Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Postanowiłem założyć nowy temat, bo nie mam pojęcia co może być nie tak.

Pacjent 320d N47 E92 135000km.

We wrześniu wymieniłem komplet świec żarowych ( komputer pokazywał konieczność wymiany 2 świec na serwisie w lipcu ) - auto odpalało bardzo dobrze, ale to było lato.

Auto zaczęło mi co raz gorzej się zachowywać po porannym odpaleniu z przypływem chłodniejszych dni.

W listopadzie przy okazji wymiany oleju okazało się, że sterownik do wymiany. Wskoczył nowy ORI sterownik.

Autem na prawdę nieprzyjemnie rzuca za raz po odpaleniu, tak jakby co raz ciężej mu w ogóle zapalić, a dziś było +4 stopnie.

 

W weekend sprawdzone auto na kompie:

Zero błędów

Korekcje na wtryskach max -0,5 - + 0,5

Ciśnienie na turbinie, DPF, wszystko OK.

Olej wymieniony 2000km temu.

Paliwo OK

Akumulator OK ( Start stop działa )

http://images.spritmonitor.de/773563.png
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A poziom oleju masz na pewno ok ?

Nie jest tak że parkujesz auto na pochyłości przodem w dół ?

Opublikowano
A poziom oleju masz na pewno ok ?

Nie jest tak że parkujesz auto na pochyłości przodem w dół ?

 

Z ciekawosci zapytam:

Jaki to moze miec zwiazek z "telepaniem" po odpaleniu?

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Filtr paliwa był wymieniony wtedy co świece żarowe czyli we wrześniu. Wymieniałem wtedy to co uważałem za niezbędne przed zimą, ale jak widać mało ;)
http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano
U mnie to samo:) tylko ja mam swiece do wymiany i kolo dwumasowe sie juz odzywa. Więc skoro to nie wina swiev to moze to dwumasa?
Opublikowano

Zaczęło mi się dziać to samo, tyle że przy przebiegu 55 tysięcy (ale po niecałych 5 latach od zakupu, więc nowe nie było). ASO na gwarancji wymieniło komplet wtryskiwaczy na nowe. Objawy dokładnie te same. Bujało przez ok 3-5 sekund po odpaleniu, i tylko na zimnym silniku, gdy auto dłużej postało, a do tego temp powietrza była poniżej 10 stopni.

Wcześniej robili wiele rzeczy, kombinowali, ale nic to nie dawało, ja nie dawałem za wygraną, i taki był finał.

Po wymianie objawy ustały.

Oby to nie były kończące się wtryski, chociaż skoro mówisz że to sprawdzałeś, to chyba nie ma powodów do obaw. Oby :)

Opublikowano

Dziś auto stało w garażu całą noc ( +14,5 stopnia C )

Trzęsienia całą budą nie było, ale też nierówno pracowało przez te kilka sekund i falowały obroty...

http://images.spritmonitor.de/773563.png
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A czy może być tak, że jeden wtrysk już siada, ale jak się nagrzeje to będzie miał bardzo ładne korekty ?

 

Świece grzeją, bo nawet 2sec mi dziś się zaświeciła kontrolka, wszystkie wymienione, sterownik nowy, filtr paliwa nowy, olej wymieniony 2000km temu, a trzęsie baaaardzo rano !

Wtryski mają bardzo ładne korekty na ciepłym silniku, max 0,5...

Muszę chyba oddać do mechanika na noc, rano niech odpali z kompem i szuka....

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano
A czy może być tak, że jeden wtrysk już siada, ale jak się nagrzeje to będzie miał bardzo ładne korekty ?

 

Świece grzeją, bo nawet 2sec mi dziś się zaświeciła kontrolka, wszystkie wymienione, sterownik nowy, filtr paliwa nowy, olej wymieniony 2000km temu, a trzęsie baaaardzo rano !

Wtryski mają bardzo ładne korekty na ciepłym silniku, max 0,5...

Muszę chyba oddać do mechanika na noc, rano niech odpali z kompem i szuka....

 

Jak najbardziej może tak być, co więcej (ja tak miałem w poprzednim aucie) korekcje mogą być dobre zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, a po wyjęciu wtrysku i teście na profi maszynie okaże się, że jest do wymiany. Komp nie do końca weryfikuje stan.

