Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zastanawiam się jak jedynkę 1.6 (115KM) trochę "ożywić" i raczej nie znalazłem nic co by zwiększyło moc. Ale poczytałem o ultra lekkich felgach i z opisów wynika że auta sporo zyskują na takich felgach. Tylko są dwa problemy pierwszy to oczywiście cena, a drugi to że do BMW jest bardzo mało takich felg a jak są to duże rozmiary i być może 18 cali ultra lekkich będzie ważyć tyle co zwykłe 16 cali. Czy ktoś z was miał do czynienia z ultra lekkimi felgami.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jedne z lżejszych to fabryczne stalowe 16 do tego gumy bez runflata lub od ultraleggera ew allegerita Ale wiele to nie pomoże. Bez runflata + stalówka + pierścienie dystansowe tanio i lekkoatletyka
Opublikowano

Proponuję zejść na ziemię, chcecie lekkimi kołami przerobić 116 na 130 ?

Te pare tysiecy które dasz za Oz super extra lekkie wydaj na 118 lub 120i.

Opublikowano
dlatego proponowalem 16 stalowe ... pewnych danych nie mam ale okolo 6kg sztuka... dla porownania moja 18!! wazy 12 !! a stinger napisze ile leggera ;) chyba nie cale 8
Opublikowano
Proponuję zejść na ziemię, chcecie lekkimi kołami przerobić 116 na 130 ?

Te pare tysiecy które dasz za Oz super extra lekkie wydaj na 118 lub 120i.

130i jest nierealne, ale 123d jak najbardziej. Oczywiście nie samymi kołami. Jeśli 116i jest w wersji 2,0 to można zrobić chipa na ok 150KM. Koszt ok 1000zl To tyle KM co starsza wersja 120i

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
kolego K8v8M nie wiem co sie tak na ta 116i zawziales ;) jak zmienisz tam przelozenia to bedzie wiecej palił i straci na elastycznosci.. fakt bedzie bardziej zywy ale biegami bedziesz mieszal jak w dieslu... co do felg zaloz sobie do 123d lekkie felgi i wywal runflaty i urwiesz z 0.2 do setki. w 116i gumy 205 to max proponuje.
Opublikowano
kolego K8v8M nie wiem co sie tak na ta 116i zawziales ;) jak zmienisz tam przelozenia to bedzie wiecej palił i straci na elastycznosci.. fakt bedzie bardziej zywy ale biegami bedziesz mieszal jak w dieslu... co do felg zaloz sobie do 123d lekkie felgi i wywal runflaty i urwiesz z 0.2 do setki. w 116i gumy 205 to max proponuje.

Widzę ze jako jeden z nielicznych rozumiesz co znaczy elastyczność. :cool2:

Trochę więcej będzie palił - to się zgadza, a na szóstym biegu elastyczność się w sumie poprawi - zwiększy się zakres prędkości na tym biegu. można będzie na szóste po mieście jeździć.

 

Co do 123d to wystarczyłoby abym wrocil do chipa. To dało jakieś 1,5s do setki, ale nie dość radochy, runflatów "fabrycznie " już nie miałem. Lekkie auto daje poczucie o wiele większej dynamiki i to mi wystarczy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
O czym tu wogóle dyskutować, kto chipuje wolnosącą benzyne. Za te tysiąc złotych zrobią Ci może extra 5KM jak będzie dobrze.
Opublikowano
tak sie sklada ze w klubie motocrossowym jest nas 4 ktorzy jezdza jedynkami 116i -1.6 116i 2.0 120da moj i 130i i powiem ze 116i kazdy ma sie nijak do 130i... tak jak i moj 120d.. inaczej sprawa wyglada jesli patrzymy na spalanie.... ale odpalasz 130 i buzia sie usmiecha.
Opublikowano (edytowane)

Nie bardzo rozumiem do czego pijesz. 116i po chipie na 150 KM i po odjęciu ok 200kg z LSD i skróconym dyfrem powinien mieć poniżej 7s do setki.

http://www.060calculator.com/#mode=0to100kph&ps=150&kg=1030&drivetype=rwd&transmission=manual

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
do tego co kobinujesz w innym temacie... 116 wrazenia... 130 to typowa zabawka... która sie kreci brzmi.. jedzie. wszystko oprócz ekonomiki :) wiec po co kombinowac z chipem innym przelozeniem dyfra w 116... btw... może doświadczenia w przełożeniach końcowych auta nie mam ... ale mam w motocrossie... jak zmienisz o 3% to calkiem inna maszyna... zachowanie zupelnie inne!! jak ktorys napisal 20%... dla mnie szok.
Opublikowano
Bo 130i jest drogie, ciężkie i jak sam zauważasz pali jak smok. Ten silnik dopiero w 2010 roku został pozbawiony bardzo poważnych wad fabrycznych. Inne przełożenie dyfra załatwia się przy okazji instalacji szpery.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
nie no tak to nie pisz... mozna zaturbić albo wsadzić kompresor.... kwestia tego ile to bedzie kosztowalo... turbo wydech odprezenie silnika sterowanie wszystkim smarowanie turbiny... orurowanie... kupa dlubania
Opublikowano
nie no tak to nie pisz... mozna zaturbić albo wsadzić kompresor.... kwestia tego ile to bedzie kosztowalo... turbo wydech odprezenie silnika sterowanie wszystkim smarowanie turbiny... orurowanie... kupa dlubania

no właśnie. Szkoda kasy. Taniej wyjdzie sprzedać i kupić 120i, być może nawet 130i

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.