Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E60 akumulator powinien być taki jaki dobrała fabryka ponieważ jest to uzależnione od wyposażenia dodatkowego, dlatego kup taki sam jak był fabrycznie i pamiętaj o rejestracji nowej baterii.
Opublikowano
ja wsadzilem zonie varte silver wg znajomego ktory robi bmw jedno z lepszych rozwiazan.... ale kupilem 120Ah i przekodowalem objetosc i poinformowalem o nowym aku.
Opublikowano
Ja kupiłem Bosch S5 Silver. (Oryginalny to 110AH 850A). Adaptacje musisz zrobić obowiązkowo bo rozwalisz akumulator po pewnym czasie. Alternator będzie doładowywał starym prądem twój obecny akumulator co spowoduje, że nowy długo nie wytrzyma. Adaptacja nie jest trudna zrobią w ASO lub poszukaj w swoich okolicach warsztat, który ogarnia BMW.
BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano
możesz pojeździc i 3 miesiące i też nic się nie stanie , kodowanie jest przereklamowane , bo alternator nie wymusi większego prądu niż wynikający z napięcia 14,4V i oporu wewnętrznego aku
Opublikowano
co za bzdury panie piszesz!! jak podlaczysz sobie auto pod np inpe to czasem laduje prawie 15V a czasem 14V polecam taka operacje kup aku wsadz do bagaznika jedz do kogos kto ci to zrobi.. zalóz aku. akumulatora nie trzeba kodować jesli nie zmieniasz jego objetosci wtedy wystarczy INPA i rejestracja nowej baterii 2 min i po temacie. gosc ktory mial przed zona auto tez zmienil akumulator i nie zarejestrowal go.... 1.5roku i szrot.
Opublikowano
w autach w których jest bezposrednie ładowanie z regulatora , napięcie ładowania jest stałe (starsze modele ), w autach w których ładowanie jest przez elektronikę (nowsze auta , lub z systemem start-stop ) napięcie się zmienia i procesor dostosowuje to napięcie do bieżącego napięcia na zaciskach aku ( czyli stanu bieżącego naładowania ) działa to na takiej zasadzie jak ładowarki i prostowniki mikroprocesorowe , gdzie przy ładowaniu należy określić tylko maksymalny prąd ładowania a ładowarka dba o nieprzekroczenie tego prądu poprzez regulację napięcia ( nie wprowadza się do parametrów ładowarki pojemności aku )
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bell nie pisz głupot, na różnych forach zagranicznych można znaleźć o problemach z powodu braku rejestracji lub kodowania nowego aku, może nie objawia się to zaraz po wymianie ale z czasem problemy się pojawiają. Tu możecie poczytać o tym: http://www.munichmotorsport.com/wordpress/?page_id=164
Opublikowano

zgodze się co do tego :

you replace a battery, this computer really needs to know if you’ve updated the vehicle from a conventional Lead Acid battery to an Absorbent Glass Mat (AGM) type; it charges the AGM differently than a traditional battery.

a argumentem za koniecznościa kodowania wg Ciebie ma być linkowana reklama firmy która to robi bo trzepie na tym kase ?

Opublikowano
Kupię chyba inny niż mam i mam zamiar zrobić adaptacje tylko po prostu do tygodnia może mi się to przeciągnać tzn jazda na nowy aku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zgodze się co do tego :

you replace a battery, this computer really needs to know if you’ve updated the vehicle from a conventional Lead Acid battery to an Absorbent Glass Mat (AGM) type; it charges the AGM differently than a traditional battery.

a argumentem za koniecznościa kodowania wg Ciebie ma być linkowana reklama firmy która to robi bo trzepie na tym kase ?

 

To są informacje przedstawione przez inżynierów z Monachium i znajdziesz je w TIS.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie rejestracja to to samo co adaptacja ? tak

bo tak zrozumiałem jakbym musiał bo zakupie innego aku dwie czynności wykonywac

adaptacja= przekodwanie objętości(jeśli jest inna) + poinformaowanie o nowym aku

Opublikowano
ja zalozylem aku ponad 5 lat temu i nie kodowalem, do dzis nie ma problemu. fakt, ze pojemnosc w nowym byla podobna do oryginalu
  • 7 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A powiedział że po zmianie rodzaju akumulatora trzeba zmienić wpis wyposażenia i zrobić rejestrację?


Nie w każdym E60 można zmienić wpis na 110Ah AGM, jeśli masz z początku produkcji musi zostać zrobiony update softu w CAS inaczej 90Ah max.

Do tego 110Ah bez webasto nie ma sensu.

Jeśli robisz krutkie trasy to 110ah też nie ma sensu :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Czy 90 czy 100 czy 110 to i tak w każdym przypadku AGM będzie lepszy od kwasiarka czy FSB.

Jak dużo jeździmy to lepiej wziąć większy jak małe dystanse po mieście to lepiej mniejszy - aby szybciej sie doładował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.