Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna mam problem z moja bmw a mianowicie gdy hamuje nieważne z jakiej prędkosci najlepiej czuć jak auto się dosłownie toczy przy hamowaniu czuć jakby koło przeskakiwało.. Taka sytuacja pojawiła się jak zmieniłem koła z letnich 18 na 16 zimowe... Koła oczywiście sprawdzone wyważone przy 120 zero bicia jedynie przy hamowaniu... Dziś więc zdjełem koło w poszukiwaniu problemu i zaobserowałem że w zwrotnicy z lewej strony pojawił się taki sam problem jak i z prawej wyrobiła sie tulejka w zwrotnicy ale w wahaczu ( wymieniona zwrotnica z angola i jest spokój :)) a teraz dotknęło mnie to z lewej strony tylko że od koncówki drążka zaczeła sobie wyrabiać w zwrotnicy.. Czy to może być powodem bicia przy hamowaniu ?? Dodam że zwrotnice bede mieć jutro i w poniedziałek biorę się za jej wymiane(bo nie opłaca sie szpilkować tulejki bo to efekt krótko trwały praktykowałem z prawej strony i wiem że to nic niedaję)

 

A teraz sprawa z innej beczki jak niedawno wymieniałem klocki to musiałem naderwać któryś czujnik od ich zużycia bo pojawia mi się teraz komunikat ( mam duży obc) bremslag prufen a wszystkie klocki wymienione.. Jak sprawdzić który czujnik jest uwalony ?? Bo wiem że jest z tyłu z prawej strony i z przodu z lewej (niechcę wymieniać sprawnej części).. Przy okazji wymiany zwrotnicy ogarnoł bym ten czujnik

 

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sprawdzić który czujnik jest uwalony ??

 

Podłączyć autko pod INPĘ

Opublikowano
No dobra ale w co wejść w inpie ?? Bo jak miałem uwalony abs to wchodziłem w abs i miałem przednie prawe koło a tutaj w co wejść żeby luknąć który to dokładnie bo sa dwa ?? czy 4 ?? Bo z tego co patrzyłęm to czujnik to max 35 zł i to firmy ate wiec szkoda zachodu żeby go lutować skręcać itp..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to rzeczywiście i ja teraz otworzyłem INPĘ i sam zgłupiałem co wybrać :think:

http://img39.imageshack.us/img39/5844/esks.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/7750/bb7e.jpg

Nie wiem czy masz Carsoft.Ten program analizuje wszystko w samochodzie.

Opublikowano
Nie nie carsoftu nie mam.. Ogarnełem trochę inpe i ncs experta.. Bo tak ogólnie wydaje mi się że inpa też powinno się wykryć który czujnik jest uwalony bo chyba że jakoś praktycznie można je sprawdzić, wiadomo co niektórzy mogą doradzić wymienić dwa ale po co wymieniać coś co jest sprawne..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj się pobawić INPĄ - wejdziesz może w "układ jezdny"-ABS DSC... i zobacz,przecież nic się nie stanie;chyba,że może ktoś z chłopaków podpowie :cool2:
Opublikowano
I co nikt nic nie podpowie ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Bierz miernik do ręki,wtyczke z czujnika jeżeli przerwa to wymienić,jak jest przejście to sprawdz co przychodzi z instalacji za napięcie oczywiście zapłon włączony i napisz co masz
Opublikowano
Ok właśnie w poniedziałek biore się do roboty ogarne to razem ze zwrtonicą... Bo czujnik tania sprawa a ta kontrolka już mnie trochę drażni :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Aha no ok ok :D Ogarniam to w poniedziałek ... Już będę wiedział który i we wtorek to zamuwie więc myśle że wymiana nie jest skomplikowana tego czujnika robiłeś to już ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

No i zwrotnica wymieniona i dalej tak samo trzesie przy hamowaniu więc może to wina kół złego wywarzenia ?? Bo jak jeździłem na letnich i to 18 to było ok założyłem te i jest takie coś przy hamowaniu jak opisywałem wcześniej tylko myślałem ze to wina luzu w zwrotnicy na końcówce drążka... Może być od wywarzenia koła ?? Dodam że przy 120 nie bije tylko przy hamowaniu

