Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moja w 320d jest po 241 tyś km i jeszcze nie było z nią problemów aczkolwiek jest delikatny wyciek bo widać ślady oleju - wszystko zalezy od eksploatacji i ' dbania ' o turbinę bo inaczej można ją zarżnąć bardzo szybko - moje auto stoi teraz u kolegi w warsztacie i prawdopodobnie zajmie się turbinką bo lepiej wcześniej to zrobić - a na teraz jeżdżę moim drugim autem - megane - nie polecam takiej przesiadki :mrgreen:
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No właśnie, czyli jest to jednak częsta przypadłość. Szkoda że w ASO nie dłubią w tym oprogramowaniu. Swoją drogą producent powinien na swój koszt wzywać do serwisu, jeśli taka usterka się pojawiła.

 

mike68 masz tą 100KW (136KM), czy 110 KW?? Bo ponoć problem dotyczy przede wszystkim jednostek 110 KW...

 

 

zaryl jaki to był koszt ??? Padła nie raz, czyli rozumiem że nawet po wymianie były problemy ??

Opublikowano
110 KW + tiptronik no i przebieg 240tyś km ale nigdy nie było robione przy turbo - ja nie muszę robić jeszcze przy tym bo lekko się poci tylko - oleju nie bierze silnik , przegląd w ASO był w kwietniu i do Inspekcji I pozostało mi 6000km - ale nie jeżdżę teraz autem więc odstawiłem
Opublikowano

mike68, z jakiego miesiąca i roku jest Twoje auto ?? Pytam z ciekawości, czy to wyjatek czy mieści się w ramach tych bardziej narażonych na usterki ??

Przebieg 240 tys. jest naprawdę ładny :)

 

A jeśli chodzi o przeglądy w ASO, jak to cenowo wygląda ?? Chodzi mi o tą inspekcję, wymiany olejów itp. ?

 

Łańcuch miałeś robiony ? Jaki koszt ?

 

Wszystkie wasze odpowiedzi naprawdę są dużą pomocą, dziękuję i proszę o dodawanie jakiś waszych spostrzeżeń i uwag.

Opublikowano
czerwiec 2002 - ja go kupiłem w tym roku od lekarza a on ze wszystkim jeżdził do ASO - mam kilka faktur / ksero / książka pełna ostatni wpis przy 232tys km - Servis Oil i to wszystko - ja nie pojadę do ASO bo tam kosmiczne ceny a najgorsze to że nigdzie nie mogę kupić Castrol Longlife za wyjątkiem ASO - przy turbinie na 100% nic nie robił bo to wiem - sam nie wiem co podchodzi pod Inspekcje I ale mam wszelkie papiery to spojżę - co do cen to nie mam pojęcia , łańcuch nie dotykany a otwierając korek wlewu oleju widać jak pracuje - ani kroplą oleju nie pryśnie - niewiedziałem że mają jakąś usterkę te roczniki - lepiej nie myśleć o tym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, że turbo się poci to w miarę normalny objaw jej pracy (a trzeba pamiętać, że warunki pracy ma ciężkie). Takim dosadnym czynnikiem mówiącym o tym, że czas jej nadszedł to głośny świst bądź pożeranie oleju w znacznych ilościach.
Opublikowano
To, że turbo się poci to w miarę normalny objaw jej pracy (a trzeba pamiętać, że warunki pracy ma ciężkie). Takim dosadnym czynnikiem mówiącym o tym, że czas jej nadszedł to głośny świst bądź pożeranie oleju w znacznych ilościach.

 

Na pewno to normalne? bo i u mnie jest trochę spocone :roll:

 

A czy problem padających turbin dotyczy także silnika M57N i może też M57? (3.0d)

Opublikowano

Czy myślicie że wizyta w ASO przed kupnem może pomóc w określeniu żywotnosci turbiny ??

I jaki koszt jest wymiany łańcucha rozrządu w 320d ?

Opublikowano
moje zostaje włąśnie rozkręcane bo widać było ślady oleju jak kupowałem to auto - urwałem z ceny na turbo 3000zł więc liczyłem się z tym że będę robił - mimo przejechania 6000km nie żałując gazu oleju niewiele jak wogóle ubyło a turbo pracuje cichutko więc może się okazać jakaś uszczelka - to się okaże za parę dni , mimo to jestem zadowolony bo ogólnie ubiłem z ceny wyjściowej 6000zł / stuki w zawieszeniu jak sie kierownicą ruszało oraz to lekko mokre turbo / stuki okazały się tylko luzami i zostały skorygowane niewielkim nakładem pracy - sprzedawcy wmówiłem że do wymiany wahacze a turbo teraz będę wiedział - i tak ładnie zszedłem z 53 na 47tyś zł jak na auto bezkolizyjne i salonowe od pierwszego z pełnym serwisem do 231tys km / wszystko sprawdzane / jedynie właśnie chyba tanio bo przebieg był 234tyś km ale ja i tak zrobię max 10 tyś rok więc na te kilka lat mi starczy - potem pomyślę o nowszym
Opublikowano

