Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drogi kolego wqgcmn już ponad 2 tygodnie piszesz pod rożnymi tematami na temat Twojego zakupu F15 50i. Pora złożyć zamówienie i pochwalić się nową zabawką. Jednak w twoim przypadku myślę, że jesteś typem "erotomana gawędziarza". Proponuję bardziej merytorycznie.

Nie można powiedzieć, że jak ktoś robi małe przebiegi to tylko silnik benzynowy. W moim przypadku samochód będzie robił bardzo małe przebiegi a wybrałem M50d. Dlaczego ? Ponieważ moment obrotowy tego silnika jest imponujący i w przypadku kiedy potrzebuję ciągnąć ciężką przyczepę przez 1000 lub 2000 km ten parametr ma bardzo duże znaczenie. Kolejną rzeczą jest ekonomia. Mój kolega kupił w zeszłym roku Porsche i nie ma możliwości, żeby po mieście spalił mniej niż 20 litrów benzyny. Oczywiście jest równie dużo zalet silnika benzynowego, jednak na taki luksus mogą pozwolić sobie głównie w Ameryce gdzie cena benzyny jest zdecydowanie niższa niż w Europie. Ostatnio przeczytałem na innym forum, że 80% sprzedaży F15 w dieslu trafia do Europy. Myślę, że bardzo popularnym silnikiem w Polsce będzie najmniejszy diesel 25d, ze względu na cenę, która zawiera niską akcyzę. I jeszcze jedna uwaga. Mam u siebie w rodzinie osobę, która posiada samochód Peugeot 206 diesel z roku 2005, czyli samochód ma 8 lat i przebieg 17 000 km co daje średnioroczny przebieg około 2000 km. Samochód jest serwisowany i nie ma żadnych problemów ! ! !

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dobra a jeżeli ktoś robi ok 700KM miesięcznie to też może spać spokojnie po zamówieniu diesla.

Do Gutti73

przecież cena za 1 litr benzyny a ropy np. na stacji orlen się już dawno wyrównała a nawet powiem ci że litr benzyny jest tańszy.

I jeżeli chodzi o przebiegi to co innego mało znaczy dla ciebie a co innego dla mnie, dla ciebie mało to może być ze 2tysiące km miesięcznie a dla mnie mało to np. 500km miesięcznie.

A co do Peuegot 206 to chyba nie powinniśmy takiego auta porównywać do F15, sam mam Aurisa i wiem ze z BMW moze być więcej problemów, ale aby było ich jak najmniej nie decyduję się na silnik diesla która jest problematyczny.

I skoro tak się upierasz przy dieslu to powiedz dlaczego inni ludzie kupują M5 F10, X6 M,M6 itp o innych markach które w ogóle nie montują silników diesla pod maską swoich samochodów to już nie wspomnę.

Opublikowano

I skoro tak się upierasz przy dieslu to powiedz dlaczego inni ludzie kupują M5 F10, X6 M,M6 itp o innych markach które w ogóle nie montują silników diesla pod maską swoich samochodów to już nie wspomnę.

 

I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jak mogłeś zobaczyć jestem posiadaczem BMW E46 Cabrio z trzy litrowym silnikiem benzynowym i w życiu nie wyobrażam sobie innego silnika /oczywiście silnik od M3 daje jeszcze większą radość/. W przypadku F15 to samochód tzw. wół roboczy. Nie możemy go porównywać do prawdziwych samochodów sportowych typu M3,M4,M5 czy M6. Osobiście uważam, że do samochodów typu SUV albo SAV najlepiej pasuje silnik diesla, ze względu na swoją charakterystykę.

Opublikowano
wqgcnmn po co wysylasz prywatne wiadomosci do ludzi i sie pytasz z jakiego sa rocznika. Moze mam jeszcze swoj Pesel podac i skan dowodu
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tylko upewnij sie ile pali 25d. wydaje mi sie, ze przecietna 25d bedzie palila tyle ile wg ciebie pali 50i

 

Rozumiem, czyli co pytać o 25d brokera?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Widzę ,

że ulubiony Kolega jest już wszędzie... Może po prostu zamówię F15 dla niego w Stanach ,oszczędzi jakieś 150 tys, PLN ,miną rozterki benzyna/diesel i wreszcie zakończy wątek :D :duh:

Opublikowano
A może kupisz dwa ? Wtedy będzie dość łatwo porównać zalety/wady obydwu rozwiązań silnikowych :wink:
Opublikowano

Niestety aż takich zarobków nie posiadam aby kupić 2, co najwyżej 1 i też tylko na raty.

