Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam mały problem z autem: kilka dni temu uruchamiam silnik ruszam, wrzucam 2 i jak dodałem gazu auto się jakby dusi i gaśnie, jakby mieszanka była za bogata lub za uboga. Uruchomiłem ponownie delikatnie dodając gazu pojechałem i po chwili już wszystko było ok. Wczoraj to samo ale jak dodawałem gazu na 2 i zorientowałem się co się dzieje puściłem gaz, zacząłem dodawać powolutku i po chwili już wszystko było ok. Dziś już strasznie się zadławił po kolejnym uruchomieniu praktycznie gasł lub pracował bardzo nie równo ale jak już się ustabilizował wszystko było ok. Czy wiecie co się może dziać ?

Dodam, iż nie dalej jak 2 tyg temu wymieniałem filtr powietrza, świece. Założyłem również nowy wąż odmy bo stary był poprzerywany, zastanawiam się czy może odma nie jest całkowicie zapchana i po założeniu szczelnego węża powoduje w/w problem.

Opublikowano
Miałem bardzo podobnie u siebie, także myślałem że to ten zawór odmy i go wymieniłem, ale to nic nie dało... Winna okazała się przepływka... Najlepiej weź od kogoś na podmiankę jeżeli masz taką możliwość, nie musi być koniecznie od BMW, aby wtyczka i wygląd się zgadzały... U mnie też się dławiła, jechać się nie dało, ale tak jakby się nagrzał po chwili już było ok... Ewentualnie sprawdź jeśli masz taką mozliwość INPA lub innym programem, dawkę powietrza jaka jest dostarczana, u mnie było to ok 8kg jak się nie mylę, a powinno być ok 12... Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi...
Opublikowano

Dziwna sprawa bo występuje tylko na zimnym, jak powolutku go rozbujać to już później jest ok. Tak upatrywałem może przyczyny w tej odmie, bo przy tym grzebałem i jak jest zapchana to może na początku szwankuje a po chwili jednak coś przez nią przechodzi silnik się stabilizuje. Mam jeszcze jednego podejrzanego ale nie wiem czy miało by to taki skutek, prędzej w ogóle auto by nie jechało. Ale zaraz pójdę i sprawdzę. Była by to rozpięta złączka na przepustnicy, ponieważ nie ma zawleczki blokującej którą nie dawno zgubiłem ale spiąłem złączkę opaską plastikową i trzymała się b.dobrze.

Może jeszcze na próbę zdejmę wąż z odmy jak nie pomoże to trudno muszę pojechać do kolegi na sprawdzenie kompem i fachowym okiem.

Opublikowano
To i u mnie właśnie było identycznie, że takie zamulenie było tylko po odpaleniu, jak się już powolutku rozbujało na ok 500-1000m wszystko sie stabilizowało i okazała się przepływka, wziąłem z audi a4 od znajomego przełożyłem do siebie i wszystko było w porządku, więc od razu pojechałem do sklepu i kupiłem przepływkę. Jakby się okazało, że i u Ciebie też jest winny przepływomierz to mam sposób jak zaoszczędzić ok 100zł na nim i też oryginalny Bosha.
Opublikowano

Wczoraj w nocy poszedłem do auta sprawdziłem złączkę i była ok, po uruchomieniu silnik pracował normalnie, pójdę jeszcze dziś to sprawdzę jak nie ustąpi to chyba pojadę do kolegi na kompa posprawdzać te przepływkę sondy itp. Jakby nie ustąpiło spróbuję jeszcze odpiąć przepływkę. Ale nawet mnie nie strasz, że to ona bo w tym miesiącu wydałem ok 1000 na auto. Nie to, żeby się coś popsuło olej, świece, filtry, wydech i pękło. jaki to sposób na zaoszczędzenie 100zł?

Byłem uruchamiałem silnik i dziś bez problemowo.

Opublikowano
Sposób na zaoszczędzenie jest taki, aby kupić przepływkę od innego auta ;) wyjąć swoją i pójść do sklepu, a najlepiej jakiejś hurtowni motoryzacyjnej i dobrać taką samą po wyglądzie... Przynajmniej u mnie, nie wiem jak w innych modelach, na przepływce był umocowany rezystor jeszcze, a ja kupiłem taką samą chyba nawet od audi jakiegoś bez tego rezystorka, i przełożyłem go i wszystko śmiga jak ta lala :) Bardzo często płaci się za części do konkretnego pojazdu za to że on jest po prostu jakoś z wyższej półki czy coś, a nie za element który jest praktycznie uniwersalny i produkowany przez tą samą firmę różnicący się tylko naklejką na pudełku do czego on jest...
Opublikowano

Sprawdź sobie jeszcze pompę powietrza wtórnego(egr).U mnie było tak ze zimny szarpał nie wchodził na obroty jak był ciepły to było ok.Błędy były za duza masa powietrza czy coś w ten deseń już dokładnie nie pamiętam.Okazało się ze w.w pompa jest uszkodzona i na zimnym silniku nie pompuje powietrza- stad błędy i to szarpanie.Pompa wymieniona błędów brak silnik ładnie pracuje.

Zeby sprawdzić pompę odpal zimny silnik,zdejmij przewód łączący egr z pompą(najlepiej przy zaworze egr),po chwili z egr-u bedą lecieć spaliny, a pompa będzie pompować powietrze.Jak nie bedzie to wiesz gdzie jest problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.