Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem bmw e90 320d (163KM) 2006 z przebiegiem 241tys (serwisowna w aso do 2011 / 160tys) oryginalnie bez DPF podkręconą do 199KM przez poprzednika - osobę prywatną.

W związku, że samochód kupowałem w okolicach Rzeszowa postanowiłem sprawdzić go u Mateusza Wlazło z Mrowli (Polecanego przez większość użytkowników). Mateusz nie stwierdził nic niepokojącego poza:

- błędem podgrzewacza filtra paliwa,

- klocki tarcze do wymiany w najbliższym czasie,

- sprzęgło zaczyna siadać

Auto tak zwija asfalt że gęba się nie zamyka z radości, dlatego licząc się z kosztami wymiany kompletnego sprzęgła, po dogadaniu ceny kupiłem go.

 

Radość trochę opadła kiedy zobaczyłem jak samochód na drugi dzień odpala, a mianowicie po odpaleniu na zimnym przez około 3minut z rury wylatuje białawy dym po czym zanika, i się nie pojawia. Szukałem na forum i trochę się pocieszałem, że może jest to wynikiem zapchanej odmy, ale zauważyłem że na pływaku w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej znajduje się coś tłustego, wziąłem to na palec i niestety wygląda mi to na olej :(.

Na korku wlewu oleju natomiast nie występuje, żadne masło ani inny nalot.

 

Wydaje mi się, że mam za krótko to auto, żeby zauważyć, że olej albo płyn chłodniczy uciekają.

 

Na forum ktoś wspominał, że za taką usterkę może być odpowiedzialna chłodniczka oleju.

Czy ktoś z Was miał podobny problem i nie okazała się nim uszczelka pod głowicą, bądź jeszcze coś gorszego?

Edytowane przez insane.mr
Opublikowano
Biały dym po odpaleniu jeśli zńika, jest bezwonna to zwykła para wodna. Sprawdź dokładnie czy w zbiorniczku wyrownawczym masz na pewno maź typu kawa z mlekiem, czy moze kolor płynu jest rdzawy. Jeśli ktoś do układu lał wodę, to rdza jest normalna, trzeba przeczyscic układ, zalać odpowiedniego płynu i po problemie. Jeżeli jednak jest to olej to grubsza sprawa. W oleju na pewno nic nie ma?
Opublikowano
Chociaż wygląda to na uszczelkę pod głowicą, nie ma co się zamartwiać na zapas...poczekaj na to co Ci powie mechanik po wizycie i oczywiście napisz na forum jak wygląda sytuacja, powodzenia ;)
Opublikowano

No niestety ta maź na pływaku wygląda jak olej :/

zalałam wczoraj płynu na maxa, zrobiłem jakieś 30-35km i zgasiłem samochód około 23:20

Dzisiaj sprawdzałem płyn o 9:30 minimalnie go ubyło.

Zauważyłem też, że przy otwieraniu korka oleju jest jakby zassany.

Dzisiaj przy odpalaniu przy tem. +9 stopni po około 10h postoju nie było najmniejszego dymu.

Opublikowano
a moze masz poprostu uszk swiece zarowe.i przy nizszych temp. samochod nie rowno odpala i pokazuje sie wtedy bialy dym?moze tez zacznij od sprawdzenia swiec?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym radził pojeździć trochę i obserwować, nie ma co panikować bo możesz w koszta się wpakować. Zalej olej do max, oczyść w miarę możliwości zbiorniczek płynu, również dolej do max. I zrób chociaż 100km (najlepiej w trasie). I sprawdź na nowo płyny.... wtedy będziesz coś więcej wiedział. A biały dym po odpaleniu w niskiej temp niezależnie czy to Pb/ON/LPG to norma. Jeśli po rozgrzaniu (5-10min) dymienie ustaje to tak powinno być. Pozdrawiam
Opublikowano

