Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Która sonda jest odpowiedzialna za ten błąd? najpierw zmienię sondę później się będę martwił dalej :mad2:

 

 

Pozdrawiam kszyhuu

  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam podobny problem, mianowicie wyskakuje błąd p0430 i p0420, po kasowaniu kontrolka znika lecz tylko na jakieś 30 km, dalej znowu się świeci. W warsztacie zalecił mi wlać bak vervy i "przepalic" silnik na wysokich obrotach, najlepiej w trasie. Jak sądzicie, To może pomóc? Dodam że przy przyspieszaniu wydaje mi się że nie ciągnie równo a na większych dolkach wręcz potrafi przerwać, stracić na sekundę moc.
Opublikowano

Ja zalalem paliwa 102 oktanowego i jechałem trasę 700km i nie zapaliła mi się kontrolka silnika, ale dzisiaj wracałem z pracy i w drodze powrotnej zapaliła mi się znów. I tak jakby ubyło mi trochę oleju :/ która sonda odpowiada za błąd P0430? Najpierw ja wymienię tylko nie wiem która to a w tym aucie jest ich chyba 4 :/

Proszę o odpowiedź

 

Pozdrawiam kszyhuu

Opublikowano
albo kupie na początek emulatory sondy lamda to podobno rozwiązuje problemy z check-iem. tylko musze znać rozmiary sondy, moze ktos pomóc ?!
Opublikowano
przeszukałem juz chyba caly internet i nie wiem gdzie jest bank 2 w tym zlomie ! zaczyna mnie to wszystko irytować. moze ktos pomóc ?
Opublikowano
przeszukałem juz chyba caly internet i nie wiem gdzie jest bank 2 w tym zlomie ! zaczyna mnie to wszystko irytować. moze ktos pomóc ?

Kupiłeś zajechany motor to się teraz nie wyzywaj na forum . Jak nie masz sił i wiedzy jedz do dobrego mechanika . Sondy można sprawdzić czy działają , a katalizator wymienić .

Opublikowano
przeszukałem juz chyba caly internet i nie wiem gdzie jest bank 2 w tym zlomie ! zaczyna mnie to wszystko irytować. moze ktos pomóc ?

 

 

Bank 1 to bodajże cylinder 1 i 3 . Bank 2 to cylinder 2 i 4 . Ale to tylko tak z głowy rozumowanie - chodzi o to , że spaliny robią ciśnienie w wydechu i aby je zrównoważyć dali dwa katy i tłoki na przemian je wypełniają spalinami .

 

Cylinder 1 to pierwszy od przodu auta .

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Nie.. cylindry zostaw w spokoju. Chodzi o to, że są dwa katalizatory, jeden z nich jest na końcu kolektora spalin który wychodzi z cylindrów 1 i 4, natomiast przez drugi katalizator przechodzą spaliny z cylindrów 2 i 3.

Zobacz tu:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA71-EUR-11-2005-E90-BMW-320i&diagId=18_0641

Edytowane przez hashin
Opublikowano
no to znaczy ze tylko jeden kat mi sie sypie powoli czy jak ? kupiłem emulator na sonde lambda zobaczymy co to bedzie a jak nie to wymienei kata... bo mam dosc tej kontrolki na desce
Opublikowano

a moze mi ktos wyjascic moj problem ? natomiast usunalem błędy od sondy p0430 i pojechalem do niemiec 700km i nie miałem zadnego błędu przez całą trase. Jechałem ciagle 180km/h. Lecz gdy pojechałem do pracy 25km to zapalił mi sie check i ten bląd powrócil. Jezdze do pracy nie szybciej jak 100kmh bo nie ma gdzie wyciągnąc wiecej , zauwazylem tez ze ten błąd wyskakuje jak mam wysoki bieg a niskie obroty i dodam gazu. :mad2: :mad2: nie wiem moze cos z cewkami swiecami ? silnikiem ?

 

 

pozdrawiam kszyhuu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Założyłem jeden emulator na sondę za katem patrząc od przodu. Usunąłem błąd i za parę km znów ten je***y check się pojawił. Mam jeszcze jeden emulator to może założyć na drugą sondę? Albo sonda już do wymiany :mad2:

 

 

Macie jakieś pomysły na ten ciekawy przypadek?

