Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie trochę przesadzacie ICOM (nie istotne czy ori czy made in china

jest do też pakietu Standard tools (INPA NCSEXPER, WINKFPT/NFS, Tool32) jak również do ISTA D i ISTA P (w chinach się kupuje dysk z ista ispi next razem z ICOM i nie trzeba podłączać się online do BMW (z ori icom tak, każde podłączenie jest płatne )

Do zabawy i prostego kodowania lub programowania wystarczy zwykły interfejs za sto pare zł K-dcan, nie trzeba kupować nawet icom, w zasadzie to to nawet bez problemu chodzi ISTA D i ISTA P z icom emulatorem, tylko do pierścienia most jest potrzebny, oczywiście do programowania

Kup icom z chin będziesz miał wszystko co potrzeba , używaj tylko do programowania, niestety pewnie ten chiński sprzęt nie nadaje się do ciągłej pracy w warsztacie

do diagnostyki wystarczy zwykły interfejs z INPA lub ISTA D, NCS lub DIS

A zasilacz to już lekka przesada 1200W aby podczas programowania pobrać 100A chyba trzeba było uruchomić podgrzewacz ściec żarowych ok 50A , klimatyzacje na ful razem z szybami itp chwilowo może podskoczyć pobierany prąd przy aktywacji jakiegoś układy , ale macie akumulator i ten chwilowy skok ma wyrównać

zwykłe e46 to od 6A do 12A max e 90 to podobne tylko max to do 20A, dobrze wyposażone e60 ,e65 to max 30A napięcie do icom na zaciskach musi być większe niż 13V inaczej ista się wyłącza z powodu za małego napięcia już 13,1V można śmiało programować nie musi być 14V, a 15V to już za dużo

głowica OPS to już przeżytek niestety razem z Dis (o wiele lepsza i ma te same możliwości ma ISTA D rheingold dodatkowo szybka, prosto na windows)

Do programowania to ISTA P jest bardzo dobra lepsza niż Winkfpt/nfs (który też ma zalety) oprócz programowania ista P wykonuje różne czynności których początkujący mało wie, a jaki A2 kupić szukaj opinii kupujących, wychodziły uszkodzone np KL15 nie wykrywały zapłonu ale to raczej margines zależny jak kto ma szczęście.

Zasilacz do programowania to wystarczy 50A, 60A może być do radia CB taniej niz 2tyś a równie dobry

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze piszesz ale zasilacz ponizej 40a, nawet do e46 jest za maly. Wiem to z doswiadczenia. Wolisz byc na styk czy byc bezpieczny. Srednio wypasione e60 pobiera, jak odpala wszystkie swiatla jakies 50a. Widze to na wyswietlaczu. Juz nawet o wspomnianych 20a nie wspominam. Aby utrzymac 13v, ktorych potrzebuje ista aby sie nie zamknela musi byc min70a. Przerabialem ten temat wielokrotnie. Dlaczego w takim razie ori Bmw chodzi do max 110a? A jak trafisz na auto ze slabym aku? Przerabialem temat od cb radia. Nie daje rady przy pierwszej lepszej "efce"...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kolego po pierwsze to podczas programowania się nie odpala się samochodu i dodatkowo na zasilaczu, do odpalenia to jest zasilacz rozruchowy dlatego taki skok prądu

jak programujesz to wcześniej powinno się silnik nagrzać aby świece żarowe i podgrzewacze paliwa nie działały, zresztą po 45sekundach pompy sie wyłączają i sterownik świec też dlatego przez kilka pierwszych sekund pobór prądu jest większy też robiłem próby i nie gadaj że po kluczyku bez odpalania w e46 masz 50A max 16A do wyłączenia pomp w dieslu np. na mrozie przecież nie programujesz muzyki też się nie słuchasz w z jakiś dorobionym sprzęcie i nie bawi sie szybami

zasilacz sie włącza po włączeniu zapłonu i sprawdź pobór prądu amperomierzem , a nie na wyświetlaczu po odpaleniu to zupełnie co innego

ja twierdze że 50A wystarczy do większości samochodów nawet dobrze wyposażonych ale jak ktoś chce to może kupować 110A jak dla mnie to armata na mrówkę ,

widziałem nawet jak e90 na zwykły 15A prostowniku chodziła na zapłonie przez 2 godziny i aku sie nie rozładował ....

