Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://t3.pixhost.org/thumbs/4288/20073886_imag0300.jpg http://t3.pixhost.org/thumbs/4288/20073883_imag0293.jpg

 

Witam

 

Zapaliłem autko rano i po przejechani kilku kilometrów zapaliła się kontrolka "akumulatora" szczęśliwie wróciłem do domu po przejechaniu 10km.

Sprawdziłem na INPA brak błędu odczyt "Live date" pokazuje niski stan napięcia 11.28v [bez radia klimy i świateł] z osprzętem 10.26-10.90v

taki sam odczyt otrzymałem na złączy "+" alternatora [miernik] po wyłączeniu osprzętu napięcie wraca do 11.28v Czyli cos tam ładuje ale to nie długo ...

 

Aby nie pakować kasy w coś co dział zapytam bo poszukiwania na forum nie przyniosły rezultatu.

Czy wystarczy wymienić szczotki czy także warto zadbać o stabilizator?

Czy wymontować alternator i sprawdzić napięcie przed stabilizatorem?

[Czy inpa potrafi informować o uszkodzonym stabilizatorze?]

Prosił bym gdzie i jakie szczotki pasują do tego modelu?

 

 

Dziękuje za pod.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie koniecznie siadły szczotki, mogły też skończyć się pierścienie ślizgowe.

Wartości napięcia które podajesz, to nie ładowanie, lecz napięcie na akumulatorze, które spada gdy włączasz odbiorniki.

Najlepiej oddać alternator komuś kto się na tym zna, możliwe że uszkodzone jest coś innego, albo dodatkowo padły łożyska.

Opublikowano

Łożyska odpadają rok temu miałem wymianę ich. coś ładuje bo nie możliwe abym przejechał 10 km ok 40 minut przy radyjku światłach navi i i nawiewie? Napięcie nie spada na biegu jałowym podczas testów około 25minut trzyma sobie tak 11.28v . Kupiłem szczotki bo nie są tak drogie BOSCH 01123325011 a nie chce mi się tego rozkładać kilka razy. Spróbuje go uruchomić na "stole" i sprawdzić co jest nie tak.

Nie widzę innego wyjścia. Może ktoś miała taką sytuację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczotki padłu już nie jednemu z nas :wink: a teraz Tobie..

 

Wymiana jest bardzo prosta, tym bardziej jeśli wyjmiesz alternator. Jeśli masz odrobinę pojęcia i umiesz używać lutownicy, to bez najmniejszych problemów sobie poradzisz. To że przejechałeś tak długi odcinek z włączonymi odbiornikami dobrze świadczy o Twoim akumulatorze, bo wierz mi, alternator Ci nie ładuje jeśli masz takie napięcia. Powinno być 14,2-14,4V.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

No to super będę atakował szczotki zdemontuje alternator dla wygody i bez problemu mogę zalutować nowe elementy czy okablowanie to nie problem ...

Akumulator także jest BOSCH 75Ah [nowy możne ma rok] i możne jest dobry ale coś było nie tak już dawno bo kiedyś [miesiąc temu 2000km temu] próbowałem kasować pod DIS-em i ostrzegał mnie o niskim poziomie naładowanego akumulatora jakiś ~13.00v zignorowałem to bo auto pracowało i nie było problemu jakiego kol-wiek a kolejna ciekawostka dodając obrotów około 3000 napięcie wzrasta około 3-5v

 

Nie wiem ale spróbuje zrobię testy na stole jak to jest z nim.

Opublikowano

Sam jestem ciekawy choć na regulator nie stawiam bo działa w zakresie ~14V a w tej chwili jest poniżej :norty: a po za tym coś tam ładuje?

Jutro powinienem odebrać paczkę z szczotkami i jak pogoda pozwoli to zdemontuje go i zacznę zabawę ... :mrgreen:

 

poz.

Opublikowano

http://t3.pixhost.org/thumbs/4294/20088062_imag0305.jpghttp://t3.pixhost.org/thumbs/4294/20088066_imag0311.jpg

 

Szczotki są takie jakie powinny być do tego modelu (25zł) i alternator na stole:)

 

http://t3.pixhost.org/thumbs/4295/20088078_imag0322.jpghttp://t3.pixhost.org/thumbs/4294/20088063_imag0307.jpghttp://t3.pixhost.org/thumbs/4294/20088064_imag0308.jpghttp://t3.pixhost.org/thumbs/4294/20088065_imag0310.jpg

 

Jak widać na foto została uszkodzona jedna szczotka oraz miejsce gdzie dociska szczotka jest mocny rowek wytarty czy ten element także jest wymienny?

