Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam pytanie dotyczące maglownicy. Byłem dzisiaj na stacji kontroli w celu wykrycia uszkodzonego elementu zawieszenia, który generuje stuki dość irytujące na poprzecznych nierównościach. Zostały sprawdzona sprawnośc amortyzatorów (69-70% lewa i prawa strona) no i szarpak. Po dość konkretnym sprawdzeniu okazuje się, że zawieszenia jest ok jedynie lewy drążek poprzeczny wydawał się wykazywać luzy. Jutro wymieniam ale padło również stwierdzenie diagnosty "być może maglownica wykazuje już zużycie" i padł strach (przebieg auta - 130 tyś)). Usłyszałem również od niego, że niektóre maglownice mają możliwość "regulacji" w przypadku gdy pojawi się jakiś luz, oczywiście w niewielkim zakresie. Stąd moje pytanie: Czy w maglownicy BMW E90 (producent magla TRW)jest możiwa taka regulacja??

Opublikowano
Tak jest możliwość. U mnie padła po 50kkm.

 

Tak, jest możliwość, że padła przy takim przebiegu, czy tak, jest możliwość regulacji i zniwelowania luzów??

Opublikowano
Skoro jest, proszę o podpowiedź jak to zrobić, w którym miejscu szukać na maglownicy śruby do regulacji? Podpowie ktoś??
Opublikowano

Nie dotykaj, dlaczego ?

A więc jak skręcisz za mocno to kolumna pójdzie do kosza (bo się po jakimś czasie zatrze), jak za lekko to już inne masz czucie na kierownicy (będzie się lżej kręcić). Osobiście nic bym nie ruszał tylko czekał do jej końca i kupił drugę kolumnę (nie regenerowaną).

 

Jeżeli chcesz to zrobić to dostęp jest idealny, demontaż nakrętki rozmiar chyba 21mm i pod nią masz chyba 16mm. Jeżeli nie zobaczysz nakrętki to jesteś ślepy :8)

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

Jutro wymienię drążek poprzeczny na którym są luzy, po tej operacji będę widzał jak się zachowuje przekładnia. Generalnie coś zrobić muszę bo mnie strasznie wk... jak mi coś stuka w aucia co odbiera całą przyjemność z jazdy. Skoro jest możliwość tej regulacji to chyba można ją wykonywać (pytanie czy poprzedni właściciel nic nie kręcił). Generalnie wiem gdzie szukać, teraz muszę znaleźć człowieka, który ma jakieś pojęcie o tym i może uda się jeszcze coś z tej przekładni wyciągnąć.

Dzięki, pozdrawiam

Opublikowano
Jestem właśnie po wymianie drążka poprzecznego z lewej strony i powiem szczerze, że nigdy bym nie przypuszczał, że luz na tym elemencie będzie aż tak irytujący. Okazało się, że wymiana drążka wystarczyła aby jazda autem sprawiała przyjemność. Delikatny luz na przekładni jest ale da się z tym jeździć. Narazie nie będę przy niej grzebał.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Jestem właśnie po wymianie drążka poprzecznego z lewej strony i powiem szczerze, że nigdy bym nie przypuszczał, że luz na tym elemencie będzie aż tak irytujący. Okazało się, że wymiana drążka wystarczyła aby jazda autem sprawiała przyjemność. Delikatny luz na przekładni jest ale da się z tym jeździć. Narazie nie będę przy niej grzebał.

 

witam

ten delikatny luz jak stwierdziłeś, jakie ma objawy

u mnie od strony kierowcy jak auto jest podniesione leciutko i uderza ktoś w nie centralnie (lub po obu stronach koła jednocześnie) to słyszę lekki stuk pośrodku magla

przy pokonywaniu małych kocich łbów mam taki delikatny stuk!!