Nie wygląda to na pewno na parę wodną, która wydobywa się dłużej i w inny sposób.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Mi tam wyglada niebiesko. Miałem podobna historie w swoim poprzednim driftowozie, syf w wodzie, maź pod korkiem oleju, na bagnecie czysto. Zrobiłem plukanke oleju i układu chłodzenia specyfikami liqui moly, zalalem nowe sosy i po temacie, teraz motor dmucha na hamowni 7 z przodu i daje radę :cool2: więc czasem jakis syf nie musi oznaczać grubej roboty, ale mój silnik sporo stał nie używany. To co opisałem możesz sam wykonać, koszt tych specyfikow i nowych sosow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najpierw leci czarny (norma) a później sporo niebieskiego. Białego raczej tam nie widzę... Winę za niebieski dym ponosi olej silnikowy spalany w komorze. Przyczyn może być wiele... uszczelniacze zaworów (jeśli kopci tylko po nocy, lub przy zmianie biegów), turbina (jeśli kopci przy dodaniu gazu), pierścienie (jeśli kopci przy dodaniu gazu)....
Opublikowano

Auto kopci tylko po nocy, na ciepłym przy dodaniu gazu żaden dym nie idzie.

 

Jutro auto odstawiam do mechanika do wymiany:

- filtry,

- olej,

- odma - nie wiem kiedy była wymieniana, a chłopaki z działu e46 podawali zapchaną odmę jako przyczynę niebieskiego kopcenia,

- termostaty (jechałem po odmę do ASO 90km w jedną stronę - silnik nagrzał się do 70-74 stopni),

 

dodatkowo sprawdzenie świec, podobno sprzedający je wymieniał ale mechanicy z serwisu grupy VAG po oglądnięciu filmiku radzą od tego zacząć.

Opublikowano

Samochód wrócił wczoraj od mechanika, wymienione:

 

Filtry (mann): paliwa, powietrza, oleju.

Olej castrol edge 5w30.

Płyn chłodzący - stary był bardzo brudny ale nie było w nim oleju.

Sterownik świec żarowych.

Odma.

Poza tym:

Termostaty, napinacz, regeneracja alternatora.

 

Filmik po 8h postoju, temp +3,5.

https://www.dropbox.com/s/ffgq00r384ystiq/Wideo%2012.01.2014%2C%2007%2036%2001.mov

Konkluzja nasuwa się sama...

 

Postanawiam odpuścić, teraz tylko obserwacja ubytków oleju i cieszenie się z jazdy bo w tym celu samochód kupiłem.

Opublikowano
Samochód wrócił wczoraj od mechanika, wymienione:

 

Filtry (mann): paliwa, powietrza, oleju.

Olej castrol edge 5w30.

Płyn chłodzący - stary był bardzo brudny ale nie było w nim oleju.

Sterownik świec żarowych.

Odma.

Poza tym:

Termostaty, napinacz, regeneracja alternatora.

 

Filmik po 8h postoju, temp +3,5.

https://www.dropbox.com/s/ffgq00r384ystiq/Wideo%2012.01.2014%2C%2007%2036%2001.mov

Konkluzja nasuwa się sama...

 

Postanawiam odpuścić, teraz tylko obserwacja ubytków oleju i cieszenie się z jazdy bo w tym celu samochód kupiłem.

 

Nie ma tragedii. Moim zdaniem nie domagają wtryski.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja uważam, że to uszczelniacze zaworów, skoro tylko po nocnym postoju to występuje. Generalnie nie masz się czym przejmować... Same uszczelniacze raczej nie są drogie, nie wiem tylko ile jest roboty przy ich wymianie w tym silniku.
Opublikowano
To moze byc kupa innych powodów, uszczelniacze objawiaja sie na kilka sposobów, tak na prawdę trzeba by zrobic w kolejności wszystko by eliminować. Na piErwszy rzut bym sprawdził kompreche by wyeliminować pierścienie, tak dla sportu :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To moze byc kupa innych powodów, uszczelniacze objawiaja sie na kilka sposobów, tak na prawdę trzeba by zrobic w kolejności wszystko by eliminować. Na piErwszy rzut bym sprawdził kompreche by wyeliminować pierścienie, tak dla sportu :cool2:

 

Skoro kopci tylko po dłuższym postoju to NIE MOGĄ TO BYĆ PIERŚCIENIE, jak są padnięte pierścienie to będzie kopcić podczas pracy przy dodawaniu gazu. A skoro kopci po postoju tzn, że olej SPŁYWAJĄC dostaje się do cylindrów, dlatego na 99,9% są to uszczelniacze zaworów.

