Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, chcialbym pokazac moją czarna BMW E34.

 

Powód zakupu był prosty, zawsze marzyłem o tym klasycznym modelu.

Kupiona w listopadzie 2012 r. BMW ma silnik m50b20 Vanos, czyli 150 KM, z manualna skrzynia biegow i w kolorze DIAMANTSCHWARZ METALLIC. Co z ciekawostek jest to wersja krajowa z Skandynawii.

 

Rozkodowany numer VIN :

 

Dane pojazdu

 

Kod typu HB51

Typ 520I (EUR)

Typoszereg E E34 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M50

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Tapicerka (0394)

Data prod. 1994-03-02

 

 

Wyposażenie

 

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S437A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Obudowa przyrządów czarna

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja

 

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.

S687A RADIOVORBEREITUNG Instalacja radiowa

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

L827A SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Skandynawia

S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Elektroniczny immobilizer

S954 PREISAB.LEHNENTASCHE/LEDER

S964A PSEUDOZUSTEUERUNG FüR LA/SA Sterowanie pozorne do LA/SA

 

Pierwsze zdjęcia tuż po zakupie.

 

http://images50.fotosik.pl/1832/305b4dacc35216b5.jpg

 

http://images50.fotosik.pl/1832/0699ba195e5debdd.jpg

 

http://images43.fotosik.pl/1714/79ecfdedebfe5438.jpg

 

Rewelacji jak widać nie było i obecnie również nie ma.

Jest sporo do zrobienia, ale wszystko po kolej i w swoim czasie.

Przede wszystkim jasna skora jest do zrobienie,podlokietniki do obszycie, bo moim zdaniem własnie skóra to głowny atut tego egzemplarza.

 

Co do modyfikacji to jest spora lista, którą w miarę możliwości bedzie się powoli realiozować.

Edytowane przez Pawik93
Opublikowano
Siema. Ze zdjec niewiele wynika. Zrob lepsze i bedzie mozna wiecej powiedziec. Srodek jak ogarniesz tobedzie bajka, silnik troszke slaby, ale jesli blacha jest ok to pogratulowac i szerokosci.
Opublikowano (edytowane)

Obecnie 5er prezentuje się tak :

http://images64.fotosik.pl/155/7d4951f5c8df2c23gen.jpg

 

http://images65.fotosik.pl/531/44e01b167de0e007gen.jpg

 

W wolnej chwili zrobie jeszcze pare dokladniejszych zdjęć, kiedy dobrze umyje auto :)

Edytowane przez Pawik93
Opublikowano
Siema. Ze zdjec niewiele wynika. Zrob lepsze i bedzie mozna wiecej powiedziec. Srodek jak ogarniesz tobedzie bajka, silnik troszke slaby, ale jesli blacha jest ok to pogratulowac i szerokosci.

Zapiał użytkownik TDSa :lol:

Opublikowano
Siema. Ze zdjec niewiele wynika. Zrob lepsze i bedzie mozna wiecej powiedziec. Srodek jak ogarniesz tobedzie bajka, silnik troszke slaby, ale jesli blacha jest ok to pogratulowac i szerokosci.

Zapiał użytkownik TDSa :lol:

 

Jesli chodzi o 2.0 i tds'a to nie wiem jak inne ale moj daje sobie rade lepiej od b20. Teraz po virusie od Bagora jest jeszcze lepiej. Osiagi mam lepsze i spalanie tez na plus dla tds. Jednak jesli ktos kupi zajechanego diezla to eksploatacja bedzie duzo drozsza od benzyny (moj na szczescie po zrobieniu 15tys kilometrow nie mial problemu i tylko przy silniku robilem wymiane oleju i filtrow 2x wiec mozna trafic zadbanego pod wzgledem silnika tds'a)

 

A i sory, ze troszke nie na temat, ale nie lubie takich docinek. Tym bardziej, iz napisalem ze silnik troche slaby jak na e34 (tds tez nie jest idealny do tej budy) i tu chyba sie wszyscy zgodza. Jednak lepiej miec zadbane 2 litry niz zameczone "V8"

 

Do tematu: Jak dla mnie to zolte halogeny troche szpeca auto. Lampy tyl lepiej wygladaja czerwono-biale do bialego przodu. Lekka gleba, dobre kolo na lato i bedzie ladnie.

