Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A powiedz pieczek to 1.6? Ja stawiam na napinacz rozrządu ale mogę Sie mylić kumpel w 1.6 to robił łańcuch taki sam jak w ktm 525 hehe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza tym zwróć uwagę, że auto jest w garażu gdzie dźwięk może nakładać się na siebie (na pewno każdy miał czasem tak, że przy jeździe blisko barier ochronnych lub w ciasnych tunelach dźwięk wydawany przez auto bardzo się nasila), wyprowadź auto na zewnątrz (ale kawałek od domu, aby była wolna przestrzeń) i wtedy porównaj czy dalej jest tak samo. Myślę, że będzie ciszej i że nie masz o co się martwić. Poza tym zauważyłem że silniki BMW są o wiele głośniejsze niż np japończyki (Mitsubishi)... nie raz na parkingu gdy przejeżdżał w miarę nowy japoniec była cisza (jakby miał zgaszony silnik) a w BMW silnik słychać na zewnątrz, na szczęście nie w środku :) Piszę o benzynach, bo diesla mam tylko w służbowym....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kurcze ja tu nic dziwnego nie slysze, z napinaczem byl problem do facelifta czyli do lutego 2007

Problem łańcucha dalej pozostał nic go nie uchroni przed rozciągnięciem, jedynie co poprawiono to dodano blaszki na kołach zębatych na wałkach, żeby jak coś jak się rozciągnie nie przeskoczył i nie narobił szkody, robisz fanosa, rozrzad zmieniasz olej co 10.000 km i jezdzisz :D

Opublikowano

Jak narazie nie robię nic,będę go sprzedawał.

Za dużo się naczytałem o tych silnikach.

Teraz wyskoczył mi błąd Nox.Mam ten samochód od kwietnia o już mam go serdecznie dość :duh:

Opublikowano

Witam,

 

Mam ten sam silniczek i oprócz tego "szeleszczącego" dźwieku nic niepokojącego nie słyszę. Przypuszczam, że źródłem tego hałasu jest jakieś koło pasowe... może jakieś "zmęczone" łożysko.

Warto sprawdzić silnik po zdjęciu paska klinowego, na chwilę go uruchomić i porównać hałas.

Opublikowano
Witam,

 

Mam ten sam silniczek i oprócz tego "szeleszczącego" dźwieku nic niepokojącego nie słyszę. Przypuszczam, że źródłem tego hałasu jest jakieś koło pasowe... może jakieś "zmęczone" łożysko.

Warto sprawdzić silnik po zdjęciu paska klinowego, na chwilę go uruchomić i porównać hałas.

A kto uruchamia auto bez paska kinowego :duh: to moeże jeszcze silnik bez oleju :mad2: zdejmujesz pasek i sprawdzasz koło pasowe oprócz tego, że się kręci nie wydaje żadnego chałasu i nigdy nie wyda, po zdjeciu paska możesz sobie sprawdzic łozysko alternatora rolke prowadzaca i napinacz tyle, reszta to jakas teoria z palca wyssana ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Mam ten sam silniczek i oprócz tego "szeleszczącego" dźwieku nic niepokojącego nie słyszę. Przypuszczam, że źródłem tego hałasu jest jakieś koło pasowe... może jakieś "zmęczone" łożysko.

Warto sprawdzić silnik po zdjęciu paska klinowego, na chwilę go uruchomić i porównać hałas.

A kto uruchamia auto bez paska kinowego :duh: to moeże jeszcze silnik bez oleju :mad2: zdejmujesz pasek i sprawdzasz koło pasowe oprócz tego, że się kręci nie wydaje żadnego chałasu i nigdy nie wyda, po zdjeciu paska możesz sobie sprawdzic łozysko alternatora rolke prowadzaca i napinacz tyle, reszta to jakas teoria z palca wyssana ...

 

A co złego w odpaleniu auta bez paska klinowego!! To Ty popukaj się w głowę. Jeśli chce się wyeliminować hałasy dobiegające z osprzętu silnika taka praktyka jest w 100% prawidłowa!!!!

Opublikowano
Witam,

 

Mam ten sam silniczek i oprócz tego "szeleszczącego" dźwieku nic niepokojącego nie słyszę. Przypuszczam, że źródłem tego hałasu jest jakieś koło pasowe... może jakieś "zmęczone" łożysko.

Warto sprawdzić silnik po zdjęciu paska klinowego, na chwilę go uruchomić i porównać hałas.

A kto uruchamia auto bez paska kinowego :duh: to moeże jeszcze silnik bez oleju :mad2: zdejmujesz pasek i sprawdzasz koło pasowe oprócz tego, że się kręci nie wydaje żadnego chałasu i nigdy nie wyda, po zdjeciu paska możesz sobie sprawdzic łozysko alternatora rolke prowadzaca i napinacz tyle, reszta to jakas teoria z palca wyssana ...

 

A co złego w odpaleniu auta bez paska klinowego!! To Ty popukaj się w głowę. Jeśli chce się wyeliminować hałasy dobiegające z osprzętu silnika taka praktyka jest w 100% prawidłowa!!!!

