Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kabel sprawdzony i piszczy dobrze:

 

sprawdzane miedzy kl15 a 1 pinem obd2

oraz kl30 a 16 pinem obd2

 

uc?export=view&id=0BxioHx0c1o47eklfN05acXRzb2c

 

Tabela obd2:

 

uc?export=view&id=0BxioHx0c1o47MS1GRERkTlpBTkk

 

sprawdze jeszcze obd w aucie czy daje napiecie na 1 pinie

 

jakies inne pomysly :)

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale KL15 DCAN czy KL15 K-line ? to zasadnicza różnica

K-line na pinie 7 do KL15 jest pin 1 w obd2 z niego czyta napięcie bezpośrednio ,

DCAN po 2007/03 (rozpoznasz po pinach 6 high speed CAN i pinie 14 low speed CAN ) nie ma pinu do pomiaru napięcia

(ja mam DCAN i pinu 1 nie ma w OBD2 , a mój ICOM czyta napięcie kl15 ) tak samo jest w serii F,G

KL15 jest odczytywana z CAS po lini CAN i tu najczęsciej jest problem, winny jest pewnien układ atmegi który interpretuje sygnał z CAS

moge Ci zdjęcie dać który wymiana pomaga ,

Na alegro jest gość który naprawia icom

Opublikowano

bylo widziec moj wyraz twarzy jak zagladam do obd a tam w 1 pinie pusto :)

 

domyslilem sie ze ta informacja leci pewnie cyfrowo, e87 jest z 2010.

 

dla testu podlaczylem icom do innego auta i czyta prawidlowo kl15 ale w zlaczu fizycznie istnieje linia na ktore jest podane napiecie, domyslam sie ze test nic nowego nie wnosi ;/

 

Powiedz mi prosze jakie powinno byc napiecie na kl15 ?

 

drugie pytanie, glowice do auta lacze przez dwa kable ? 1 to wiadomo + ten opisany OBD2 ?

 

Jak tak zrobilem to dostalem cos takiego:

 

uc?export=view&id=0BxioHx0c1o47aHVBOUFxeFhuNzg

 

wartosc sie zmienia ale 100mV wydaje sie strasznie malo,

 

 

potem juz bylo 0:

 

uc?export=view&id=0BxioHx0c1o47VnlhQkg5NUJ2OGM

 

 

 

Alloc robimy przy programowaniu ? dla ista-d ma byc unlock?

 

Zastanawia mnie konfiguracja sieci lan, jak to prawidlowo ustawic po stronie lapka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napięcie na KL15 DCAN jest prawie takie same jak na KL30 , mozna połączyć sobie linie na przedłużaczu ale musisz wstawić przełącznik on-off

musi być aby wyłączyć zapłon inaczej ista nie dowie się że go wyłączyłeś mimo że fizycznie jest wyłączony ,

jest duzo procedur w ista które wymagają KL15 OFF też , kl15 OFF +R (czyli kluczyk w pozycji radio poza slotem ,nie dotyczy aut z komfortowym dostepem )

Nie konfiguruje się sieci dla ICOM ,

z wyjątkiem programowania aut z NBT , NBT EVO , nie można programować z icom ISTA P / ESYS

sa dwie możliwości albo fizyczny ruter i podłączony przez niego icom

albo emulacja rutera , i konfiguracja icom i sieci ,

w starszych autach serii F z CIC tylko jeden jest port ethernet w ZGW jest to moduł GW bramy i do niego wszystkie magistrale sa podłączone i to ZGW jest

interfejsem dla tych magistral CAN , MOST , Flexray ,

wraz z wprowadzeniem NBT powstał nowy system port ethernet jest obecny w kilku modułach ZGW/FEM , NBT , RSE

dlatego trzeba inaczejs skonfiguriować icom , normalne podłączenie i programowanie z icom tych modułów kończy sie ich uszkodzeniem

ista P lokalizuje sterownik po numerze (adresie) sterownika a powinna po adresie IP

PS, Port ethernet w E serii nie służy do programowania CIC , tylko do aktualizacji navigacji i systemu audio taka informacja znajduje się w ISTA D

"Programming information

The following interfaces are used to program the CIC:

- Ethernet via diagnostic connector:map data of the navigation as well as database for audio (Gracenote)

- MOST direct access point:remaining data, e.g. application software"

Opublikowano

dzieki za wyjasnienie,

 

tak sie zastanawiam, przez www dane na kl 15 leca z fizycznej lini, jezeli czytanie kl15 w bmw odbywa sie po d-can, to nic dziwnego ze widze 0, inna sprawa to ista, tam wykrywa mi icoma ale mimo ze jest free to lampka jest szara.

 

Moja ista byla konfigurowana pod zwykly kabelek d-can z ediabas 7.3.

 

Moze lepszym rozwiazaniem bedzie instalacja na nowo isty ? Mozesz poratowac linkiem ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obowiązkowo jak raz uruchomiony był emulator icom to ista p nie nadaje sie do icom głowicy ,ale status nie szary bedzie tylko na czerwono ,

wprowadza go w stan rezerwacji dla ediabas ,

jak szara to coś nie tak z icom

Teraz jest dostepny loader bez emulatora icom, jakiś czas temu prosiłem twórce loadera (Beemerboy88) aby zrobił wersje bez emulatora ,

ponieważ przypadkowe kliknięcie na emulator niszczy iste i trzeba od nowa instaować .