Opublikowano
Jestem właśnie po wymianie drążka poprzecznego z lewej strony i powiem szczerze, że nigdy bym nie przypuszczał, że luz na tym elemencie będzie aż tak irytujący. Okazało się, że wymiana drążka wystarczyła aby jazda autem sprawiała przyjemność. Delikatny luz na przekładni jest ale da się z tym jeździć. Narazie nie będę przy niej grzebał.

 

witam

ten delikatny luz jak stwierdziłeś, jakie ma objawy

u mnie od strony kierowcy jak auto jest podniesione leciutko i uderza ktoś w nie centralnie (lub po obu stronach koła jednocześnie) to słyszę lekki stuk pośrodku magla

przy pokonywaniu małych kocich łbów mam taki delikatny stuk!!

 

Najlepiej podnieś auto, ściągnij osłonę plastikową, która chroni "jabłko". Złap ręką drążek poprzeczny i niech ktoś Ci rusza kołem. Jak będziesz miał luz to poczujesz. Co do magla to sprawdzaj gdy silnik pracuje.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

drążki i końcówki miałem wymieniane - są ok!!

stuk dochdzi jakby ze środka maglownicy, ale nie jestem pewny!

na skręconych kołach tego nie ma- nawet jak są lekko skręcone - to wszystko wykonywane na lekko uniesionych kołach

mam 331 przebiegu

czytałem, źe luz się kasuje.?? ale czy w moim to się da??

Opublikowano
drążki i końcówki miałem wymieniane - są ok!!

stuk dochdzi jakby ze środka maglownicy, ale nie jestem pewny!

na skręconych kołach tego nie ma- nawet jak są lekko skręcone - to wszystko wykonywane na lekko uniesionych kołach

mam 331 przebiegu

czytałem, źe luz się kasuje.?? ale czy w moim to się da??

 

Kolego nie pomogę Ci za bardzo. Ja przekładnię wymontowałem, pojechała do spece w tej dziedzinie, dwa dni potem przyjechała.

Generalnie diagnoza były taka, że przekładani w stanie bardzo dobrym, wykonana regulacja luzów przekładni kierowniczej. Od tamtej pory autko jeździ pięknie.

Opublikowano
Ja w E46 miałem stuki przy delikatnym ruszaniu kierownicą oraz przy prędkości powyżej 90km/h na koleinach auto po prostu pływało na boki, nie dało sie nad nim zapanować
Opublikowano
zastanawiam się czy u mnie nie jest przypadkiem uszkodzona maglownica-objawy to rzucanie w koleinach,auto niestabilnie sie prowadzi,tak jakby caly czas byly podmuchy wiatru ciezko obrac kierunek na wprost.Żadnych luzow w zawieszeniu,sprawdzone na dwoch kompletach opon(jedne run flat, drugie nie),geometria ok.Nic innego nie przychodzi mi do glowy.Czy to moga byc objawy uszkodzonej maglownicy?
Opublikowano
Ja tak mialem
. A jak rozwiazales problem,regeneracja czy kupno nowej czy używka?Jak zdiagnozowaleś,że to magiel?Mozesz napisac jaki u ciebie byly objawy,gdyz nie jestem pewien czy to przekladnia a nie chce die pchac nie potrzebnie w koszty.Z gory wielkie dzieki za pomoc.ps U mnie wszystko zaczelo sie od uderzenia kolem w kraweznik.
Opublikowano
zastanawiam się czy u mnie nie jest przypadkiem uszkodzona maglownica-objawy to rzucanie w koleinach,auto niestabilnie sie prowadzi,tak jakby caly czas byly podmuchy wiatru ciezko obrac kierunek na wprost.Żadnych luzow w zawieszeniu,sprawdzone na dwoch kompletach opon(jedne run flat, drugie nie),geometria ok.Nic innego nie przychodzi mi do glowy.Czy to moga byc objawy uszkodzonej maglownicy?