A czym bedziesz chłodził silnik, i produkował brad i miał wspomaganie i klime, fakt pukne się za Ciebie ze 3 razy zagotujesz silnik po 10 min moment i taki bedzie finał Twojej wiedzy :mad2: praktyka jest taka że sciagasz pasek zdejmujesz napinasz i rolke i obracajac slyszysz szuranie, a jak wykluczysz szuranie na lternatorze, pompie klimy i wspomagania, stary gadasz głupoty az szkoda tego słuchac i komentować,zacznijmy od tego, że koło pasowe nie jest w żaden sposób wyłozyskowane, jedyne co usłyszysz to jak olej w głowie Ci płynie :mad2:

Opublikowano
No a co ramos z tymi vanosami w n43 1.6?
zalezy jakie to n43 b16 to 1.6 a b20 to 2.0 generalnie masz drugi na świecie sposób rozwiązania zmiennych faz rozrządu tak jak v- tec w hondzie, tu masz valvetronic, co moge Ci powiedzieć z czasem trzeba wymienić zespoły regulacyjne zarówno od strony ssacej jak wydechowej koszt jest dosc spory, zaleca sie by w tych silnikach wymieniac razem z rozrzadem koszt ok 5000 zł, jak ktoś czesto zmienia olej czyli co 10.000 km ten motor bedzie zył, a zgdonie z wytycznymi producenta to dwie wymiany co 30.000 i po silniku.
Opublikowano
No ale ja mam 1.6 od samego początku pisałem i o ten silnik pytam ciebie,co z tymi vanosami?,są w tym silniku czy ich nie ma?Ze w 2.0 sa to wiem ale pytałem o 1.6 n43 bo ty mi wydałes diagnozę,ze to vanosy słychać na tym filmie...
Opublikowano
No ale ja mam 1.6 od samego początku pisałem i o ten silnik pytam ciebie,co z tymi vanosami?,są w tym silniku czy ich nie ma?Ze w 2.0 sa to wiem ale pytałem o 1.6 n43 bo ty mi wydałes diagnozę,ze to vanosy słychać na tym filmie...

Ty masz na valvetronic, vanos wystepuje od n45 czyli marzec 2007'rok, odnosnie valvetronic ,asz tu obszerny post merytorycznie dobre odpowiedzi od kolegi 8vkv8 viewtopic.php?f=73&t=153312&p=1713770&hilit=Valvetronic#p1713770, tak na dobra sprawę czy vanos czy valvetronic koszt wymiany ze społów jest znaczy i nie ma tu znaczenia słownictwo także nie łapmy się za słowa i zarówno jeden jak i drugi bez oryginalnych blokad dosć cieżko bedzie ustawić

Opublikowano
Napewno jest to valvetronic?

Mogę się mylić ale dzwięk jest charakterystyczny podjedz do kogos niech zdejmie pasek klinowy i sprawdzi pompe wspomagania, alternator, napinacz, pompe klimy, skoro bedzie ok to zostaje rozrzad i valvetronic, wiecej mozliwosci nie ma, musisz podjechac do kogos kto zna silniki benzynowe BMW i sie wypowie, tak jak napisalem wczesniej dla mnie to jest to ostatnio żona w swojej 1 tez 1.6 miala podobny objaw z ta praca silnika i po eliminacji poszczególnych możliwych przyczyn pozostały zmienne fazy rozrzadu,

Opublikowano

Zle mnie zrozumiałeś...

Pytałem czy te silniki (N43 1.6) z bezpośrednim wtryskiem posiadają zmienne fazy rozrządu,czy to valvetronic czy to doublevanos czy vanos?

Zwał jak zwał to ustrojstwo.

Opublikowano
Zle mnie zrozumiałeś...

Pytałem czy te silniki (N43 1.6) z bezpośrednim wtryskiem posiadają zmienne fazy rozrządu,czy to valvetronic czy to doublevanos czy vanos?

Zwał jak zwał to ustrojstwo.

Tak posiadaj zmienne fazy rozrzadu i Twoj ma valvetronic czyli n43b16, dokladne oznaczenie motoru masz po otwarciu drzwi od kierowcy na słupku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

A czym bedziesz chłodził silnik, i produkował brad i miał wspomaganie i klime, fakt pukne się za Ciebie ze 3 razy zagotujesz silnik po 10 min moment i taki bedzie finał Twojej wiedzy :mad2: praktyka jest taka że sciagasz pasek zdejmujesz napinasz i rolke i obracajac slyszysz szuranie, a jak wykluczysz szuranie na lternatorze, pompie klimy i wspomagania, stary gadasz głupoty az szkoda tego słuchac i komentować,zacznijmy od tego, że koło pasowe nie jest w żaden sposób wyłozyskowane, jedyne co usłyszysz to jak olej w głowie Ci płynie :mad2:

 

Kolego od razu widać, że nie umiesz czytać i nie znasz się na tym o czym piszesz.

Po pierwsze napisałem, że do zdiagnozowania wszelkich dziwnych odgłosów można zdjąć pasek i odpalić auto bez niego... nikt nie pisze o jeździe, więc nie potrzebujesz na tą chwilę ani wspomagania, ani ładowania, ani pracującej pompy wody (bo jeśli układ jest napełniony płynem, to gwarantuje Ci, że nawet w 10min nie zagotujesz go) a tym bardziej klimy!!!!!

Chyba nie potrzebujesz więcej niż 1 min aby stwierdzić, czy po "odpięciu" osprzętu nadal coś jest nie tak....

A skoro uważasz, że szkoda komentować to po co komentujesz?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.