Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

 

Jestem tu nowy wiec przepraszam za błedy. Otoz mam problem ze swoja e46 320d. Wyglada to następujaco jakies 2 miesiace temu wymienilem termostat głowny na ogyginał bmw bylo wszystko oki lecz po miesiacu auto nie trzymalo temperatury roboczej wiec sprawdzilem termostat egr mial przedmuchy wiec go wymienilem takze na oryginal bmw wszystko bylo dobrze do czasu.... tydzien temu nagle znikł mi plyn chlodniczy (wyciekl, uszczelka pod glowica w porzadku, maselka na korku i bagnecie nie ma, silnik pracuje i odpala idealnie i nie kopci) układ sie zapowietrzyl odpowietrzylem bylo wszystko dobrze dopoki nie przegazowalem auta do 4 tys. obrotow wtedy tak jakby sie zapowietrzal znika nagle ogrzewanie i po odkreceniu korka na chlodnicy wyrzuca plyn. nie wiem co robic dzieje sie taj kolko odpowietrze jest ok dopoki nie przycisne autem mocniej jesli to zrobie znow sie zapowietrza dodam takze , ze w momencie kiedy sie zapowietrzy silnik osiaga gwaltownie 110 stopni wentylator sie zalacza a zaluzja otwiera. Prosze o pomoc

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
najprostszą i najtańszą rzeczą jaką powinieneś sprawdzić jest korek. często przestaje spełniać swoje funkcje i robi kłopoty. to, że płyn Ci się wylewa to normalne. pod wpływem temp. się rozpręża. na korku masz nawet napis, żeby na gorącym silniku nie ruszać, bo grozi poparzeniem. pod autem rozumiem nie ma mokrej plamy? czy w trakcie przemieszczania pojazdu dzieją się te cyrki?
niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/
Opublikowano
Tak jak kolega wyzej sugeruje zacznij od korka. Jesli masz taka mozliwosc, pozycz od kogos oryginalny sprawny korek na probe. Jesli to nie pomoze, zrob test na zawartosc spalin w ukladzie. Jak wszystko bedzie cacy zostanie pompa wody. Obserwowales jak wyglada sytuacja po odkreceniu korka na odpalonym silniku? Chodzi mi o ten strumyk cieczy z przelewu.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
Niedawno korek przepuszczał płyn caly czas przez nadmiar (oczywiscie przy jezdzie) wymienilem w nim te dwa oringi i wszystko jest ok lecz nie wiem czy ten zawor jest sprawny postaram sie to sprawdzic jak najszybciej. Co do plamy pod silnikiem to takie plamy sie pokazuja tyle ze gdy jade lub silnik jest odpalony to nic nie wycieka gdy zgasze auto i postoi z 30 minut pokazuje sie zawsze plama niewielka ale jest. Podczas jazdy gdzy jezdze tak do 3 tys. obrotow jest wszystko ok lecz gdy przegazuje mocniej odrazu przestaje leciec cieple powietrze z nawiewu silnik nagrzewa sie momentalnie powyzej 100 stopni i wtedy wszytko sie zapowietrza strumyka z przelewu tez nie ma i wydaje mi sie ze chlodnica jest zimna. Gdy zgasze auto ostygnie doleje plynu ktory ubyl wszystko sie normuje jest cieple powietrze jest strumyk w przelewie tyle ze gubi plyn jak zgasze silnik dodam ze weze robia sie dosc twarde i gdy lekko popuszcze korek to ucieka duzo powietrza co by oznaczalo zapowietrzony układ rozumie ze ten zaworek w korku ma regulowac cisnienie i je upuszczac i jezeli on jest niesprawny to te powietrze zostaje w ukladzie pod wyskoim cisnieniem i wedruje dalej czy tak??
Opublikowano

Nagle - przez to rozumiem , że ubyło Ci sporo płynu w krótkim czasie - a więc bardzo duża szansa na zlokalizowanie wycieku , bo założę się , że silnik od spodu mokry od płynu wystarczy palcem przejechać i poczuć tą słodycz .

 

Długo walczyłem z układem chłodzenia , wymieniłem wiele.

