Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem ze spalaniem wiosna mialem zalozone 19 calowe felgi i spalanie mialem w granicach 12.4maks ostatnio zalozylem 16 tylko ze 225/60/16 wiem ze sa za wysokie te zimowki ale takie dostalem wiec zalozylem na zime i spalanie jest w granichac 15 litrow... tylko jazda po malym miescie bez korkow. Zdziwilo mnie to bo pownienen mniej palic niz na 19. Bylem na kompie zero bledu jesli chodzi o splanie a zaczelo sie momentalnie od zmiany kol, Nie wiem czy to jest przez to ze sa za wysokie prosze o jakies rady z gory dziekuje i pozdrawiam
Opublikowano

No bez przesady.... liczy sie szerokosc opon i opor z ktory wzrasta wraz z szerokoscia....A kolega ma opony wezsze, czyli opor jest mniejszy. Zapewne dlatego ze generalnie jest chlodniej i jezdzisz dluzej przy zimnym silniku.

A filtr dpf- u kolegi o.k??? Pytam gdyz jezdzisz tylko na miescie a filtry tego nie lubia. Moj wypalal sie co 50 km i tutaj ten dodatkowy wtrysk paliwa przy wypalaniu bardzo podniosl spalanie .

Opublikowano

Sprawdzisz Dis-em, o ile takiego posiadasz. Jak masz rocznik 2004 to niestety nie zobaczysz kiedy ostatnio sie wypalal, za to widac czy wypalanie jest zadane, oraz aktywne... Do tego sprawdzisz cisnienie na filtrze.

Jezdzac na miescie filtr ma male szanse na wypalenie sie. Wypalanie nie konczy sie do konca, po czym wlancza przy nastepnej trasie o ile warunki sa do tego spelnione. Byc moze wypala Ci sie ten filtr wiecznie, gdyz nigdy nie dokonczysz tego do konca. Rosnie Ci stan oleju w silniku?

Opublikowano
Sprawdź w ukrytym menu temperaturę silnika , bo może masz uwalone termostaty i temp oscyluje w okolicy 65 stopni wtedy spalanie znacząco wzrasta
Opublikowano
Sprawdź w ukrytym menu temperaturę silnika , bo może masz uwalone termostaty i temp oscyluje w okolicy 65 stopni wtedy spalanie znacząco wzrasta

 

Slusznie, to takze dobry pomysl.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawa jest dość prosta. Po pierwsze jest chłodniej, ale jest jeszcze inna istotna kwestia. Auto w części nie pali więcej tylko pokazuje, że pali więcej. Dlaczego? Bo kolego założyłeś za duże koła, co powoduje, że samochód wylicza mniejszą odległość jaką przejechał niż faktycznie przejechał (bo koła kręcą się wolniej). Spalanie jest to samo, ale wg komputera przejeżdżasz mniej na tej samej ilości paliwa niż na kołach letnich. Różnica między prawidłowym 225/55/16 a Twoim 225/60/16 wynosi około 0,3 do 0,5 litra (wg wskazań) ale wystarczy, że na 19tkach masz np za niski profil albo mają mały bieżnik a te zimowe zdrowy i robią się kolejne procenty różnicy w wysokości koła i kolejne procenty w spalaniu.
Opublikowano
wlaczylem ukryte menu i temperatura po przejechaniu 20 kilometrow byla temp 67 stopni nie wiecej tylko dziwi mnie to jak rozpedzilem auto i puszcze noge z gazu to temperatura spada o 2 stopnie i pozniej znowu dochodzi do 67 jak na disla to chyba za malo
Opublikowano

Witam

Mam 530i i średnie spalanie w dużym mieście w korkach +30% trasa nie przekracza 13 litrów przy dynamicznej jeździe wiec cos jest nie tak z Twoim autem, bo gdyby było wszystko ok. to nie widzę sensu kupowania diesla.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wlaczylem ukryte menu i temperatura po przejechaniu 20 kilometrow byla temp 67 stopni nie wiecej tylko dziwi mnie to jak rozpedzilem auto i puszcze noge z gazu to temperatura spada o 2 stopnie i pozniej znowu dochodzi do 67 jak na disla to chyba za malo

 

Temperatura ma być ok 90 stopni tak że masz zepsuty termostat a może nawet obydwa.

