Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No właśnie byłem zawsze zadowolony z ich usług i polecalem ich śmiało. Spaliny mam na 0,06 a powinno być 0,02 sprawdzane na stacji diagnostycznej. polecicie coś z dolnośląskiego?
  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czyli błąd prawdopodobnie pochodzi z sondy za katem. Kat nie spełnia swojej roli w stu procentach i są bardziej szkodliwe spaliny a sonda to wychwytuje że coś jest nie tak i wyskakuje check. Spróbuj wymienić najpierw sondy za katem wiem że to spory koszt ok 800 zł ale lepiej spróbować niż sprzedawać auto .
Opublikowano
Właśnie chodzi o to że zmieniłem sondę na banku 2 i nic się nie zmieniło dalej jest tak jak było. Nie wiem czy ci mechanicy nie chcą się tego podjąć czy naprawdę nie mają pojęcia co jest nie tak.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ktoś coś w tym temacie nowego wymyślił?

 

Ja ze swojej strony próbowałem czyścić wtryskiwacze dodatkiem do benzyny STP.

Wymieniłem uszczelniacze zaworów z uwagi na dużą konsumpcję oleju - teraz nie dolewa wcale.

Ostatnio uszkodziła mi się jedna cewka, wymieniłem dwie. W tym tygodniu sprawdziłem lambdy i okazuje się, że jedna regulacyjna na banku 1 ma cały czas 0V a druga reguluje raczej prawidłowo od 0V do 0,8V.

 

Auto ma 210 000 km i wydaje się, że ma prawidłową moc i wydmuch spalin nie blokuje się. Swoją drogą ciekawe jak ten kat się wypala i czy może się zatkać czy raczej się samoistnie wypala tracąc swoją objętość - pytanie tylko gdzie te wypalone frakcje się znajdują? Nic w kacie nie dzwoni więc czy robi się jednolity spiek? Zaglądał ktoś do takiego zużytego kata?

 

Check dotyczący błędów kata występuje po przejechaniu trasą ok 100 km. Nie wyskakuje podczas jazdy po mieście. Sam nie gaśnie podczas jazdy po mieście.

Stosował kto emulatory? Jeżeli tak to jakie długości jakie dziury na sondę. Pewnie to loteria i każdy ma indywidualnie ale może ma ktoś jakieś doświadczenia?

 

Czy nie trzeba skasować oprócz błędów jakiegoś licznika rejestrującego wystąpienie tego błędu?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja już sporo czasu jeżdżę z zapchanym katalizatorem (około 1,5 roku). W zasadzie to nic się nie dzieje, nie zauważyłem spadku mocy lub jak co niektórzy piszą zwiększenia spalania. Jedyne co to irytujący check ciągle się świeci. Dziś się zebrałem i pojechałem do mechanika, facet robi tylko bmw. Wpiął komputer i faktycznie wyszło że problem z katem. Sondy jedna i druga git, poza tym pomierzył ciśnienie na cylindrach, wszystko książkowo, poza tym katem...Myślę ok tyle razy się za to zabierałem pasuje coś z tym w końcu zrobić. Dzwonie do kilku miejsc w Krakowie gdzie robią wydechy i przy katalizatorach, cena nowego kata powala 2 koła lub jak się uda to 1800 + robota. Dzwonie do mechanika mówię, że Panie drogie i chyba sobie daruje z tym. Facet poradził mi, że jak chce to mogę używkę, wszedłem na allegro, ceny używek do 320i N46 to ok 5 stówek, niby 100% sprawne i dają gwarancje rozruchową 30 dni. Myślę ok 5 stówek nie jakaś wielka kasa więc jutro zamówię. Na przyszły tydzień ustawię się z mechesem żeby podmienił, dam znać co i jak.
Opublikowano

Tak jak pisałem dziś kupiłem używany katalizator, dokładnie ten: http://allegro.pl/katalizator-bmw-e87-120i-e90-320i-i6970258178.html

Dogadałem się na 500zł wraz z przesyłką. Mają takich katalizatorów dosyć dużo, jak zacząłem mówić gościowi dlaczego wymieniam, to przerwał mi i powiedział, że zna temat że się lubią przytkać. Powiedział że wiadomo, katalizator używany ale był na samochodzie, wie wywalał błędu ani nie jest zadupcony. Ponadto gdyby okazało się że coś nie halo to podmienią na inny. Dziś mają wysłać więc dojdzie jutro/pojutrze. Z mechanikiem będę się umawiał na przyszły tydzień. Dam znać co i jak

Opublikowano
Jasne, dam znać. Aktualizacja: dziś tak jak przypuszczałem dotarł katalizator. Zaglądnąłem do środka, potrząsnąłem, kratki, takie sito w nim nie jest zabrudzone nagarem/nic nie dzwoni w środku, okiem laika wygląda w porządku. Dzwoniłem do mechanika, umówił mnie na pierwszy wolny termin, ale dopiero na czwartek za tydzień więc będę musiał chwilkę poczekać. Za wymianę krzyknął 150zł + koszt uszczelek czyli jakieś 30zł, coś koło tego. Więc jeśli nic po drodze nie wyjdzie to całkowity koszt naprawy powinien zamknąć się w granicy max ok 700zł (używany katalizator 500zł + uszczelki ok 30zł + robocizna 150zł). Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś odebrałem auto od mechanika. Operacja się udała :) Gdy przyjechałem po samochód facet pokazał mi stary katalizator. Są w nim takie 2 puchy w których są otwory do których z tego co się orientuję wchodzą lambdy. Włożył do jednej śrubokręt, który wszedł tylko trochę, następnie włożył do drugiej puchy gdzie śrubokręt schował się już do połowy, mówi: widzi pan tyle był wypalony i właśnie na tym banku czyli dwójce wywalało błąd na komputerze i checka. Powiedział że check był jak najbardziej uzasadniony bo katalizator kwalifikował się dawno do wymiany. Co do używki którą kupiłem, mówi że jest jak najbardziej ok i pojeździ jeszcze długo.

