Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Interesują mnie wasze opinie w następujących kwestiach, najlepiej poparte własnym doświadczeniem, ale z chęcią wysłucham każdej :wink:

 

1. Cena auta - za duża/realna/za mała. Ja bym powiedział że to drugie ale chętnie usłyszę Wasze opinie

2. Zakładając że przebieg jest prawdziwy, czy wg Was na horyzoncie mogą już czaić się kosztowne naprawy typu padnięte turbo, wtryski do regeneracji, konwerter skrzyni, x-drive itp. Mam na myśli naprawy wynikające z faktu że wszystko się zużywa. Pytam bo po przeczytaniu wątku "typowe usterki diesli" mam mętlik w głowie. Nie ukrywam że cena auta to raczej górna granica tego co chcę wydać i jeśli jest duże ryzyko tego że za chwilę będę musiał wpompować kolejne 10 czy 15 klocków, to chyba nie zaryzykuję i poszukam czegoś tańszego. Wiadomo że stopień wyeksploatowania może być różny w zależności od tego jak auto było dotychczas używane, ale przyjmijmy że przeciętnie, bez ekstremy w jedną czy drugą stronę. No może lekko w wiadomo którą :D Jak by nie było pewnie kusi k**** kusi :D

3. X-drive... bać się czy nie? Chodzi mi oczywiście o awaryjność i związane z tym koszty. Wg mnie jakichś wielkich korzyści mi nie przyniesie bo w górach ani na Syberii nie mieszkam, ale trafił się potencjalnie poczciwy egzemplarz więc nie wykluczam zakupu 4x4

 

Zaznaczam że auto zamierzam użytkować "lajtowo"... 12-15k rocznie to max którego prawdopodobnie nie przekroczę. Amatorem zrobienia z auta wersji Fred Flintstone Edition przez bezustanne wgniatanie prawej nogi w podłogę też nie jestem. Chcę po prostu kupić komfortowe i mocne auto które posłuży mi przynajmniej 5 lat i da dużo radości z jazdy (oczywiście liczę się z tym że w tym okresie pewne rzeczy mogą kwalifikować się do wymiany/naprawy). Wiem... kupno takiego auta do takiego użytkowania dla wielu jest totalnie bez sensu, tym bardziej diesla, ale to moja sprawa na co chcę wydać swoje, uczciwie zarobione pieniądze, tak że proszę nie drążmy tego tematu :wink: Szczerze to wolał bym benzynę, ale tylko N53/272KM a takiego ze świecą szukać nie od handlarza (czytaj: potencjalnie wartego uwagi) i w takiej wersji wyposażeniowej którą chcę... Wiem, dużo wymagam :mrgreen: ale ciśnienia na zakup nie ma, leciwe e39 póki co daje radę :wink: więc mogę na spokojnie szukać czegoś ciekawego. Ale do rzeczy:

 

Link: http://otomoto.pl/bmw-530-salon-polska-C31771615.html

 

Numer podwozia WBANY71059C051962

Kod typu NY71

Typoszereg E60 (MUE)

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57/T2 - 3,00l (173kW)

Napęd 4x4

Skrzynia biegów AUTOMAT

Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)

Tapicerka Leder Nasca Schwarz (U6SW)

Data prod. 2008-10-02

Przegląd ważny do 12.2014

 

Właściciel mówi że auto wziął nowe w leasing i niedawno wykupił. Na chwilę obecną ponoć nie ma nic do zrobienia, można sprawdzać wszystko w ASO itp. Oczywiście do zweryfikowania.