Opublikowano
Przeżyłem padniete uszczelniacze zaworowe, w turbinie, pierścienie i w każdym przypadku objawy były inne, więc jestem daleki od pisania ze cos jest na 99% czy tym podobne. By była jasność, te uszkodzeńia przechodzilem z auto turbo, ale benzynowymi, nie w błocie.
Opublikowano
u mnie przy zimnym rozruchu auto puści czasem siny dymek z wydechu. świece żarowe i sterownik są u mnie najprawdopodobniej w porządku, myśle, ze winne mogą być zużyte już wtryski. Korekta na jednym z nich pokazuje u mnie ponad 2.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, najtaniej i we własnym zakresie można sprawdzić kompreche zeby wyeliminować poważna robotę.

A kolega z uporem maniaka to samo...

W tym przypadku sprawdzenie kompresji autorowi nie powie nic!!! Nie zdiagnozuje w ten sposób uszczelniaczy, turbo, czy wtrysków....

Jakby kopcił na niebiesko podczas jazdy to należałoby zmierzyć kompresję w pierwszej kolejności, a tak szkoda czasu na pomiary...

Opublikowano

Koledzy dziękuje za udział w dyskusji,

- wtryski na ciepłym były sprawdzane - wszystkie w normie,

- turbiny nie słychać, nic też z niej nie cieknie,

 

typy mechaników:

Jeden uważa, że to uszczelnienie zaworów,

Drugi mówi, że jest oki, ponieważ auto jest bez DPFu a że jest zimno to powstają mikro szczeliny.

 

Może to rzeczywiście standard?

Moja dziewczyna ma astre 1,7 cdti przebieg 140tys i też na zimnym puszcza taki dymek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:duh: co za Gość. :cool2:

To może kolega ale logicznie wytłumaczy skąd niebieski dymek przy odpalaniu?! i poprze swoją wypowiedź fachową wiedzą!!

Moje odpowiedzi są w pełni logiczne i poparte wiedzą... skoro ktoś ma problem ze zrozumieniem to niech podszkoli się z budowy silników i zasady ich działania...

 

Koledzy dziękuje za udział w dyskusji,

- wtryski na ciepłym były sprawdzane - wszystkie w normie,

- turbiny nie słychać, nic też z niej nie cieknie,

 

typy mechaników:

Jeden uważa, że to uszczelnienie zaworów,

Drugi mówi, że jest oki, ponieważ auto jest bez DPFu a że jest zimno to powstają mikro szczeliny.

 

Może to rzeczywiście standard?

Moja dziewczyna ma astre 1,7 cdti przebieg 140tys i też na zimnym puszcza taki dymek.

 

Dokładnie olej skądś się musi dostawać, skoro kopci... ale sam widzisz, że nie jest go bardzo dużo.

Musisz po prostu kontrolować stan oleju, jeśli okaże się, że mieścisz się w zużyciu oleju 1l na 1000km to bym nie dotykał... chociaż inni forumowicze mogą napisać, że to i tak dużo...

Pojeździsz zobaczysz. Pozdrawiam

Opublikowano
:duh: co za Gość. :cool2:

To może kolega ale logicznie wytłumaczy skąd niebieski dymek przy odpalaniu?! i poprze swoją wypowiedź fachową wiedzą!!

Moje odpowiedzi są w pełni logiczne i poparte wiedzą... skoro ktoś ma problem ze zrozumieniem to niech podszkoli się z budowy silników i zasady ich dzialania ...

 

Szczerze, to w ostatniej wypowiedzi miałem walniete wypracowanie, dokładnie z odpowiedziami na Twoje powyższe pytania, ale doszedłem do wniosku ze było by to i tak jak grochem rzucić o ścianę. Edytowalem i skasowalem. Ani to autorowi nie pomoże, a takze Ty zdańia nie zmienisz. Bo przecież Ty nie masz problemów z czytaniem ze zrozumieniem, a takze znasz doskonale teoretycznie budowę silników. Cheers mate :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.