Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich posiadam bmw e39 528i m52 mam problem z wypadaniem zapłonu tylko na cylindrze 2 kiedy samochód stoi na biegu jałowym np. na skrzyżowaniu po chwili wypada zapłon wystarczy zgasic i odpalić auto i wszystko wraca do normy po podpięciu pod komputer jest błąd wypadanie zapłonu cylinder 2. świece wymienione, cewki sprawdzone zamieniane miejscami,nowy wtrysk benzynowy , przepływka sprawdzona podmieniana,nowa przepustnica, cały dolot sprawdzony nie łapie lewego powietrza, wymieniony sterownik benzyny,cisnienie na cylindrach sprawdzone 14bar,disa sprawdzona sprawna, listwy od gazu nowe , odma wymieniona ,sondy sprawdzone .dzieje się to na gazie i benzynie

problem nadal nierozwiazany gdzie szukac problemu :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nareszcie tytuł który zostanie.

 

Pisałem ci o sąsiednich cylindrach. Sprawdź w nich co możesz.

 

Ale. Koniecznie jeszcze sprawdź czy gazownik podłaczając wtryski od gazu do instalacji elektrycznej auta nie pomylił kolejności wtrysków.

Może zamienił kable. Trzeba by się dobrać do miejsca podłacznia instalacji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
sprawdzałem dzisiaj ciśnienie każdy cylinder 14bar jeździłem z gazownikem regulowaliśmy gaz wszystko ok adaptcja sterownika benzynowego nic to nie pomogło ten zapłon nie wypada regularnie tylko róznie raz 4 razy dziennie co skrzyżowanie a raz co dwa tygodnie tak jak mu się chce jak się podejdzie do tłumika to słychaj jak pufa puf puf
Opublikowano
sondy mi sprawdził tez w normie. w poniedziałek wymieniam uszczelke pod klawiaturom wraz z okularami i zwale kolektor ssacy wymienie uszczelki pod nim i poszukam głebiej :mad2:
Opublikowano
sondy mi sprawdził tez w normie. w poniedziałek wymieniam uszczelke pod klawiaturom wraz z okularami i zwale kolektor ssacy wymienie uszczelki pod nim i poszukam głebiej :mad2:

 

koniecznie kup też 15 podkładek pod nakrętki do pokrywy zaworów - sprawdź wcześniej czy nie masz wycieków z miski olejowej. Jeśli masz wycieki z uszczelki pokrywy zaworów powinno pomóc. Ja się borykałem 2 tygodnie z podobnym problemem, po wymianie uszczelki "NO PROBLEM" :D

Opublikowano
dziś z rana zakrecilismy zawór gazu wypielismy bezpiecznik skasowaliśmy adaptacie pojeździłem na pb po 110km wypadł zapłon 2 przyczyna nie lezy w gazie.Pewnie cos z tym kolektorem jakas nie szczelność, w poniedziałek go zwalam. co myślicie o tym ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słyszałem o metodzie sprawdzania szczelności dolotu przy pomocy dymu.

Wytwornicą dymu robi się gęsty dym i wpuszcza się go do dolotu z lekkim nadciśnieniem.

Podobno każdą najdrobniejszą nieszczelność łatwo wtedy znaleźć bo wylatuje z niej dym.

 

Mam chęć skonstruować sobie taki zestaw do sprawdzania.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
dobra ta metoda z tym dymem nie słyszałem :cool2: ,psiukałem już dolot na odpalonym zmywaczem do tarcz z wieszku tylko da rade może być gdzies od dołu pekniety kolektor itd. zdemontuje go nic innego mi nie przychodzi :?:
Opublikowano
wiem ze obroty powinny się zwiekszyc ,psiukałem cały ten kolektor ale od dołu nie wszędzie podejdzie. :?: zdejme ten kolektor i ocenie te czujniki spalania stukowego odrazu
Opublikowano
Samostart to lepsza opcja od czyścika do tarcz,przesmaruj delikatnie wazeliną cewki w miejscu stykania się ze świecą aby wyeliminować przebicia
  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Właśnie to przerabiam w mojej e39 520i. Dokładnie to samo się dzieje. Rano na zimno zapalam i jak ruszę od razu to jest ok, ale jak stoi na wolnych zaraz zapala się check i chodzi na 5 garów. Po ponownym rozruchu jest ok., ale po trzech razach check już nie gaśnie (chociaż pali na 6 garów) i muszę go gasić INPĄ. INPa wywalała wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Kupiłem dla pewności cewkę NGK wymieniłem i to samo. Zamieniłem z 4 cylindrem (inna sonda) cewkę i świecę, to samo. Więc zagwozdka dlaczego. Wcześniej wymieniano mi odmę i zacząłem podejrzewać, że to od tego, tym bardziej, że po wymianie odmy w dolocie miałem nieszczelność i mechanik na szybko zakleił mi rurę taśmą izolacyjną. Po dwóch miesiącach zaczęły się te objawy.

