Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie rży 276 kucy i moment 620 niutków. W skrzyni olej wymieniony plus wszystkie tam pierdoły jakie były w zestawie do wymiany. Kolega Capaz zrobił aktualizacje sterowników skrzyni online, wszystko śmiga pięknie. Teraz już mi przeszło wystarczy mi świadomość tego co mam, ale na początku łoiłem kaczora na drodze z wieeelkim bananem na twarzy. Wiec polecam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam czy ktos z was ma chipowane 530d w automacie? bo w manualu rozumiem ze sie da ale czy skrzynia automatyczna wytrzyma jezeli chciałbym zrobic na okolo 280koni mape? i czy w automacie wogule sie da?

Już mocy zaczyna brakować ? :wink:

Opublikowano

podepnę się pod temat, mam e60 530d 218km z przebiegiem 250k, dzwoniłem do ecu performance i usłyszałem ze przy takich przebiegach mogą się pojawić problemy ze skrzynia albo innymi częściami, dzwoniac do kreatora mocy usłyszałem ze te skrzynie są pancerne :D , a z silnika można i 300km wyciąg, dodam ze w kreatorze w jednej z e60 (2004r) będę wycinał pdf i zastanawiamy się nad podniesieniem mocy to samo z druga e60 tylko ze już fabrycznie bez pdf (2003r), pytanie czy gra jest warta świeczki ? lubię czasem ''polatać'' i mieć dobry start ze świteł

 

pozdrwiam

Opublikowano
Nie, nie trzeba. Natomiast warto zrobić aktualizacje oprogramowania, gdyż zawsze jest coś co usprawni prace np. skrzyni. To jest identycznie jak ze sterownikami np. karty graficznej Twojego komputera. U mnie po aktualizacji, skrzynia wyraźnie zaczęła płynniej zmieniać biegi i przestała "chamsko" zbijać biegi przy dojeżdżaniu do świateł.
Opublikowano

Ja robiłem chip w Kreatorze przy okazji usuwania DPF, do tego wyłączenie EGR. Jak mi pokazali wykresik z hamowni, to mi oczy zbielały. Poprosiłem o bezpieczny program na coś koło 240 km z 218 i rzeczywiście wypadło coś ponad 240 km, ale zato Nm 620. :twisted: Jak to jest możliwe- nie wiem- Pan z Kreatora też był zaskoczony. Faktem jest, że mocy w potrzebie nigdy nie zabrakło.

Skrzynia niestety powoli dziękuje za współpracę, mimo że nie jeżdżę ani szybko, ani gwałtownie. Po prostu zaniedbanie poprzednich właścicieli auta.

Opublikowano
Ja robiłem chip w Kreatorze przy okazji usuwania DPF, do tego wyłączenie EGR. Jak mi pokazali wykresik z hamowni, to mi oczy zbielały. Poprosiłem o bezpieczny program na coś koło 240 km z 218 i rzeczywiście wypadło coś ponad 240 km, ale zato Nm 620. :twisted: Jak to jest możliwe- nie wiem- Pan z Kreatora też był zaskoczony. Faktem jest, że mocy w potrzebie nigdy nie zabrakło.

Skrzynia niestety powoli dziękuje za współpracę, mimo że nie jeżdżę ani szybko, ani gwałtownie. Po prostu zaniedbanie poprzednich właścicieli auta.

 

a ja właśnie wczoraj odebrałem 2 e60 530d w atomacie jedne z DPF druga bez (2003r) pierwsze przed wycięciem DPF'a na hamowni pokazała 192km i 480NM po zabiegu pokazała 256km i 580 NM a druga, przed zabiegiem miała 217,5 km 494 NM po zabiegu 276km i 570 NM :) i też nie wiem i w Kreatorze Mocy też nie wiedzieli dlaczego jest taka różnica

Opublikowano
zamiast wycinac dpf lepiej kupic downpipe a dpf wraz z katem schowac sobie lub sprzedac.
Opublikowano
zamiast wycinac dpf lepiej kupic downpipe a dpf wraz z katem schowac sobie lub sprzedac.

 

Kata też się już pozbyłem. :wink: Znajomy mechanik wyrzeźbił mi wydech przelotowy aż do tłumika końcowego- dźwięk turbo niesamowity. :)

Opublikowano

Skrzynia niestety powoli dziękuje za współpracę, mimo że nie jeżdżę ani szybko, ani gwałtownie. Po prostu zaniedbanie poprzednich właścicieli auta.

 

Po czym poznajesz że skrzynia nie daje rady? Może zrobili zły program wtedy też mogą być problemy ze zmianą biegów.

Opublikowano

Obecnie nie jestem pewien czy to na 100% skrzynia, czy tylko konwerter. Obroty falują przy stałej jeździe (tak ok 80 km/h), a przy delikatnym przyspieszaniu (od tych 80 km/h) słychać chrobotanie z okolicy sprzęgła i samochód lekko wyrywa się do przodu- coś jakby skrzynia chciała wrzucić wyższy bieg, ale jednak się rozmyśliła. ;)

Po pojawieniu się tych objawów podpiąłem się pod komputer diagnostyczny i skrzynia nie pokazała żadnych błędów ani uślizgów więc znów podejrzenia padły na konwerter.

Opublikowano
Nie pokaże Ci żadnych błędów ,ja mam to samo i to chrobotanie również. Konwerter do wymiany + nowy olej ,miska z filtrem itd. Pytanie czy trzeba po takiej wymianie robić jakąś adaptacje skrzyni biegów?