natomiast unikajcie jak ognia tego auta http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1330631

sprzedawane jest od marca a ja pojechałem po nie 1400km w dwie strony tyle że nie stało jeszcze w komisie a sprzedawca chciał 51000zł - teraz komis chce 64000zł ale może zrobiono je dokładnie - mimo zapewnień sprzedawcy o bezkolizyjności okazało się to nieprawdą - na oględzinach byłem 5 minut a trasa zrobiona w dwie strony to 1400km, ale na dobre wyszło bo teraz mam model po lifcie i za nieco mniej jak te 51000

Opublikowano

no cóż, komisy to temat rzeka :D

 

a wracając do turbin - u mnie też chodzi cichutko, wogle jej nie słychać i musi byc w dobrym stanie skoro auto ładnie przyspiesza i bez problemu wyciąga licznikowe 210km/h. i przez ostatnie 10tyś km nie ubyło ani kropelki oleju, a turbo jest całe upaprane :?:

Opublikowano

Może to jakaś odma tam jest - strzelam :wink:

 

Napisz coś więcej o swojej becie, jaki rok przebieg itp. ? Jak się sprawuje zimą, jeśli miałeś okazję już jeździć.

Opublikowano

No jeszcze nie miałem, bo kupiłem ją w maju tego roku.

164tyś km, chyba nie kręcone, rok produkcji 10/1998. 100% bezwypadkowa. troche biednie wyposażona, bo z opcji to ma tylko szyber, hak i fabryczne webasto :D lekko zarysowane drzwi (myślę, że wystarczy wypolerować) i błotnik do wymiany, ale nie rzuca się w oczy. za to cała mechanika i elektryka jest :cool2: jedynie trzeba wymienić czujnik poziomu oleju, póki co codziennie rano sam sprawdzam jego poziom.

miałem jeszcze taki problem, że auto jakby traciło na chwilę moc ale tylko na sekundę i tylko po nagłym wdepnięciu gazu w podłogę. najczęściej było to odczuwalne na 3 i 4 biegu, szczególnie na 4 przy 80km/h. zajrzałem pod auto i okazało się, że rura łącząca intercooler z turbiną jest pęknięta na długości 3cm. póki co zakleiłem to taśmą i problem zniknął, więc na dniach ją wymienię.

poza tym nie ma nic do zrobienia, auto świetnie się sprawuje. jak szukałem samochodu, oglądałem roczniki 2000 i 2001, z 1998 tylko ten egzemplarz i go kupiłem bo jest w najlepszym stanie technicznym.

Opublikowano
zaczynam żałować że zabrałem się za Turbinkę bo oleju nie bierze cicho pracuje a licznikowe v-max osiąga bez problemu tylko jest mokra od oleju i to przesądziło żeby się tam dostać i zlokalizować co to jest - jak bym poczytałwcześniej nie robił bym nic a to tylko dlatego że trzeba rozebrać pół gór żeby dostać się do turbiny - sam górny plastik zajał sporo czasu a pod nim dopiero zaczynają się schody - nie wiem czy nie skręcę bo autem już tydzień nie jeżdziłem ale postanowiłem i zlokalizuję ten wyciek nawet jak by miało miesiąc stać bo lubię jak wszystko jest na tip-top - autko kupiłem w czerwcu a już miałem okazję 2 razy je sprzedać i to za większą kwotę ale nie mam zamiaru znowu szukać no chyba że kupowił bym e-60 lub e-90 ale za duża różnica kasowa jak narazie więc może za dwa latka
Opublikowano
nie robię tego ja ale jest w dobrych rękach tylko ma dużo innej roboty i tak z przerwami rozkręca bo mi się nie śpieszy , nawet czytając odpowiedzi wcześniejsze powiedziałem mu żeby może nic nie szukać bo tak mają też inne - on ,że musi zlokalizować ten wyciek / pocenie / się turbinki mimo ze chodzi cichutki i na dobry ciąg - więc czekam a tymczasem jeżdżę moim drugim autem megane grand :mrgreen: - spłacę leasing a jeszcze 4 raty to będę sprzedawał bo po co mi dwa auta :)
Opublikowano
mike68, jak już zlokalizujesz, to zdaj relacje co to mogło być tak z ciekawości. Pozdro.

 

turbinka ok , szczelna , to była jakaś odma i coś tam jeszcze ale nic poważnego więc ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.