Mam nadzieję, że mam już po problemie, ale wypowiem się po przejechaniu kilkuset kilometrów czy nie wyrzuci checka, natomiast wszystko wskazuje na to że jest gitara :)

Zastanawiałem się czy odczuję jakąś różnicę w mocy, ale nie zauważyłem. Koszt całej operacji tyle co pisałem wcześniej. Tak jak gość powiedział, tyle zapłaciłem więc jak widać temat można załatwić naprawdę po kosztach :cool2:

Opublikowano
Ja dzisaj też kupiłem używanego kata. W sobotę zakładam zobaczę czy coś to pomoże. Jaki kolego masz silnik? Ja mam n43 i mam jedną puche.
Opublikowano
Mam N46 - 2 puchy, właśnie na jednej z nich, dokładnie bank 2 wyrzucało błąd i tak też było: druga pucha była wypalona do połowy. Jak masz jedną to z tego co pamiętam jak szukałem na allegro swojego to katalizatory z jedną do Twojego silnika w używce były trochę tańsze. Trzymam kciuki, daj znać jak poszło :cool2:
Opublikowano
Hej

 

Mam do sprzedania katalizator do n46 320i dobrej cenie 100% sprawny.

Wiadomość na priv

 

Szkoda że nie czytałem dokładnie tego tematu, bo faktycznie już wcześniej wspominałeś że masz kata do sprzedania (a dokładnie takiego do N46 potrzebowałem). Zapewne wziąłbym od Ciebie bo jestem z Krakowa a nie bujał się po allegro :wink:

Opublikowano
Czy po wymianie kata poza wyczyszczenien błędu check trzeba kasować jakieś adaptacje? Zastanawia mnie co powiedzą sondy po wymianie...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie od wymiany katalizatora na używkę przejechałem już ok 800km. Z autem nic się nie dzieje, nie pojawił się check engine :cool2: Ponadto zauważyłem, że jak przyspieszam z wyższych biegów to jakoś jest bardziej elastyczny. W moim przypadku pełen sukces, problem solved :D
Opublikowano

Cześć

Też mi wywala błędy katalizatora i sond ale check bardzo rzadko no i wyższe spalanie tak z litr, poza tym auto chodzi normalnie no może po nagrzaniu porządnym jakby unywa kilka koni też tak mieliście? A może macie swoje zdjęcia z INPY ?

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, od zakupu mam problem z e90 n46b20b 150KM. Auto zakupiłem z palącym się check engine, podłączyłem Inpę, odczytałem błędy 29f4 i 29f5:

x5SXBDL.jpg


Błędy skasowane, na kilkaset kilometrów spokój, potem znowu check i te same błędy. Ponadto auto na wolnych obrotach lekko nierówno pracuje, całe drży i wpada w wibracje, a z wydechu słychać jakby wypadanie zapłonów. Dodatkowo myślę, że auto nie ma pełnej mocy. Sprawdziłem live data w DISie, ewidentnie mam problem z jednym bankiem. Wrzucam screeny z Disa:


xIpjNFI.jpg

hQ44uzx.jpg

8VQbc0Y.jpg

zp2ouYY.jpg


Wskazania jak widać są zupełnie odwrotnie na obu bankach. Błędy dotyczą teoretycznie katalizatorów. Myślę, że sondy są sprawne, czy możliwe że przyczyną są zużyte katalizatory?

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

miałem to samo

problem rozwiązany u Pawła w Boostfactory.pl

dało się przeprogramować sterownik silnika tak więc już więcej bład 29f4 i 29f5 nie wyskakuje :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć. Mam e92, 320i 170KM z N43B20A. Nie miałem żadnych błędów aż do teraz. Wyskakuje P0420 i P0430, czyli niby oba banki. Żadnych innych błędów nie ma. Kasowanie nie pomaga, bo błędy wracają po jakimś czasie. Jakaś złota rada? Katalizator nowy 2k, a jak z używkami? Widzę, że u jednej osoby taka operacja zakończyła się sukcesem i nie uderzyła mocno w kieszeń.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam mam podobny problem bmw e90 320i przebieg 203tys

Na kompie wyskakuje mi błąd p420 i check engine

Samochód ma moc tylko faluje mi na obrotach i nieraz szarpie. Co to może być miał ktoś już taki błąd

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy niesprawności katów da się usunąć programowo, bez wymiany czegokolwiek.

 


:lol:



za szerzenie takich bzdur powinieneś wyłapać bana.. oczywiście, że można permanentnie wymazać z dtc błędy, natomiast ma to w dłuższej perspektywie katastrofalne skutki, szczególnie w n43 i n53..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.