Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kupiłem moją kolejną bunie E46 320D 150KM przebieg 280tyś- prawdopodobnie.Jeździłem nią miesiąc i nagle silnik zgasł podczas jazdy, jechałem około 160km/h po zatrzymaniu silnik nie odpala rozrusznik jest zablokowany i nie kręci próbowałem odpalić na pych ale po włączeniu biegu silnik się nie kręci słychać tylko jak wał napędowy się obraca.Ma ktoś może jakiś pomysł co mogło się stać albo gdzie szukać usterki?

Z góry dziekuję za porady.

Opublikowano
Tego właśnie się obawiam....A czy jest możliwe że koło dwumasowe sie tak mocno rozwaliło że zablokowało rozrusznik o nie można przenieść napędu z silnika na koła ?
Opublikowano

A czy ten defekt nie dotyczył tylko m47 - 136km?

Spróbuj nałożyć klucz i obrócić wałem korbowym od strony koła pasowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m47n też podobno były pojedyncze przypadki..może klapka, ale chyba odpaliłby.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ostatnio zrobiłem małe poszukiwania w necie. Na zagramanicznych forach, głównie niemieckich, przypadków M47 i M47N jest podobna ilość. Wydaje mi się, że teraz polifty zaczynają powoli dojeżdżać do tego przysłowiowego "miliona kilometrów", czyli punktu, gdzie panewka przednia lub tylna jest już tak wytarta, że nie podtrzymuje właściwie, a wał zaczyna wpadać w drgania, czego następstwem jest pęknięcie - albo zaraz za mocowaniem dwumasu, albo zaraz za kołem pasowym. Naprawdę rzadko ktokolwiek pisał, że pękł mu np. na 2 czy 3 cylindrze. Z lektury można wywnioskować, że oba silniki mają tę przypadłość, po prostu M47 jest relatywnie więcej, z relatywnie wyższymi przebiegami, więc częściej słyszy się właśnie o tym silniku. Co dziwne, w warsztacie, w którym wynajmuję sobie podnośnik, jak potrzebuję coś pogrzebać, mówią, że właśnie M47 jest nie do zajechania jak jest dbany, a 150 konny motor to same problemy - jak nie układ paliwowy, to pękający wał właśnie.

 

I komu tu wierzyć?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Dwumas przed rozsypaniem czuć b.mocno - czułeś mocne pulsowania pedału sprzęgła ?

 

Gdzieś kiedyś czytałem na de forum , że te silniki 500tys km robią bez problemu , a później już czas sprzedać , jak znajdę to wkleję - bo mój niemiecki jest mocno średni a było sporo wypowiedzi,.

Bo właściwie co to dla diesla za przebieg 280tys ? tylko ile w tym przebiegu prawdy ...

 

A jakby się tak zastanowić to kolega carl0s może mieć racje , przecież m47n - to nowsze roczniki czyt. mniejsze przebiegi , tam pewne usterki dopiero mogą zacząć wychodzić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nowsze roczniki czyt. mniejsze przebiegi

 

Jakie mniejsze przebiegi, przecież wszystkie auta w Polsce mają około 200kkm :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
to nowsze roczniki czyt. mniejsze przebiegi

 

Jakie mniejsze przebiegi, przecież wszystkie auta w Polsce mają około 200kkm :mrgreen:

 

:mrgreen:

 

No tak, i każde jedno auto do bezwypadkowa dziewica :mrgreen:

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
W m47n też podobno były pojedyncze przypadki..może klapka, ale chyba odpaliłby.

 

Klapki w kolektorze? jeśli tak to są juz przerobione i zlikwidowane.

Opublikowano
Dwumas przed rozsypaniem czuć b.mocno - czułeś mocne pulsowania pedału sprzęgła ?

 

Gdzieś kiedyś czytałem na de forum , że te silniki 500tys km robią bez problemu , a później już czas sprzedać , jak znajdę to wkleję - bo mój niemiecki jest mocno średni a było sporo wypowiedzi,.

Bo właściwie co to dla diesla za przebieg 280tys ? tylko ile w tym przebiegu prawdy ...