Po za tym garaż mam tylko jednostanowiskowy, a co lepiej garażować nowe X5 F15 czy starą Corsę odpowiedź jest prosta.

Opublikowano

Ja chyba wybrałbym Corsę :D

Analizując Twoje posty dochodzę do wniosku ,że chyba nie potrzebuję mojej X3 (robię mało kilometrów ,nie wykorzystuję 240 KM ,nie stosuję zasad ecodrivingu ,nawet nie porównałem zużycia paliwa innych modeli przy zakupie i jeszcze wielu rzeczy nie zrobiłem)...

Ja po prostu (jak wielu innych już lekko Tobą znudzonych) :wink: : wybrałem konfigurację ,zamówiłem ,odebrałem :cool2:

Opublikowano

rafusa mam pytanko, podobno w USA nie sprzedaje się F15 z silnikiem M50d ponieważ nie posiada on jakiś certyfikatów?

I jeszcze jedna sprawa, podobno pojawił się pakiet mperformance, pytanko czy wiesz ile to kosztuje w stanach i czy jest już do kupienia?

Opublikowano

Rzeczywiście nie ma w Stanach 5,0d ,ale nie jest powiedziane ,że nie będzie...

Co do Mperformance to sprawdzę ,wydaję mi się ,iż można w tej chwili zamawiać jedynie M sport pack (stylizacja) za 3600 USD.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W mojej ocenie niestety nie ma najmniejszych szans, aby w stanach pojawil sie 50d, najmniejszych. Kazda wersja nadwozia z konkretnym silnikiem musi byc certyfikowana w US - nie interesuja ich certyfikaty unijne i ogolnoswiatowe. To kosztuje dosc duzo. Miedzy innymi dlatego nie ma w ofercie F11, co jest wynikiem znikomego zainteresowania E61.

 

Poza tym zainteresowanie dieslem w US jest nadal male. Dodatkowo Amerykanie nie lubia miec za duzo wyboru, wiec wiecej wersji silnikowych paradoksalnie moglby ich odstraszyc od marki - w US BMW juz od dawna sprzedawal pakiety wyposazanie dodatkowego a nie jak wczesniej w Europie, gdzie kazda opcje mozna bylo zamowic osobno.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
rafusa mam pytanko, podobno w USA nie sprzedaje się F15 z silnikiem M50d ponieważ nie posiada on jakiś certyfikatów?

I jeszcze jedna sprawa, podobno pojawił się pakiet mperformance, pytanko czy wiesz ile to kosztuje w stanach i czy jest już do kupienia?

 

chyba bedzie dostepny na wiosne...jest post o tym na bmwblog...

Opublikowano

Panowie ! Nie debatujcie na temat wyboru silnika tylko bierzcie taki jaki wam odpowiada i jaki będzie spełniał wasze oczekiwania ! I oczywiście kupujcie jak najszybciej bo powiem tak: F15 to po prostu bajka pod każdym względem :)

 

Pozdrawiam!

"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

lewybmw1 ok, czyli F15 50i w pakiecie sportowym M. Zapytanie wysłane do Select Automotive oraz do kilku innych brokerów aby porównać oferty.

W M-cars byłem dzisiaj skonfigurowałem i wyszło prawie pół bańki, a rabat mizerny coś czuję że jak zamówię u brokera to otrzymany rabat pozwoli na zakup kawalerki pod wynajem.

Opublikowano
Jak na 50i to i tak cena bez tragedii :D Jak dostaniesz ofertę to się pochwal ile są wstanie zdjąć z ceny. A orientujesz się jaki jest czas oczekiwania i brokera?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano (edytowane)

Wstępnie dostałem informacje że przy zamówieniu jeszcze w lutym odbiór pod koniec czerwca.

Rabat u brokera w Krakowie od którego otrzymałem info na skrzynke przed chwilą to ok 16% w salonie maks 7% a i tak kręcą nosem i mówią że to auto do produkcji więc powinienem się cieszyć że aż tyle on wynosi. :)

Edytowane przez wqgcnmn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To w sam raz na lipcowe i sierpniowe wakacje szkolne

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Po co odpisujecie jeszcze ? Rabat z f15 aby starczyło na kawalerkę to min 50% :) Przecież ten chłopaczyna nie wie ile nawet prąd kosztuje a co dopiero kawalerka. Kolego sprzedaj swoją corsę i kup za nią dom na Hawajach. ADMIN proszę o zamknięcie tego posta. To jest NEVER ENDING STORY.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.