 

Pozdrawiam kszyhu

Opublikowano
Kszyhuu. I jak rozwiązałeś problem? Mam to samo. Jutro jadę w dłuższą trasę sprobuję przegonić. Jeśli nic nie wyjdzie oddaję auto na gwarancję. Prawdopodobnie katalizator kończy swój żywot. Być może jest zapchany. Kontroluj stan oleju. W moim e90 wiem, że żłopała olej, więc przed zakupem garaż wymienił uszczelniacze zaworowe na co mam roczną gwarancję. Olej patrzę codziennie i jest ok, ale podejrzewam, że resztki syfu zostały w katalizatorze i przypominają o sobie.
Opublikowano
nie wiem czy rozwiązałem problem ale wczoraj sam zgasł mi check :| oleju nie bierze, mam wymienione uszczelniacze zaworowe i odme około 20tys km temu. dodam ze ciagle mam zalożony emulator na sondzie. czekam kiedy sie zapali bląd i bede dalej myslał i kombinowal narazie nic nie ruszam bo deska czysta :D
Opublikowano

Witam,

 

A co myślicie koledzy o czymś takim:

http://www.ebay.pl/itm/BMW-3-SERIES-E90-E91-320i-05-STAINLESS-STEEL-SPORTS-CAT-RACE-EXHAUST-MANIFOLD-/230844380760?hash=item35bf65b658:g:D2EAAOSw2GlXI1Zx

 

??

 

Jest to jakaś alternatywa dla oryginału, miejsce na sondy, ale katy dużo mniejsze. Wizualnie wygląda to dobrze, pytanie czy trzeba modyfikować DME bo z opisu wynika, że na tym kolektorze układ będzie bardziej rozdławiony niż seria.

 

Wysyłka z wysp.

Opublikowano
i znowu zapalil sie ten zasrany chceck ;/ to autoo mnie juz doprowadza do szału, nigdy nie mialem tyle problemów z autem co z tym modelem ;]
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czyli ten emulator nie działa czy jak? Podpinałeś pod kompa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i znowu zapalil sie ten zasrany chceck ;/ to autoo mnie juz doprowadza do szału, nigdy nie mialem tyle problemów z autem co z tym modelem ;]

 

A zawsze i wszystkie miałeś 11-to letnie? Gdyby to było auto kilkuletnie to byłby powód do frustracji. Trochę więcej wyrozumiałości dla Twojego auta, które już osiągnęło wiek emerytalny (wg jego konstruktorów) :D

Ciesz się, że nie masz silnika N43 - tu są prawdziwe problemy. N46 to ostatni w miarę niezawodny silnik 4-ro cyl. na benzynę.

Opublikowano
ktoś już uporał się z tym checkiem? może ktoś zmieniał katalizatory? bo widzę ciągłe dyskusje, ale jak przychodzi wymiana katalizatorów to nagle autorzy wątków się urywają :mrgreen:
Opublikowano

Witam wszystkich uzytkownikow forum.

Jest to moj pierwszy post i do tego jestem kobieta wiec prosze z gory o wyrozumialosc:).~Moje autko to 320 e90 2008 n43.Nie bede pisac ile mnie to juz nerwow kosztowalo....Juz wiem ze akurat ten model ma dwa katalizatory no i problemem jest ten drugi (nie od kolektora).Nie stac mnie na nowy wiec zdecydowalam sie na wyciecie.Czy po tej operacji auto bedzie jezdzilo normalnie?Czy nie trzeba wgrywac nowego softa?rozni mechanicy rozne opinie..Prosze o pomoc!!!

Opublikowano

Auto będzie jeździło normalnie (a może i odzyska trochę mocy;)), ale minimalnie może zwiększyć się spalanie (chociaż to nie jest reguła).

Oprócz wycięcia musisz mieć zmienione oprogramowanie silnika.

A konkretnie trzeba "wyprogramować" sondę NOX (tlenków azotu) - to sonda, która jest za katalizatorem, którego masz się pozbyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.