przy szybkich, delikatnych ruchach kierownicą. Wg ASO do wymiany wahacze, co mnie śmieszy. Nie jestem fachowcem, ale wahacze przy stukaniu nawet na postoju??? Prędzej jakaś maglownica, końcówki, albo coś takiego.

....

 

Kolego,

 

odnajdz moje posty, gdzies w polowie strony ( dokladnie moj drugi post):

viewtopic.php?f=132&t=144872&start=30

 

Tam wspomnialem o tej samej dolegliwosci. Nie tylko ja, ale i zagraniczne fora o tym tez wspominaja.

 

Ja to zignorowalem, uwazajac, ze ten typ tak ma :mad2:

 

Dodano:

to co wyczytalem o ile pamietam z tamtego czasu, to pompa, ktora nie nadarza (powstajace luzy na polaczeniach z kolumna) przy naglej zmianie ruchu kierownica :nienie:

Powotrze, ja dalem sobie spokoj, ale az dziw, ze dopiero teraz to zauwazyles.

Moj przebiej 91k km ( o ile pamietam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Powotrze, ja dalem sobie spokoj, ale az dziw, ze dopiero teraz to zauwazyles.

Moj przebiej 91k km ( o ile pamietam).

 

Jeśli mam być szczery to dopiero teraz to zauważyłem, bo dopiero teraz się to pojawiło (98k km). Wcześniej na pewno tego nie było. Zauważyłbym, bo to dość irytujące. Zresztą nawet moja żona ostatnio wsiadła i od razu do mnie zadzwoniła, że coś stuka w kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz.

Mamy podobny przebieg..

Poszukaj na zagranicznych forach ( ja patrzylem na niemieckie) - tam ludzie tez narzekaja..

Nie pytalem sie w ASO, co z tym mozna zrobic.. Gwarancje wciaz mam, moze sie tym zainteresuje podczas nastepnej wizyty :duh:

 

Masz tak samo? Gluchy stukot.. ? Przy niskich predkosciach.. Czasem sie pojawiala, jak dojezdzam do swiatel i dotaczam sie do lini zatrzymania.. Eh :mrgreen:

Generalnie juz dawno tego u siebie nie slyszalem, albo nie zwracam uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Stromy jest podjazd z którego auto się stacza?

 

Tak, jest dość stromy. Myślę, że koło 45 stopni. Wczoraj na dość łagodnym wiadukcie nie było takiego problemu - nawet bardzo delikatnie jechałem do przodu.

 

Mam już diagnozę. Zero błędów skrzyni, jeden błąd turbiny. W ocenie ASO skrzynia jest ok.

Co do spadków mocy - przetarła się wiązka od turbiny, która robiła zwarcie do sprężarki klimatyzacji stąd czasami samochód zdychał.

Uff, ulżyło mi trochę.

 

A teraz pytanie: czy mam wymieniać olej w skrzyni (w ASO oczywiście mówią, że jest dożywotni)?

Zauważyłem też bardzo delikatne stukanie w kierownicy - jak dojeżdżam do świateł lub ruszam (głównie przy bardzo wolnej jeździe). Można to też zauważyć na postoju przy szybkich, delikatnych ruchach kierownicą. Wg ASO do wymiany wahacze, co mnie śmieszy. Nie jestem fachowcem, ale wahacze przy stukaniu nawet na postoju??? Prędzej jakaś maglownica, końcówki, albo coś takiego.

 

Czyli od elektroniki dziqsek i Prmax? Który z Panów bliżej Warszawy? Co można dodatkowo zrobić? Na pewno chciałbym odblokować DVD.

 

Przy tak dużym spadku niestety cofnie na D i to jest normalne.

Olej warto wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz.

Mamy podobny przebieg..

Poszukaj na zagranicznych forach ( ja patrzylem na niemieckie) - tam ludzie tez narzekaja..

Nie pytalem sie w ASO, co z tym mozna zrobic.. Gwarancje wciaz mam, moze sie tym zainteresuje podczas nastepnej wizyty :duh:

 

Masz tak samo? Gluchy stukot.. ? Przy niskich predkosciach.. Czasem sie pojawiala, jak dojezdzam do swiatel i dotaczam sie do lini zatrzymania.. Eh :mrgreen:

Generalnie juz dawno tego u siebie nie slyszalem, albo nie zwracam uwagi.