Ostatecznie pomogło rozgrzanie auta i podnośnik w momencie otwarcia termostatu zaczęło sikać, mikro pęknięcie obudowy termostatu na "gzymsie" wizualnie nie sposób było zauważyć że jest pęknięcie .

Opublikowano
Jutro podjade na kanał i sprawdze to dokładnie od dołu, lecz wiekszym problemem jest dla mnie zapowietrzanie sie układu. Dzisiaj podjąlem kolejna probe odpowietrzania oraz wlaczylem sobie test 7.0 wszystko bylo git strumien w przelewie takze byl mocny caly czas obserwowalem temperature i plyn w zbiorniczku przy okolo 76 stopniach plyn zaczal sie podnosic zreszta to normalne zakrecilem korek przegazowalem lekko odkrecam korek a tu strumienia brak i zauwazylem ze jak silnik osiagnie juz 80 strumien sie nie pojawia. Odkrecilem odpowietrznik na termostacie egr nic nie szlo z reszty odpowietrznikow tez. Po kilkukrotnym uginaniu weza przy zbiorniczku zaczal wyplywac plyn przy termostacie egr ale co mnie zdziwilo byl zimny bardzo zimny a silnik mial juz 93 stopnie. Dodam takze ze zniklo ogrzewanie. Przypuszczam ze jak silnik ostygnie doleje zapewne brak plynu odpale auto i bez odpowietrzania wroci wszystko do normy do poki nie przygazuje mocniej autem. :cry:
Opublikowano
ja miałem podobnie nie było wycieku a ciągle miałem płynu za mało, wiec u mnie koszmar znikł samemu dolewałem co jakiś czas i teraz mam stan i wszystko się chyba samo odpowietrzyło bo jak dam ogrzewanie na 20stopni to nie można wytrzymać tak gorąco, a byłem po wymianie pompy, termostatu i paru krucy
Opublikowano
Panowie własnie wrociłem z przejazdzki i zauwazylem jedna rzecz po ostygnieciu silnika wszystko wrocilo do normy tak jaby sie samo odpowietrzylo ale to szczegol robi sie tak caly czas a wiec do rzeczy jezdzilem z testem 7.0 silnik sie nagrzewal tylko troche wolno ogrzewanie w srodku 22 stopnie i lecialo cieple powietrze silnik osiagnal 80 stopni wiecej nie chcial ale wszystko bylo oki zmniejszylem ogrzewanie na 20 stopni i nadmuch na najmniejsza predkosc silnik zaczal nabierac temp. doszlo do 91 stopni i nagle brak ogrzewania i wtedy temperatura zaczela szybko rosnac do 100 stopni sprawdzalem chlodnice i cala byla zimna a nie powinno tak byc. Podkreslam ze wymienilem oba termostaty na oryginaly BMW (egr 1 miesiac temu a glowny 2 miesiace temu) Co robic co bedzie przyczyna ?? :mad2: Pomożcie. Czy mogl sie jakos zaciac termostat czy moze układ jest zatkany???
Opublikowano

jesli oba termostaty wymieniles to prawdopodobnie zle odpowietrzony uklad

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Mozliwe ale od zmiany termostatow z autem nie bylo problemow do teraz. Zastanawiam sie dlaczego plyn nie chce isc na chlodnice? To moze podacie jakis konkretny sposob na odpowietrzanie ?? Na forum jest tego troche ale nic sie nie sprawdziło
Opublikowano

Jesli jestes pewien, ze uklad jest odpowietrzony prawidlowo to pokusibym sie o zdemontowanie termostatu w celu weryfikacji. Wsadz go do wrzatku i zobacz czy sie otworzy.

 

Edit.

 

Doczytalem jeszcze, ze silnik sie grzeje i zanika ogrzewanie- pachnie brakiem przeplywu cieczy chlodzacej. Zdemontuj pompe cieczy i sprawdz wirnik.

Opublikowano

Widzę że walczycie z układem chłodzenia.

Aby najłatwiej sie przekonać czy pompa jest wydajna to należy sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym jest obieg z małego układu , nawet na zimnym powinien z niego być przelew.

