Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wyciek usuniety cieklo przy króccu ktory jest obok pompy korek zbiorniczka bede mial dzisiaj nowy o 17 teraz spuszcze caly ten niby plyn i zaleje uklad swiezutkim plynem zaloze korek i napisze czy cos pomoglo.
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Koledzy po zalaniu plynem jakby sie troszke poprawilo do 73 stopni jest ogrzewanie pozniej silnik sie zapowietrza i znika ogrzewanie. Czy moze byc to wina korka?? Własnie dopiero teraz zalozylem nowy korek pozniej przetestuje.
Opublikowano
Mam dogrzewacz spalinowy webasto z/c cos takiego ale jest odlaczony bo ma uwalony sterownik ale przedtem tak wszystko dzialalo. A co on ma wspolnego z tym problemem? Odłączyc od niego weze wodne i polaczyc jakas rurka?
Opublikowano
Porpawiam jednak mam Webasto therno top z/c-d :) Wymienilem korek i teraz widac ze tamten byl nie sprawny. Dzisiaj zuwazylem przy odpowietrzaniu ze z wszystkich odpowietrznikow pojdzie goracy plyn lecz z odpowietzrnika egr i w calej chlodniczce spalin plyn jest zimny bardzo zimny a na odpowietrzniku od nagrzewnicy szla woda ale tez bardzo zimna a pozniej znikala i juz nic nie szlo odkrecilem weza od zaworku to tylko troszke wody poszlo i dalej lipa wyciagnalem termostat egr i powraca do normy wszystko tyle ze nie moge dogrzac silnika a i dodam ze przy webasto jeden waz jest cieply drugi zimny
Opublikowano
a czy moge odpiac weze od dogrzewacza i polaczyc je razem ?? Sprawdze wteedy co sie dzieje. Ale podkreslam ze jest sytuacja taka silnik rozgrzany do temp. roboczej wszystkie weze gorace a w chlodniczce egr i na jej odpowietrzniku leci plyn bardzo bardzo zimny o temp otoczenia tak samo leci zimny na odpowietrzniku od nagrzewnicy tym kolo bagnetu reszta goraca woda.
Opublikowano
zrobie to jutro rano i zobacze co i jak. Ale czuje ze mam cos przytkane i to gdzies w silniku. A i cos mi sie wydaje ze jeszcze mam gdzies jakis wyciek ale musi cieknac podczas jazdy jutro to jeszcze dokladnie sprawdze
Opublikowano
Najpierw skup sie na miejscu, gdzie przwod goracy zamienia sie w zimny- tam bedzie albo banka powietrza albo jakis zator. Oczywiscie wyciekow nie mozesz miec bo to moze byc powodem zapowietrzania.
Opublikowano
Witam koledzy Drugim wyciekiem okazal sie pekniety zbiorniczek wyrownawczy zostal zaspawany i trzyma (spawane przez fachowca zrobil to solidnie) po odpowietrzeniu trzyma 90 stopni lecz przewody od nagrzewnicy dalej zimne podkreslam ze elektrozawor sprawny a raczej byl sprawny tydzien temu. A po drugie pompa byla sprawdzana i jest ok lecz slabo pcha wode
Opublikowano
Witam. Ominalem zawor cieplej wody i to samo sprawdzilem tez zawor i jest w 100% sprawny wybadalem cos innego na wolnych obrotach tzn normalnych bez przygazowania z odpowietrznika przy wymienniku ciepla woda prawie nie idzie przy chlodnicy idzie dobrze przy egr tez dobrze mocno ale przy zakreconym korku na zbiorniczku przy webascie pojdzie jak korek zakrecony w wszystkie inne odpowietrzniki a obroty bede trzymal na ok 1300 a przy nagrzewnicy to tak lekko bardzo lekko jak trzymam ciagle 2000 tys. no i wtedy przy wymieninku ciepla tez pojdzie jak spuszcze obroty to juz nie idzie woda. Wiec z tego wszystkiego stwierdzam ze pompa nie daje rady tyle ze sprawdzalem ja z 2 tygodnie temu pod roznymi katami i wszystko jest z nia dobrze lekko chodzi wirnik caly nie ma luzow a wirnik nie obraca sie osobno wzgledem kola pasowego. Moze mam za niskie obroty silnika na postoju i pompa nie daje rady pchac i dlatego zimna nagrzewnica??
Opublikowano
Ja już chyba w takiej sytuacji wlał bym do układu chłodzenia płukanki zlał ją zalał wodę destylowaną z płukanką drugi raz potem samą wodę pojeździł znowu zlał i zalał płynem. Masz chyba jakiś zator syf w kanale
Opublikowano

Wojtas witaj !

Widzę że temat dalej jest na tapecie, hmm... może to jest bardziej proste jak tu się myśli ?

O ile pamiętam to pomijałeś termostat ?

jak termostat jest pominięty to na zimnym z dużego obiegu powinien być spory przelew , czym większe obroty tym wiecej.

Jak tego nie masz to zazwyczaj są dwie przyczyny : zatkany obieg lub nie wydajna pompa.