 

U mnie już po gwarancji. Zapytaj do póki możesz :) Mi powiedzieli, że do wymiany wahacze, ale to bzdura. Ciekawe co by powiedzieli jakbym zgodził się na wymianę, a stukanie by nie ustąpiło? Nie mam jednak zamiaru wydawać 4k, żeby sprawdzić ich reakcję.

 

Dokładnie jest jak opisujesz. Stukot przy małych prędkościach - dojeżdżanie do świateł lub ruszanie. Jakby ktoś młoteczkiem gdzieś tam stukał w kolumnę kierownicy. Jutro sprawdzę czy to tylko na Comforcie czy też na innych ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak dużym spadku niestety cofnie na D i to jest normalne.

Olej warto wymienić.

 

Akurat z tego garażu wyjeżdżam od września i dałbym sobie rękę uciąć, że wcześniej się nie staczała. Wczoraj wziąłem Jaguara, żeby porównać i stoi jak wryty nawet przy takim spadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
producent skrzyni czyli ZF zaleca wymianę między 90-120tkm, nie ma to nic wspólnego ze staczaniem ale warto wymieniać profilaktycznie jeżeli dbasz o auto, staczanie się o ile jednorazowe podejrzewam że elektronika nie posunęła zapadki P, lub zapadka nie zaskoczyła, gdybyś chciał w przyszłości zmienić olej i filtr w skrzyni to zapraszamy http://allegro.pl/olej-miska-filtr-zf-bmw-f10-f01-f07-e70-e71-kpl-i3887891170.html Edytowane przez gorik79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent skrzyni czyli ZF zaleca wymianę między 90-120tkm, nie ma to nic wspólnego ze staczaniem ale warto wymieniać profilaktycznie jeżeli dbasz o auto, staczanie się o ile jednorazowe podejrzewam że elektronika nie posunęła zapadki P, lub zapadka nie zaskoczyła, gdybyś chciał w przyszłości zmienić olej i filtr w skrzyni to zapraszamy http://allegro.pl/olej-miska-filtr-sruby-bmw-zf-8hp45-8hp70-komplet-i3870968054.html

 

Niestety teraz jest już tak codziennie. Nie ma tego problemu przy mniejszych spadkach - np. na wiadukcie.

Chyba muszę pomyśleć nad wymianą. Zastanawiam się tylko dlaczego BMW nie zaleca wymiany, a producent skrzyni już tak? Przecież chyba powinni mieć jedną wersję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ZF w chwili obecnej produkuje najlepsze skrzynie na świecie, skrzynia która jest w twoim aucie jest też np. RANGE ROVER VOUGE >2012,

MASERATI QUATTROPORTE i w wielu innych autach, jedni producenci zalecają wymianę inni nie a jeszcze inni nic o tym nie mówią, dlatego ZF musi się trzymać jednej wersji w sumie najbardziej racjonalnej, bo olej na pewno nie jest wieczny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po tym że się stacza wszystko działa normalnie, płynnie? , po puszczeniu hamulca podjeżdża do przodu bez gazu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym że się stacza wszystko działa normalnie, płynnie? , po puszczeniu hamulca podjeżdża do przodu bez gazu?

 

Wszystko działa płynnie, nic nie szarpie, biegi zmienia normalnie podczas jazdy. Po puszczeniu hamulca właśnie nie podjeżdża do przodu (na takim spadku i tak by nie podjeżdżała nigdy) tylko stoi dosłownie chwilę i zaczyna się staczać.

 

Kolego PaMa może będziesz miał gdzieś przy okazji stromą górkę, na której mógłbyś sprawdzić jak to jest u Ciebie?

U mnie na drodze ok. Problem jest właśnie przy wyjeżdżaniu z tego garażu podziemnego. Zawsze muszę się zatrzymać zanim brama się otworzy, ale do tej pory na prawdę się nie staczała.

W ASO gość od elektroniki powiedział, że może skrzynia nie trzyma ciśnienia, ale dzisiaj powiedzieli, że wg nich jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a na prostym po puszczeniu hamulca podjeżdża? czy stoi w miejscu i jak jej dopiero dodasz gazu to zaczyna jechać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.