Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ok, pytanie do kolegów z forum z Wawy czy byłby ktoś tak miły i sprawdził moje auto na inpie , ja z tym ustrojstwem nie mogę dojść do ładu na win7 a budą rzuca jak rzucało:/:)
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mam identycznie, po wymianie STEROWNIKA ŚWIEC ZAROWYCH, przez 3-4dni było wszystko ok, natomiast po chwili znów się to pojawiło, teraz wymieniłem przepływomierz, również 3-4dni było spokoju, teraz problem pojawia sie nawet na ciepłym silniku, co kilka sekund gdy stoję na światłach, co chwile jest drganie samochodem...
Opublikowano
mam identycznie, po wymianie STEROWNIKA ŚWIEC ZAROWYCH, przez 3-4dni było wszystko ok, natomiast po chwili znów się to pojawiło, teraz wymieniłem przepływomierz, również 3-4dni było spokoju, teraz problem pojawia sie nawet na ciepłym silniku, co kilka sekund gdy stoję na światłach, co chwile jest drganie samochodem...

 

Sprawdź wtryski

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, pytanie czy błąd 4152 swirlflaps może mieć wpływ na uruchamianie silnika na zimnym ?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

u mnie też buja na zimnym silniku po odpaleniu. komp pokazuje błąd 4 swiec żarowych, wiec chyba tylko sterownik najpierw bede wymieniał, do tego woda grzeje sie tylko do 76 czasami 80 stopni. czy uszkodzony termostat moze mieć wpływ na bujanie po odpaleniu? do tego zauważyłem że na jałowym biegu wskazówka lekko faluje...

wtrysków na kompie nie sprawdzałem. w weekend chce sprawdzić. lepiej sprawdzić na zimnym czy rozgrzanym silniku ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano

Błąd 4 świec to oznaka sterownika, ale przy wymianie sprawdź też świece, żebyś byl pewny na 100%

Temperatura o jakiej mówisz to wina na bank termostatow, więc do wymiany.

Ja korekty wtryskow sprawdzalem u siebie na rozgrzanym silniku, ale to chyba nie ma znaczenia jakiegoś czy zimny, czy goracy. Jeśli się mylę to niech ktoś poprawi mnie...

Opublikowano

Korekty powinno się sprawdzać tylko na rozgrzanym siniku, Na zimnym dawki są większe wiec i wysterowanie inne.

Tak niska temperatura to przede wszystkim wina termostatu głównego ale i pewnie ten od EGR jest do wymiany.

Skasuj błędy świec i zobacz czy następnego dnia wracają pojedynczo czy wszystkie na raz.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Mysle ze to odpowiednie miejsce do zadania pytania.

Silnik n47, model 320d

Czy jest normalnym fakt nastepujacy:

Auto drga przy odpalaniu I gaszeniu silnika ( odczuwam to na fotelu, kierownicy, dzwiach)

Tylko w momencie samego rozruchu I gasniecia. Obroty zaraz po odpaleniu sa stabilne.

I na postoju gdy nagle przygazuje z 800 obr np do 3000 jest odczowalne delikatne tak jakby zakolysane auta,

Nie wiem czy to normalne, mam jeszcze renault w benzynie I tam tego praktycznie nie ma.

Opublikowano

Raz mi zabujalo buda , dokladnie tak jak piszecie.

Auto stalo wczeniej pol roku w garazu :norty:

Doszedlem do wniosku ,ze albo aku byl rozladowany albo paliwo cofnelo sie do baku :norty:

Generlanie raz zabujalo i nigdy wiecej

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 1 rok później...
Opublikowano

silnik n47d20a i dokładnie to samo - rano jak zimny to za pierwszym odpaleniem auto kuleje na wolnych obrotach przez 3-4 sekundy.

 

Jak jest ciepły zero bujania.

 

Błędów w kompie brak.

 

Szukam przyczyny i wymieniłem już w związku z tym:

1. Świece

2. Sterownik sprawdzony - ok

3. Pasek osprzętu

4. Rolki paska osprzętu

5. Koło pasowe

6. Filtr paliwa

7. Zregenerowałem rozrusznik

8. Nowy akumulator

9. Kolektor ssący

 

Zostały tylko wtryski do sprawdzenia - ale najlepiej dać je do fachowca na maszynę.

 

Już tyle zainwestowałem ale nie lubię takich drażniących szczególików w aucie - wszystko ma być tip top dlatego mnie te 4 sekundy rano do szału doprowadzają!

 

Czy ktoś sprawdzał wtryski na stole - muszę ciąć koszty.... A może ktoś stosował środek LM do czyszczenia wtrysków (pytam bo nie chce mu takim specyfikiem bardziej zaszkodzić).

Opublikowano
Zrób rano tak. Wsadź kluczyk i wciśnij start bez sprzęgła/hamulca, odlicz 10 sekund i zapal auto. Jak się poprawi to sam wyciągnij wnioski jak nie to szukaj dalej :P Ja olałem :P
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Cześć,

 

Miałem podobne objawy, ale w benzynie 318i. Jak się okazało wtryski były do wymiany, lały za dużo paliwa i zapychał się katalizator. Jak silnik/katalizator się rozgrzał było już ok. Dodatkowym objawem było stukanie na zimnym silniki, przy wolnej jeździe na wolnych obrotach (ok. 2000) przez pierwsze 5 min. jazdy.