Szczotki były luźne w slotach a po za tym jeden slot był pęknięty.

 

http://t3.pixhost.org/thumbs/4295/20088080_imag0324.jpg

 

Instalacja nowych szczotek nie jest tak bardzo skomplikowana jak ich usuwanie próbowałem wlutować je ale się nie dało są dodatkowo zatrzaśnięte mechanicznie w lutowaniu wiec wiertłem o przekroju 1.5mm centralnie w starą szczotkę wywierciłem na wylot trafiając tym samym centralnie lutowanie, rozwiercając lutowanie robię dziurę przez która z łatwością przepycham przewody od szczotek ustawiać je na pozycje zalutowałem grubszą warstwą ceny. Zakleiłem pęknięty slot od szczotki i jednocześnie zredukowałem delikatnie luz slocie szczotek.

 

http://t3.pixhost.org/thumbs/4295/20088081_imag0325.jpghttp://t3.pixhost.org/thumbs/4295/20088082_imag0327.jpg http://t3.pixhost.org/thumbs/4295/20088079_imag0320.jpg

 

Czytałem na forum że osłonę trzeba złamać aby dostać się do środka ale to nie prawda przede wszystkim trzeba cały alternator zdemontować aby sobie nie zaszkodzić co do odsłony wystarczy odciągnąć zatrzaski na zewnątrz i pociągnąć cała osłonę schodzi bez problemu i łamania.Widać na foto odciągnięty zatrzask.

 

http://t3.pixhost.org/thumbs/4295/20088083_imag0330.jpg

 

Po zamontowani wszystko, wróciło napięcie ,kontrolka znikła. Choć wiem iż jedna szczotka musi się dotrzeć po wytarte miejsce pod szczotką jest wytarte pod kontem i w pełni nie dociska całą powieszchną szczotki

 

a czas pracy to jakieś 2 godziny na spkojnie.

 

Jedynie moje obawy to wytarte miejsce pod szczotką jak to się nazywa? Jest to wymienialne? Oraz luz w samych soketach na szczotki.? :mad2:

 

... :mrgreen: a na razie jest git.

Poj

Opublikowano

Dobra robota kolego!

Jedynie moje obawy to wytarte miejsce pod szczotką jak to się nazywa? Jest to wymienialne?

Element wytarty to komutator koszt nowego to ok 15zł, element oczywiście wymienny.

Tak wyglądał kiedyś mój:

http://images46.fotosik.pl/1759/a79bd49c83408e30m.jpg



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Komutator to jeden element, z tego co się orientuję to nie da się go zdemontować bezinwazyjnie w jednym kawałku.

Co do montażu nowego elementu to nie znam procedury, zapewne wystarczy wprasować nowy komutator na miejsce i przylutować bieguny, ja zleciłem to fachowcom i nie wiem jak to wyglądało.

 

Aha kupując nowy komutator trzeba dokładnie sprawdzić jaki mamy, gdyż do Boscha są 3 różne typy.

 

Co do zużycia szczotek to na chłopski rozum, jedna ze sprężynek znacznie mocniej dociskała szczotkę do komutatora, w skutek czego szybciej się wytarła.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Dzięki...

 

Już dowiedziałem się iż fachowa wymiana tego to około 400-600zł :duh:

Wie nic nie tracąc zamówiłem podzespół i zobaczę jak to się da zrobić w wersji DIY :mrgreen:

 

 

poz.

Opublikowano

Za taką kwotę to można kupić "nowy" tzn po całkowitej regeneracji alternator.

Ja za regenerację swojego zapłaciłem 160zł (czyszczenie, wymiana łożysk i komutatora) regulator napięcia miałem swój.

 

Koszty wyglądały tak:

* nowy regulator napięcia 121zł [zamiennik, ORI to koszt ok. 450zł - 500zł]

* łożysko od strony koła pasowego Koyo Seico 59zł [profilaktycznie]

* łożysko od strony regulatora napięcia 14zł [wyczuwalny delikatny luz]

* komutator 37zł [stary był już mocno wyeksploatowany]

* robocizna 50zł

 

Razem: 281zł



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Tu gdzie jestem tak się nie da a po za tym trudno zaufać komu kol-wiek aby to zrobił fachowo i za taką kasę... :mad2: Czekam na element i spróbuje a "nowy" nie jest tak tani mówię tu o kompletnej regeneracji...

:duh: pozostało mi liczyć sam na siebie a po za tym już nie chcę inwestować w ten samochód bo za rok biorę e61 535i :norty:

 

poz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.