 

WYPOSAŻENIE:

 

STANDARD

S1CBA  CO2 package

S548A  Kilometer-calibrated speedometer

S851A  Language version German

 

OPTIONAL

S1CAA  Selection of COP relevant vehicles

 S203A  4-wheel drive

 S205A  Automatic transmission

 S2NPA  BMW alloy wheel, M double spoke 135

 S2PAA  Lug bolt retainer

 S302A  Alarm system

 S415A  Sun-blind, rear

 S423A  Floor mats, velours

 S428A  Warning triangle and first aid kit

 S430A  Interior/outside mirror with auto dip

 S431A  Interior mirror with automatic-dip

 S441A  Smoker package

 S442A  Cup holder

 S453A  Climatised fornt seats

 S456A  Comfort seat with memory

 S465A  Through-loading system

 S494A  Seat heating driver/passenger

 S4BYA  Real Bamboo wood-grain trim, anthracite

 S502A  Headlight cleaning system

 S508A  Park Distance Control (PDC)

 S522A  Xenon Light

 S524A  Adaptive Headlights

 S534A  Automatic air conditioning

 S544A  Cruise control with brake function

 S609A  Navigation system Professional

 S610A  Head-up display

 S644A  Preparation f mobile phone w Bluetooth

 S676A  HiFi speaker system

 S698A  Area-Code 2 for DVD

 S6VBA  CCC allocation

 S710A  M leather steering wheel

 S715A  M Aerodynamics package

 S760A  High gloss shadow line

 S775A  Headlining anthracite

 P7MFA  Sports Edition

 S7NHA  BMW Service inclusive

 S863A  Retailer Directory Europe

 S877A  Delete cross-pattern operation

 S879A  On-board vehicle literature German

 S8S8A  Country-specific nav. system supply

 S8SPA  Control unit COP

 S993A  model year code in VIN

 

Z góry dzięki za rzeczowe opinie

Opublikowano

Aby było czytelniej:

 

Numer podwozia WBANY71059C051962

Kod typu NY71

Typ 530XD (EUR)

Typoszereg E E60 (MUE)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57/T2

Pojemność skokowa 3.00

Moc 173

Napęd ALLR

Skrzynia biegów AUT

Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)

Tapicerka LEDER NASCA SCHWARZ (U6SW)

Data prod. 2008-10-02

 

Składanie Wyposażenie

 

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF Obr. BMW ze st. le. M podw. spr. 135

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S442A GETRAENKEHALTER Uchwyt do napojów

S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Klimatyzowane fotele przednie

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

 

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4BYA EDELHOLZAUSF.BAMBUS MASER ANTHRAZIT Wer. z drewna szlach. bambus antracyt

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S610A HEAD-UP DISPLAY Wyświetlacz przezierny

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S6VBA STEUERUNG INFOTAINMENT Sterowanie CCC

 

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

P7MFA EDITION SPORT Wydanie Sport

S7NHA BMW SERVICE INCLUSIVE 5/100 Technika serwisowa BMW

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation control

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S993A MODELLJAHRESCODE Kod dla roku modelu w numerze FG

 

Składanie Wyposażenie seryjne

 

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Opublikowano

Myślę, że warto się tym zainteresować, ale nie daj do zrozumienia sprzedającemu, że jesteś na ten samochód zdecydowany, ten samochód szybko się nie sprzeda, bo jest drogi, a jest drogi dlatego, że nie jest od handlarza i prawdopodobnie sprzedający WIE CO MA. Jeśli samochód dopiero co pojawił się w ogłoszeniu to ja bym przeczekał np. miesiąc i ceną będzie znacznie niższa, poza tym z prywatną osobą można się targować :lol:

 

Oczywiście przebieg do potwierdzenia obowiązkowo, na przegląd do ASO raczej bym go nie brał bo się nic nie dowiesz, a wydasz 700zł.

 

A jeśli chodzi o awaryjność to jest tu dużo rzeczy, które mogą się popsuć i prędzej czy później się popsują, oby nie wszystko naraz, przed zakupem sprawdź zawieszenie, bo to dość drogi element do Xdriva.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wyglada na ladna sztuke tylko sprawdz przod dobrze bo tablica taka troche pomietolona, ale to moze byc nawet glupi slupek na parkingu.
Opublikowano
<<<<>>>>, przed zakupem sprawdź zawieszenie, bo to dość drogi element do Xdriva.

 

Pzdr

 

?? co masz na mysli co ma byc drogiego (drozszego) w zawieszeniu normalnym a do X-drive ?

