Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z skrzynia biegow blad "4F8A Radiocontrol control 4-5" przy zmianie biegu z 4 na 5 jest moment zamulenia jak by poslizg albo wrzucenie na luz i szarpnienie podczas wbicia 5 przy 3000 do 3500obr, raz sie zdarzylo ze wyskoczyl tryb awaryjny. Zaczelo sie to dziac po zmianie oleju co pozniej sie okazalo "mechanik" wlal ok 400ml za malo oleju... olej dolany wydawalo sie ze to przeszlo lecz jednak dalej czasami zrobi tak... Czy mial ktos moze taki blad lub zna ten przypadek?
Opublikowano

U mnie tak bylo przy bucie pod gore.Po wymianie oleju ustapilo praktycznie calkowicie a po update skrzyni do ostatniego softu nie ma juz tych objawow.

Po "walnieciu" wskakiwal zawsze tryb awaryjny...

Opublikowano
no to u mnie zaczelo sie to dziac po wymianie oleju stan oleju teraz jest idealny z update skrzyni probowalem podniesli mi soft do najnowszego i niestety nie pomoglo, a i olej w skrzyni byl zmieniany bez miski filtra... ze zlacza lalo przez to byl spuszony olej a pozniej zalalo sie juz swiezym revanolem 6HP Przebieg auta autentyczny 120tys do konca serwis bmw takze troche dziwne ze przy takim przebiegu skrzynia zaczela szalec...
Opublikowano
no to u mnie zaczelo sie to dziac po wymianie oleju stan oleju teraz jest idealny z update skrzyni probowalem podniesli mi soft do najnowszego i niestety nie pomoglo, a i olej w skrzyni byl zmieniany bez miski filtra... ze zlacza lalo przez to byl spuszony olej a pozniej zalalo sie juz swiezym revanolem 6HP Przebieg auta autentyczny 120tys do konca serwis bmw takze troche dziwne ze przy takim przebiegu skrzynia zaczela szalec...

 

Genialny mechanik Ci to robił. Zostawił całą starą miskę i filtr stary i brudny przez który przepłynął od razu świeży olej, który właściwościami stał się taki sam jak ten który był zlany...

Wymiana oleju, miski, filtra + update skrzyni - na początek.

Opublikowano
olej niby sie zmienia co 160tys w na spodzie miski było czysto wiec stwierdzono ze bez sensu pojeździć do 160 i zmienić wszystko jeszcze raz... przed zmiana ze skrzynia nic sie nie dzialo tylko lal olej ze zlacza a zeby wymienic zlacze trzeba olej zlac. mogla by pomoc teraz ponowna zmiana? moze wartalo by zmienic tloczki mechatronika? a moze to wszystko przez ten olej Ravenol 6HP?
Opublikowano
Olej jest jak najbardziej dobry. Na razie wymień olej, filtr i miskę i update skrzyni, ale u kogoś kto się tym zajmuje :cool2:
Opublikowano
update skrzyni zrobilem u goscia co zajmuje sie tylko bmw tydzien temu do najnowszego jak jest do e60 takze teraz wystarczy same adaptacje wyczyscic...?
Opublikowano

Czy na 100% wgral to nie wiem 100zl skasowal tyle mi powiedzial, a nie mialem jak mu patrzec co robi, a w inpie mam cos takiego:

BMW part number 7543092

Conding index 0

Variant index 12883

Diagnostic index 513

Hardware number 72

Sotfware number functional software 20.36.0

Sotfware number operating system 2.3.10

Sotfware number message catalog 0.13.150

Sotfware number(reserve) currently not used 0.0.0

Date od manufacture 15.12.2004

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie problem powrocil po 2 tys km i juz sam nie wiem teraz co z tym zrobic... Czy problem lezy w oprogramowaniu, konwenterze czy zaworach solenoida...
Opublikowano
teraz robilem wszystko sam... olej miska mechatronik i przez pewien czas skrzynia chodzila jak nowa... a no i po szarpnieciu blad 4F86 Radio-Monitoring Symptom Circuit-Monitoring
Opublikowano

Oprócz 3 elektrozaworów masz 5 regulatorów ciśnienia, wymiana oleju napewno pomogła, a aktualizacja softu raczej średnio, niby czym ma sterować ten nowy soft chyba tylko dobrymi intencjami skoro zawory albo regulator jest skatany :cool2:

