Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po ilu kilometrach wskaźnik temperatury powinien uzyskać pion? Mam bmw e46 318i N46 i u mnie w warunkach około 0 stopni wskaźnik ląduje w pionie po przejechaniu płynnie min. 10 km, a bywa że potrzeba na to 15 km. Dodam jeszcze, że mam ustawione ogrzewanie auto na 20 stopni.
Opublikowano

Sławek witaj .

Wybitnie wygląda na to że auto masz niedogrzane

u mnie w warunkach około 0 stopni wskaźnik ląduje w pionie po przejechaniu płynnie min. 10 km, a bywa że potrzeba na to 15 km.

Ludzie do pracy dojeżdżają po 5km to by zawsze byli na zimnym. A co będzie przy -10 ?

HM... wygląda mi na to jak by duży obieg był nie do końca zamknięty.

Jak masz ogólne pojęcie jak działa układ chłodzenia to zobacz tego linka :

viewtopic.php?f=69&t=148484

Prościej , twoje autko ma prawie 10 lat , wymiń obydwa termostaty bo tak czy tak ich dni są policzone, wstaw oryginały i napisz co słychać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Po 5km powinienes miec pion, okolo 10minutach jazdy

Benzyna lapie szybciej temp od diesla.

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
To widzę, że u siebie chyba mam ten sam problem. Dojeżdżałem do pracy, jakieś 7km i dopiero na 1/4 kresce miałem temperaturę. Dodam, że nie przekraczam nawet 60km/h bo to odcinki są gdzie co chwile musze zwalniać. To normalne czy powinienem się zacząć martwić?
Opublikowano

Raiven witaj !

Silnik niedogrzany to nie katastrofa : większe spalanie i słabsze smarowanie ale powinno sie to skorygować, jak byś miał przegrzany to by było bardzo a bardzo pilne.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Godzine temu jechałem do biedronki.. po odpaleniu auta miałem wskazówkę między zerową a pierwszą kreską. Wyłaczyłem praktycznie wszystkie nawiewy, zostawiłem jedynie na dwóch kreskach nawiew i zmieniłem temperaturę w samochodzie na 19,5 stopni, a miałem na 22. Po przejechaniu około 3km miałem już pionowo kreskę. Więc możliwe jest to, że przez włączenie wszelkich nawiewów silnik się nie dogrzewa odpowiednio? O 6 rano jak jechałem do pracy musiałem włączyć ogrzewanie na tylną szybę i nawiew na przednią szybę, bo miałem zaparowane z samego rana..
Opublikowano

W sumie to podziwiam, że jeździsz w zimę na 22st . Ja mam ustawione na 19st i środkowe pokrętło przy nawiewach mam między niebieskim a czerwonym polem. (nie wiem czy w e46 też można osobno ustawić tak temp)

Jak bym dał 22st to miał bym piekarnik na samym początku z nawiewów dopiero po dłuższej jeździe by się to unormowało.

Jak ustawiasz wyższą temp i w aucie jest zimno to z nawiewów leci gorące powietrze na ile jest to możliwe by szybko rozgrzać wnętrze auta. Później z kratek leci coraz chłodniejsze powietrze do podtrzymiania temp.

 

Jak masz ustawione 22st i jeszcze dmuchawę dość mocno to nagrzewnica zabiera sporo ciepła. Na wolnych obrotach nawet może zbić temp silnika przy niskich temp.

Ale nie ma sensu po odpaleniu samochodu ustawiać mocno dmuchawę bo i tak leci zimne powietrze i nie pozwala się szybko silnikowi dogrzać.

Opublikowano

Właśnie u mnie jest inaczej, tej temperatury w ogóle nie odczuwam. Nad panelem mam pokrętło (nie mylić z klimatyzacją) gdzie mogę sobie regulować powietrze jakie ma lecieć, czy zimne, czy ciepłe.. generalnie jeździłem na włączonym A/C cały czas, by nie waliło takim gęstym ciepłym powietrzem z samej nagrzewnicy. Więc to bez różnicy czy mam 22, czy 15 stopni ustawione, bo to jest raczej temperatura pod klimatyzację. Nie wiem już co mam o tym myśleć, gdzie szukać przyczyny, czy po prostu wszystko jest w porządku i tak zachowuje się moje auto...

 

http://img585.imageshack.us/img585/4236/krkf.jpg o ten regulator zaznaczony mi chodzi, oczywiście o ten za odświeżaczem :D

Opublikowano

Ja mam po gdzieś 3-4km pion. Klimatronik u mnie włączony zawsze - zazwyczaj mam ustawiony 19-20 stopni.

Jeżeli masz po 3km pion to termostat powinien być ok.

