Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pękł mi wał i muszę wymienić silnik

Mój silnik w/g vin to :kod typu -AP71 , typ-320D, silnik M47DO1

 

Oglądałem dziś silnik który w/g sprzedawcy będzie pasował do mojego auta ale mam wątpliwości

na tym silniku na nalepkach są oznaczenia M47T oraz M47TU1 .

Czy te silniki są zamienne ze sobą (chodzi o sam silnik bez osprzętu) ewentualne jak ktoś posiada taką wiedzę to czym się różnią i o co chodzi z tym M47N bo wszędzie wszyscy posługują się takim oznaczeniem a wychodzi na to że są jeszcze różne odmiany i to nie tylko TU czy DO1 jak to jest ?

Opublikowano
TU to oznaczenie technical upgrade (czyli wersje poliftingowe), czyli M47N to to samo co oznaczenie M47TU - jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie.
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Mój ma 150km 2005r po lifcie.

Chodzi mi o to że na tym drugim silniku jest główne oznaczenie M47T zamiast jak bym się spodziewał M47DO1 lub M47TU,

na jakiejś innej nalepce gdzieś na dole drobnym maczkiem jest M47Tu1

Opublikowano
Na to wygląda, że w M47N też zaczynają pękać wały :duh:
Opublikowano
Masakra :mad2: i to aucie z 2005 roku :( Człowiek siedzi za kierownicą i tylko się zastanawia, deptać czy nie deptać. Jak widać wał w każdej chwili może powiedzieć bye bye. Kolego powiedz coś więcej, silnik był przegrzany? Jakim olejem był zalany? Wymiany terminowo? Jaki przebieg? Jak tam dwumasa, koło pasowe? Masz jakieś fotki wału?
Opublikowano

Nie demonizowałbym, że w 2.0d 150 KM również pękają wały ................. bo nie wiemy tak naprawdę w jaki stanie był u Kolegi mimo wszystko np. :

 

- koło pasowe;

- dwumas.

 

 

Kolego trapezpl, twój silnik raczej na pewno fabrycznie spełnia Euro4 ....... = nieznacznie różniący się kod silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój ma 150km 2005r po lifcie.

Chodzi mi o to że na tym drugim silniku jest główne oznaczenie M47T zamiast jak bym się spodziewał M47DO1 lub M47TU,

na jakiejś innej nalepce gdzieś na dole drobnym maczkiem jest M47Tu1

Ja tam myślę ,że powinien pasować każdy poliftowy 150km bez znaczenia jakie mam literki na końcu .

Znam kilka osób które zmieniały silnik w e46 i nigdy nikt nie zwracał uwagi na oznaczenia . Po prostu poliftowy to polifowy ,a przedliftowy to przedlifowy i tyle . Być może są tam jakieś zmiany ,ale pewnie do ogarnięcia przez mechanika wstawiającego silnik.

Toje auto ma DPF-a ?

Opublikowano

Niestety ale coraz częściej słychać o pękających wałach w m47n:

 

viewtopic.php?f=69&t=139176

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=66205

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=121903

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=38910

 

Inna sprawa, co wywołuje te usterki. Może jest to zaniedbanie użytkownika, lub po prostu na skutek płynących lat, problem zaczyna dotykać m47n. Koledze życzę aby znalazł dobry silnik i dalej cieszył się z jazdy e46 :cool2:

Opublikowano

Przebieg wg licznika i książki 223.000 km,(auto nie wygląda aby miało więcej -ale nigdy nie wiadomo) nie mam DPF , silnik nie przegrzany (a wręcz odwrotnie od miesiąca walczyłem z termostatami bo był niedogrzany) .Dwumasa ok koło pasowe ok, auto kupiłem 6 miesięcy temu przejechałem 10.000 jak go kupiłem wymieniłem wszystkie filtry i olej (Castrol EDGE 5w30) nie wiem czym był wcześniej zalany ,wywaliłem klapki , miesiąc temu wymieniłem świece żarowe bo 2szt były padnięte. Auto sprawowało się idealnie pod każdym względem żadnych stuków wibracji itp, turbina ok korekty na 3 wtryskach +-0,0... i na jednym 0,6..

3dni temu po odpaleniu usłyszałem dziwną pracę silnika troche jak stary diesel lekkie metaliczne pukanie w miare wzrostu obrotów na następnego dnia byłem umówiony z mechanikiem aby to obsłuchał ale niestety nie dojechałem pukanie raz było większe raz mniejsze 5km przed mechanikiem na 1 minute wszystko się uspokoiło po czym zaczęło znowu tylko że kilka razy mocniej i za chwile silnik zaczał pracować jakby wsypać do niego wiadro nakrętek.Od pierwszego stuknięcia do jego śmierci przejechałem 100km przez ten czas oprócz lekkiego postukiwania wszystko było ok, moc, temperatura ,obroty żadnych drgań czy wibracji.

Te 100 km przejechałem nie przekraczając 100km/h i 2500 obr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.