Tytuł nie wydaje się być ładniejszy :?: POzdr[/color]

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Zmieniłeś zwrotnicę czy wahacz dolny? Bo częstą przyczyną jest wyrąbany sworzeń tego wahacza lub tuleja górnego wahacza. Ewentualnie możesz jeszcze mieć krzywe felgi - przy wyważaniu da się sprawdzić lub luzy w układzie kierowniczym, niekoniecznie na końcówkach drążków (tak by było najlepiej, bo najtaniej).
Opublikowano
Powiem tak .. Zwrotnice wymieniałem całą bo był luz na tulejce w zwrotnicy od końcówki drążka.. Ze względu na to ze wahacze były wymieniane jakos niedawno niemają luzu jak były luzem to były sprawdzane wiec można je wyeliminować skoki (trzęsienia) występują przy hamowaniu i czuć je trochę na pedale hamulca..W poniedziałek mam wolne od pracy załoze te 18 letnie na przód i się przejadę i wszystko się okaże bo jak teraz zakładałem zimówki to specjalnie założyłem te co jeździły na tyle to na przód i te z przodu na tył (wcześniej problemu nie było więc może jest to problem z wywarzeniem)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Jak trzęsienie czuć tylko przy hamowaniu, na dodatek pulsuje pedał przy do hamowaniu, to masz krzywe tarcze.Gdyby problem tkwił w kołach to drgania by występowały bez użycia hamulca. Luzy które masz w zawieszeniu i wybita zwrotnica są w głównej mierze skutkiem jazdy z krzywymi tarczami.Na innych felgach i oponach możesz słabiej odczuwać te drgania przy hamowaniu ale przyczyną na pewno są tarcze.
Opublikowano
Co do luzów to nie mam już żadnych nawet najmniejszego.. Jutro załoze dwie 18stki na przód albo ostatnio zakupiłęm kpl styling 48 czyli 16 i sprawdze bo tych felg w moim posiadaniu nigdy nie wywarzałem ...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Dobra wprowadziłem trochę w błąd dziś to sprawdziłem dokładnie wracając z uczelni... Gdy się hamuje to pedał ani drgnie jedynie czuc takie jakby bicie lewego koła.. Dodam że nie ma tam nawet najmniejszego luzu bo dopiero wymieniałem cała zwrotnice i wszystko było sprawdzane, więc może to jednak wywarzenie koła bo jak ostatnio patrzyłem na koło to od wewnętrznej strony nie ma żadnego ciężarka(przynajmniej ja niewidziałem)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Uparłeś się z tym wyważaniem,jeszcze raz ci powtarzam że niewyważone koła powodują drgania całej budy przy różnych prędkościach,powyżej 120km/drgania nieraz ustają.

ale wszystko dzieje się bez użycia hamulca,ty opisujesz że problem występuje tylko po naciśnięciu pedału więc w twoim przypadku winne mogą być tarcze,zaciski lub klocki ale najprędzej krzywe są tarcze.

Opublikowano
No to obczaje to.. Zamienie się z kolega na chwile tarczą bo ewidentnie bije od strony kierowcy i się okaze co w trawie piszczy :D Dam znac jak sprawdze bo teraz to sniegu napadało i to wszystko utrudnia

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Widze że nawet Paweł ty tu zawitałeś :D Zle to napisałem kolega zakupił nowe tarcze do swojej e39 i jeszcze nie założyłem więc załoze te jego nówki i się okaże.. :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

No to masz dzielnego kolegę bo nie boi się że pokrzywisz jego nowe tarcze :mrgreen:

 

Sprawdzałeś jakąś brechą na podniesionym aucie wahacze? U mnie dopiero tak pokazał się luz na tulei i teraz raz na jakiś czas tylko w ten sposób robię oględziny wahaczy

Opublikowano
Przez chwilę mu nie pokrzywie :D Wszystko było sprawdzane nie ma najmniejszego luzu... Tylko mówie ze wszystko nastąpiło po tym jak założyłem zimowe 16stki i przy zakładaniu założyłem te z tyłu na przód i odrotnie :) Na 18 tego nie było... Od razu po założeniu czułem na tych 16stkach te drgania..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.