Opublikowano
no wlasnie tylko ktory jest mozliwosc sprawdzenia czy to glowny termostat czy EGR na Kompie to sprawdze?

 

Nie medrkuj tylko wymien obydwa - tanie sa a nie bedziesz mial przynajmniej przez nastepne dwa lata problemow, wymien tez przy okazji pompe wody jak do tej pory nie byla wymieniana

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Nie ma ale lubi się skiepścić w złym momencie :norty:

 

Dwa termostaty to koszt okolo 300zl i gdzies ze 100zł za wymianę :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
To nie ma lipy,., czyli to moze byc powodem wiekszego spalania?

 

na 100% 2 litry ci ucieka jak nic. Jak masz chociaż trochę umiejętności z mechaniki to wymienisz sam oba termostaty w około 3h. Wymień odrazu 2 termostaty.

Opublikowano

czesci, czyli dwa termostaty zakupisz za male pieniadze. Tutaj radze zainwestowac w orginalne czesci gdyz zamienniki szybko nie psuja i robota na darmo. Termostat od egra wymienisz sobie sam, ten inny radze koledze zlecic. Trzeba wybudowac wiatrak przed chlodnica aby byl dobry dostep. Chlodnice egra takze wybudowalem. Wode trzeba zlac a na koniec zalewajac system odpowietrznic.

Do zrobienia wszystko, tylko trzeba miec troche umiejetnosci i wiedzy. I tutaj niech kolega sam oceni na ile je posiada....

Opublikowano
Spokojnie da sie bez demontażu wiatraka. Uklad sam sie odpowietrzy. Kluczem do samodzielnej wymiany to dobry zestaw kluczy 1/2" i 1/4" plus torxy
Opublikowano

Co do trwałości termostatów BMW to napisze, że jest to straszny badziew, przynajmniej ten główny. Obydwa termostaty wymieniałem w listopadzie 2012 roku, do chwili obecnej przejechałem 15 000 km. Do grudnia 2013 roku czyli przez 13 miesięcy temperatura w ukrytym menu książkowa czyli przeważnie 88C. W połowie grudnia 2013 jadąc dłuższą trasę po drogach krajowych z nudów wyświetliłem temperaturę w menu i zobaczyłem, że temperatura podczas jednostajnej jazdy około 100 km/h oscyluje w granicach 86-87C. Następnych kilka dojazdów do pracy zweryfikowało, że samochód nie rozgrzewa się na odcinku na którym wcześniej miał już 88C a po dłuższym przelocie max to już tylko 85C. Sprawdziłem termostat EGR i na zimno nie przepuszcza powietrza, termostaty automatycznej skrzyni biegów też nie puszczają gdyż przewód od nich jest praktycznie cały czas zimny. Winowajcą jest termostat główny. Już go zamówiłem i może jutro przyjdzie.

Nie jest to część jakoś strasznie droga ale żeby wystarczyła na rok to trochę za mało. Co do spalania to robiąc krótkie odcinki (do pracy mam 11 km bez korków) to faktycznie podskoczyło co najmniej o 0,5 l/100 km.

Opublikowano
Ja też wymieniłem termostat główny. Temperatura wróciła do normy czyli 88-89C osiągana w tej porze czyli rano +3C po 12-13 km spokojnej jednostajnej jazdy. Stary termostat główny (raptem 14 miesięcy) na zimno jest zamknięty - wygląda na sprawny ale rzeczywistość jest inna niestety.
Opublikowano
Witam mam do was jeszcze jedno pytanie wymienilem oba termostaty auto wkoncu sie grzeje dosc szybkim czasie. Ostatnio wyzerowalem splanie wiem ze to pokazuje z przejechaniu srednia 100 kilometrow ale jak ujade kawalek i po wyzerowaniu pokazuje mi 16 litrow i stane to spalanie pomalu sobie pnie w gore nie wiem czy jest to normalne czy nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.