Opublikowano

Wszystko jest, a bynajmniej do nie dawna było drogie do Xd, amorki, wachacze, sworznie, i na dodatek jest problem z zamiennikami.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Wszystko jest, a bynajmniej do nie dawna było drogie do Xd, amorki, wachacze, sworznie, i na dodatek jest problem z zamiennikami.

 

Pzdr

 

Nieprawda - wymienilem komplet amorkow, tuleje plywajace i roznice siegaja moze kilku procent - fakt, ze troszke gorzej z dostepnoscia...

 

Oczywiscie nie zienia to faktu zeby dokladnie wybadac auto, sprawdzic jak ze swiadomoscia techniczna wlasciciela i raczej pojechac do kogos kumatego do sprawdzenia niekoniecznie ASO

 

przy tym przebiegu na 100% beda wywalone:

- tuleje (choc nie widac tego w ogole na szarpakach) - moze sie o objawiac szarpaniem kierownicy przy swiezo wymienionych klockach

- amory do wymiany

- wymina oleju w automacie i skrzynce rozdzielczej (szczegolnie tam olej juz bedzie mocno przepracowany, a na pewno nikt nie wymiania, bo ASO nie zaleca i tez dostep do korka wymaga sciagniecia oslony termicznej i wydechu)

- Wymienilbym tez profilaktycznie oba termostaty i pompe wody, rolki i pasek (pompa wody po tym przebiegu lubi sama zdecydowac o wymianie w najmniej oczekiwanym miejscu)

- sprawdz jeszcze stan takiej rury aluminiowej odchodzacej od intercolera z lewej strony (kierowcy) - lubi sie przetrzec od takij innej rurki opierajacej sie o nia, ktora wyciera taka minimalna dziurke ;)

 

Gwarnatuje ci ze jak zaczniesz pytac o te rzeczy to sprzedawca zacznie chetniej rozmawiac o spuszczeniu ceny na to :cool2:

 

samo autko jest super wyposazone, nawet antracytowa podsufitke ma jak moje :8)

Opublikowano

 

 

- wymina oleju w automacie i skrzynce rozdzielczej (szczegolnie tam olej juz bedzie mocno przepracowany, a na pewno nikt nie wymiania, bo ASO nie zaleca i tez dostep do korka wymaga sciagniecia oslony termicznej i wydechu)

 

A po co ruszać coś co działa poprawnie ? ASO nie bez powodu nie zaleca wymiany OLEJU, jesli robisz to sukcesywnie od początku posiadania auta ( np co 50tys.km ) to OK, ale nie wymienia się oleju OD TAK, bo można całkowicie pogorszyć sprawę.

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Wszystko jest, a bynajmniej do nie dawna było drogie do Xd, amorki, wachacze, sworznie, i na dodatek jest problem z zamiennikami.

 

Pzdr

 

Nieprawda - wymienilem komplet amorkow, tuleje plywajace i roznice siegaja moze kilku procent - fakt, ze troszke gorzej z dostepnoscia...

 

 

 

Tu raczej chodziło mi o to, że trzeba robić na oryginalnych częściach, kolega ostatnio w 330xd musiał czekać 2 miesiące na amorki ( zamienniki )

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

 

 

- wymina oleju w automacie i skrzynce rozdzielczej (szczegolnie tam olej juz bedzie mocno przepracowany, a na pewno nikt nie wymiania, bo ASO nie zaleca i tez dostep do korka wymaga sciagniecia oslony termicznej i wydechu)

 

A po co ruszać coś co działa poprawnie ? ASO nie bez powodu nie zaleca wymiany OLEJU, jesli robisz to sukcesywnie od początku posiadania auta ( np co 50tys.km ) to OK, ale nie wymienia się oleju OD TAK, bo można całkowicie pogorszyć sprawę.

 

Akademicka dyskusja ...

Ja nie bazuje na roznych opiniach z forum ale na wlasnym doswiadczeniu - jak wymienilem olej w skrzyni to praktycznie kolor byl jak nowy

ale za to w skrzynce rozdzielczej - syf ! czarny ze swiecacymi niewielkimi opilkami i osadem.

