Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nigdzie nie mogę znaleźć znaczników aby ustawić gmp. Wszedzie piszą że trzeba włożyć jakiś kołek przy kole zamachowym tylko ze ja nigdzie nie widzę na to miejsca. Prosze o pomoc. Moj silnik to M50B25

Jaki PROBLEM-naprowadzenie na to z czym męczysz się. zobacz czego w regulaminie odgórnie nie toleruje się - viewtopic.php?f=72&t=117890 POzdr

Opublikowano

http://obrazki.elektroda.net/3_1284241696.png

Jak robiłem uszczelkę pod głowicą i ustawiałem najpierw na znaki na kole pasowym i na wałkach później sru do kanału i znalazłem te ustawienia. Wejdź do kanału obracaj powoli kołem zamachowym, możesz użyć jakiegoś wkrętaka, albo delikatnie kluczem za koło pasowe (tak jest niestety mało wygodnie). Jeżeli dobrze pamiętam szukaj tego "ucha" od strony silnika nie skrzyni. Jest gdzieś przy styku miski olejowej (jeżeli mnie pamięć nie myli :] )

Opublikowano
Czyli jeśli będę wkładał ten kolek to jakoś sam wskoczy w odpowiednim miejscu?? No bo koła zamachowego nie mam na wierzchu. Bo wogóle wcześniej to myślałem ze chodzi o to koło co jest pod visco z przodu silnika.
Opublikowano
Pod wiskozą jest koło pasowe, na nim też musisz mieć znaki i też powinien być oznaczony GMP, natomiast koło zamachowe jest z tyłu silnika, do niego jest przykręcony docisk sprzęgła a następnie kosz sprzęgłowy i skrzynia biegów. Czy ten czpień wskoczy to tego nie wiem bo nie używałem go w pracach przy głowicy. A tak apropos, po co ci oznaczenie GMP??
Opublikowano
Zderzyły mi sie zawory wydechowe z tlokami. Cały komplet, 12 krzywych. Potrzebuję teraz gmp aby ustawic rozrząd fabrycznie. Myślę ze wcześniej nie bylo do końca dobrze.
Opublikowano
Kolego, jak nikt tam nie pchał paluchów to to na pewno było dobrze ustawione. Może przekręciłeś silnik?? Krzywe zawory wydechowe wskazują najczęściej na przekręcenie silnika. Może też rozrząd przeskoczył ale na łańcuchu to chyba mało prawdopodobne jeżeli nie nastąpiła awaria tych podzespołów. a może jadąć szybko na 5 wbiłeś 3 bieg i silnik dostał kopyto od napędu ale to też przekręcenie :]
Opublikowano
prawidłowe ustawienie rozrządu, oczywiście przy użyciu przyrządu nr 1231947... tylko kto ma takie przyrządy, ja ustawiłem zgodnie z książką sam naprawiam BMW e39 - e39 bo do e34 nie miałem dostępu. Silniki konstrukcyjnie identyko więc i ustawienie pasi. Chociaż ja zrobiłem to cwancykiem, mianowicie, podczas ściągania głowicy, jak odkręciłem koła napędu wałków, opaskami plastykowymi "rytyntynkami" :] spiąłem koła razem z łańcuszkami i odłożyłem w miejsce gdzie się same nie przestawią, podczas montażu musiałem tylko prawidłowo ustawić na znaki fabryczne - ślady po śrubach na kole odbierającym napęd od wału korbowego, z tym że wałki ustawiłem zgodnie z rysunkiem z tego podręcznika. Sprubuję namierzyć ten rysunek w necie i zamieszczę.
Opublikowano

Jest jeszcze jedno rozwiązanie. Stosowałem kiedyś w MZ-tce 251, wstyd się przyznać ale pomysłowo i dokładnie zrobione. A wyglądało to mniej więcej tak:

http://img109.imageshack.us/img109/7866/20130504112717.jpg

Z tym że ja zamiast śrubokręta użyłem rozciętej wzdłuż drewnianej metrówki, którą wsadziłem do cylindra przez otwór na świecę. Po miarce było widać kiedy tłok idzie do góry, kiedy się zatrzymuje i kiedy idzie w dół. Dla ułatwienia i precyzyjności odczytu drugą część metrówki lub jej kawałek albo cokolwiek prostego ułóż na powierzchni otworu na świecę, będzie ona wskazówko pokazującą skale na kawałku metrówki umieszczonej w cylindrze. Jeżeli nie jasno się wyrażam to pisz, będę tłumaczył na polski :]

Możesz też ściągnąć ETKA albo AUTO DATA i będziesz miał tam prawidłowe ustawienia rozrządu.

Jak coś niejasne pisz podpowiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.