oczywiście 110A to byłoby super ... a fki F1 to nie sprawdzałem niestety ale jaki musiał by być aku aby taki pobór prądu utrzymał czy jest większy niż w e65 starszym

oczywiście sa teraz AGM ale nie ma dużo większego poboru prądu po kluczyku na zapłonie, przecież sa robione tak aby jeszcze bardziej były oszczędne więc i mniej prądożerne.

Edytowane przez Din76
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kazdy ma swoje zdanie i swoje doswiadczenia. Ja polegam na tym co zaleca Bmw i tak tez doradzam. Wybor nalezy do uzytkownika. Nie pozwalam sobie na nutki niepewnosci. Dla mnie zasilacz ma byc na tyle mocny aby bez aku mozna bylo programowac. Mialem wiele aut ktore staly miesiacami a nie przyjechaly na kolach. Sam wiesz, ze nalezy wielokrotnie wylaczac stacyjke i ponownie wlaczac. O jakim nagrzaniu swiec mowimy jesli zmagasz sie z problemem nie odpalajacego auta od wielu miesiecy? Widzialem skoki na 65a. Mowimy tutaj: You better be safe then sorry...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wolno bez akumulatora podłączać zasilacza, akumulator w samochodzie jest jak kondensator prostuje napięcie z alternatora , tak samo z zasilaczem, skąd wiesz że zasilacz wytwarza prąd stały ??? np każdy prostownik wytwarza prąd zmienny na ogół tętnienie takie jakie w sieci po przejściu przez transformator i przez jedną diody lub 4 diody ale nadal to nie jest prąd stały .... (można sprawdzić oscyloskopem)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, masz racje. Nie napisalem, ze programuje bez aku. Zasilacz ma byc na tyle mocny aby zastapic aku jako zrodlo pradu. Nie ciagne tego tematu juz. Dla mnie min.to 70a. Inni niech probuja nawet od cb radia. Nie jest to dla mnie istotne. Kolega prosil o rade. Takie jest moje zdanie i moja podpowiedz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, kolego owocna dyskusja pewnie wielu sie przyda i nich inni spróbują ... niż tylko same pytania ... ja cie nie krytykuje tez pisze swoje spostrzeżenia, chodziło tylko o programowanie, a co innego rozruch silnika ... jak pisałem możliwy skok prądu chwilowy przy aktywacji jakiegoś składnika, ale aku powinien to wyrównać ale jak pisałeś sam aku może być już bardzo słaby lub padnięty i w takim przypadku to ty masz racje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka, na poziomie, dyskusje moge prowadzic codziennie. :wink: Najgorzej jak wyskakuja z 3ma postami i mysla, ze nie wiadomo co... :D
Opublikowano
Do retrofitow ista/p lipa na maxa. Musisz miec ori plus konto w BMW

 

To znaczy ,że chińczykiem nie da rady robić doposażenia?

Zatrzymałem się w miejscu z wyborem na http://www.ebay.co.uk/itm/2015-for-BMW-ICOM-A2-B-C-diagnostic-tool-Software-3-50-3-56-expert-mode-/221347308004?ssPageName=STRK:MESE:IT

Co o tym myślicie?

Tylko wafeltom tu napisał ,że zonki wychodzą od tego sprzedawcy...??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co chcesz doposażać ???

raczej nie ma różnicy czy się koduje lub programuje ICOM (ori czy chińczykiem jak jest dobry nie uszkodzony chiński )

doposażanie to kwestia wiedzy (najważniejsze) i zależy co jeszcze, niektóre elementy moduły, można kodować programować zupełnie prostym interfejsem K-dcan

tylko te po most (pierścień optyczny) wymagany jest ICOM z interfejsem B, niestety w przypadku takim potrzebne sa jeszcze kody FSC jak ori nie było np CCC lub CIC ...