Podam linka do większego opisu :http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

Idzie zima to nawet przy nie sprawnym układzie blok sie będzie naturalnie chłodził .

Mnie też nie dogrzewa ale z powodu mrozu bo przedwczoraj rano było -28C i cały dzień trzymało -24C ale idzie ocieplenie i na jutro zapowiadają -5-8C.

Pozdrawiam z Montrealu

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dzieki koego za link :8) Dopadaja mnie myśli ze moze mam pęknieta głowice jakies mikro pekniecie i po osiagnieciu temp. roboczej pod wplywem rozszerzalnosci materialu pekniecie sie powieksza i dmucha kompresja. Przed chwila odpowietrzylem układ i nawet dolny waz zrobil sie cieply wraz z chlodnica. Wybralem sie na przejazdzke wszystko cacy nagle na tescie 7.0 pokazalo 90 stopni i ciach dalej zaniklo ogrzewanie silnik zaczal nabierac gwaltownie temp. i do tego jeszcze weze byly twarde jak kamien a z okolic zbiorniczka wyrownawczego cos piszczalo. Jutro niedziela a pojutrze swieto wiec nic nie zrobie ale we wtorek zaczynam od poczatku i zaczne od wymiany korka sprawdze CO2 w plynie oraz pompe i termostat.
Opublikowano
Witam. Było mi dzisiaj potrzebne auto wiec jak zwykle odpowietrzylem układ ale dzisiaj zrobilem to porzadnie bylo wszystko ok dopoki silnik sie nie nagrzal potem zrobilo sie to samo tyle ze silnik zlapal 105 stopni i nagle temp spadla do 93 i dalej 105 i dalej 93 wygladalo to jak by termostat otworzyl ale za pozno tak czy siak musze go sprawdzic chociaz jest nowy. Teraz odpowietrzylem uklad jeszcze raz ale pojawil sie dziwny problem przy dodawaniu gazu tak w granicach 1400-1600 obr. silnik tak jakby przerywal z 4 razy ale tylko przy dodaniu gazu i w zakresie tych obrotow czyzby uszczelka ??
Opublikowano
Panowie to znowu ja :D własnie przed chwila wyjechalem na przejazdzke auto mialem odpowietrzone idealnie złapalo pion na tescie 7.0 bylo 88 stopni ogrzewanie na 32 i nadmuch na polowe wialo piekielnie goracym powietrzem az piekło w policzki i zauwazylem nagle ze jadac stale na obrotach ok 1300 ogrzewanie slablo zaczynalo wiac prawie chlodnym wiec zrobilem redukcje i obr na 2tys. ogrzewanie dalej powrocilo wiec jechalem dalej utrzymujac 1500 obr. i nagle pach zimno a temperatura silnika jak zwykle w gore oczywiscie uklad sie zapowietrzyl na dobre. Stwierdzam ze to pompa wody co o tym myslicie?? bo nie wiem czy sie brac za to bo to troszke roboty
Opublikowano
Jeśli już nikt nie ma pomysłu to spróbuj z pompą tylko, że ona do tanich nie należy. Ja spróbowałbym wyciągnąć starą i zobaczyć czy nie ma luzów i czy koło pasowe i wirnik nie obracają się względem ośki. Jeśli nie ma ani luzów ani wirnik czy koło pasowe nie obraca się swobodnie pompę bym wykluczył i szukał dalej...
Opublikowano

Nic nie napisałeś czy

Aby najłatwiej sie przekonać czy pompa jest wydajna to należy sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym jest obieg z małego układu , nawet na zimnym powinien z niego być przelew.