Opublikowano

W pierwszej kolejnosci chce uruchomic iste+

 

dzis sprawdzalem na e46, miala dwa gniazda okragle pod maska i obd - kolumna kierownicy, po okraglym icom laczy sie prawidlowo, ale znow obawiam sie ze tam kl15 jest fizycznie

przez obd [BAD] wciaz brak napiecia, nie wiem czy e46 to najlepszy pacjet do testowania :) bo to 98rok

 

A moze jest ktos z Poznania z ICOM-em ?? :)

uc?export=view&id=0BxioHx0c1o47S0gxTUNoMm9JUGs

 

 

 

uc?export=view&id=0BxioHx0c1o47ZTMzb3BZLUMxM1k

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

e46 do 2000 roku jak jest gniazdo okrągłe to ono jest pierwszoplanowe najważniejsze

pod kierownicą w okresie przejsciowym jest tylko silnik ,

w 20pinowym okragły KL15 jest z pinu 16 podpiete w icom pod pin 1

jak nie ma okrągłego złącza to dopiero łączysz się przez OBD2 w kabinie dla e46,e53,e83, e38,e39 ,e52

jak chcesz sprawdzić KL15 DCAN to tylko

E70 ,

E8X po 2007/03 są wyjątki że k-line było dłużej prawie do 2008r jak stary silnik to jest K-line (bez E83 X1 tam mimo DCAN na silniku skrzyniach i DSC to

jest pin 1 dla KL15 i pin 8 lina K dla ews i pozostałeych modułów na lini K to jdyna tak magistrala co ma DCAN i K-line dlatego icom działa u ciebie

E9X też po 2007/03 z wyjątkmi gdzie mimo nowszej daty jest stary silnik

Nie pamiętam e60 ale pewnie podobnie jak e9X

 

oczywiście każda seria F też, który port wybrać DCAN lub Ethernet decyduje oprogramowanie nie icom czy dostepność protokołu diagnostycznego

w f-serii czasami do programowania z ESYS mozna skonfigurować icom aby wybrał DCAN zamiast portu ethernet np do ZGM lub MES/FEM

Opublikowano

Znasz może kogoś z Poznania lub okolic z icomem ? Zanim pośle go do naprawy chce się upewnić że to on źle czyta dcan.

 

Ewentualnie możesz mnie poratowac namiarem na zaklad naprawiajacy, plus info który uklad Jest uszkodzony.

 

Dzięki

  • 1 rok później...
Opublikowano
witam zastanawiam sie nad aktualizacja e60 LCI 3.0d z poczatku 2008 roku jest w ogóle sens aktualizowania softu w aucie chodzi mi głównie o silnik i skrzynie ewentualnie navi?
Opublikowano
Witam. Czyli zwykłe kodowanie mogę przeprowadzić ISTA P kablem KDcan? Czy do kodowania będzie potrzebny zasilacz, czy wystarczy automatyczny prostownik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalezy co chcesz robic. ISTA P w zasadzie jest beznadziejna do kodowania. Wiecej zrobisz ncs expert. Ogólna zasada jest taka, jak kodujesz przynajmniej prostownik, jak programujesz, zasilacz obowiazkowo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do programowania, slabo. 13.2V to na kompie bedzie max 12.5V, ista od razu zamyka sesje.
Opublikowano
Są też takie które można podkręcić do 16V wtedy by byl ok? I ogólnie od strony technicznej też jest dobry? Z akumulatorem AGM nic się nie stanie jeżeli oczywiście nie dostanie za wysokiego napięcia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie czy taki zasilacz np. do LEDów da radę do podtrzymania napięcia w linku jest 30 A ale większe też są

https://www.speckable.pl/produkt/17483/Zasilacz-modulowy-12V-30A-360W-LED-ADLER.html

Testowałem zasilacze ledowe , szukałem taniego zasilacza do montażu w moich prostownikach które robię ,

kupiłem te nawet co mają po 1500W / 0- 100A napięcie regulowane 13.6V do 16V , testowałem , zbyt duże tętnienia ,

nie polecam problem podobny do

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=319166&start=180

Panowie kupiliście icom next, a szkoda wam wydać trochę pieniędzy na dobrej jakości zasilacz , co najmniej doctor telvin 50 ma tylko 40A ale lepszy niż to co proponujecie tutaj ,

jedyna tania alternatywa to zasilacz serwerowy (komputerowy )

bardzo wysokiej jakości źródło prądu , patrząc na oscyloskop prąd stały idealnie ciągła linia do zakresu 40 MHz ,

gdyby nie jego napięcie ściśle kontrolowane na ok 12V

do istap/ ista+ icom next musi być napięcie na zasilaczu co najmniej 13.5V aby podczas poboru prądu dużego nie spadło poniżej 13V jak nie ma kalibracji napięcia na przewodach ,do diagnostyki ISTA / kodowanie wystarczy 13V

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.