Opublikowano

Potwierdzam, wtryskiwacze są do sprawdzenia.

Ale trzeba je wyjąć i sprawdzić na maszynie. U mnie wyszedł jeden po podłączeniu do komputera a na stole padnięte dwa.

Opublikowano

Zanim zaczniecie wyciągać wtryski i sprawdzać który jest bardziej zużyty to może warto zainwestować w dobry środek do czyszczenia wtrysków CR firmy Liquid Moly.

Jeśli wibracje nie ustaną po takim czyszczeniu tym środkiem to wtedy warto się zastanowić czy posiadając kilkuletnie auto i jakimś przebiegu. Warto inwestować w sprawdzanie, wymianę i szukanie dziury w całym skoro problem występuje tylko w specyficznych warunkach tym bardziej że komputer nie pokazuje problemu.

No chyba ze ktoś chce mieć idealne kilku letnie auto z jakimś tam przebiegiem.

Opublikowano

Witam, moja E91 ma dokładnie to samo przeglądnąłem mnóstwo tematów z tym związanych.

Moje auto na kompie nie pokazuje żadnych nieprawidłowości, zostały mimo to wymienione wszystkie świece + sprawdzenie odpowiedniego grzania świec. ( 2 były do kitu )wymienione uszczelki na kolektorze , wymieniony filtr paliwa, a budą na zimnym dalej buja 3, 4 sekundy i jest ok . O co w tym wszystkich może chodzić sprawdzenie wtrysków jeszcze trochę odstawię liczę ,że to jakaś pierdoła tylko ciężko ją chwycić, Przecież jak jest ciepły samochód sprawuje się świetnie. - Podgrzewacz cieczy - komp zero błędów i przy wyłączonym climatronicu dalej buja, Co jeszcze mogę sprawdzić?

Opublikowano

Mój silnik m47. Podobne oznaki. Przy niskich temperaturach i zimnym silniku przy odpaleniu delikatnie zabuja, tak 3 sekundy i dalej jest ok.

W tygodniu będę sprawdzał na kompie.

Opublikowano
Daj znać czy coś wyszło, bo u mnie wyszło że wszystko w porządku i teraz nie wiadomo czego szukać.
Opublikowano

Temat się powtarza, poszukajcie wcześniejszych postów na forum.

Oczywiście również mam ten problem.

W najbliższym czasie sprawdzę ciśnienie na cylindrach.

Korekty są oki, świece i sterownik nowy.

Ps. czy ktoś w M47N2 sprawdzał ciśnienie (w jaki sposób - przez świece czy wtryski)?

Pozdrawiam

Opublikowano

Wypaliłem już bak, który wlałem w zeszłym tygodniu razem z VALVOLINE VPS SynPower do czyszczenia wtrysków i chyba troszkę pomogło :) Choć narazie nie ma mrozów to przy +2 lepiej zachowuje się po odpaleniu niż wcześniej jak odpalałem po nocy w garażu w +12/+14

 

Obserwuję dalej, na razie do majstra żadnego nie zawożę :)

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano
Wypaliłem już bak, który wlałem w zeszłym tygodniu razem z VALVOLINE VPS SynPower do czyszczenia wtrysków i chyba troszkę pomogło :) Choć narazie nie ma mrozów to przy +2 lepiej zachowuje się po odpaleniu niż wcześniej jak odpalałem po nocy w garażu w +12/+14

 

Obserwuję dalej, na razie do majstra żadnego nie zawożę :)

 

A na kompie wcześniej sprawdzałeś?

Opublikowano
Pamiętam ,że w E46 miałem to samo parę lat temu i wtedy znajomy mi powiedział ,że one tak mają - lubią się pobujać - wtedy dałem spokój teraz już mam tego dosyć szkoda tylko ,że komp nic nie pokazuje. :/
Opublikowano

Dziś podłączyłem pod kompa.

U mnie wyszedł błąd 4 świec.

Świece były wymieniane, więc sterownik do wymiany.

Poza tym wszystko ok.

Korekty wtrysków 3 idealnie i jeden max 0,9. No ale to raczej nie robi problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.