Opublikowano

Pierwsze Bmw, do szaleństw nie wykorzystuje takze jak na razie wystarczy.

 

Z tymi lampami to jest wlasnie tak tymczasowo, bo jestem na etapie szukania dobrych ori z bialym kierunkiem na tyl lub nowych depo, jesli się nic dobrego nie znajdzie.

 

Skoro mowimy o obnizaniu to myslałem nad sprezynami eibacha sportline, czyli ok. 50 mm z przodu i ok. 30 mm z tył.

 

Felgi marzą mi się 18" styling 118 od 6er E63.

 

Plany ambitne, lecz trzeba zacząć od podstaw, a na modyfikcje przyjdzie pora :)

Opublikowano

Co do lamp ciesze sie, ze szukasz z bialym kierunkiem.

 

Obnizenie jakie preferujesz mysle, iz bedzie ok, mimo, ze szanowany czlowiek z innego forum mowi o obnizenu 60/40, ktore wyglada w e34 idealnie i nie utrudnia codzienniej eksploatacji auta.

 

Natomiast apropo felg, szykalbym cos bardziej pasujacego i klasycznego do fabrycznej e34.

Opublikowano
Siema. Ze zdjec niewiele wynika. Zrob lepsze i bedzie mozna wiecej powiedziec. Srodek jak ogarniesz tobedzie bajka, silnik troszke slaby, ale jesli blacha jest ok to pogratulowac i szerokosci.

Zapiał użytkownik TDSa :lol:

 

Jesli chodzi o 2.0 i tds'a to nie wiem jak inne ale moj daje sobie rade lepiej od b20.

Tak, tak. Znam to. Wszyscy posiadacze TDSow objezdzaja M50B20.

Opublikowano
Jedna rzecz mnie tu dziwi : Czemu tds z filmiku wyżej osiąga 110 km/h na 2 biegu skoro seryjny osiąga jakieś ok 85 ?

Automat ma dłuższe przełożenia :D

http://s10.postimg.org/3yu3kileh/Edytowane_zdj_cia.jpg


Lamere - 525tdsA

Opublikowano

Aaa juz wszystko jasne.

 

Szczerze to też nie kupiłem M50B20 do tego, żeby ruszać zawsze pierwszy ze świateł :)

Samochód służy mi do normalnej raczej spokojnej jazdy więc jak na razie więcej nie trzeba, ale ciekawi mnie fakt czy wygrałby tds na 1/4 mili. :wink:

Opublikowano
Aaa juz wszystko jasne.

 

Szczerze to też nie kupiłem M50B20 do tego, żeby ruszać zawsze pierwszy ze świateł :)

Nikt nie kupuje M50B20 do bicia rekordow, ale uzytkownikow TDSow sie wydaje ze ich silnik jest do tego stworzony. :lol:

Opublikowano
Aaa juz wszystko jasne.

 

Szczerze to też nie kupiłem M50B20 do tego, żeby ruszać zawsze pierwszy ze świateł :)

Nikt nie kupuje M50B20 do bicia rekordow, ale uzytkownikow TDSow sie wydaje ze ich silnik jest do tego stworzony. :lol:

 

Ja też nie kupiłem do tego TDSa :duh: Trafił się. Marzyłem o benzynie, ale skoro może jechać szybciej niż seria, to czemu nie? Z doświadczenia wiem, że m50b20 to nic więcej jak ładny dźwięk silnika. Niestety obie te jednostki są na dole "łanucha pokarmowego" i obie nie nadają się do e34.

 

PS. Chciałeś zobaczyć TDSa, który objeżdża benzynę, to Ci go pokazałem :D

http://s10.postimg.org/3yu3kileh/Edytowane_zdj_cia.jpg


Lamere - 525tdsA

Opublikowano (edytowane)

Latem zacząłem też walke z układy klimatyzacji w moim BMW, bo oczywiście przy zakupie była niesprawna. Podjechałem do serwisu, napełniłem układ czynnikiem i ... nacieszyłem się 2 dni. Okazało się, że sprezarka jest nieszczelna. Mechanik doradził regeneracje, bo uzywaną można kupic w różnym stanie.