Opublikowano

Podeślę się pod temat.

 

Wiec co kolega proponuje, jaki kabel i software do zmiany radia na NBT w f30

A jeżeli chodzi o kody FSC to jak je można zfobyc/wygenerować ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zamówiłem Icom a2 z ebaya od tego sprzedawcy

http://www.ebay.co.uk/itm/2015-for-BMW-ICOM-A2-B-C-diagnostic-tool-Software-3-50-3-56-expert-mode-/221347308004?hash=item338953e1e4:g:gL8AAOxyzi9SlyYo

 

Jeśli ktoś też szuka ICOMa i miałby jakieś pytania to walić śmialo do mnie, powinienem w tym tygodniu otrzymać paczke.

 

Ps

Czy jest rożnica jeśli w winkfp wybieram F1 enter zusb czy F3 update zusb?

Czy jest akualizacja do softu 7802540 dde?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ps

Czy jest rożnica jeśli w winkfp wybieram F1 enter zusb czy F3 update zusb?

Czy jest akualizacja do softu 7802540 dde?

Pozdrawiam

To czekamy na recenzje .... o ICOM

w Winkfpt F1 , F2 , F3 to to samo tylko rożne sposoby wybierania ZBnr do programowania modułu

F1 po starym ZBnr

F2 ręcznie odpowiedni moduł i Zbnr nowy

F3 tylko moduł wtbieramy a Winkfpt sam dobiera Zbnr nowy

a czy jest aktualizacja do DDE to sobie sam sprawdzisz nie musisz przecież programować ale tylko sprawdzić DDE

ale trochę poczytaj ponieważ tylko zaprogramowanie to nie koniec

ale nie o tym w tym temacie, temat jest o ICOM .

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy warto. Pojawil sie juz nowy, icom next. Ceny a2 spadna diametralnie.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, z czystym sumieniem mogę polecić http://obdtool.co.uk/wholesale/super-version-bmw-icom-a2-b-c-diagnostic-programming-tool-with-software.html , to chiński klon , wersja natywna z dyskiem do laptopa, działa beż żadnych problemów.

Pozdrawiam

 

Ja po prostu znaleźć tutaj BMW ICOM A2 http://www.eobdtool.co.uk/wholesale/super-version-bmw-icom-a2-b-c-diagnostic-programming-tool-with-software.html domena strona internetowa zmieni się eobdtool.co.uk

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie czym różni się:

ICOM A2 81382311871

od

ICOM A2BC 81382311872

 

Cena 1 to ponad 21 tys zł a 2 to ok 7400 zł

 

A skąd Ty te ceny kosmiczne wziąłeś ???

e641926d68a0.jpg

Ja byłem w ASO

sprawdzałem ceny ICOM to najnowszy ICOM NEXT (nie mylić z chińskim A3 )

ICOM NEXT A kosztuje 2500 zł

ICOM NEXT B kosztuje 750 zł

https://www.google.pl/search?q=obrazy+icom+next&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=9mRDAG2FNsXvJM%253A%253BziOsNAqXVm8_7M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fimged.pl%25252Ftematy%25252Ficom%25252F&source=iu&pf=m&fir=9mRDAG2FNsXvJM%253A%252CziOsNAqXVm8_7M%252C_&usg=__Ooa1GuDRC-A8nAjyybcXuNdYUAc%3D&ved=0ahUKEwi9mvrbxcPOAhUBpiwKHd8SAY0QyjcINA&ei=AMaxV72aBIHMsgHfpYToCA#tbm=isch&q=+icom+next

nie wiem ile ICOM C i D ale icom next C to się nie opłaca kupować i tak nic w programach nie ma dla starszych modeli nawet do starszego E39 nie ma wykładni błędów tylko pokazuje że jest błąd i tyle więc po co kupować jak lepszy ADS i DIS czy inpa