 

Z ciekawości zapytam w jakim przedziale finansowym będziesz zamykał naprawę ??

Opublikowano
zamiast wycinac dpf lepiej kupic downpipe a dpf wraz z katem schowac sobie lub sprzedac.

 

Zastanawia mnie jaką jest różnica między wycięciem dpf i wspawaniem rury a kupnem i montażem downpipe? Co on daje?

Opublikowano
to ze zawsze mozesz pozniej dpf albo sprzedac albo zalozyc. nic nie niszczysz.
Opublikowano
Nie pokaże Ci żadnych błędów ,ja mam to samo i to chrobotanie również. Konwerter do wymiany + nowy olej ,miska z filtrem itd. Pytanie czy trzeba po takiej wymianie robić jakąś adaptacje skrzyni biegów?

 

Z ciekawości zapytam w jakim przedziale finansowym będziesz zamykał naprawę ??

 

Używany konwerter kupiłem za 400zł , do tego olej ,miska ,filtr ,złącze elektryczne i gumowa uszczelka tzw ósemka. Za to dałem 900-parę złoty nie pamiętam dokładnie. Leży mi to już z 1,5 roku i nie mam kiedy się za to zabrać. Także koszt naprawy planuje zamknąć w okolicach 1300-1400zł ,bo robię sam.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano
zamiast wycinac dpf lepiej kupic downpipe a dpf wraz z katem schowac sobie lub sprzedac.

 

Downpipe jest póki co tylko do wersji 230 KM :(

Opublikowano
zamiast wycinac dpf lepiej kupic downpipe a dpf wraz z katem schowac sobie lub sprzedac.

 

Downpipe jest póki co tylko do wersji 230 KM :(

 

mnie chlopaki z rm motors robili do 120d przyslali nie pasuje teraz osylam i poprawią...

mowili ze najlepiej przyslac dpfa do nich oni odwzoruja wszystko i odesla oba razem...

takze demontujesz wysylasz czekasz i zakladasz :) albo jedziesz i na miejscu z zrobia... w siemianowicach sl. tez pieknie robia !!

Opublikowano
chcialem stawic do siebie downpipe z rm, niestety nie oferuja do tego modelu silnika. u siebie w 525d (czyli 3 litrowy diesel) zamiast dpf wlozylem strumienice - moze zespawac zwykly tlumikarz za 100 pln plus 100 pln za strumienice. katalizator wstepny ze wzgledu na ksztalt po prostu pozbawiasz monolitu i wstawiasz pusty. na koncu usuwasz dpf z softu.
Opublikowano
zamiast wycinac dpf lepiej kupic downpipe a dpf wraz z katem schowac sobie lub sprzedac.

 

Downpipe jest póki co tylko do wersji 230 KM :(

 

mnie chlopaki z rm motors robili do 120d przyslali nie pasuje teraz osylam i poprawią...

mowili ze najlepiej przyslac dpfa do nich oni odwzoruja wszystko i odesla oba razem...

takze demontujesz wysylasz czekasz i zakladasz :) albo jedziesz i na miejscu z zrobia... w siemianowicach sl. tez pieknie robia !!

 

 

Ja do rmmotors mam 50km jednakże pisałem do nich i do 218KM downpipe jest dopiero w fazie projektów :evil:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam odswieze troche temat. Mam pytanie poniewaz mam podobne objawy skrzyni co u was przy 80 km/h troche poszarpuje. rozwiazliscie moze ten problem co to bylo ? bylem u swojego mechanika i mi powiedzial ze konwerter mam dobry i skrzynie tez ,cisnienie trzyma,biegi zmienia dobrze. dodam ze nie zawsze sie to dzieje. z gory dzieki za odp. chce zrobic chipa i narazie sie wstrzymuje przez ta skrzynie
Opublikowano

a ja dodam ze wersja 200nascie PS ma mniejsza wydajnosc wtryskow (kalibracja do 75mm3 co odpowiada okolo 62mg paliwa (seryjnie sa na tyle skalibrowane) niz 231 i to bedzie waskim pewnie gardlem przy czipie

235 ma teroetycznie lepsze wtryski bo takie jak 286ps ale to chyba bez znaczenia wiekszego bo przy wydajnosci turbiny 530d wiecej wachy raczej i tak nie trzeba

Zarowno 272ps, 286 i 235ps ma fabrycznie kalibracje do 100mm3 paliwa co odpowiada dawce 83mg paliwa

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
a ja dodam ze wersja 200nascie PS ma mniejsza wydajnosc wtryskow (kalibracja do 75mm3 co odpowiada okolo 62mg paliwa (seryjnie sa na tyle skalibrowane) niz 231 i to bedzie waskim pewnie gardlem przy czipie

235 ma teroetycznie lepsze wtryski bo takie jak 286ps ale to chyba bez znaczenia wiekszego bo przy wydajnosci turbiny 530d wiecej wachy raczej i tak nie trzeba

Zarowno 272ps, 286 i 235ps ma fabrycznie kalibracje do 100mm3 paliwa co odpowiada dawce 83mg paliwa

Przemek

Nie zaglebialem sie w tym temacie prawde powiedziawszy. mysle ze 260 ps da sie zrobic bez problemow. a moze orientujesz sie jaki moment znosi skrzynia i ile w ogole wytrzyma. a powiedz mi czy skrzynia bardzo dostaje po dupie jak sie sprawdzam z kims z kreski z ograniczona trakcja wiadomo wtedy gaz w podloge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.