Opublikowano
Najlepiej zrobić test temperatury z zegarów. Przy 75 stopniach jest już pion.
Mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź? W jaki sposób zrobić test?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wciskasz i trzymasz lewy przycisk na zegarach (od kasowania przebiegu) aż pojawią się testy, puszczasz i przyciskasz ten sam przycisk aż dojdziesz do testu 19, wtedy pojawia się na przemian on/off, jak będzie off przyciskasz znowu, następnie klikasz aż do testu 7, jak puścisz to pojawi się temperatura silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ludzie nie piszcie głupot, że po 3 km macie pion. Przy tych temperaturach wyjeżdżając rano z włączonym ogrzewaniem nie jest to możliwe. No chyba, że ktoś wyjeżdża z ciepłego garażu. Dotyczy także benzyniaków.
Opublikowano

Przy temp 0-3 st jest to możliwe. Co prawda mam silnik R6, ale jadąc po mieście pion spokojnie można osiągnąć po 3-4km Jeśli są co jakiś czas światła, rondo itd. Wtedy auto więcej pali i wydziela się więcej ciepła. Mniejsza prędkość też nie wychładza bloku.

Jadąc w tych samych temp po za miastem żeby osiągnąć pion potrzebuje ok 7-8km Nie da rady szybciej bo pęd wiatru wychładza silnik i silnik też na pewno mniej ciepła wytworzy jadąc prędkością poza miejską na 5 biegu.

Opublikowano

tak w zasadzie to dzisiaj rano gdy zobaczyłem -27C to mi się zaraz przypomniało wasze pytanie

Ludzie nie piszcie głupot, że po 3 km macie pion

Pozdrowienia z Montrealu

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dziś rano 1,5 na minusie.Po 5 kilometrach 92 stopnie wg.testu.Tyle na temat czy to głupoty czy nie.Chyba zrozumiałym jest iż czym zimniej tym dłużej to trwa.
Opublikowano
Dziś rano 1,5 na minusie.Po 5 kilometrach 92 stopnie wg.testu.Tyle na temat czy to głupoty czy nie.Chyba zrozumiałym jest iż czym zimniej tym dłużej to trwa.

No tak, tylko nie napisałeś czy w korku, mieście czy trasie. A to jest mała różnica...

Opublikowano
5 świateł po drodze.Idzie o to by nie generalizować.Nie możemy stwierdzać iż po 5 kilometrach wskazówka ma być w pionie,bo nie koniecznie.
Opublikowano

Dwa sprawne auta w identycznym stanie i identycznej temp mogą się różnie nagrzewać. Wszystko zależy od tego jak dynamicznie się jedzie i na jakich biegach utrzymuje prędkość i z jakiej temperatury i intensywności ogrzewania się korzysta.

Jeśli temperatura już dogrzanego silnika do 90st zaczyna spadać w trasie to mamy pewność że termostat do wymiany. Jeśli nie to mamy wszystko ok i nie ma co się przejmować. A różnice kilku kilometrowe będą zawsze bo nie da się znaleźć dwóch takich samych warunków drogowych.

Opublikowano
Dwa sprawne auta w identycznym stanie i identycznej temp mogą się różnie nagrzewać. Wszystko zależy od tego jak dynamicznie się jedzie i na jakich biegach utrzymuje prędkość i z jakiej temperatury i intensywności ogrzewania się korzysta.

Jeśli temperatura już dogrzanego silnika do 90st zaczyna spadać w trasie to mamy pewność że termostat do wymiany. Jeśli nie to mamy wszystko ok i nie ma co się przejmować. A różnice kilku kilometrowe będą zawsze bo nie da się znaleźć dwóch takich samych warunków drogowych.

Na obwodnicy gdzie średnio jechałem 150/160 to wskazówka mi ani drgnęła.. więc rozumiem, że termostat mam wykluczyć. Jak z resztą?
Opublikowano

Tak. Tylko pamiętam że jak wskazówka jest w pionie to ma silnik 75-115st a termostat możesz mieć tak czy inaczej uszkodzony bo się zacznie otwierać później.

Jak odblokujesz ukryte fukkcje i się przejedziesz z takimi prędkościami to wtedy można powiedzieć na 100%

Opublikowano
Co prawda było u mnie dziś 6,5 stopnia, ale po przejechaniu 5,5km miałem wskazówkę już w pionie. Tyle, że tak jak pisałem wcześniej, miałem wszystko powyłączane, razem z A/C. Ale niestety nie miałem włączonej ukrytej opcji ze stopniami, bo się spieszyłem trochę. Więc chyba termostat mam jeszcze sprawny.
Opublikowano
Też nie słuchaj ludzi co piszą, że po 1-2 km w temp okolicy zera albo na minusie mają już pion bo to fizycznie nie możliwe nawet jak byś miał zasłonięte nerki. Chyba, że ktoś by pałował na odcięciu to może istnieje taka możliwość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.