 

Dość łatwo to zdiagnozować w narzędziach diagnostycznych - czas + dawka wtrysku.

 

Choć zaznaczam, że to benzyna... więc trochę inna historia.

 

Szymon

Opublikowano
Zrób rano tak. Wsadź kluczyk i wciśnij start bez sprzęgła/hamulca, odlicz 10 sekund i zapal auto. Jak się poprawi to sam wyciągnij wnioski jak nie to szukaj dalej :P Ja olałem :P

a możesz jaśniej napisać o jakie wnioski Ci chodzi?

Opublikowano

Jest sporo tematów na temat grzania świec w bmw, i jak one działają. ogólnie silnik jest dogrzewany jeżeli temp płynu chłodzącego jest powyżej 0 stopni, świece wtedy nie grzeją tylko podgrzewaja, a to co napisałem wymusi podwójne podgrzanie świec, powinno być lepiej, z tymi wtryskami też może tak być ale zamiast je regenerować (zresztą piezowtryski z n47 podlegają chyba tylko wymianie na nowy) zatankuj kilka zbiorników paliwa premium np bp ultimate też powinno pomóc ewentualnie jakiś dobry dodatek do paliwa np. ten OEM bmw.

 

Czasem jak jest w nocy przymrozek tak z -5 a późnym wieczorem jeszcze jeździłem to temperatura płynu rano ma 2 do 5 stopni (możesz sprawdzić w ukrytym menu) więc jak odpalam silnik dogrzewa świece i jest to za mało wtedy lubi zabujać, jak poczekam te 10 sek i odpale jest znacznie lepiej - czyli "zagrzeję świece 2 razy" ;) .

Testowane na obu silnikach M47 i N47

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Te 10 sekund nic nie daje :)

 

Dlatego wyciągnąłem wtryski i dałem do sprawdzenia i czyszczenia. Wtryski są ok.

Nadano im nowe kody IMA i zmieniłem podkładki pod wtryskami bo puszczały. Jutro Podjade je przypisac w kompie.

 

Dam znać czy cos to dało ale dopiero w niedziele - to będzie pierwszy poranny zimny rozruch po przypisaniu wtrysków.

Opublikowano

Po głębszej analizie i informacji od firmy sprawdzającej wtryski że jeden ma przelew w Max wartości ale niby jest ok mimo wszystko wymieniłem go.

Okazuje sie ze jak za dużo ON idzie w przelew to spada ciśnie. Korekcje bedą ok natomiast dawka za mała.

 

Po wymianie wtrysku na inny problem znikł.

 

Wina całego zamiesza jest wtrysk.

 

Auto odpala rano na zimnym normalnie :)

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ja mam tak samo auto sprowadzone z Niemiec i też tak rano trzęsie ,wszystko wymieniłem oprócz wtrysków nawet dwu masę

oprócz trzęsienia na zimnym mam tez trzęsienie pulpitu ale tylko przy trzecim biegu i 1500 obrtów do 2000 obrotów i pużniej wszystko ustaję proszę o pomoc

Opublikowano
Mi trzeslo jak miałem program z Tc.. Po wgraniu ori pracuje idealnie równo
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Witam serdecznie mam taki problem z którym nikt nie potrafi sobie poradzić ..Auto pojechało do mechanika ponieważ, od jakiegoś czasu w zime szarpie silnikiem na wolnych obrotach w lato jest spokój. Jest to szarpanie nie jednostajne tylko co 1sek 4sek 6sek tyle naliczyłem robi sie tak do czasu kiedy motor sie porządnie nie rozgrzeje. Erg został wyczyszczony.Mechanik po podpiec do komp stwierdził ze moduł świec. żarowych jest zepsuty .Wymienili świece ten moduł i na zimnym silniku przestało szarpać ale zwiększy sie temperatura i czuc te same szarpnięcia do czasu nagrania sie porządnie silnika nie mam pojęcia co to może byc albo wtryski albo przepływomierz możliwe ze czujnik temp ale nie wiem Czy ktos z was miał kiedyś taki przypadek co może powodować te szarpnięcia

 

Z góry Dziękuję :)

Opublikowano

Witam serdecznie mam taki problem z którym nikt nie potrafi sobie poradzić ..Auto pojechało do mechanika ponieważ, od jakiegoś czasu w zime szarpie silnikiem na wolnych obrotach w lato jest spokój. Jest to szarpanie nie jednostajne tylko co 1sek 4sek 6sek tyle naliczyłem robi sie tak do czasu kiedy motor sie porządnie nie rozgrzeje. Erg został wyczyszczony.Mechanik po podpiec do komp stwierdził ze moduł świec. żarowych jest zepsuty .Wymienili świece ten moduł i na zimnym silniku przestało szarpać ale zwiększy sie temperatura i czuc te same szarpnięcia do czasu nagrania sie porządnie silnika nie mam pojęcia co to może byc albo wtryski albo przepływomierz możliwe ze czujnik temp ale nie wiem Czy ktos z was miał kiedyś taki przypadek co może powodować te szarpnięcia

 

Z góry Dziękuję :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na Niemieckich forach piszą, ze winny jest zasyfiony kolektor ssący...
Opublikowano

Panowie musicie sprawdzić świece modół świec ,u mnie wymiana świec nie pomogła ponieważ był uszkodzony modół świec, i dla tego na zimnym tak ciężko pali bo nie podgrzewa wcale świeć

Trzeba to sprawdzić komputerowo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.