 

Podobne objawy występują przy uszkodzonych tulejach wahaczy, chyba, że masz jakieś wielkie koła wsadzone i koleiny po drogach jakimi jeździsz. Jak szukałem info o swoim aucie po zakupie natknąłem się na artykuł (http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-dlugodystansowy-bmw-320i-touring-czysta-rutyna/tjxjh) , w którym... cytuję:

 

"Częsta opinia: „Zawieszenie BMW powinno lepiej współpracować z twardymi oponami typu runflat (z możliwością kontynuowania jazdy bez powietrza)”. Negatywne uwagi dotyczące zachowania auta podczas jazdy na wprost to skutek bezpośredniego układu kierowniczego. Bez wątpienia pokochają go kierowcy o sportowym usposobieniu, ponieważ pozwala na szybkie i pewne pokonywanie ciasnych zakrętów."

Opublikowano
a kasowanie luzów dotyczyło przekładni elektrycznej czy hydraulicznej ?

 

Hydraulicznej!

Opublikowano
ja wymieniłem magiel na drugi z rozbitego auta o symbolicznym przebiegu. Regeneracja nawet nie wchodziła w grę. Ciężko chodziła kiera, auto na wybojach samo skręcało i nie jechało jak po sznurku i przy większy prędkościach typu 100km/h + było trudne do opanowania bo lekki ruch kierownicą powodował mocny skręt.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
mam podobny problem. Najbardziej czuję pojedyńcze stuki przy cofaniu i jak mocno kręcę przy temu. Do jazdy do przodu też ale nie zawsze(przeważnie przy mocniejszych skrętach) i czasami się to zdarza ze stuki są w miejscu gdy koła są na wprost ale nie zawsze. Zastanawia mnie to czy magiel czy drążki....a wyjezdzam za 2 tygodnie do chorwacji i czeka mnie ok 2500-3000 kkm jazdy czy przy takiej trasie może się coś stać poważniejszego z tym układem kierowniczym ?? przebieg auta to 235kkm.
Opublikowano
mam podobny problem. Najbardziej czuję pojedyńcze stuki przy cofaniu i jak mocno kręcę przy temu. Do jazdy do przodu też ale nie zawsze(przeważnie przy mocniejszych skrętach) i czasami się to zdarza ze stuki są w miejscu gdy koła są na wprost ale nie zawsze. Zastanawia mnie to czy magiel czy drążki....a wyjezdzam za 2 tygodnie do chorwacji i czeka mnie ok 2500-3000 kkm jazdy czy przy takiej trasie może się coś stać poważniejszego z tym układem kierowniczym ?? przebieg auta to 235kkm.

 

Rozlecieć Ci się nie rozleci ale wyjazd na dłuższą trasę autem, które nie jedzie "prosto" biorąc pod uwagę, że spora cześć trasy to jednak autostrada nie jest zbyt komfortowa.

Opublikowano
mam podobny problem. Najbardziej czuję pojedyńcze stuki przy cofaniu i jak mocno kręcę przy temu. Do jazdy do przodu też ale nie zawsze(przeważnie przy mocniejszych skrętach) i czasami się to zdarza ze stuki są w miejscu gdy koła są na wprost ale nie zawsze. Zastanawia mnie to czy magiel czy drążki....a wyjezdzam za 2 tygodnie do chorwacji i czeka mnie ok 2500-3000 kkm jazdy czy przy takiej trasie może się coś stać poważniejszego z tym układem kierowniczym ?? przebieg auta to 235kkm.

 

Rozlecieć Ci się nie rozleci ale wyjazd na dłuższą trasę autem, które nie jedzie "prosto" biorąc pod uwagę, że spora cześć trasy to jednak autostrada nie jest zbyt komfortowa.

 

tylko wszyscy piszą że auto przy tych stukach żle się prowadzi a ja niczego takiego nie odczułem. Prowadzi się prosto nie pływie mi jakoś po drodze. Może coś da się wyczuć jak dzwignię się przednie koła do góry i poszarpie coś rękoma.... a co do regulacji tego magla to pewnie jest delikatne dokręcenie parę milimetrów czy się mylę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.