 

Oto zdjęcia po wyjęciu sprężarki z samochodu:

 

http://images62.fotosik.pl/91/4433a532cd7633degen.jpg

 

Po niedługim czasie odebrałem zregenerowaną sprężarkę w Poznaniu za kwote 250 zł ( rozebranie, piaskowanie, wymiana łozysk na wałku, wyrównanie powierzchni na dekielkach i uszczelnienie ) i odwiedziłem pobliski salon BMW w celu zakupu ori o-ringów na przewody do klimy.

 

http://images62.fotosik.pl/91/b2c52797f67cea7egen.jpg

 

http://images61.fotosik.pl/90/3e0d4422a46d33d9gen.jpg

 

Po montażu klima chłodzi po dziś dzień ;)

Edytowane przez Pawik93
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Po poszukiwaniach udało mi się kupić głośniczki w słupki M-Technic w stanie bardzo dobrym z ori głośniczkami Nokii (mała rzecz, a jednak bardzo cieszy).

 

http://images65.fotosik.pl/575/060cfcc03f755d4e.jpg

 

Montaż przeprowadze jak bede miał wolną chwilę, lecz na razie bez podłaczenia, bo mysłe nad zakupem dobrej zwrotnicy,aby grało to jak powinno.

Edytowane przez Pawik93
Opublikowano
Dobry zakup! I wyglądają dobrze, a nie połamane jak to często bywa :cool2:

http://s10.postimg.org/3yu3kileh/Edytowane_zdj_cia.jpg


Lamere - 525tdsA

Opublikowano (edytowane)

Kolego Lamere, pozazdrościłem Ci lamp tylnych z białym kierunkiem i udało mi się niedawno takie zakupić (ori Hella) :)

 

Prezentują się następująco :

 

http://images61.fotosik.pl/589/cc64acb04e38464agen.jpg

 

Niebawem doczekają się zapewne montażu :)

Edytowane przez Pawik93
Opublikowano

:cool2:

 

to teraz także białe na przód, żeby nie było misz-masz, a jak Ci się znudzą to wrócisz do pomarańczy.

http://s10.postimg.org/3yu3kileh/Edytowane_zdj_cia.jpg


Lamere - 525tdsA

Opublikowano
Lampy zdecydowanie na plus. Jak mowi kolega wyzej, wszystko na bialo teraz i bedzie cacy :cool2:
Opublikowano

Właśnie będę musiał coś z tym zrobić :)

Najchętniej to bym się wymienił na białe za te moje przeciemnione, ale będę działał w tym "kierunku".

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Srodek w bardzo dobrej konfiguracji :cool2:

Konfiguracja fajna, lecz trzeba ją trochę doprowadzić do ładnego stanu.

 

Moje opony zimowe z tył skończyły swój żywot i trzeba było kupić coś nowego.

Po przeliczeniu kosztów i rozmowy z wujkiem zdecydowałem się na opony bieżnikowane, których on już trochę używa, lecz tylko na zime.

Dobrze wiem jakie krążą o takich oponach opinie.

Bardziej kupiłem je w ramach testów, bo cena wydawała mi się dość atrakcyjna (ok.100 zł za szt. w rozmiarze 205/65R15)

Podobno opony te są ciężkie do wyważenia, lecz w moim przypadku wszystko przebiegło ok. (sam mechanik się zdziwił jak dobrze sie wyważyły, a wcześniej nie raz już takie zakładał).

Relacje z jazdy ciężko zdać, bo za mało jeszcze na nich pojeździłem.

Mogę tylko powiedzieć, że trakcja jest o wiele lepsza, ale w końcu moje stare opony miały ok 2mm, a te obecne mają ok 9 mm, także wiadomo z czego to wynika.

Specjalnie większego hałasu toczenia też nie usłyszałem.

 

Opony bieżnikiem przypominają Alpina A3.

 

b8tj.jpg

 

Obecnie jestem zadowolony, zobaczymy jak się bedą zachowywać w dalszej eksploatacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.