Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze wskaźnikiem temperatury, a mianowicie: po rozgrzaniu silnika wskazówka dochodzi tylko do końca zielonego pola i nic dalej. Czasami jak postoję trochę w korku, to wychyli się o milimetr lub dwa za zielone pole, ale podczas normalnej jazdy wraca do krawędzi zielonego pola. Czytałem w instrukcji, że prawidłowy zakres wskazówki to pomiędzy granicami zielonego i czerwonego pola. Ale z tego co się orientuję, to powinna chyba stać pionowo w górze, z ewentualnymi małymi odchyleniami. Może to banalne pytanie, ale to moje pierwsze BMW i mam je od niecałego miesiąca :roll:

Co może być tego powodem? Czujnik temperatury, termostat? Czy coś niedobrego zaczyna się się dziać z układem chłodzenia?

Aha, dodam, że mam w aucie zainstalowaną sekwencję stag 200 na wtryskiwaczach omvl ssi (czy jakoś tak).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień termostat.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko dobrze odpowietrz, jeśli robisz to sam.

Wskazówka przy nagrzanym silniku ma stać idealnie pionowo.

Nawet niewielkie wychylenie w prawo oznacza że przegrzałeś silnik.

Pion to 75-115 stopni. Dokładną temperaturę odczytasz w ukrytych testach OBC.

Opublikowano

Termostat już zamówiony, we wtorek go odbieram i montuję. Tzn. mój zaufany mechanik z dużym doświadczeniem, więc mam nadzieję że zrobi to dobrze :mrgreen: w prawo nie wychyliła się nigdy na szczęście. Odczytywałem temperaturę w teście nr 7 w OBC i zarówno gdy wskazówka stała pionowo pokazywało w pozycji 7.1 "95" jak i wtedy po kilku kilometrach trasy gdy wskazówka wskaźnika opadła to w OBC też pokazywało "95".

No chyba, że temperatura silnika jest na pozycji 7.0? Bo w necie różne wersje widziałem opisujące ukryte funkcje OBC.

Może to wina czujnika? Bo z tego co się orientuję są 2 - jeden odpowiedzialny za wskazania w OBC, a drugi za wskazania na zegarach.

Chociaż robiłem mały test, tzn. na parkingu odpaliłem auto na zimnym silniku, po 5 godz. postoju, włączyłem światła, radio, ogrzewanie i po 15 minutach obydwa węże które odchodzą od chłodnicy były gorące i chłodnica też była gorąca, więc wskazuje to raczej na termostat. Zobaczę co będzie we wtorek jak go wymienię.

 

A co do termostatu to gdy zamawiałem pan w sklepie motoryzacyjnym sprawdzał po numerze VIN i wyszło, że wystarczy sam wkład wymienić i coś takiego zamówiłem. Czy może lepiej cały kompletny termostat wymienić (Wahlera, bo podobno takie są w oryginale)?

Opublikowano

Termostat wymieniony (kompletny), problem znikł :D

I drogą dedukcji doszedłem do wniosku, że temperatura silnika jest jednak pod pozycją 7.0 :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.