Dodatkowo skrzynka rozdzielcza nie ma ani magnesu ani filtra wiec caly czas pieknie pracuje w sosie wlasnym :duh:

 

Ja niczego nie sprzedaje ani nie reklamuje ale gwarantuje ci ze jak zobaczysz olej ze skrzynki rozdzielczej przy tym przebiegu to bedziesz wiedzial dlaczego nalezy go wymieniac, nie sadze tez ze wymiana na nowy olej moze w czymkolwiek zaszkodzic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

Link: http://otomoto.pl/bmw-530-salon-polska-C31771615.html

 

Z góry dzięki za rzeczowe opinie

 

Powiem Ci kolego tak - wydaje sie bardzo dobrym egzemplarzem i gdybym mial wolna chwile zeby sprzedac moje E90 to bez zastanowienia jechalbym z pieniedzmi do wlasciciela tego E60 i po sprawdzeniu czy nic nie kreci i symbolicznym upuscie do 80k PLN wzialbym ja od reki.

 

Takich aut na rynku jest naprawde malo (polski salon, ostatni wypust E60, bardzo latwy do zweryfikowania przebieg i historia, bardzo porzadne wyposazenie i rewelacyjny silnik).

R6, klimatyzowane komforty, navi, dakota, head up, xdrive, podsufitka, HIFI i jeszcze M-pakiet.

 

Cena jest bardzo adekwatna jezeli auto ma czysta historie i jezeli go nie kupisz to za 3 tygodnie jak wroce do kraju chyba sam je pojade obejrzec i jezeli wszystko sie bedzie zgadzac sam je wezme :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

 

PS. To auto nowe kosztowalo cos kolo 300k PLN wiec jezeli chodzi o drobne rzeczy eksploatacyjne jak filtry, oleje, opony, cos przy zawieszeniu, turbina itp - wez pod uwage ze ma 6 lat - wiec 10 tys PLN trzeba miec zawsze w zapasie na serwis, to nie sa relatywnie duze pieniadze jak na auto tej klasy!

.

Opublikowano

 

PS. To auto nowe kosztowalo cos kolo 300k PLN wiec jezeli chodzi o drobne rzeczy eksploatacyjne jak filtry, oleje, opony, cos przy zawieszeniu, turbina itp - wez pod uwage ze ma 6 lat - wiec 10 tys PLN trzeba miec zawsze w zapasie na serwis, to nie sa relatywnie duze pieniadze jak na auto tej klasy!

 

 

Wiesz, nie są to relatywnie duże pieniądze na tej samej zasadzie jak 20 tys to relatywnie nieduże pieniądze na "drobne wydatki" do wypasionego X6 wartego ze 400k czy czegoś podobnego. Tylko że doliczając te drobne 10k + pewnie ok 4k minimum na ubezpieczenie, to na okrągło robi się dodatkowe 15k. Nie zrozum mnie źle, wiem że takie auto musi kosztować, i że przy kupnie używanego egzemplarza trzeba mieć parę groszy zarezerwowane na "pierdoły" po zakupie, ale jeśli już na starcie mam do auta za 80k dołożyć kolejne 10... Ostatniej koszuli nie sprzedaję żeby kupić takie auto, ale ustaliłem sobie pewien limit którego nie chciał bym przekroczyć i pomimo że ten egzemplarz wydaje się na prawdę atrakcyjny to mając w perspektywie kolejne 10k do wydania na dzień dobry, muszę to po prostu przemyśleć.

Z drugiej strony jak pokazałem żonie to mówi "kupuj, jak za rok czy półtora pojawi się drugie dziecko to ci się zmienią priorytety" :shock: Co by nie mówić brzmi przekonująco, przynajmniej ta pierwsza część :mrgreen:

Za opinię tak czy inaczej dzięki :)

Opublikowano
Ja nie bazuje na roznych opiniach z forum ale na wlasnym doswiadczeniu...