To jest proste do stwierdzenia , bo jak masz sprawną pompę to będziesz miał przedmuchy spalin do układu chłodzenia , ale to już zostawić należy dla dobrego specjalisty.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Strumien z przelewu mam czasami zanika ale jak juz sie niby odpowietrzy to strumien jest jak dodam gazu strumien jest o wiele mocniejszy pompa wydaje mi sie ze jeszcze troche sapie ale tak jaby byla juz na wykonczeniu ale nie ma co zgadywac sprawdze to . A teraz panowie moje kolejne pytanie jezeli mialem przedtem plyn i byl zle odpowietrzony uklad to czy dzialy by sie takie rzeczy?? A teraz gdy juz nabralem wiekszej wprawy do odpowietrzania i po takim zabiegu jest wszystko cacy do czasu kiedy silnik nie osiagnie okolo 88 stopni wtedy wszystko znika ale podkreslam ze teraz w ukladzie mam wode zmieszana z plynem a tej wody juz sporo wlalem to czy ona moglaby byc powodem zapowietrzania czy w 88 stopniach zaczelaby sie juz gotowac i parowac i powodowac bable powietrza??
Opublikowano

Pytanie jest jak najbardziej na miejscu Bo jak masz wodę w układzie a wiemy że woda ma o wiele mniejszą temperaturę wrzenia od płynu chłodniczego to mogło się przydarzyć że jak wymieniałeś termostat to włożyłeś termostat co jest do modeli BMW gdzie temperatura płynu jest ponad 100C.

Inna sprawa że jak byś miał przedmuchy spalin do układu chłodzenia to Ci będzie płyn wydmuchiwać i ogrzewanie będzie zanikać a temperatura bloku wzrośnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Czyli wynika z tego ze mam nieodpowiedni termostat poniewaz zauwazylem ze temp dojdzie do okolo 115 stopni i nagle spada szybko do 92 i dalej w gore i w dol. Czyli pomimo tego ze termostat jest sprawny musze go wymienic na taki ktory ma mniejsza temperature otwarcia ale jaki wybrac zebym znowu nie kupil zlego. Przed chwila odpowietrzylem uklad i zauwazylem ze przy obr 1500 strumien z przelewu jest bardzo mocny ale gdy upuszcze gazu na 800 obr strumien znika. Podsumowujac to wszystko wynika ze moze padac pompa a termostat ktory mam wlozony jest nie tego typu do tego jeszcze woda w ukladzie no i nieszczesny korek ktory chyba nie upuszcza cisnienia. Nie ma co jutro trzeba dzialac moze najpierw zaczne w takiej kolejnosci i podpowiedzcie czy dobrze robie:

 

1. badanie cieczy na zawartosc CO2(jezeli bedzie w cieczy CO2 reszta punktów ktore wymienie odpada?)

2. zmiana wody na płyn(oczywiscie przeleje uklad aby z odpowietrznikow pokazal sie plyn)

3. zmiana korka zbiorniczka wyrownawczego

4. wyciagniecie termostatu i sprawdzenie go poprzez gotowanie z termometrem w wodzie

5. wyciagniecie i sprawdzenie pompy

Opublikowano
Dzieki za rade :) Dodam cos jeszcze dzisiaj auto mi zrobilo jak zwylke to samo wiec wpadlem na pomysl wzialem stary termostat rozebralem wyciagnalem z niego wszystko co mial w srodku zlozylem go tak aby zostala sama obudowa (tzw rurka przelotowka :D ) odpowietrzylem uklad i tak wisadam jade ogrzewanie bylo ale leciutkie poniewaz po tym zabiegu silnik osiagnal tylko 45 stopni i ani grama wiecej po przejazdzce zgaszeniu auta slucham cos piszczy otwieram maske a waz gorny od chlodnicy nabity cisnieniem jak opona odkrecam powoli korek wypchalo powietrze a pozniej plyn zakrecilem szybko waz nadal byl twardy wiec odkrecilem odpowietrznik na tym wezu wyszlo samo powietrze waz zmiekl plyn sie nie pojawil w odpowietrzniku a takze nie opadl w zbiorniczku wyrownawcym. Co myslicie?? Coraz bardziej meczy mnie mysl o uszczelce lub peknietej glowicy
Opublikowano

Wszyscy piszą abyś sprawdził pompę. To wyglada tak jak by pompa nie działała i woda sie gotuje i wytwarza ciśnienie. Sprawdz pompe wody w pierszej kolejnosci.

P.s. sprawdź czy dobrze wszystko poskladales po wymianie termostatu a noz cos umknelo Twojej uwadze ..

 

Wysłane z mojego GT-N8010 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.