Różni się jeden od drugiego że pierwszy to tylko sam

ICOM A

http://www.cnautotool.com/images/201410/goods_img/4557_G_1414488519354.jpg

a drugi to całość A, B i C http://www.obd2-bg.com/Pictures/Produkti/Codereaders/ICOM/bmw-icom-a22.jpg

ICOM A - główny obd

ICOM B - interfejs most podpina się pod A główny i pod złącze światłowód w samochodzie

ICOM C - okrągła wtyczka do old modeli 20pin podpina się tez pod icom A aby połączyć się ze starszymi modelami przed 2000 rokiem

Opublikowano

Witam! Kolego Din76 mógłbyś rozjaśnić co rozumiesz przez brak wykładni błędów dla e39? Ja w swoim jak odczytam błędy to dalej daję -oblicz plan kontrolny i jak wybiorę błąd to program prowadzi,,za rączkę" :D

Pozdrawiam! :handshake:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E39 98 rok 2.0i i w przypadku niektórych błędów ISTA D pokazywała tylko błąd w ECU nic więcej , więc przejście dalej nic nie pomoże ponieważ nie będzie rozszerzenia ABL do tego błędu , a DIS i INPA z ADS pokazywała wszystko .
Opublikowano
Mam pytanie czym różni się:

ICOM A2 81382311871

od

ICOM A2BC 81382311872

 

Cena 1 to ponad 21 tys zł a 2 to ok 7400 zł

 

A skąd Ty te ceny kosmiczne wziąłeś ???

e641926d68a0.jpg

Ja byłem w ASO

sprawdzałem ceny ICOM to najnowszy ICOM NEXT (nie mylić z chińskim A3 )

ICOM NEXT A kosztuje 2500 zł numer

ICOM NEXT B kosztuje 750 zł numer

https://www.google.pl/search?q=obrazy+icom+next&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=9mRDAG2FNsXvJM%253A%253BziOsNAqXVm8_7M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fimged.pl%25252Ftematy%25252Ficom%25252F&source=iu&pf=m&fir=9mRDAG2FNsXvJM%253A%252CziOsNAqXVm8_7M%252C_&usg=__Ooa1GuDRC-A8nAjyybcXuNdYUAc%3D&ved=0ahUKEwi9mvrbxcPOAhUBpiwKHd8SAY0QyjcINA&ei=AMaxV72aBIHMsgHfpYToCA#tbm=isch&q=+icom+next

nie wiem ile ICOM C i D ale icom next C to się nie opłaca kupować i tak nic w programach nie ma dla starszych modeli nawet do starszego E39 nie ma wykładni błędów tylko pokazuje że jest błąd i tyle więc po co kupować jak lepszy ADS i DIS czy inpa

Różni się jeden od drugiego że pierwszy to tylko sam

ICOM A

http://www.cnautotool.com/images/201410/goods_img/4557_G_1414488519354.jpg

a drugi to całość A, B i C http://www.obd2-bg.com/Pictures/Produkti/Codereaders/ICOM/bmw-icom-a22.jpg

ICOM A - główny obd

ICOM B - interfejs most podpina się pod A główny i pod złącze światłowód w samochodzie

ICOM C - okrągła wtyczka do old modeli 20pin podpina się tez pod icom A aby połączyć się ze starszymi modelami przed 2000 rokiem

 

Ceny chyba na Litwie.

 

To ICOM A jest droższy niż cały zestawa ABC? :duh:

 

Faktycznie ICOM Next ma dobre ceny chyba nie warto się w ogóle nad ICOMem zastanawiać i nawet nad chinolami :cool2:

 

A masz nr OEM ICOM Nexta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak to są chińskie podróbki ori icom z wyglądu jak oryginał, nie do odróżnienia jak położysz obok ori i klona

itoolradar i ista D i P nie rozróżnia, tylko IP i ma inne i indywidualny nr dzięki któremu można połączyć się z OSS

 

a to numery icom next

A, B , C viewtopic.php?f=48&t=236657&start=585#p2152469

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.