Skocz do zawartości

330d wymiana wszystkich tulei w wahaczach tylnych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam takie pytanie czy duzo roboty z tym jest? co trzeba odkrecic, i jakie beda mi potrzebne klucze. Chce wymienic juz wszystkie za jednym razem. Moze jakies zdjecia pogladowe ktos ma? z gory dzieki za pomoc
Opublikowano

Roboty jest sporo, jeśli dysponujesz podnośnikiem lub kanałem - wyrobisz się w 4- 6 godzin. Jeśli nie dysponujesz, to dniówka zleci. Generalnie robota prosta jak budowa cepa - odkręcić, wyprasować tuleje, wprasować nowe, zakręcić. Potrzebny jest standardowy zestaw płasko-oczkowych z 16 oraz nasadowych kluczy, przedłużona nasadka "16", ściągacz uniwersalny do tulei, specjalny dystans do wahaczy "patyków", bo inaczej nie ma szans wyprasować tulei, dużo WD40, dobrze mieć na podorędziu kątówkę, smar miedziany. Poza tulejami dobrze mieć śruby regulacyjne kąta PK, bo te najczęściej są nie do ruszenia.

 

No i wiadomo, demontaż i montaż w odpowiedniej kolejności i zgodnie ze sztuką, a po wszystkim kompletna geometria.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Roboty jest sporo, jeśli dysponujesz podnośnikiem lub kanałem - wyrobisz się w 4- 6 godzin. Jeśli nie dysponujesz, to dniówka zleci. Generalnie robota prosta jak budowa cepa - odkręcić, wyprasować tuleje, wprasować nowe, zakręcić. Potrzebny jest standardowy zestaw płasko-oczkowych z 16 oraz nasadowych kluczy, przedłużona nasadka "16", ściągacz uniwersalny do tulei, specjalny dystans do wahaczy "patyków", bo inaczej nie ma szans wyprasować tulei, dużo WD40, dobrze mieć na podorędziu kątówkę, smar miedziany. Poza tulejami dobrze mieć śruby regulacyjne kąta PK, bo te najczęściej są nie do ruszenia.

 

No i wiadomo, demontaż i montaż w odpowiedniej kolejności i zgodnie ze sztuką, a po wszystkim kompletna geometria.

 

mozesz podeslac jakies pogladowe zdjecia tych sciagaczy i yuch dystansow? jak to ma mniej wiecej wygladac?

 

bo ost zaladowane auto mialem 4os + bagaze i mi auto tak siadalo ze na wybojach obcieraly opony( co nigdy sie nie zdazalo) sciagnalem kola z tylu i sprezyny sa cale, ale jak chwycilem wahacz zeby wyciagnac sprezyne to pod nie duzym naciskiem caly wahacz z piasta szedl w dol. Wiec obstawiam ze tuleje sa do wymiany, tylko tez ktore? nie wiem czy wymieniac wszystkie.

Opublikowano

Zdjęcia mam jakieś oderwane od kontekstu więc nie pomogą, a samych ściągaczy zdjęć nie mam - dostępne są na allegro:

taki,

http://allegro.pl/sciagacz-tulei-zawieszenia-bmw-warszawa-promocja-i3810139907.html

taki:

http://allegro.pl/sciagacz-tulei-bmw-e46-e36-i3846450006.html

 

i do tego ten specjalny adapter do wahacza, ale nie znalazłem aukcji z tym, a zdjęć nie mam.

 

A tak poza konkursem - zazwyczaj tuleja progowa oraz wahliwa i druga zwrotnicy najbardziej dostają baty - wewnętrzne wahaczy raczej nie. Zweryfikować stan można z podnośnika, breszką.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

no wlasnie mi sie wydaje ze to wlasnie tuleja progowa padla, wymienie odrazu z dwoch stron jak cos, a ta plywajaca to ma ktory nr?