Stawiam na pompę , zresztą już dawno o tym była mowa.

Wątpię w zatkany obieg bo to są wielkie przekroje, chociaż nic nie wiadomo.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam Koledzy!!!

Problem z wyciekami zapowietrzaniem ,przegrzewaniem i brakiem ogrzewania rozwiazany winowajca okazal sie pekniety zbiorniczek wyrownawczy pekniecie prawie niewidoczne oraz zatkany obieg przy przelewie w zbiorniczku. A wiec tak jest ogrzewanie a silnik trzyma rowno 90 stopni lecz wyszedl inny problem w ukladzie tworzy sie cisnienie za duze korek jest nowy i widac jak upuszcza nadmiar pomijalem termostat egr poniewaz on tez moze wytwarzac cisnienie ale efektu zadnego moje podejrzenia padaja na uszczelke lub glowice podkreslam ze oleju ani nie ubywa ani nie przybywa nie robi sie maselko a plyn jest czysty spadku mocy takze nie odczulem silnik pali idealnie i bez problemow wiec troszke by sie to cos nie zgadzalo z glowica lub uszczelka wiec mozecie cos doradzic :)

A i taka moja teoria i pytanie czy dobrze mowie a wiec tak: Gdyby padla uszczelka to wydmuchalo by ja do konca z racji wysokiego sprezania diesla co objawialo by sie nieprawidlawa praca spadkiem mocy lub calkowitym unieruchomieniem silnika wiec mysle ze uszczdelka odpada. Druga sprawa pekniecie glowicy w zaleznoci gdzie by pekla beda inne objawy przypuscmy ze pekniecie wystepuje przy plaszczu wodnym wiec uklad pompuje sie kompresja co prowadzi do ciaglego zapowietrzania sie ukladu chlodzenia ktore u mnie teraz nie wystepuje a pozatym kompresja ktora ucieknie powodowalaby jakis spadek mocy lub nierowna prace czyz nie tak???

Opublikowano
Niekoniecznie. Najprościej będzie jak pojedziesz do jakiegokolwiek warsztatu i poprosisz o wykonanie testu na zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Nie ma co gdybać i siwieć od nadmiaru myślenia. Zacznij od płukanki układu chłodzenia, zlej to, co płukanka wypłucze, zalej nowy płyn, odpowietrz zgodnie z instrukcją z TIS i wtedy sprawdź co się dzieje. A jak dalej będzie kłopot, to wtedy test na CO2.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Witam Panowie moj problem zostal rozwiazany wymienilem pekniety zbirniczek i odetkalem przelew pekniecie spowodowala uszczelka pod glowica przy okazji wymiana wszystkich uszczelek swiec i jednej dzwigienki zaworowej oraz nowe podkladki pod wtryskami i wezyki przelewowe oraz czyszczenie dolotu teraz auto pali jak zloto i co mnie zaskoczylo szarpniecie przy gaszeniu i odpalaniu zniknelo :D Lecz teraz inny problem na przekor auta nie moge dogrzac lapie max 66 stopni termostaty nowe sprawne oryginaly bmw uklad dobrze odpowietrzony webasto odlaczone bo nie dziala(przy otwarciu drzwi wlacza sie pompka w webasto i po chwili staje i koniec) ale bez webasta tez powinno sie auto dogrzac tylko dluzej. Podkreslam ze jest u mnie teraz -13 stopni wiec te 66 tak powinno byc ze wzgeldu na tempertature otoczenia czy nie??
Opublikowano
Panowie zauwazylem jedna rzecz jechalem teraz dosc dlugo z 20km temperatura 56 stopni wylaczylem ogrzewanie i po 2km doszlo do 78 stopni wtedy dalem grzanie na 32 stopnie i temp silnika spadla do 73 i tak juz stala co jest nie tak?? I mam pytanie mam webasto thermo top z\c-d i nie dziala po otwarciu drzwi wlacza sie pozniej gasnie i jak odpale to dzieja sie jaja z kierunkami radiem kontrolkami itp co moze byc padniete?? sterownik?? I mam pytanie czy zamiast tego moge walnac jakis elektryczny dogrzewacz i jak to zrobic jezeli istnieje mozliwosc
Opublikowano
Co do pieca Webasto to masz klasyczny przyklad uwalonego sterownika. Wyslij do naprawy albo poszukaj uzywki na allegro. Brak dogrzewacza bardzo wydluza nagrzewanie sie silnika.
Opublikowano
Rozumie ale jak dam ogrzewanie na 16 stopni to silnik przy dzisiejszej temp. otoczenia -10 w ciagu 6km zlapal 85 stopni i wtedy wlaczylem ogrzewanie spadlo do 68 co jest normalne i powoli doszlo do 77 i tak stalo. Mam pytanie sa dwa rodzaje termostatow glownych jeden sie otwiera przy 85 a drugi przy cos kolo 100 o ile sie nie myle mam ten na 85 stopni wiec silnik mi sie chyba nie dogrzeje moze podpowiecie jaki mam miec prawidlowy silnik m47

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.