Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz sprawdziłem też napięcie na akumulatorze wyszło 12,26 przypadkiem nie za dużo o 0,26 ?
Opublikowano
sprawdziłem też napięcie na akumulatorze wyszło 12,26 przypadkiem nie za dużo o 0,26 ?

Jest dobrze naładowany i tak ma być ,bo nigdy nie jest równe 12 V.

Może w twoim jest jak tu : BMW jest z 2000r. z przekaźnikiem przy kielichu od kierowcy (starsza wersja), silnik 136KM.

Podobno sterowniki naprawia Roger-Nysa z forum za około 80 zł i daje na nie gwarancje.Sterownik Beru można kupic za około 220 Pln.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
mrTuner pisałeś że klucz ustawiasz np. na 20nm i odkręcamy, a z tego co się dowiedziałem w sklepie technicznym to nie ma kluczy dynamometrycznych które odkręcają, tymi kluczami można tylko dokręcać. Możesz mi wysłać linka do klucza którym to robiłeś ?

 

Faliszewice właśnie tak myślałem, że ten przekaźnik świec będzie do wymiany, ma ktoś używany na sprzedaż lub wie gdzie można w dobrym stanie kupić lub nówkę ori tanio ?

 

Jeżeli masz klucz dynamometryczny tego typu to rozkręcasz "głowicę, wyjmujesz to kółko zębate z wyjściem na nasadkę i wkładasz odwrotnie. Będziesz wiedział o co chodzi, sekunda roboty. 20 Nm to szczerze wątpię żebyś odkręcił świecę, ja ustawiałem na 30.

 

http://www.narzedzia.pl/photo/product/f980x600/klucz-dynamometryczny-1-2-42-210-nm-yato-yt-0760-10482.jpg

Opublikowano
dzisiaj udało mi się odkręcić dwie świece żarowe bez klucza dynamometrycznego :) są w 100 % sprawne. 2 które pozostały stawiają jeszcze za duży opór, ale zmierzyłem bezpośrednio na świecach rezystencje wszystkich świec i jest ok, na razie psiukam wd40 i może uda mi się odkręcić je bez klucza dynamometrycznego, z pracy najwyżej pożyczę klucz do dokręcania bo taki mają. A te sterownik to nie wiem gdzie jest, piszą właśnie, że gdzieś koło rozrusznika. Na razie to wyczyściłem EGR, chłodniczkę spalin od EGR, rurki te od EGR, kolektor ssący, 2 elektrozawory (w sumie po rozebraniu ich to filterki itp. lekko były zabrudzone) i wymieniłem przewody ciśnieniowe od elektrozaworów i ten od chłodnicy po prawej, za jakiś czas muszę się wziąść za kolektor wydechowy :) A tą kostkę co mierzyłem oporność to od czego ona jest ??
Opublikowano
Do sterownika świec żarowych da radę dostać się inaczej niż poprzez lewarek i kanał bo piszą, że jest koło rozrusznika ???

W M47 nie ma sterownika jest tylko przekaźnik, dostęp prosty po zdjęciu pokrywy DDE.

 

Przekaźnik podpisany jako biały element na zdjęciu, a sterownik to już wyższa technika w M47N, M57N itd.

 

20 Nm to szczerze wątpię żebyś odkręcił świecę, ja ustawiałem na 30.

Od czegoś trzeba zacząć, tylko należy pamiętać, aby nie przekroczyć siły 35Nm.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
mrtuner dzięki za odpowiedź, ja tak jak widać na zdjęciu (to nie moje zdjęcie tylko moje oznaczenia tych pinów) zmierzyłem oporność tych świec, ale tam jest więcej podpiętych kabli niż 4 i nie wiem które są od świec żarowych, jest gdzieś to opisane ? a jak np. przekaźnik świec miałbym mieć do wymiany czyli tą całą białą rzecz a te kable to można normalnie odpiąć i później wsadzić ?
Opublikowano

Widzę że już ten przekaźnik znalazłeś :(taki biały o numerach SIEMENS 72rb511)

Aby zrobić dobry pomiar oporności świecy żarowej to jest proste tylko powinien być odłączony zasilający kabel na tej świecy i robić pomiar bezpośrednio na świecy bo inaczej to wartości mogą być zafałszowane przez kable idące do przekaźnika.

Przekaźnik to nie tak łatwo dla laika sprawdzić najłatwiej to zrobić na zasadzie podmiany.

Mierząc oporność miernikiem to należy dobrze przyłożyć przewody od miernika i kilka sekund poczekać aby się wartości ustabilizowały.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
a da radę wymienić ten przekaźnik bez problemu, wystarczy wyjąć tą kostkę białą i wstawić nową ? Można zakupić nowszą wersję tego sterownika do mojego modelu BMW lepszą ?? Gdzieś jest opis do tego jak to wymienić ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.