Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z hałaśliwym (wibrującym n42b20). Ale od początku. Auto kupiłem w 2011. Po pierwszej wymianie oleju(syntetyk) okazało się, że zostawia za sobą niebieskie chmurki. Wymieniona odma - nie pomogło. Auto skończyło w Długiej Goślinie u znanych w Wielkopolsce mechaników - tylko oni chcieli się podjąć remontu (chyba początek 2012 roku). W silniku zostały wymienione uszczelniacze zaworowe i (teraz już nie pamiętam na pewno) napinacz łańcucha a być może i sam łańcuch. Dymienie ustało, olej przestał znikać ale zaczął się inny problem który do teraz nie został rozwiązany. Auto wpada w wibracje w poszczególnych zakresach obrotów silnika. Na początku zakresy są węższe ale później(na wyższych obrotach) stają się coraz szersze. W efekcie auto w zakresie 110-130 km/h strasznie dudni i jazda nim jest uciążliwa. Przy 140 jest ok ale później jest znowu problem. Nie zależy to od prędkości ale od obrotów silnika, na każdym biegu, niezależnie od obciążenia(położenia gazu). Panowie z Długiej Gośliny stwierdzili, że jeśli mam tylko takie problemy to jestem najszczęśliwszym człowiekiem pod słońcem:).. W między czasie w aucie zostało wymienione/naprawione:

- filtr oleju i olej(drugi raz)

- filtry powietrza

- Tłumik końcowy(nowy)

- Zbadany tłumik środkowy (podobno ok)

- Zdemontowane i sprawdzone wszystkie katalizatory(nie dzwonią)

- Założony zregenerowany dwumas(sprawdzany podobno na wyważarce)

- drugi raz wymieniona odma

 

Nic nie pomogło. Samochód przyspiesza normalnie - do licznikowych 220 się rozpędza - tak jak piszą katalogi. Nie pali dużo (w trasie bez problemu schodzi poniżej 7). Wiem, że nie kupuje się 4 cylindrowych bmw ale buda była piękna... :mad2: Nie wiem gdzie szukać pomocy - A kolejne tysiące(bez efektów) wydawane na mechaników już mnie drażnią. Na kompie nie ma żadnych błędów. Poniżej przesyłam linki do 3 filmików:

co się dzieje po otwarciu dekla od oleju ? Czy to normalne?

 

cicho nagrany ale efekt słychać

 

dzwięk silnika po otwarciu dekla oleju na ciepłym.
Opublikowano
Mialem podobne klepanie tyle ze cichsze, po wymianie napinacza łańcucha jest ok. W Twoim przypadku może być juz rozciągnięty łańcuch...

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnosnie pracy silnka: zdejmij przewod podcisnienia i zobacz czy dzwiek nie ustaje, oczywiscie na pracujacym silniku.

Wibracje: bardzo czesto peknieciu ulegaja gumy, mocowania silnika. Sprawdz.

4 cylindrowe bmw sie nie kupuje...dlaczego?

Opublikowano
Mam ten sam silnik, w zasadzie to n46b20. I tak samo podchodze do tego co Ty, buda piękna ale silnik już nie ten. Dlatego mam zamiar zrobić swap na przyszły sezon, m54tub28 albo m54b30 wsadzę i będzie spokój. Bo naprawdę te silniki są wrażliwe i awaryjne. Szkoda wykładać kasę na naprawę bo to jest nieopłacalne.
Opublikowano

To pukanie pochodzi z rozszczelnionej lub zużytej pompy podciśnienia. Zużycie polega na wytarciu wirnika w pompie, a ten dźwięk wydaje zaworek w pompie. Nowa firmy Pierburg 752 pln brutto.

Można z tym jeździć, ale ale jak się rozszczelni to osłabną hamulce. Jeśli z pompy kapie olej to lepiej wymienić, bo kapie dokładnie na kolektor wydechowy i olej może się zapalić. Na Ebay są do kupienia uszczelki do uszczelnienia tych pomp, ale nie sądzę, aby po uszczelnieniu pompa była bardziej cicha :(

 

Sprawdzić pompę można poprzez odpięcie węża podciśnienia od servo hamulcowego. Po odpięciu powinna przestać stukać.

 

Co do wibracji polecam sprawdzić koło pasowe na wale.

Opublikowano

Wibracje: bardzo czesto peknieciu ulegaja gumy, mocowania silnika. Sprawdz.

 

Zapomniałem dodać - poduszki silnika wymieniane 2 razy(przez 2 roznych mechanikow)

 

4 cylindrowe bmw sie nie kupuje...dlaczego?

 

Słyszałem to od mechaników(którzy w sumie chyba widzę nie byli do tej pory zbyt dobrym autorytetem). Ze n42 to połowa v8.. itp. W sumie kiedyś miałem e30 z m10 na gaźniku i chwaliłem sobie

 

Można z tym jeździć, ale ale jak się rozszczelni to osłabną hamulce. Jeśli z pompy kapie olej to lepiej wymienić, bo kapie dokładnie na kolektor wydechowy i olej może się zapalić.

 

Chyba trafiłeś w 10. Rano jak odpalam auto to czasami czuć przez jakieś pół minuty delikatnie zapach oleju.

 

Natomiast pozostaje jeszcze największy problem czyli wibracje:

 

Co do wibracji polecam sprawdzić koło pasowe na wale

Co może być z nim nie tak? Ono jest jakoś wyważane czy pod kątem luzów?

 

Wałki wyrównawcze zespołu się przestawiły...

 

To te cuda przy pompie oleju(wzoruje się realoem)? Chyba sam nie jestem w stanie tego wymienić. Jak to zdiagnozować na 100%? Miało by to jakiś sens(problem występuje od kiedy było coś robione z rozrządem) . Wie ktoś może kto w Poznaniu ogarnia te silniki? Z tego co czytam na tym forum najlepiej uderzyć do Mikołajczaka albo na Dziewińską 14

Opublikowano
Jeśli chodzi o wibracje to sam sobie odpowiedziałeś = prawdopodobnie źle ustawiony rozrząd :duh: . Jedź do dobrego warsztatu i niech ci to ogarną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.