Żeby było śmiesznie, już drugi raz miałem problem z wypadaniem zapłonów, trzęsieniem budą, obrotami w okolicy 600 i gaśnięciem np. przy cofaniu na półsprzęgle, czyli te same objawy z którymi walczy większość.

Zajrzałem do sterownika od silnika - pod podszybie - wszystko ok., ale chciałem sprawdzić końcówkę masy przykręconą do kielicha i na chwilę ją zdjąłem. Komp automatycznie się zresetował i następnego dnia, przy -8 zapaliłem i check się nie zaświecił. Co prawda, jak schodzi ze ssania to minimalnie trzęsie budą, ale później jest ok. obroty podskoczyły, przy schodzeniu z obrotów nie łapie doła, przy zmianie biegów i redukcji nie muli. Stan utrzymuje się 3 dzień.

Dodam, że po każdym checku i podmiankach cewek kasowałem błędy w INPIE, ale pomógł zwykły reset.

 

PRÓBUJTA PANOWIE.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Wypadanie wróciło, ale ....... ;-) Wypadanie zapłonu, to nie przerwa w produkowaniu iskry, jak wielu z nas i niestety mechaników to interpretuje. Na niemieckim forum wyczytałem, że zdarza się uszkodzenie/zabrudzenie czujnika położenia wału korbowego (nie mylić z czujnikami położenia wałków rozrządu) i wtedy wypada zapłon. Ten czujnik znajduje się pod rozrusznikiem i też kąpie się w oleju. Wymontowałem żeby odczytać numerki i przy okazji wyczyściłem go dokładnie, zamówiłem nowy, ale problem znikł. Od 3 miesięcy jest spokój, a nowy czujnik leży na półce. Przypominam, że mi wypadał zapłon tylko po porannym rozruchu. Wiem, że niektórym wypada na ciepłym, ale to jest inna bajka.
  • 5 lat później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

podpinam się, trzęsie budą, wskakuje check, ale potrafi sam zniknąć po paru startach. INPA pokazała, że wypada mi 2 cylinder, a wczesniej błąd zaworu wentylacji zbiornika paliwa. Wymienię go dzisiaj bo on na pewno powoduje zubożenie mieszanki przez oszukiwanie przepływki. (Raz na trasie nagle straciłem moc i ledwo 100kmh jechało. Trzęsło budą jak cholera przy niższych obrotach. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu chodził elegancko. INPA w domu pokazała tylko ten zawór). Pytanie dla pewności. Który to 2 cylinder? 2 licząc od przodu czy 2 w kolejności zapłonu ? Nigdy nie pamietam :?

btw: kasowanie adaptacji zawsze kończy się początkową euforią i powrotem problemów ;) Lepiej szukać realnych przyczyn bo złe adaptacje z niczego sie nie biorą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Drugi to drugi od rozrządu, czyli od przodu. Przeglądnij świece, jak ok to szukaj lewego powietrza.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli zawsze masz tylko drugi, bez błędów zgłaszanych przez sondy to sprawdź świece, ewentualnie daj ta cewkę z drugiego na czwarty, jeżeli uszkodzona cewka to błąd przejdzie na 4 cylinder. Lewe powietrze powoduje losowe wypadanie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
świeca na 2cyl w słabym stanie, obklejona syfem bo niestety m54 bierze olej. Ale z braku laku przeczyściłem i wkręciłem. Zamieniłem fajki miejscami zebe je wykluczyć. Na razie silnik chodzi równo z wyjątkiem pierwszego kilometra jazdy. Auto potrafi na ułamek sekundy bardzo się zdławić po ruszeniu na 1 i 2 biegu, jakby silnik odbijał w druga stronę lub tracił całkowicie zapłon. Potem sie uspokaja. To tez moze byc lewe powietrze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adaptacje skasowaleś? Masz LPG?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.