Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sprawa ma się tak auto ma nowe obydwa termostaty+nowy płyn do chlodnicy

 

zdemontowałem dzisiaj chłodniczkę spalin EGR uleciało około pól butelki płynu potem wszystko założyłem,poziom płynu był minimum to na zimnym silniku dolałem tak by był maximum uruchomiłem auto odkręciłem odpowietrznik od EGR po 3 sekundach zaczął płyn lecieć,odkręciłem odpowietrznik przy wlewie płynu płyn zaczął lecieć pozakręcałem i w zbiorniczku wyrównawczym było ciągłe przelewanie(z góry tryskasło tam w środku) i tu pytanie czy to,że tam tryskało oznacza odpowietrzony układ???

 

 

bo druga sprawa,silnik wyłączony odkręcam korek od wlewu płyn jest na dole ale wskaznik na maximum i TERAZ WYSTARCZY,ŻE ODKRĘCE ten odpowietrznik koło zbiorniczka(dodam silnik wyłączony) i jest psss i w zbiorniczku płyn się nagle podwyższa więc co jest grane... bo nie wiem na co patrzeć i czym się sugerować... bo moze za dużo dolane... na zimnym jak odkręce korek jest maxium a jak odkręce na zimnym silniku odpowietrznik ten koło zbiorniczka to podniesie się płyn w zbiorczniku i wskażnik ponad maxium a jak nie odkręce odpowietrznika to jest normalnie na maxium i jak sobie z tym poradzic?

Opublikowano
Generalnie układ odpowietrza się sam nie musisz nic robić po wymianie termostatów dolewasz płynu zapalasz samochód i płyn pójdzie w obiega a ty dolewasz ubytek i tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kolego, odkręcasz oba odpowietrzniki i korek na chłodnicy, odpalasz silnik i ogrzewanie na full. Wlewasz płynu na maxa i czekasz, aż odpowietrznikami będzie lecieć sam płyn bez powietrza, kontrolujesz oczywiście czy nie trzeba dolewać płynu podczas pracy silnika, po tym skręcasz wszystko, gasisz silnik i po sprawie. Oczywiście temperatura musi stanąć na połowie żeby zadziałały termostaty czyli żeby płyn poszedł w każdą "dziurkę". Następnego dnia kontrolnie sprawdzasz stan płynu, ewentualnie dolewasz, ale nie ruszasz już odpowietrzników!!! No i po sprawie. Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gadasz Faliszewice, ten głos bardzo mi pasuje do Twojego zdjęcia :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Jak sie bardziej interesujesz układem chłodzenia to poczytaj tego linka :http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

Liczę że jesteś forumowiczem rozwojowym i kiedyś innym pomożesz.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Krzysiek , widzę że jednak mnie rozpoznałeś ;-)

Pozdrawiam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Krzyśku czyli tak

 

odkręcam odpowietrznik od egr+ten przy korku wlewu+korek odkręcam i uruchamiam auto z ogrzewaniem na full czyli 32stp i dmuchawa na full tak??

 

jak przez te dwa odpowietrzniki wyleci płyn to szybko zakręcić,potem ewentualnie dolać płynu do zbiorniczka i zakręcić tak?

 

 

a co jeśli odkręcę te dwa odpowietrzniki pójdę odpalić auto i w tym momencie co odpalę już wyleci z nich płyn??to szybko dolecieć i zakręcić?? a płyn może wylecieć jak silnik będzie zimny od razu z tamtych odpowietrzników? czy musze czekać aż silnik się rozgrzeje (cały czas odpowietrzniki odkręcone)??

 

 

rozmawiałem z mechanikiem moim co wymieniał termostaty i mówie jak odpowietrzał powiedzial dwoma odpowietrznikami od egr i tym przy korku wlewu a są przecież i od nagrzewnicy itp to tamtych nie ruszać?

Opublikowano

Odpowietrzniki odkręcasz tylko do zalewania! Trzeba odkręcić wszystkie. W miarę dolewania płynu po kolei w każdym z nich pojawi się płyn. Jak w danym odpowietrzniku pojawi się płyn to go zakręcasz i kontynuujesz zalewanie. Nie polecam odpalania silnika z odkręconymi odpowietrznikami.

 

Parę postów powyżej masz opis z "Sam Naprawiam". Ta instrukcja wystarczy do dobrego odpowietrzenia.

Opublikowano
Odpowietrzniki odkręcasz tylko do zalewania! Trzeba odkręcić wszystkie. W miarę dolewania płynu po kolei w każdym z nich pojawi się płyn. Jak w danym odpowietrzniku pojawi się płyn to go zakręcasz i kontynuujesz zalewanie. Nie polecam odpalania silnika z odkręconymi odpowietrznikami.

 

Parę postów powyżej masz opis z "Sam Naprawiam". Ta instrukcja wystarczy do dobrego odpowietrzenia.

