Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli dym jest niebieski - spalany olej, to przychylam sie do zdania Adriana że to uszczelniacze zaworowe - logika na to wskazuje. Trzeba kontrolować ubytki oleju - jeśli niewielkie to jeździć i się nie przejmować.
Opublikowano

jeśli okaże się, że mieścisz się w zużyciu oleju 1l na 1000km to bym nie dotykał... chociaż inni forumowicze mogą napisać, że to i tak dużo...

Pojeździsz zobaczysz. Pozdrawiam

 

 

Kurdee sporo jak na diesla, mój brał 1l ale na 15tys.km

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

jeśli okaże się, że mieścisz się w zużyciu oleju 1l na 1000km to bym nie dotykał... chociaż inni forumowicze mogą napisać, że to i tak dużo...

Pojeździsz zobaczysz. Pozdrawiam

 

 

Kurdee sporo jak na diesla, mój brał 1l ale na 15tys.km

 

Pzdr

Też mnie to dziwi trochę bo ja dolewam od wymiany do wymiany tylko setkę albo wogule ,bo trzeba wymieniać i się nie opłaca robić dolewek, w audi też tak miałem ,wymiana co 10tyś :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie, tak jak pisałem, jeden będzie uważał że 1l na 1000km to dużo, dla innego to norma... Wiadomo wszystko też zależy od stylu jazdy i stanu silnika i turbiny. Pojeździsz zobaczysz...
Opublikowano
zacznij od wymiany całej odmy, pisałeś, że nie wiesz, czy była wymieniana, a znam wiele przypadków, że właśnie owa odma była przyczyną dymku na niebiesko :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zdejmij rure do od przepływomierza do turbo i zobacz czy sucha,

albo rure do egr.

 

99% turbo

 

żadne uszczelko pod głowicą ani pieścienie. ludzie...

Opublikowano
no faktycznie

a wymieniał wkład czy całą?

 

Wymieniał całą, w m47tu2 chyba nawet nie ma możliwości wymiany samego wkładu. Odma była zapchana na maksa.

Opublikowano

Jezeli odma byla zalana/zapchana to chyba proste ze turbo. U kogo Ty robisz samochod skoro mechanik widzac zapchana odme, nie sprawdzi przewody idacego do intercoolera od turbiny. Jezeli jest tam olej to turbo jest do wymiany.

 

Ja mialem identycznie, wiec obstawiam turbine.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Jezeli odma byla zalana/zapchana to chyba proste ze turbo. U kogo Ty robisz samochod skoro mechanik widzac zapchana odme, nie sprawdzi przewody idacego do intercoolera od turbiny. Jezeli jest tam olej to turbo jest do wymiany.

 

Ja mialem identycznie, wiec obstawiam turbine.

 

Przecież odmę powinno wymieniać się co 90k, auto było serwisowane do 160k, teraz ma 240k zakładając że odma była raz wymieniona, co dziwnego jest w tym,że była zapchana po 150k przebiegu?

Przy dodawaniu gazu z rury nie idzie ani nie szedł żaden dym poza tym z filmika a samochód jest fabrycznie bez dpfa.

Opublikowano
Jezeli odma byla zalana/zapchana to chyba proste ze turbo. U kogo Ty robisz samochod skoro mechanik widzac zapchana odme, nie sprawdzi przewody idacego do intercoolera od turbiny. Jezeli jest tam olej to turbo jest do wymiany.

 

Ja mialem identycznie, wiec obstawiam turbine.

 

w przewodach za turbospreżarką, w intercoolerze, w rurze idącej do dolotu nieznaczna ilość oleju może być, ale oczywiscie nie na tyle dużo, zeby się z tego wylewało po przechyleniu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

u mnie jest tak

 

 

auto praktycznie nie zużywa oleju, ok 0,5l między wymianami, czyli co 15 kkm. Problem zauważylem po usunięciu DPFa, chwile później wymienilem odmę, nic się nie zmieniło.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

olej który krąży w dolocie przez noc nakapie do silnika i rano jest niebieski bąk

 

i tyle

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy odgrzewam kotleta :)

Postanowiłem sprawdzić jak wygląda sprawa przy temperaturze -5 po 17h postoju:

 

https://www.dropbox.com/s/y0lzs9ckcpxamct/Wideo%2022.01.2014%2C%2015%2023%2051.mov

 

obiektywnie oceniam, że nie jest najgorzej oglądałem różne samochody pod pracą po 8h postoju i mają podobnie, patrząc na to co było w pierwszym filmiku przy temp. plusowej to już całkowita rewelka.

 

Kilku kolegów wspominało że dymienie może być spowodowane padającą turbiną, turbo -jest suche.

 

Zaniepokoił mnie natomiast ostatni dźwięk w fazie rozruchu, coś jakby wypychanie powietrza?...

Czy ktoś z szanownego grona kolegów spotkał się z takim przypadkiem?

Zapraszam wszystkich do analizy :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja już pisałem skąd ten dymek, nie będę się powtarzał
Opublikowano
ja już pisałem skąd ten dymek, nie będę się powtarzał

 

Na chwilę obecną dymienie odpuszczam, kontroluję olej - nie ubywa go zatem nie martwię się na zapas bo można zwariować. Niepokoi mnie natomiast ostatni dźwięk podczas rozruchu, takie "fuknięcie", co to może być?

Opublikowano

Widzę, że kolega kupił auto i się bardzo wszystkim przejmuje - nasłuchuje, myśli co się dzieje, wymienia. Auto jest od jeżdżenia a nie od słuchania.

Moja rada jest taka żeby jeździć i obserwować (głównie poziom oleju i płynu chłodniczego) bo już padło w temacie tyle przyczyn, że wymienisz pół auta a dymek dalej będzie. Jeśli nie bierze oleju, płynu nie ubywa a wtryski maja dobre korekty to widocznie TTTM. Też tak miałem na początku, że wkładałem w usuwanie usterek grube pieniądze po czym okazywało się, że przyczyna była zupełnie inna (nawet usterki analizowane przez ASO). Teraz jeżdżę dopóki objaw nie jest jednoznaczny lub komp czegoś nie pokazuje i jestem o wiele szczęśliwszy....

Daj sobie czas, obserwuj, a nie wymieniaj wszystkiego "na zapas". 80% Diesli puszcza dymek przy zimnym rozruchu... Trochę ich miałem i do dzisiaj jeżdżą a przebiegi maja zacne. Bezawaryjnej eksploatacji życzę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie, pierdołami nie ma się co przejmować... bo może okazać się że wydasz kupę kasy i dalej tak samo będzie, bo po prostu taki jego urok.

Uważam, że należy przejmować się i naprawiać tylko awarie, a nie skupiać się na tym czy dziś ciszej czy głośniej odpalił, jeśli odpala i dobrze jeździ to nie ma co szukać dziury w całym.

Opublikowano
Ja już wcześniej tek pisałem ,a kolega szuka dziury w całym ,kasę sobie odłóż na groźniejsze naprawy ,a jak masz za dużo to podziel się z biednymi... :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.