Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam taki problem z moim compaktem, ze alternator przestal ladowac. Po uruchomieniu silnika kontrolka gasla na jakies 30s i sie zapalala. Pomyslalem ze to moze szczotki, i wyjalem alternator ,ale szczotki byly ok i komutator tez dobry . Po zamontowaniu alternatora z powrotem , kontrolka gasnie normalnie i sie juz nie zapala :shock: ale nadal brak ladowania. Ma ktos moze pomysl gdzie szukac?

Jeszcze jedno, probowalem masowac ten niebieski kabel ale kontrolka nie reaguje, a nawet po odlaczeniu kabla, na tablicy kontrolka normalnie gasnie.

Opublikowano

Czy aktualnie odpalasz z aku ?

Jak nie potrafisz samodzielnie odpalić to podłącz z innego aku i zmierz napięcie na aku oraz zmierz na odchodzących kablach przy aku i bezpośrednio na alternatorze.

Sprawdź miernikiem czy masz dobrą ciągłość masy. Jak masz to sprawdzić klemę pirotechniczną.

W alternatorze mogą się zawieszać szczotki albo prostownik trafiło.Jak na te tematy będziesz miał odpowiedzi to się zastanowimy co dalej.

 

Ps, takie rzeczy jak czyszczenie klem na aku to chyba już masz dawno zrobione .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam. Auto pali z aku bez problemu a miernik pokazuje coraz niższa wartość.

Masa tez jest. Przy alternatorze nie mierzyłem, ale skoro rozrusznik kręci to zakładam ze prąd jest. Na niebieskim kablu było z 10v (przynajmniej 2 v mniej niż na aku) moze w tym przyczynia? Ten niebieski daje chyba wzbudzanie , gdzie mogę to sprawdzić?

Opublikowano

Mariusz witaj!

Po pierwsze jak masz aku nie doładowany to autem nie jeździj a jak już do miej kable do odpalania.

Widzę że Cie meczy ten niebieski kabelek ,generalnie to jego zadanie można tak określić :po przekręceniu stacyjki +12V idzie na kontrolkę, przechodzi przez żarówkę i Idze tym niebieskim przewodem do alternatora - to sygnał dla regulatora że ma włączyć układ ładowania,,, z jednej strony jest 12V a z drugiej 0 więc płynie prad i kontrolka się świeci,,, jak alternator się kręci to z jednej strony jest 12 z drugiej jest 12 i prąd nie płynie kontrolka gaśnie .

W większości samochodów zasada jest podobna tylko technologia sie zmienia.

 

Z alternatorem to najpierw trzeba zrobić odpowiednie pomiary napięcia.

1. na aku przed odpaleniem

2. na aku w czasie kręcenia rozrusznika

3.na aku na biegu jałowym

4.na aku z obrotami 3000

5.na aku na jałowym z załączonymi wszystkimi światłami i klima itd

6.na aku z obrotami 3000 ze wszystkimi siatłami i klimą itd

7, sprawdzić czy jest takie samo napięcie do masy na + aku i + alternatora

skoro rozrusznik kręci to zakładam ze prąd jest.

Prąd to jest ale ważne jakie są jego wartości bo to dla diagnostyki jest ważne

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Faliszewice dzieki za podpowiedzi :cool2:

pomiary robilem , w trakcie pracy silnika napiecie spada powoli, do momentu az zapali sie choinka na tablicy i silnik gasnie (aku jest juz rozladowane) ( ladowanie nie wzrasta przy wyzszych obrotach, a pod jakimkolwiek obciazeniem spada szybciej )

ale jak juz pisalem, zauwazylem :

:arrow: brak jakichkolwiek reakcji po zmasowaniu niebieskiego kabelka ( teoretycznie powinna zapalic sie kontrolka ladowania na tablicy)

:arrow: przy odpietym niebieskim kabelku od alternatora kontrolka zachowuje sie tak samo jak przy wpietym ( gasnie w trakcie odpalania)

:arrow: niskie napiecie na niebieskim kabelku 10v , aku 12,6 moze cos zasniedzialo :?: i te 10v to za malo by pobudzic alternator ?

Tak wyglada sytuacja na dzisiaj , wiele wskazuje na usterke alternatora, ale zastanawia mnie cala reszta i wlasnie dlatego zalozylem ten temat. :D

Opublikowano

Na tym niebieskim przewodzie co o nim mowa to po przekręceniu kluczyka powinno być takie samo napięcie jak na aku.

Możesz go podłączyć do masy ale jak go odłączysz od alternatora to w tym przypadku powinna zaświecić kontrolka od ładowania aku .

Jak piszesz że w tym samym czasie

na niebieskim kabelku 10v , aku 12,6
to coś nie jest tak może ugnity przewód ?

Czasami szukamy jednej usterki i sami przez nieuwagę zrobimy następną i w takiej sytuacji występują nowe symptomy usterki.

Przy tych wszystkich doświadczeniach to może regulator padł ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.