 

http://imgur.com/0cfbq2Y

 

Poczytaj na bimmerforums.com tam ten temat jest opisany przez paru użytkowników,

 

Sprawa nie wesoła, skrzynia do remontu :mad2:

Opublikowano (edytowane)
tzn jakich części? delikatnie cala mechatronikę przeczyściłem zaworki odkręciłem i tez przemyłem na siateczce ich było trochę kawałków gumy tak jak by tej z separatora mechatronika żałuje jedynie ze za zaworkami nie rozebrałem dalej tych tulejek co w nich się dzieje.... opiłków na magnesach nie było czy w filtrze miski bo rozbiłem ja zęby zobaczyć trochę takiej szarej mazi było w nim i nic poza tym... Z tego co mi wiadomo to jest tam 7 zaworów solenoida: http://allegro.pl/zawor-zawory-solenoida-bmw-audi-zf-6hp19-6hp26-i3904875630.html cos takiego czytalem troche po roznych forach i to tez moze byc przyczyna... to zdj to chyba skrzynia 5HP u mnie to wyglada tak: http://www.autohausnc.com/wp-content/uploads/Mecha.jpg Edytowane przez malovix
Opublikowano
Wystarczy, że cewka elektrozaworu będzie walnięta i problem gotowy, sprawdzałeś w jakim stanie są gniazda elektryczne w mechatroniku ???
Opublikowano
gniazda były w porządku nic niepokojącego nie zauważyłem zresztą gdyby coś walnięte było nie było styku to od razu błędy by wywalało a tak po wykasowaniu błędu jeżdżę i nic się nie dzieje dopóki nie dojdzie do momentu szarpnięcia 4-5 bieg raz mi szarplo po tej wymianie próbowałem ja sprowokować do szarpnięcia i narazie nie szarpnęła najczęściej szarpnie wtedy kiedy się tego się spodziewam, a nie kiedy próbuje wymusić to szarpniecie...
Opublikowano
konwenter czy wal glowny skrzyni? wczesniej byl blad 4F8A, a teraz wywalilo 4F86 takze juz sam nie wiem narazie pewnie pojezdze tak jak jest i zobacze co bedzie sie dzialo chyba bardziej tego juz nie zniszcze... Tylko ciekawe jest to ze auto ma 125tys realnego przebiegu potwierdzonego na BMW... :?
Opublikowano
Konwerter a dokładnie kosz sprzęgła :cool2: sprzęgło nie jest wieczne wszystko zależy od tego jak kto uźytkował auto. Generalnie skrzynia automatyczna jest bardzo fajna jak ktoś duzo jezdzi po miescie, ale niesetety duzo drozsza w utrzymaniu niż manual, a sprzegło hydrokinetyczne tak samo jak i cierne ma swój kres, dlatego wolę osobiście te drugą wersję bo jest mniej kosztowna i można z niej postrzelać :cool2: no i skrzynia manualna jest głupkoodporna i w zasadzie bezobsługowa jak ktos potrafi zmieniac biegi, pociesze Cie spotkałem ostatnio padniete sprzedgla hydrokinetyczne w duzo mlodszych autach z niespelna 100 000 km przeszloscia :mad2:
Opublikowano
Ciekawe jest to ze przez sprzeglo szarpniecie tylko przy zmianie 4-5... Jak tak bede jezdzil i unikal tego szarpniecie chyba nic wiecej nie rozwale?
Opublikowano
Konwerter a dokładnie kosz sprzęgła :cool2: sprzęgło nie jest wieczne wszystko zależy od tego jak kto uźytkował auto. Generalnie skrzynia automatyczna jest bardzo fajna jak ktoś duzo jezdzi po miescie, ale niesetety duzo drozsza w utrzymaniu niż manual, a sprzegło hydrokinetyczne tak samo jak i cierne ma swój kres, dlatego wolę osobiście te drugą wersję bo jest mniej kosztowna i można z niej postrzelać :cool2: no i skrzynia manualna jest głupkoodporna i w zasadzie bezobsługowa jak ktos potrafi zmieniac biegi, pociesze Cie spotkałem ostatnio padniete sprzedgla hydrokinetyczne w duzo mlodszych autach z niespelna 100 000 km przeszloscia :mad2:

To konwerter czy kosz?

Widze ze kolega @ramos zmienil nick-a i dlej madrosci z [moderowane] wyjete prawi... :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.