http://i42.tinypic.com/dcvg9l.jpg

Opublikowano
Można :wink: , ale najdokładniej sprawdzi się demontując sprężynę ..... faktycznie.
Opublikowano
a jak myslicie czym to jest spowodowane ze na dolkach obcieraja mi opony jak jade z 4 osobami na pokladzie? sprezyny sa cale, ale wlasnie mi sie wydaje ze jest za duzy luz z tylu, bo tak jak pisalem wczesniej, jak nacisne reka na tarcze, to nawet bez brechy moge wyciagnac sprezyne. Ja wlasniwe bym obstawial ta tuleje progowa. A czy do innych tulei w tylnym zawieszeniu potrzebuje sciagacza? czy one nie sa tylko krecone na srubach?
Opublikowano
Wymieniałem wszystko "hurtem" tuleje belki i wszystkie tuleje, łączniki w zawieszeniu, potem geometria. W warsztacie ze sprzętem była to praca dla dwóch ludzi przez cały dzień.
Opublikowano
a jak myslicie czym to jest spowodowane ze na dolkach obcieraja mi opony jak jade z 4 osobami na pokladzie? sprezyny sa cale, ale wlasnie mi sie wydaje ze jest za duzy luz z tylu, bo tak jak pisalem wczesniej, jak nacisne reka na tarcze, to nawet bez brechy moge wyciagnac sprezyne. Ja wlasniwe bym obstawial ta tuleje progowa. A czy do innych tulei w tylnym zawieszeniu potrzebuje sciagacza? czy one nie sa tylko krecone na srubach?

 

Napisałem Ci już jakie ściągacze potrzebujesz. Tuleje nie są "kręcone na śrubach" (cokolwiek by to nie znaczyło, bo konstrukcja językowa powala na kolana), wahacze do ramy pomocniczej, do zwrotnicy i nadwozia mocowane są śrubami, ale tuleje w wahaczach mocowane są na wcisk - bez ściągaczy lub prasy nic nie zdziałasz. Ściągacze ułatwiają pracę, bo nie trzeba demontować całości zawieszenia i można pracować "na aucie" (pod autem).

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
no moze gdzies dorwe takie sciagacze, ale zastanawia mnie to czemu zaczelo mi tak obcierac na tych dolkach, ze zawieszenie az tak dobija. Skoro sprezyny sa cale, nie urwane, ani sie nie ubily, to czemu sie tak dzieje? Faktycznie to moze byc wina tulei?
Opublikowano

Zawieszenie to nie tylko tulejki, to wszystko to, co jest montowane do skorupy auta, w tym także takie pierdoły jak odboje amortyzatorów, koła, ich rozmiar i odsadzenie od piasty, opony i ich rozmiar. W twoim wypadku tuleje to powiedzmy pomijalna sprawa, bo tuleje nie decydują o skoku zawieszenia - decydują tylko o sztywności zawieszenia w sensie poprawności prowadzenia koła w swoim torze jazdy, za skok zawieszenia, jego twardość i wysokość odpowiada sprężyna i amortyzator, a także, po części, koła z ogumieniem.

 

Daj to komuś mądrzejszemu, niech sprawdzi. Bo może się okazać, że sprężyny nie są takie super (a e46 jest znane z fajnej konstrukcji OE spręzyn), niech sprawdzi amortyzatory i odboje. Bo teoretycznie przy ogumieniu i feldze zalecanej przez producenta i sprawnym odboju nie ma opcji, żeby koło weszło w nadkole tak daleko, żeby ocierać.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
no wlasnie jest to dziwne bo stalo sie to tydzien temu dopiero, a jakies 5 tys temu wymienialem amory, odboje, oslony i lozyskowanie. Zobacze faktycznie jeszcze na odboje, moze sie rozsypaly, w co watpie. A co do tych tulei, to wlasnie zainteresowalo mnie to ze jak zdejme kolo to zeby wyciagnac sprezyne to nie musze miec zadnej brechy, tylko normalnie reka moge nacisnac na tarcze i lekko idzie w dol i moge spokojnie wyciagnac sprezyne, z tylu od str pasazera, a od kierowcy z tylu, bez brechy sie nie obejdzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze sprawdziłeś czy nie jest pęknięta? Nie drze Ci opon?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
nie sa pekniete na 100%, no po tygodniu jazdy to nie widac zeby darlo opony, zwlaszcza ze tylko 300km zrobilem z 4 osobami, wtedy co obcieralo na dolkach.
Opublikowano
to inaczej, jaka moze byc jeszcze przyczyna obcierajacych opon na wybojach, (no chyba ze cos innego obciera, w co watpie) wykluczajac sprezyny, amortyzatory, i dodam ze opony sa takie jak maja byc, czyli 205 x 50 r 17. Jezdzilem na takich 2 lata i nic nie obcieralo, az do teraz.
Opublikowano
bylem na diagnostyce, podobno nie ma luzow kwalifikujacych sie do wymiany. Pojechalem do kumpla, polecil mi zmienic sprezyny, bo po wyciagnieciu moze wygladac jak nowa, ale mogla juz stracic swoja twardosc. Wymienilem sprezyny i jeszcze sie okazalo ze oslona termiczna nad tlumikiem byla cala oderwana, i moze to tez ona gdzies wydawala taki dzwiek, naprawilem to i pojezdze troche i sie okaze czy pomoglo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.