Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdeczne :D

 

Ostatnio jak juz pisalem w postach stalem sie szczesliwym posiadaczem samochodu marki BMW 528i tournig automat benz.

Po malych naprawach ktore mnie czekaja w nadchodzacych 2 tyg. chcialbym zwiekszyc moc tego autka tylko BEZ CHIPA, jakos nie jestem do nich przekonany.

 

Teraz moja becia ma 196hp (chcialbym miec z 250hp,a jak sie da to wiecej ;D). Czy to mozliwe bez zmiany silnika i przy automacie ?? A jak tak to prosze o jakies ciekawe pomysly, z tego co sie dowiedzialem przez ten krodki czas z moim autkiem, to zawieszenie juz ma sportowe.

 

P.S Jak znacie jakies takie sklepy w PL z ''turbo'' czesciami to prosze o kontakt :D

 

Dziekuje za uwage poswiecona temu tematowi. :)

Opublikowano

Jedyna dobra tania opcja przy Twoim silniku to wrzucenie kolektora ssącego od m50. ale o mocach rzedu 250KM zapomnij. Jak chcesz dużej mocy z tego silnika to jedynie turbo lub kompresor ale to bardzo duże koszta a poza tym masz automatyczną skrzynie a zwiększając moc zabijesz ją po prostu.

Czyli generalnie jak chcesz większej mocy kupuj 540 w manualu lub m5 a jak nie to ciesz się z tego co masz bo dłubanie tego auta jest bez sensu.

Opublikowano

Co masz na mysli piszac ''bardzo duze koszta'' ?

 

Na tym aucie nie zamierzam oszczedzac, ale tez bez przesady jesli skrzynia moze niewytrzymac...;(

Opublikowano
bardzo duże koszta to znaczy tyle co conajmniej równowartość tego samochodu a pewnie jeszcze sporo więcej. Taniej podejrzewam wyniesie kupno 540.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uturbienie to nie tylko koszt turbiny i intercoolera.

Zapomnij o "większej mocy", tutaj nie ma jej z czego urobić.

Większa moc= więcej paliwa+więcej powietrza, i jeśli paliwem nadrobisz, to nie masz skąd "dopchnąć" powietrza do silnika.

Jak zabiegami z kolektorem i wydechem zrobisz te 210 to będzie dobrze, ale to spora inwestycja, a efekt niewielki.

Chcesz więcej, to jak wyżej, 540i, albo M5 (które zjada z butami jeśli chodzi o koszty obsługi).

Opublikowano
Co masz na mysli piszac ''bardzo duze koszta'' ?

 

Na tym aucie nie zamierzam oszczedzac, ale tez bez przesady jesli skrzynia moze niewytrzymac...;(

 

Stara prawda przy turbieniu mówi: policz wszystko razem, czyli kolektor, turbina, ICek, wydech, wtryski, orurowanie powietrzne i olejowe, komputer SA, strojenie i kilka pomniejszych rzeczy i wyjdzie Ci pewnie jakieś 15-20k...a potem dodaj jeszcze 10k na te nieprzewidziane i będziesz wiedział ile potrzebujesz :)

Pomocy obeznanych, Twojego potu łez i krwi nie wliczam bo to bezcenne :mrgreen: Podobnie jak zdobyte doświadczenie.

Reasumując pomyśl o mocniejszym aucie albo zapomnij i ciesz się tym co masz :cool2:

Opublikowano

Chcesz więcej, to jak wyżej, 540i, albo M5 (które zjada z butami jeśli chodzi o koszty obsługi).

 

Z zapotrzebowaniem na moc jest tak, że nigdy dość. Najpierw braknie mocy w 540, a za chwilę w M5. Ale jednocześnie ile razy taką moc się wykorzystuje? 528 chyba nie ma problemu ze sprawnym wyprzedzaniem. Powyżej 100kmh też nie jest mułem.

 

Utrzymanie M5 nie jest aż tak kosztowne w porównaniu do poliftowego 540i (nie liczę oczywiście spalania). Natomiast przedliftowe 540i (a raczej przez 98r.) jest zdecydowanie przyjaźniejsze dla portfela.

Inna sprawa to zakup M5 - większość silników nie trzyma mocy, bo są zarżnięte. A te co trzymają, to i sporo na starcie kosztują.

Opublikowano
chcesz wiecej mocy? pojedz na hamowanie zobacz ile Ci zostało w kilkunastolenitm aucie i spróbuj przywrócić mu chociaż fabryczne ;)
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Mocy zawsze będzie mało. Także lepiej odpuścić. To jest jak narkotyk. Ja zaczynałem od E36 1.8i, potem przerwa (vagi, francuzy itd.), wróciłem do BMW, kupiłem E46 w kombi 2.0d 136km, następnie e46 coupe 2,5 170km, pojeździłem trochę koni mało, kupiłem E39 540i 300km no i co? Mało. Sprzedaje i chcę kupić M5. Ciekawy jestem na jakim aucie w końcu się zatrzymam.
Opublikowano
BMW ma taka game silników ze dla kazdego cos sie znajdzie:) jesli chodzi o 2.8 to naprawde daje rade i tez bym przy nim nic niedłubał a docelowo chce znów miec wlasnie ten silnik u siebie tak ze moja 523 jest tylko przejsciowa i w lato pujdzie do nowego wlasciciela:)
Opublikowano

Kiedyś też miałem taką zajawke. Chciałem utrudniać e39 530, nawet znalazłem gotowy zestaw

w USA. Koszt był ok 6500-7000 dolarów. Po przemyśleniu dałem spokój. Dzisiaj ona stoi a ja zmieniłem na inna i mam ponad 300 km ale tak jak koledzy tutaj, chciałoby się więcej. :norty:

Opublikowano
Z tego co mi przychodzi narazie do głowy to możesz zmienić kolektor ssący jak napisał kolega wyżej i zmienić katalizator na strumienicę ponoć przybywa od tego od 5-10% mocy ale ile w tym prawdy to nie wiem bo nie sprawdzałem a 5% u ciebie to już ok 10km więcej jeśli to prawda jeśli masz sprawny katalizator to trochę zwrócą ci się koszta bo skupują je w dobrych cenach :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.