 

MaxLux, a możesz powiedzieć jakie są Twoje wrażenia i ogólne doświadczenia związane z użytkowaniem tej wersji ? Z jakim przebiegiem kupiłeś, co do tej pory robiłeś przy aucie itp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

... Tylko że doliczając te drobne 10k + pewnie ok 4k minimum na ubezpieczenie, to na okrągło robi się dodatkowe 15k. Nie zrozum mnie źle, wiem że takie auto musi kosztować, i że przy kupnie używanego egzemplarza trzeba mieć parę groszy zarezerwowane na "pierdoły" po zakupie, ale jeśli już na starcie mam do auta za 80k dołożyć kolejne 10... Ostatniej koszuli nie sprzedaję żeby kupić takie auto, ale ustaliłem sobie pewien limit którego nie chciał bym przekroczyć i pomimo że ten egzemplarz wydaje się na prawdę atrakcyjny to mając w perspektywie kolejne 10k do wydania na dzień dobry, muszę to po prostu przemyśleć.

...

 

Ubezpieczenie co roku, przeglady, paliwo, opony itp to sa stale wydatki na jakiekolwiek auto i one raczej nie mieszcza sie w tej puli 10 tys PLN.

Jezeli ustawiles sobie limit w granicach 80-85k PLN powyzej ktorego bedzie bolec czy rzutowac na inne wydatki niezwiazane z autem (zaburzac budzet domowy) to nie kupuj, odpusc.

Rozejrzyj sie wtedy za jakims modelem starszym o rok czy dwa badz E90, nie kupuj pod korek.

Kupujac takie auto (zaawansowane mechanicznie) niestety trzeba sie liczyc z tym ze co jakis czas moze pojawic sie niespodziewany wydatek rzedu kilku tysiecy i trzeba byc tego swiadomym zeby pozniej sie nie zniechecic.

.

Opublikowano
Ja nie bazuje na roznych opiniach z forum ale na wlasnym doswiadczeniu...

 

MaxLux, a możesz powiedzieć jakie są Twoje wrażenia i ogólne doświadczenia związane z użytkowaniem tej wersji ? Z jakim przebiegiem kupiłeś, co do tej pory robiłeś przy aucie itp?

 

Kupilem 3 letnia z przebiegiem 100k za 110k (jak byla nowa to kosztowala dokladnie 280k (po rabatach :shock: )

tu masz info co zrobilem do tej pory - viewtopic.php?f=73&t=112284&p=1723101#p1723101 - do tej listy doszly tylko wycieraczki

 

Nie ma sie tez co martwic na zapas ze E60 i to z XD, ze niewiadomo ile kosztuje naprawa bo wszystkie powyzsze rzeczy zrobilem za 5k (oczywiscie nie w ASO i nie u pierwszej lepszej hieny choc i tak pare razy mozna bylo zrobic wszystko lepiej i od razu wczesniej (jak ta cholerna pompa wody :twisted: )

 

W pierwotnym planie mialem wlasnie sprzedac to autko i kupic F10 ale ... tak mi sie fajnie niem jezdzi, tak sobie fajnie wszystko ogarnalem, ze niepotrzebnie zrobilbym komus super prezent sprzedajac takie cacko - na pewno pojezdze jeszcze z rok dwa i nie ma najmmniejszego problemu z pomoeszczeniam dwojki dzieciakow z wozkami, lozeczkami i calym tym majdanem zeby sie spakowac na wakacje

 

Tak ze jak ci pasi to kupuj - ponegocjuj oczywiscie - zaproponuj po pierwszych ogledzinach 75k i zobacz na reakcje :) ale jak tu ci tu ludkowie mowia ze

jak towar dobry to trzeba niestety dobrze zaplacic ! oczywiscie nie bedziesz zalowal tak jak ja :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ostatni odczyt z kluczyka 145429 km

ostatni wpis 31.07.2012 - 116802 km

 

Czyli cos nie w porzadku?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyne czego brakuje w tym aucie to DD i porzadnego audio. Ale i tak nie zmienia to faktu ze jezeli wszystko z nim ok to jest to dobra sztuka za rozsadna cene!

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.