 

czyli co mam wszystkie odkręcać? czy tylko od egr i ten przy wlewie?ale nie rozumiem tego w miarę dolewania płynu po kolei w kazdym sie pojawi płyn.. jak skoro silnik wyłączony odpowietrzni odkręcone to płyn opadnie automatycznie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopie nie kombinuj, zrób tak jak Ci opisałem, skręć i się nie dotykaj, bo każde odkręcenie odpowietrznika zapowietrza układ. Tym sposobem odpowietrzysz każdy silnik w każdym aucie!!! Jak odpalisz i poleci płyn, to logicznie pomyśleć kolego wystarczy, zakręcić odpowietrzniki, dolać płynu, zakręcić korek chłodnicy i zgasić silnik, proste? Nie rozumiem ludzi, którzy mając instrukcję przed nosem nadal sami coś wymyślają :duh:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

spraw ma się tak

 

odpaliłem auto na zimnym silniku odkręciłem odpowietrznik egr poleciał płyn zakręcilem,odkręcilem odpowietrznik tutaj przy wlewie,polecial płyn,zakręcilem..

 

silnik rozgrzał się do 90stp i dolny wąż od termostatu glównego zimny i po włączniu klimy na postoju na 32stp temperatura spada z pionu... dzwonię do mechanika i mówi tak: nie ruszaj tego odpowietrznika przy wlewie...zakręć korek wlewu,odpal na zimnym i odkręć od egr odpowietrznik... jak zacznie lecieć plyn zakręć i ODKRĘĆ ODPOWIETRZNIK OD OLEJU po prawej stronie i czekaj aż zacznie lecieć plyn tamtędy jak zacznie zakręć i czekaj aż wąż dolny zrobi się gorąćy i wtedy skontrolować ile jest płynu w zbiorniczku

 

prawda to??

Opublikowano

Ale po co kombinujesz dalej jak masz już odpowietrzony układ. Temp Ci spadała bo włączyłeś ogrzewanie nma 32st i nagrzewnica zabiera wtedy tyle ciepła że zaczął silnik być niedogrzany

 

Chłopie nie kombinuj, zrób tak jak Ci opisałem, skręć i się nie dotykaj, bo każde odkręcenie odpowietrznika zapowietrza układ. Tym sposobem odpowietrzysz każdy silnik w każdym aucie!!!

Dał bym Ci odpowietrzyć mój samochód bez odkręcania odpowietrzników :) Prędzej by głowica poszła niż byś odpowietrzył. Po to są odpowietrzniki by z nich korzystać ale trzeba robić to z głową i tyle i nie ma opcji by zapowietrzyć układ nimi :)

Opublikowano

generalnie to jak powoli sie leje płyn chłodniczy to powietrze samo wyjdzie ale przy termostacie jak jest zamknięty to zazwyczaj pozostaje uwięziona bańka powietrza wiec jak już sie termostaty pootwierają to należy sprawdzić czy sie samo odpowietrzyło, a jak nie to większość mechaników uciska wąż aby wymusić obieg i tym samym przepchnąć uwiezioną bańkę powietrza.Przy tym należy uważać aby w zbiorniczku wyrównawczym nie brakowało płynu bo możne wciągnąć nowe powietrze i dalej się będziemy szarpać z odpowietrzaniem.Odpowietrzniki to jak sama nazwa wskazuję że są do odpowietrzania układu i zazwyczaj są w punktach gdzie lubi się powietrze zbierać więc po odkręceniu jak płyn się nie pokazuje to należy poczekać aż powietrze wyjdzie.Należy pamiętać że jak płyn się nagrzeje to się można poparzyć.

Stary doświadczony mechanik to robi intuicyjnie i jak się go zapytasz o poradę to może On używać skrótów myślowych co dla laika może nie być jasne.

Odnośnie temperatury to kolega już wyjaśnił.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Przedd chwilą był mechanik i pokazał jak to się robi:

 

na zimnym sprawdził ile jest płynu było miedzy min a max mówi nie dolewać bo jak sie rozgrzeje to i tak pójdzie sporo do góry,zakręcił korek kazał auto odpalić..Odpaliłem auto i odkręcił delikatnie odpowietrznik od EGR zaczął płyn lecieć,zakręcił i odkręcił drugi odpowietrznik ten od oleju,zaczął plyn lecieć zakręcił JA SIĘ PYTAM CZY TRZEBA ten od wlewy odkręcać nie,tego juz nie ruszaj,pierwszy raz jak brałeś to wystarczy.I mówi teraz z 1/2h auto ma na wolnych obrtach chodzić,temperatura na 29stp ustawiona i wiatrak na najniższy poziom i mówi 1,2h niech chodzi bo termostat musi się otworzyć i jak będzię dolny wąż gorący bardzo to zgaś auto,odczekaj z 20minut i sprawdz poziom plynu jak coś to troszkę dolej i tyle

 

tylko długo 2h auto,żeby chodziło ;/ mówi wtedy będzie pewność jak się termostat otworzy,że jest na bank odpowietrzony

Opublikowano
Czyli proste i logiczne jak budowa cepa ;-) , inna sprawa jak sie niema pewności to po to są mechanicy aby się do nich zwrócić bo można być np dobrym dentystą a nie koniecznie mieć ochotę się bawić w mechanika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.