 

A jakby się tak zastanowić to kolega carl0s może mieć racje , przecież m47n - to nowsze roczniki czyt. mniejsze przebiegi , tam pewne usterki dopiero mogą zacząć wychodzić

 

Właśnie nic nie było czuć jedyne co to słyszałem jakieś tykanie jak by popychacze albo zawory sprawdziłem stan oleju było ok postanowiłem więc jechać dalej bo byłem 300KM od domu.A czy jak by wał pękł to rozrusznik by nie kręcił?

Jeśli chodzi o przebieg to pewnie ma więcej niż 280tyś.

Opublikowano
Ostatnio zrobiłem małe poszukiwania w necie. Na zagramanicznych forach, głównie niemieckich, przypadków M47 i M47N jest podobna ilość. Wydaje mi się, że teraz polifty zaczynają powoli dojeżdżać do tego przysłowiowego "miliona kilometrów", czyli punktu, gdzie panewka przednia lub tylna jest już tak wytarta, że nie podtrzymuje właściwie, a wał zaczyna wpadać w drgania, czego następstwem jest pęknięcie - albo zaraz za mocowaniem dwumasu, albo zaraz za kołem pasowym. Naprawdę rzadko ktokolwiek pisał, że pękł mu np. na 2 czy 3 cylindrze. Z lektury można wywnioskować, że oba silniki mają tę przypadłość, po prostu M47 jest relatywnie więcej, z relatywnie wyższymi przebiegami, więc częściej słyszy się właśnie o tym silniku. Co dziwne, w warsztacie, w którym wynajmuję sobie podnośnik, jak potrzebuję coś pogrzebać, mówią, że właśnie M47 jest nie do zajechania jak jest dbany, a 150 konny motor to same problemy - jak nie układ paliwowy, to pękający wał właśnie.

 

I komu tu wierzyć?

 

 

Też tak gdzieś słyszałem że te 150 konny jest bardziej awaryjny.

Opublikowano
mi jak padł wał to było czuc mocne bicie (drgania) na pedale sprzegła i głosny klekot pod maska , ale normalnie 500 metrów do domu dojechalem i o dziwo samochód chodził tylko przy odpalaniu waliło a po chwili cisza. Wymieniłem silnik i jest zajebiscie, jeszcze lepiej niz wczesniej. Jak z mechanikiem rozebralismy stray silnik wał był pekniety pod takim duzym skosem ze sie zazębiał i sie normalnie krecił a jak go wyjelismy odrazu sie rozsypał, trochę dziwnie to wygladało ale to prawda. aaa i załozony mam Mój stary dwumas bo była naprawde w bardzo dobrym stanie więc nie zawsze wał peka od dwumasy. U mnie prawdopodobnie autko miało dzwona dosatło w koło lewe i od tego mogła stać sie rysa na wale.
Opublikowano

No i już wiem pękł korbowód na pierwszym cylindrze :(

Czeka mnie wymiana silnika.Jedyny plus że będę wiedział teraz co mam w środku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jakim stanie było koło pasowe? Z którego roku? Coś pisałeś o dwumasie, kwalifikował się do wymiany? Na jakim oleju chodził silnik? Współczuje..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W jakim stanie było koło pasowe? Z którego roku? Coś pisałeś o dwumasie, kwalifikował się do wymiany? Na jakim oleju chodził silnik? Współczuje..

 

Koło pasowe nie było najgorsze nie widać było żadnych pęknięć rok2002. Dwumasa kompletnie rozsypana sprzęgło też tak naprawdę nie wiem co było pierwsze , ale przed awarią nie dawało żadnych oznak zużycia. Olej statoil lazerway 5w30 longlife przejechane miał około 1500km od wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwne, że ori koło pasowe tyle przetrwało :roll: ciekawe co miało większy wpływ, dwumasa czy koło pasowe..dwumas też pewnie ori? Czyli szukasz silnika?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A no dziwne, dwumasy jeszcze nie widziałem wiem o niej telefonicznie od mechanika.Jutro postaram sie zrobić zdjęcia .Silnik już znalazłem ale pewności nie mam czy napewno sprawny....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.